اخبار روزاقتصاد

آیا چین با ETF های بیت کوین آماده می شود؟ پاسخ سرمایه گذار BTC باعث کنجکاوی می شود

آیا چین با ETF های بیت کوین آماده می شود؟ پاسخ سرمایه گذار BTC باعث کنجکاوی می شود

راه اندازی بیت کوین نقطه ای (BTC) و اتر (ETH) وجوه قابل مبادله (ETF) در هنگ کنگ در 30 آوریل راه های جدیدی را برای معامله گران آسیایی باز کرده است.

در حالی که هفته اول معاملات ETF های هنگ کنگ در مقایسه با همتایان خود در ایالات متحده، ولرم بود، نزدیکی هنگ کنگ به چین آن را به موضوعی کلیدی در مورد اینکه آیا ETF ها می توانند تبدیل شوند، تبدیل کرده است. برای سرمایه گذاران سرزمین اصلی چین قابل دسترسی است.

ریچارد بایورث، شریک مدیریت SyzCapital و سرمایه گذار BTC، با اظهارنظرهای اخیر مبنی بر اینکه ETF های بیت کوین فهرست شده در هنگ کنگ به زودی برای سرمایه گذاران از سرزمین اصلی چین قابل دسترسی خواهد بود، شایعاتی را برانگیخت.

بایورث، در X پاسخ به سامسون موو، گفت که صحبت‌هایی شنیده است مبنی بر اینکه ETF بیت کوین می‌تواند به Stock Connect اضافه شود.

Stock Connect به سرمایه‌گذاران واجد شرایط از یک بازار اجازه می‌دهد تا به سهام واجد شرایط در بازار دیگر با یک سهمیه تعیین‌شده دسترسی داشته باشند. اتصال سهام شنژن-هنگ کنگ، یک مسیر سرمایه گذاری فرامرزی، بورس شنژن و بورس اوراق بهادار هنگ کنگ را به هم متصل می کند.

سرمایه گذاران در هر یک از بازارها می توانند از کارگزاران محلی و اتاق های پایاپای خود برای معامله سهام در بازار دیگر استفاده کنند. برنامه Stock Connect طیف گسترده‌ای از سهام را پوشش می‌دهد، اما مشمول یک سهمیه روزانه است.

در حالی که کلمات Byworth شایعه‌ای صرف هستند، موضع ضد رمزنگاری چین آن را به موضوعی برای بحث در رسانه‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

برایان هون جونگ پیک، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل SmashFi، همچنین به شایعات مربوط به دسترسی احتمالی سرمایه گذاران سرزمین اصلی چین به ETF های هنگ کنگ در آینده نزدیک اشاره کرد.

او گفت که 70 درصد از ثروت چین در املاک و مستغلات است و «اکنون 100 میلیون خانه خالی وجود دارد. ح‌ک‌چ [حزب کمونیست چین] برای کاهش ناآرامی‌های اجتماعی به یک دارایی جایگزین نیاز دارد.»

موارد مرتبط: مقامات هنگ کنگ توصیه می کنند صنعت کریپتو شهر خود تنظیم شود

در post، Paik چندین ترتیب تجاری بین بازارهای شانگهای و هنگ کنگ را فهرست کرد که می تواند به سرمایه گذاران چینی اجازه سرمایه گذاری بدهد. در ETF های بیت کوین در هنگ کنگ.

به غیر از اتصال سهام شانگهای-هنگ کنگ و اتصال سهام شنژن-هنگ کنگ، طرح سرمایه گذار نهادی داخلی واجد شرایط به سرمایه گذاران نهادی واجد شرایط چینی (مانند بانک ها، صندوق ها و شرکت های بیمه) اجازه می دهد تا در بازارهای خارج از کشور سرمایه گذاری کنند. از جمله هنگ کنگ.

یک توافق تجاری دیگر – شناسایی متقابل وجوه – بین هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین اجازه می دهد وجوه واجد شرایط سرزمین اصلی و هنگ کنگ در بازارهای یکدیگر توزیع شوند.

چین استخراج بیت کوین و ممنوعیت را ممنوع کرد. صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی از ارائه خدمات خود به مشتریان سرزمین اصلی در سال 2021. با این حال، علی‌رغم ممنوعیت کلی کسب‌وکارها و خدمات مرتبط با رمزارز، دادگاه‌های چینی BTC دارایی قانونی در چندین حوزه قضایی محسوب می‌شود.

بازیگر Web3: Web3 بازی تا 5 سال دیگر وجود نخواهد داشت، 656 هزار دلار برای بهترین بازی رمزنگاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا