اخبار روز

آموزش افراد در عرصه فیلمسازی بسیار سخت و مهم است

آموزش افراد در عرصه فیلمسازی بسیار سخت و مهم است

آموزش افراد در عرصه فیلمسازی بسیار سخت و مهم است

به گزارش خبرنگار خالق، جواد افشار بعد از ظهر جمعه در افتتاحیه دوره تابستانه مدارس شبانه روزی فیلمسازی در کشور که در تالار فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار داشت: عنصر اصلی خلق آثار توسط هنرمندان خیال پردازی است و این امر نیازمند تربیت و آموزش دارد.

کارگردان سینمای ایران بیان داشت: تربیت افراد و آموزش در عرصه فیلمسازی بسیار سخت و مهم است و خوشحالیم که مدارس شبانه روزی فیلمسازی فعالیت خود را آغاز کرده و در این مجموعه توجه به قرآن ملاک بوده چرا که قرآن ریشه‌های انسانی را تقویت می‌کند و توجه به قرآن در حقیقت بهار دل‌ها است که می‌تواند شکوفایی ایجاد کند و در برابر سیل حوادث انسان را مستحکم کند.

وی گفت: سیر در تاریخ نیز بسیار مهم است که باید بدانیم که مبانی فکری و ریشه‌های اندیشه ورزی در ایرانیان بسیار قوی بوده است و بسیاری از آداب ادبی و هنری ایرانیان در جهان شناخته شده است که در راستای تعالی بشر می‌توان از آن بهره برد.

افشار در ادامه با بیان اینکه امروز در جنگ روایت‌ها هستیم که باید روایت‌های ریشه دار و دست اول را به مخاطب ارائه داد بیان داشت:. در این زمینه ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی در توصیه به نوجوانان علاقمندی که پا در عرصه فیلمسازی گذاشتند گفت: داشتن دوست صمیمی که درک مشترکی از مسیری که می‌خواهند در آینده طی کنند بسیار مهم است.

وی افزود: تأثیراتی که دوست خوب بر روی همدیگر می‌توانند داشته باشد بسیار مهم و با ارزش است و انسان در زندگی نیازمند یک همراهی است که در شرایط سخت انسان را یاری دهد و به همدیگر تکیه کنند.

قم در تولید محتوا و فرم در عرصه‌های هنری ریشه دار است

افشار عنوان کرد: شهر قم در حوزه تئاتر ظرفیت‌های خوبی دارد و در عرصه فیلمسازی نیز باید حرف برای گفتن داشته باشد و این استان در تولید محتوا و فرم در عرصه‌های هنری ریشه دار است.

کارگردان تلویزیون در ادامه عنوان داشت: در جنگ روایت‌ها عقب هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز به این امر اشاره کردند و امروز در عصر رسانه کسانی که اولین روایت را داشته باشند موفق تر هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های تربیتی کم کاری‌هایی صورت گرفته است افزود: رهبر معظم انقلاب توصیه دارند که باید در حوزه‌های فرهنگی آتش به اختیار عمل کرد که ایجاد این مدارس فیلمسازی برای تربیت افراد متعهد و متخصص از جمله آنان است.

وی‌گفت: امروز در جنگ رسانه‌ای نباید عقب باشیم و باید بتوانیم لحظه به لحظه در چالش‌های مختلف حاضر شویم و باید خودمان در رسانه‌های داخل، حرف مردم را بزنیم نه اینکه مردم از رسانه‌های خارجی مسائل خود را دنبال کنند.

افشار گفت: دامنه‌های مطالعات هنرمندان باید گسترده شود و انسان هنرمند باید دائماً در حال مطالعه باشد و بر بار علمی خود را در عرصه‌های مختلف بیفزاید.

وی تاکید کرد: از خروجی‌های مدارس شبانه روزی فیلمسازی باید استفاده کرد و این استعدادها در حقیقت آینده سینمای ایران را باید بسازند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا