اخبار روز

آغاز برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد اراک از هفته آینده

آغاز برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد اراک از هفته آینده

آغاز برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد اراک از هفته آینده

به گزارش خبرنگار خالق، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی عصر شنبه در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان با موضوع گرامیداشت حماسه‌های پنجم مرداد ماه اراک اظهار داشت: یکی از مهمترین مأموریت‌های ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین حماسه‌های هویت ساز در انقلاب اسلامی است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم با توجه به جدیت و دغدغه مسئولین استانی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت شاهد سرعت و شتاب قابل توجهی در حوزه‌های مختلف این مهم و خصوصاً ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که قابل تقدیر است.

وی با تشریح نقش استان مرکزی در دفاع مقدس و حضور مؤثر رزمندگان استان در عملیات‌ها بیان کرد: استان مرکزی در دوران دفاع مقدس با توجه به جمعیت آن نقش بسیار مهمی در پیشبرد و موفقیت‌ها داشته و امروز وظیفه داریم این حماسه‌ها را با روش‌های خلاقانه و مبتکرانه تبیین کنیم چراکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از الزامات پیشرفت در گام دوم انقلاب است.

سرهنگ کریمی افزود: از ۷ سال گذشته با آغاز فعالیت ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس اقدامات مهمی در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شروع شد و امروز شاهد دستاوردها و ایجاد زیرساخت‌های قابل توجهی هستیم و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری فعالیت ستاد کنگره متوقف نشده و هم اکنون در گام دوم شاهد فعالیت بخش‌های مختلف هستیم.

آغاز برنامه های گرامیداشت پنجم مرداد اراک از هفته آینده

ستاد کنگره شهدای استان مرکزی یک ساختار موفق در حوزه فرهنگ است

وی تأکید کرد: ستاد کنگره شهدای استان مرکزی یک ساختار موفق در حوزه فرهنگ است که از موازی کاری جلوگیری می‌کند و اثرگذاری برنامه‌ها را افزایش می‌دهد و انسجام، هم افزایی و وحدت از مهمترین دستاوردهای تشکیل ستاد کنگره است و لذا دستگاه‌های استانی باید نسبت به این ستاد که متعلق به همه مردم استان است اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اهمیت گرامیداشت حماسه‌های پنجم مرداد ماه اراک بیان کرد: در گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی گرامیداشت مناسبت‌ها و وقایع مهم استان یکی از برنامه‌های مهم است که فعالیت‌های مختلفی پیش بینی و اجرا خواهد شد و با توجه به اینکه در آستانه پنجم مرداد به عنوان یکی از مؤلفه‌های هویتی استان هستیم این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سپاه ناحیه اراک و معاونت فرهنگی این مجموعه که افراد دغدغه مند و دلسوز و البته متخصص و کاربلد در حوزه ایثار و شهادت در آن فعالیت دارند متولی اصلی برنامه‌های پنجم مرداد هستند که در ذیل ستاد کنگره شهدای استان فعالیت می‌کنند.

کریمی ادامه داد: برنامه‌های گرامیداشت و تبیین حماسه‌های پنجم مرداد ماه در استان از ابتدای سال آغاز شده و نشست‌های تخصصی در این راستا برگزار شده و مهمترین محور برنامه‌های پنج مرداد از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری اردوهای هفت اقلیم و اردوهای یک روزه شهید مجید ایزد پناه برای دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان از دیگر فعالیت‌های گام دوم کنگره در تابستان است و سعی داریم این برنامه‌ها را برای سایر اقشار دیگر جامعه برگزار کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا