اقتصاد

نظر: با نصف شدن ماه‌های بعدی بیت‌کوین، ممکن است زمان ریسک‌پذیری فرا رسیده باشد

نظر: با نصف شدن ماه‌های بعدی بیت‌کوین، ممکن است زمان ریسک‌پذیری فرا رسیده باشد

بیش از یک اتفاق سنتی، فصل کریسمس دوباره نزدیک است و بازار برای یک دوره دیگر خوب به نظر می رسد. بیت کوین (BTC) در اکتبر به بیش از 35000 دلار افزایش یافت که رکورد دیگری برای سال 2023 است. این افزایش یک ساله به موارد غیر متعارف نسبت داده شده است. روندهای بازار، از جمله هیجان در مورد برنامه های ETF لحظه ای بیت کوین در انتظار کمیسیون بورس و اوراق بهادار.

اگر شما هم مانند من از سال 2014 در فضای کریپتو بوده اید، موافقید که فصل تعطیلات با احساس سرخوشی همراه است – به خصوص امسال. به نظر می‌رسد همه موافق هستند که روند صعودی نزدیک است، بنابراین وقت آن است که مراقب بازار باشید و فرصت‌های منحصربه‌فرد را در بیش از یک جایگاه جستجو کنید – و رویکرد خود را برای معامله در نظر بگیرید.

یک راهپیمایی معمولی کریسمس؟

راهپیمایی های کریسمس برای بسیاری در صحنه کریپتو هیجان و شادی به ارمغان می آورد. از نظر تاریخی، این فصل افزایشی در حجم معاملات، حرکات قابل توجه بازار و افزایش قیمت ها به همراه دارد. با این حال، سال‌های اخیر با توجه به پویایی بازار که تحت تأثیر عوامل بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌اند، از قراردادها سرپیچی کرده‌اند. به عنوان مثال، همه‌گیری جهانی در سال 2020، همراه با توییت‌های ایلان ماسک در سال‌های 2021 و 2022 را در نظر بگیرید. ارزهای دیجیتال به دلایلی که هیچ‌کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند، افزایش یافته است.

مرتبط: /strong>بیت کوین بیش از 35 هزار برای کریسمس؟ اگر این اتفاق بیفتد از جروم پاول تشکر کنید

پیش‌بینی رفتار بازار کریپتو شبیه پیش‌بینی آب و هوا است. این یک تلاش چالش برانگیز است. در حالی که سال‌های گذشته لذت‌های دسامبر را به همراه داشته است، این فصل تحت تأثیر عوامل بسیار پیچیده‌تری از جمله تحولات نظارتی و تنش‌های ژئوپلیتیکی است.

به ETF‌ها اهمیتی ندهید – نصف شدن بیت‌کوین در پیش است

سرمایه‌گذاران بوده‌اند. موقعیت خود را در انتظار چراغ سبز SEC برای ETF بیت کوین قرار می دهند. تئوری در اینجا این است که یک ETF سرمایه گذاران نهادی را به ارزهای دیجیتال وارد می کند.

همچنین این سرخوشی وجود دارد که رویداد نصف شدن آینده بیت کوین به بازار آورده است. رویداد نصف شدن بیت کوین – که قرار است در آوریل 2024 رخ دهد – قابل توجه است. این به عرضه محدود بیت کوین از 21 میلیون سکه وابسته است. ارز دیجیتال apex عمدتاً از طریق استخراج صادر می شود. نصف شدن بیت کوین به مکانیزمی اطلاق می شود که توسط آن تعداد بیت کوین های جدید ایجاد شده در هر بلوک تا 50 درصد کاهش می یابد. هر 210000 بلوک (یا تقریباً هر چهار سال) اتفاق می افتد. نصف شدن بیت کوین تضمین می کند که بیت کوین یک دارایی کمیاب و مورد تقاضا باقی می ماند.

هاوینگ آینده منجر به پیش بینی های بزرگی برای قیمت بیت کوین شده است. الف>. رابرت کیوساکی، نویسنده «پدر پولدار، پدر فقیر» معتقد است که حداقل به 100000 دلار خواهد رسید. Max Keizer بالاترین قیمت تاریخ را 220000 دلار پیش بینی کرده است. مایکل سایلر، بنیانگذار MicroStrategy، – مثل همیشه – بسیار خوش‌بین است و قیمتی معادل 1 میلیون دلار را پیش‌بینی می‌کند. پیش‌بینی‌ها بر اساس روندهای تاریخی و تأثیرات اجتماعی است. اینها و سایر نیروهای غیر متعارف پشت این رالی بودند که ما در ماه اکتبر شاهد آن بودیم.

به نظر من، بیت کوین به راحتی می تواند بالاترین قیمت خود یعنی 69000 دلار را بشکند و احتمالاً از 169000 دلار نیز فراتر رود.

اگر یک ETF تایید نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

تحلیلگران شرکت خدمات مالی JPMorgan پیشنهاد کرده‌اند که اگر SEC درخواست‌های ETF را قبل از خود رد کند، می‌تواند منجر به اقدام قانونی شود. متقاضیان یک دادگاهی قبلاً در ماه اوت به نفع Grayscale علیه SEC رای داده بود و راه را برای Grayscale برای تبدیل بیت کوین خود هموار کرد. اعتماد به یک ETF نقطه ای BlackRock، Cathie Wood’s ARK Invest و سایر شرکت ها نیز در رقابت برای کسب تاییدیه ETF هستند.

ETF های بیت کوین چند نقطه ای می توانند ظرف چند ماه تایید شوند. حداقل در حال حاضر، اگر نه قریب‌الوقوع، اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

درگیری در خاورمیانه

تنش‌های ژئوپلیتیکی و جنگ‌های آشکار در دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده نشانه‌ای هستند. مناقشه ادامه دار خاورمیانه بین اسرائیل و حماس یادآوری آشکار این است که چگونه عوامل خارجی می توانند در بازار موج بزنند. اگرچه پیامدهای فوری ممکن است روشن نباشد، از نظر تاریخی، سرمایه‌گذاران در طول بحران‌های جهانی به دارایی‌های جایگزین – از جمله ارزهای دیجیتال – پناه می‌برند. تا کنون، جنگ بر بازار کریپتو تاثیری نداشته است، اما با پیش‌برد شرایط، بازار می‌تواند شاهد تغییراتی در احساسات و جریان سرمایه باشد.

سه روز پس از شروع جنگ، قیمت‌های کریپتو کاهش یافت و قیمت نفت پس از تحت تاثیر قرار گرفتن توسط معامله گران که گمانه زنی می کردند که جنگ ممکن است در صورت گسترش به کشورهای همسایه مانند ، عرضه را مختل کند، افزایش یافت. شلوغ ترین مسیرهای کشتیرانی جهان مانند دریای سرخ، خلیج فارس و کانال سوئز خانه خود را در خاورمیانه دارند. این امر ترس از خطر اقتصادی را در صورت تشدید وضعیت به این مکان‌ها بیشتر می‌کند.

موارد مرتبط: بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک شبکه چند دارایی است

گسترش پت تاکر از واحد اطلاعات اکونومیست خاطرنشان کرد در نظری به CNBC، “و این تقریباً 15٪ تجارت جهانی، تقریباً 45٪ نفت خام، 9٪ از پالایش شده، و همچنین 8٪ از تانکرهای LNG ترانزیت از این مسیر را تشکیل می دهد. “

تاکنون هیچ اثر قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال وجود نداشته است، اما اگر تضاد ادامه یابد، ممکن است با ورود به فصل کریسمس حساسیت قیمت را افزایش دهد.

فصل آلت کوین؟

معامله گران مشتاقانه در مورد احتمال وقوع فصل «آلت کوین» با نزدیک شدن به فصول جشن فکر می کنند. بر اساس داده‌های تاریخی (جایی که شاهد بودیم فصل‌های جایگزین قبلی در دسامبر ۲۰۱۷ و ژانویه ۲۰۲۱ اتفاق افتاد)، ممکن است شاهد شروع جدی‌تر این اجرا در دسامبر باشیم. من در حال بانکداری در فصل جایگزین بعدی هستم که از دسامبر (به کمک تاییدیه های بیت کوین ETF) اجرا می شود و تا نصف شدن بیت کوین در ماه آوریل ادامه خواهد داشت.

این امکان وجود دارد که بیت کوین در سطح نسبتاً ثابتی تا زمانی که ETF به پایان برسد متوقف شود. تایید شده – به این معنی که ممکن است زمان بدی برای شروع بررسی آلت کوین ها نباشد. من به خصوص به بخش‌های خاص از جمله GameFi و دارایی‌های واقعی توکن‌شده (RWA). (سلب مسئولیت اجباری: من در گذشته اشتباه کرده ام و ممکن است دوباره اشتباه کنم.) وقتی فصل آلت کوین شروع می شود، توکن هایی با موارد استفاده ارزشمند در این زمینه ها می توانند در خط مقدم این اجرا قرار گیرند.

این فصل کریسمس نوید یک روند صعودی کریپتو را دارد، اما مسیر نامشخص است. خرابی ETF، تنش‌های جهانی و پتانسیل آلت‌کوین‌ها همگی نیازمند هوشیاری دقیق هستند. ما همیشه نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، اما می‌توانیم با آگاه ماندن، مدیریت ریسک و استفاده از فرصت‌های استراتژیک برای آن آماده شویم. این فقط در مورد جشن گرفتن تعطیلات نیست – بلکه در مورد استقبال از آینده مالی در دنیای همیشه هیجان انگیز رمزنگاری است.

ایوان لوترا 28 ساله است. کارآفرین یک ساله ارزهای دیجیتال که اولین شرکت خود، StudySocial را در 17 سالگی به قیمت 1.7 میلیون دلار فروخت و قبل از 18 سالگی بیش از 30 اپلیکیشن موبایل توسعه داده بود. او در سال 2014 با ارزهای دیجیتال درگیر شد و در حال حاضر در حال ساخت CasaNFT است. او در بیش از 400 پروژه رمزنگاری سرمایه گذاری کرده است.

این مقاله برای مقاصد اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان آن در نظر گرفته شود. مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا بیانگر دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا