درهم برهم

راه های ارتباط سالم با کودکان چیست؟

راه های ارتباط سالم با کودکان چیست؟

اولین شرط راهنمای خوب بودن، برقراری ارتباط سالم با کودکان است. راه های ارتباط سالم با کودکان چیست؟

Çocuklarla sağlıklı iletişim kurabilme yolları nelerdir?
راههای سالم برقراری ارتباط با کودکان چیست

راههای سالم برقراری ارتباط با کودکان چیست؟

برای اینکه اطلاعات منتقل شده در طول این ارتباط توسط کودک به درستی درک شود، ارتباطات غیرکلامی باید از ارتباط کلامی پشتیبانی کند.

آیشگل گورکو، هماهنگ کننده خدمات مشاوره روانشناسی و راهنمایی کالج Uğur، بیان می کند که زبان بدن تأثیر تقویت و تضعیف پیامی که باید منتقل شود دارد.

راههای سالم برقراری ارتباط با کودکان چیست؟

Ayşegül Gürcü بیان می‌کند که برای برقراری ارتباط سالم با کودکان، ارتباطات غیرکلامی باید از ارتباط کلامی حمایت کند و تأکید می‌کند که تماس چشمی باید برقرار باشد و هنگام صحبت درست بنشینید تا نشان دهیم که آنها را در نظر می‌گیریم.

>

هنگام گوش دادن به صحبت های فرزندتان ارتباط چشمی برقرار کنید

Ayşegül Gürcü با تاکید بر اینکه مهمترین عنصر زبان بدن چشم ها هستند، گفت: هنگام گوش دادن به صحبت های کودک ابتدا باید از فعالیت های روزمره خود دور شوید و به چشمان کودک خود نگاه کنید تا او فکر کند که شما واقعا علاقه مند هستید و گوش می دهید. او می‌گوید: «به این ترتیب فرزندتان احساس ارزشمندی می‌کند و کیفیت زمانی را که با هم می‌گذرانید افزایش می‌دهید.» اگر او را تشویق کنید که با حرف‌هایتان توضیح دهد و اگر چشمانتان را باز کنید و به او نگاه کنید. یک بیان گیج کننده، کودک مضطرب می شود.

او فکر می‌کند که چیزهایی که می‌گوید نباید گفته شود و اشتراک‌گذاری خود را با شما محدود می‌کند. به همین ترتیب، خیره کردن چشمان خود به او باعث می شود فکر کند شما عصبانی هستید. نکته مهم این است که تمام حرکات چشم شما از آنچه می گویید پشتیبانی می کند.

صاف نشستن و لبخند زدن پیوند شما را تقویت می کند

Çocuğunuzla iletişim

گورکو گفت که هنگام برقراری ارتباط با کودک باید مراقب راست نشستن بود و گفت: “در هنگام برقراری ارتباط، خم شدن به عقب یا نشستن با پاهای کشیده به جلو، این احساس را ایجاد می کند که کودک مورد توجه قرار نمی گیرد. بنابراین، هنگام صحبت با فرزندتان مراقب باشید که صاف بنشینید.

صاف نشستن و لبخند زدن نیز باعث می شود کودک در مقابل والدین احساس راحتی، امنیت و شادی کند. کودک در به اشتراک گذاشتن اتفاقات مثبت یا منفی که تجربه کرده با شما دریغ نخواهد کرد. او گفت: “به این ترتیب ارتباطات شما بسیار سالم تر خواهد شد و پیوند بین شما تقویت می شود.”

این مقالات ممکن است شما را نیز مورد توجه قرار دهند:

رشد کودک: چه نوع والدینی باید باشند؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا