حاشیه

شکست و ناکامی “ایندیانا جونز” در سینماهای جهان!/ جزئیات خبر

شکست و ناکامی “ایندیانا جونز” در سینماهای جهان!/ جزئیات خبر

شکست و ناکامی “ایندیانا جونز” در سینماهای جهان!/ جزئیات خبر

پنجمین قسمت از سری فیلم‌های اکشن «ایندیانا جونز» با نام «ایندیانا جونز: گردانه سرنوشت» با بازی «هریسون فورد» در نقش اصلی، با بودجه چند صد میلیون دلاری ساخته شد. در نخستین هفته نمایش در سینماهای آمریکا، این فیلم با فروش ۶۰ میلیون دلاری، به نظر می‌رسد انتظارات را برآورده نکرده باشد.

این رقم، با توجه به بودجه هنگفت ۲۹۵ میلیون دلاری فیلم (صرف نظر از هزینه‌های تبلیغاتی)، به عنوان فروش ناامیدکننده ای محسوب می‌شود. با توجه به این نتایج، به احتمال فراوان، «ایندیانا جونز: گردانه سرنوشت» آخرین قسمت از این سری فیلم‌ها خواهد بود.

«ایندیانا جونز و چرخ سرنوشت» که جدیدترین ماجراجویی هریسون فورد 80 ساله در نقش کاشف بی باک است، در هفته اول اکران خود 70 میلیون دلار در باکس آفیس بین المللی فروخت و فروش جهانی باکس آفیس را افزایش داد. به 130 میلیون دلار در هفته افتتاحیه رسید. این در حالی است که فیلم ابرقهرمانی «فلش» در هفته اول اکران خود 139 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و البته هزینه ساخت آن حداقل 100 میلیون دلار کمتر از یک پنجم «ایندیانا جونز» است.

از نظر فروش افتتاحیه آخر هفته آمریکا، «ایندیانا جونز و چرخ سرنوشت» به فیلم قبلی خود یعنی «جمجمه بلورین» محصول 2008 که 15 سال پیش اکرانش را آغاز کرد، نزدیک به 100 میلیون دلار نشد. تماشاگران و منتقدان عموماً نسبت به قسمت جدید ایندیانا جونز مثبت بوده اند، به طوری که این فیلم اکشن ماجراجویی رتبه B+ و امتیاز 68 درصد را در وب سایت منتقدان فیلم Rotten Tomatoes کسب کرده است.

فیلم «ایندیانا جونز» در بازار چین، دومین بازار بزرگ سینمایی جهان، شکست بزرگی را تجربه کرد. در هفته نخست اکران، این فیلم تنها ۲.۳ میلیون دلار در این کشور پرجمعیت آسیایی فروش را به دست آورد. با این حال، هیچ یک از چهار قسمت قبلی این سری فیلم در چین توزیع و اکران نشده بود. به نظر می‌رسد مخاطبان چینی حس نوستالژی خاصی به این سری فیلم ندارند و این یکی از دلایل شکست زودهنگام «ایندیانا جونز» در بازار چین است.

فروش «ایندیانا جونز» در تعطیلات روز سه شنبه 13 تیرماه تقویت می شود و پیش بینی می شود مجموع فروش این فیلم در آمریکا و جهان به ترتیب به 82 و 152 میلیون دلار در سراسر جهان برسد اما دو حریف سرسخت. به زودی می رسد؛ اکشن مهیج “ماموریت: غیرممکن – تاریخ مرگ” در تاریخ 12 جولای (21 ژوئیه) و درام بمب اتمی کریستوفر نولان “اپنهایمر” نیز در 21 جولای (30 تیر) با همان مخاطبان هدف اکران خواهند شد.

گراس، مدیر شرکت مشاوره فیلم Franchise Entertainment Research، گفت: “این یک افتتاحیه ضعیف است.” اکثر فرنچایزهای اکشن ماجراجویی در قسمت پنجم به پایان می رسند، و این چیزی است که در اینجا با ایندیانا جونز اتفاق می افتد.

فیلم «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» در ابتدا قرار بود با کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» ساخته شود، اما سرانجام توسط «جیمز منگولد» ساخته شد. این فیلم، دنباله فیلم «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (۲۰۰۸) و پنجمین قسمت از این سری فیلم‌هاست. فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۳ نخستین نمایش جهانی خود را داشت و با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد.

داستان جدیدترین فیلم «ایندیانا جونز» در سال ۱۹۶۹ و در پس‌زمینه رقابت فضایی رخ می‌دهد. در این فیلم، جونز به همراه دخترخوانده‌ای با بازی «فیبی والر-بریج» در تلاش برای کشف این موضوع هستند که آیا دولت آمریکا دشمنان سابق خود را در جنگ جهانی دوم برای شکست دادن اتحاد جماهیر شوروی به خدمت گرفته است یا خیر.

منبع:پی ام آپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا