درهم برهم

مربی زندگی کیست و چه می کند؟

مربی زندگی کیست و چه می کند؟

اکثریت افرادی که امروزه کار می کنند نگرانی های مشترکی دارند. بسیاری از افراد در سندرم فرسودگی شغلی هستند. آیا یک مربی زندگی می تواند در مشکلاتی که به تنهایی قادر به حل آنها نیستید به شما کمک کند؟

Yaşam koçu kimdir ne yapar?
مربی زندگی کیست و چه می کند آیا

هنگامی که با مشتریانم چت می‌کنم، می‌بینم که این نگرانی‌ها ناشی از ناامیدی، به‌ویژه در مورد آینده است. علت رایج نگرانی در اظهارات آنها این است که شرکت ها در حال تسریع پروژه های توسعه خود هستند. در نتیجه این رویکرد نوآورانه، این فکر که یا نیازی به کارمند نخواهد بود یا به افراد زیادی نیاز نخواهد بود، مانند یک ویروس در حال گسترش است.

چه کاری باید انجام دهیم؟

ما ناخودآگاه نقاط مقاومت در برابر زندگی ایجاد می کنیم. ما سرسختانه در برابر خطر قانقاریا قرار می گیریم، بدون اینکه حتی به خودمان اجازه دسترسی به این نقاط را بدهیم. فرهنگ عامه سندرم فرسودگی شغلی عضو بودن باید جذاب‌تر باشد، اما از بهانه‌هایی که به آن پناه می‌بریم دست نمی‌کشیم. با این حال، آیا علل و نتایج خواهر و برادر نیستند؟

من تحقیقی را با این سوال انجام دادم که افرادی که روحیه پایین، انگیزه پایینی دارند و از همه چیز اطرافشان شکایت دارند، چه کسانی هستند. در میان نتایجی که با آن مواجه شدم، به طور خاص دو بخش توجه من را به خود جلب کرد. آنها چه کسانی هستند؟

* افرادی که وارد محل کار اشتباهی شدند
* افرادی که انتخاب شغلی اشتباهی داشتند

تمرکز روی نیمه پر لیوان…

تحلیل کرده ام که افراد بخش مذکور گفتمان امیدبخشی دارند که با پدیده انگیزه کوچک به خود یادآوری می کنند. این موضوع توجه من را به خود جلب کرد. این رویکرد “نگاه کردن از نیمه پر لیوان!” نامیده می شود. می توانم آن را اینگونه تعبیر کنم: چیزی که آنها از آن تشکر می کنند این است که یک لیوان دارند و حداقل چیزی در آن وجود دارد.

بسیاری از مردم اظهار می دارند که این رویکرد منبعی از قدرت ایجاد می کند و موقت یا حتی ناکافی است. پس چگونه می توانیم پشتکار را حتی با این رویکرد موقت تقویت کنیم؟ سوال مهم باید این باشد که چند بار این کار را تکرار می کنند. زیرا انسان آخرین فردی است که قبل از خواب به خود دستور می دهد. این ترتیب باعث می شود اولین برنامه راه اندازی مجدد انجام شود.

«امروز هر چه فکر کنید، فردا خواهید بود». بودا

همه موقعیت ها در ثانیه پایانی مرکز انرژی آرزوی ما را تشکیل می دهند. زیرا آگاهی تمام زمان بندی را به عنوان یک زمان واحد درک می کند. حال، زمان واقعی را تشکیل می دهد که آینده را هدایت می کند، همانطور که ما وجود گذشته را می دانیم. همه این رویکردها مدار لحظه بعدی را کامل می کنند. اگر مایلید این موضوع را واضح تر بررسی کنید. فیزیکدانان کوانتومی این امکان را برای ما فراهم می‌کنند که از طریق آزمایش‌های مختلف بفهمیم.

“افراد باهوش تجربیاتی را که می خواهند داشته باشند انتخاب می کنند.” آلدوس هاکسلی

یک سوال رایج بسیاری از افرادی که با آنها ملاقات و چت می کنم. یک مربی زندگی چه می کند؟ قبل از توضیح ابتدا می خواهم بگویم که دغدغه اصلی مربی زندگی که به گذشته علاقه ای ندارد، حال و آینده است.

مربی زندگی چه می کند؟

• مربی زندگی با پرسیدن سوالات هوشمندانه از مشتری، آگاهی مشتری را بهبود می بخشد. او نقاط مقاومت و ایرادات را به خوبی در جلسات مربیگری حل می کند.

• با ارائه نقشه شخصیتی به مشتری، به او کمک می کند تا حق و نادرستی خود را ببیند. با گوش دادن دقیق بر درک مشتری تمرکز می کند.

• یک مربی زندگی مشتری خود را قضاوت نمی کند. اجبار و هدایت نمی کند. مهمتر از همه، توصیه نمی کند.

• مربی زندگی مسئولیت را به مشتری می‌دهد.

• مربی زندگی در ترسیم نقشه راه آینده به مشتری با سؤالات کمک می کند.

• با نشان دادن منابع انگیزه به مشتری، قدرت زیادی به مشتری می دهد. قدرت واقعی منبع درون مشتری است.

“من نمی توانم به کسی چیزی یاد بدهم، فقط می توانم او را وادار به تفکر کنم.” سقراط

سندرم فرسودگی شغلی چیست؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا