اخبار روز

کارهای فرهنگی و تبیینی را با خلاقیت گره بزنیم

کارهای فرهنگی و تبیینی را با خلاقیت گره بزنیم

کارهای فرهنگی و تبیینی را با خلاقیت گره بزنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با شور و اشتیاق به خراسان جنوبی سفر کرده و به دیدار نماینده ولی فقیه در استان آمدم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه مدیران گذشته و حال تبلیغات اسلامی در خراسان جنوبی را انسان‌های مجاهد یافته و دلسوز دیدم، بیان‌کرد: تبلیغ و ترویج و تبیین دین همیشه امر مهمی بوده ولی اکنون بیش از هر زمان دیگر وقت تبیین است.

قمی با بیان اینکه ما از ضعف در تبلیغ و تبیین ضربه می‌خوریم، ادامه داد: عزم ما برای تبیین و ترویج در خراسان جنوبی جدی است ولی در این زمینه باید کارهای خلاقانه انجام داده و گره گشایی در حوزه تبیینی داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی از کارهای خلاقانه در حوزه فرهنگ و کارهای تبیینی گفت: تدوین کتاب، بازی‌های جذاب یارانه‌ای، پویانمایی و انیمیشن از جمله اقدامات خلاقانه در زمینه کار فرهنگی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه بر اساس دغدغه مندی باید کارهای فرهنگی و تبیینی ما با خلاقیت گره بخورد، بیان کرد: برگزاری جشن تکلیف برای دختران تازه به سن تکلیف رسیده و برگزاری جشن روزه اولی‌ها همراه با برنامه‌های متنوع از دیگر برنامه‌های پیگیری شده در حوزه فرهنگ است.

قمی با اشاره به جذاب بودن برنامه قرآنی «محفل» حتی برای مخاطبان خارج از کشور، یادآور شد: بخش‌هایی از برنامه محفل در یوتیوب ۲۶۰ میلیون بار دیده شد و در واقع مفاهیم قرآن را در قالب جذاب عرضه شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که برنامه‌های تبیینی باید همه مردم را پوشش دهد و اگر ما ۱۰ درصد را پوشش دهیم بی شک وظیفه خود را انجام نداده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: خواست ما بر این است که تحت حمایت‌های نماینده ولی در خراسان جنوبی، این استان با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش مردمی پیشگام در بحث تبیین باشد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا