درهم برهم

تاج محل چیست؟

تاج محل چیست؟

تاج محل چیست؟

تاج محل باشکوه بر فراز رودخانه یامونا به عنوان گواهی بر ارادت همیشگی امپراتور هندی به همسرش، ممتاز محل، طلوع می کند. شاه جهان مقبره، مسجد و بنای یادبود را برای قدردانی از همسر متوفی خود با تزئینات مجلل و تقوای مذهبی ساخت. ، و زیبایی بی نظیر تاج محل با گنبد مخروطی مشخص، مناره های ظریف و نمای مرمر سفید درخشان، “جواهر هند” باقی مانده است.

امپراتوری قدرتمند مغول در قرن هفدهم فرهنگ هندوها، مسلمانان و سایر آسیای مرکزی را در هم آمیخت. شاه جهان در مقایسه با شاهان قبلی با اقتدار مسالمت آمیز حکومت می کرد. او احساس می کرد از همسر دومش، ممتاز محل، الهام گرفته است تا با رعایای خود با عدالت رفتار کند. درست قبل از اینکه در حین زایمان در سال 1630 بمیرد، به او قول داد که بنای بزرگی برای یادآوری زیبایی و فداکاری معنوی او بسازد.

Calligraphic lines from the Quran are inscribed inside the Taj Mahal.

خطوط خطی از قرآن در داخل تاج محل حک شده است.

در آغاز سال 1631، شاه مشاوران، معماران، خوشنویسان و رهبران مذهبی متعددی را جمع آوری کرد تا به او در مورد مصالح و طراحی ساختمان بزرگی که به نام تاج محل معروف است، مشاوره دهند. بیش از 20 سال، 20000 کارگر، و تن ها سنگ مرمر و ماسه سنگ طول کشید تا گنجینه ملی در شهر تکمیل شود. آگرا این شرکت عظیم از سنگ‌های قیمتی استخراج‌شده و صخره‌های قیمتی مناظر هند بهره برد تا شکوه طبیعی امپراتوری را برجسته کند.

آیا آمازون واقعاً به شما قیمت رقابتی می دهد؟ این افزونه کمی شناخته شده پاسخ را نشان می دهد.

The Taj Mahal was built in honor of an Indian emperor's wife.

تاج محل به افتخار همسر یک امپراتور هند ساخته شد.

خود تاج محل ترکیبی از باغ‌های تزئینی، مسجد مسلمانان و مقبره با گنبدهای طاق‌دار و دروازه‌ای طاق‌دار است. شالوده مستطیلی که از ماسه سنگ مایل به قرمز ساخته شده است، با سنگ مرمر سفید مات که رو به گنبد مرکزی، دیوارها و مناره ها قرار دارد، در تضاد است. شاه احتمالاً بنا را طوری طراحی کرد که ظاهراً رنگ آن را بسته به سایه خورشید یا نور ماه که به سطح آن برخورد می کند تغییر دهد.

The Taj Mahal is known as the "jewel of India."

تاج محل به عنوان “جواهر هند” شناخته می شود.

شاه با هدف کمال، سرانجام یکی از عجایب معماری جهان را در سال 1648 تکمیل کرد. با رودخانه ای که تصویر باشکوه خود را منعکس می کند، تاج محل کاملاً به هنرهای اسلامی می پیوندد، زیبایی شناسی ایرانی و طراحی خلاقانه. این با سنگهای قیمتی منبت کاری شده واقعی تزئین شده است که در نور از بین شبکه های باز می درخشند و خطوط خوشنویسی قرآن در سرتاسر حک شده اند.

حتما بخوانید : برچسب کیف چیست؟
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا