اخبار روز

باید با وکلای متخلف برخورد شود

باید با وکلای متخلف برخورد شود

باید با وکلای متخلف برخورد شود

به گزارش خبرنگار خالق، حجت الاسلام سعید شهواری امروز سه شنبه در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان، اظهار داشت: کار و تلاش وکلا در همان مسیری است که دادگستری طی می‌کند و نقش آنها بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه دخالت وکلا در پرونده یک امر قانونی است، بیان داشت: این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که تمام تلاش وکلا در راستای احقاق حق باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن تاکید به این نکته که وکلا بایستی در کشف حقیقت و واقعیت به قضات کمک کنند، گفت: یکی از جنبه‌های وجود وکیل این است که قاضی راحت تر، مستندتر و مطمئن‌تر کشف حقیقت کند.

حجت الاسلام شهواری ضمن تاکید بر این که بایستی با وکلای متخلف برخورد صورت گیرد، بیان داشت: بایستی چهره خوب و زحمتکش وکلا به جامعه معرفی شود چرا که وکلا با کرامت و با شرافت هستند و بایستی از شأن و جایگاه این قشر زحمتکش صیانت کرد.

وی تعامل و همکاری بین دادگستری و کانون وکلا را در راستای حل مشکلات مردم دانست و افزود: بایستی فرهنگ سازی صورت گیرد که از وکلا برای کشف حقیقت استفاده شود و نیز دسترسی مردم به وکیل آسان شود که در این صورت مراجعه مردم به دادگستری کمتر و رضایتمندی آنها بیشتر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری لرستان، بیان کرد: بایستی شرایطی فراهم شود تا برای کسانی که وضعیت مالی مناسبی ندارند وکلای معاضدتی فراهم و در دسترس باشد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا