اقتصاد

تجزیه و تحلیل قیمت 10/23: SPX، DXY، BTC، ETH، BNB، XRP، SOL، ADA، DOGE، TON

تجزیه و تحلیل قیمت 10/23: SPX، DXY، BTC، ETH، BNB، XRP، SOL، ADA، DOGE، TON

اکتبر ماه خوبی برای بیت کوین است (BTC< /a>)، زیرا قیمت آن به بالاترین حد در سال 2023 یعنی 31805 دلار نزدیک می شود. به طور کلی، مقاومت های اصلی در مرحله اول پاک نمی شوند، زیرا خرس ها با قدرت کامل برای محافظت از سطح بیرون می آیند. بنابراین، افت جزئی قابل انتظار است، اما این نباید به عنوان شروع یک احساسات منفی در نظر گرفته شود.

خریداران در سطوح پایین تر دوباره جمع می شوند و سعی می کنند طبقه بالاتری تشکیل دهند. این باعث خرید بیشتر می شود و یک رالی را شروع می کند. این یک امکان در بیت کوین است، اما خطرات همچنان وجود دارد. در حالی که سرد شدن شاخص دلار آمریکا (DXY) یک علامت مثبت است، ضعف در شاخص S&P 500 (SPX) یک علامت منفی است.

کریپتوکارنسی روزانه عملکرد بازار منبع: Coin360

یک خطر دیگر برای بازارهای رو به رشد ارزهای دیجیتال می تواند از هدف بالا بازدهی 10 ساله خزانه داری که بار دیگر به بالای 5 درصد رسید. افزایش بازدهی نشان می‌دهد که فعالان بازار امیدوارند که رزرو در آینده نزدیک نرخ‌ها را کاهش دهد.

آیا ناامیدی ناشی از بازارهای سهام ، سرمایه‌گذاران را به سمت بازارهای ارزهای دیجیتال سوق می‌دهد؟ آیا بیت کوین از شاخص S&P 500 جدا می شود و روند صعودی خود را گسترش می دهد؟ بیایید نمودارها را تجزیه و تحلیل کنیم تا بفهمیم.

تحلیل قیمت شاخص S&P 500

خرس‌ها با موفقیت آزمایش مجدد خط گردن الگوی سر و شانه را در شاخص S&P 500 انجام دادند. شکست در بالا بردن قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) (4382) باعث فروش تهاجمی خرس‌ها شد.

نمودار روزانه SPX. منبع: TradingView

شاخص در 23 اکتبر به زیر سطح حمایت حیاتی 4216 سقوط کرد، اما گاوها در تلاش هستند تا این کاهش را متوقف کنند. هر تلاشی برای بازیابی احتمالاً با فروش قوی در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) (4317) و سپس در SMA 50 روزه مواجه خواهد شد. گاوها باید قیمت را به بالای 4400 برسانند تا نشان دهند که اصلاح ممکن است به پایان برسد.

اگر قیمت کاهش یابد و در زیر 4216 باقی بماند، ممکن است فروش بیشتر شتاب بگیرد و شاخص به سمت الگو حرکت کند. هدف 4088

تحلیل قیمت شاخص دلار

شاخص دلار آمریکا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها است. گاوها سعی کردند قیمت را به سمت بالاترین سطح محلی 107.35 برسانند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند.

نمودار روزانه DXY. منبع: TradingView

فروشندگان در تلاش هستند تا قیمت را زیر سطح شکست 106 حفظ کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است شاخص شاهد باشد. رزرو سود و سقوط به SMA 50 روزه (105 دلار) و سپس به 104.50. این منطقه احتمالا شاهد خرید قوی توسط گاوها خواهد بود.

اگر قیمت از این منطقه بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا شاخص را به بالای 107.35 برسانند. اگر آنها بتوانند آن را به پایان برسانند، ممکن است شاخص به 108 و در نهایت به 111 برسد.

برعکس، اگر قیمت به زیر 104.50 کاهش یابد، نشان‌دهنده بازگشت خرس‌ها به بازی است. سپس ممکن است این شاخص به 103 سقوط کند.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

پس از تلاش برای حفظ بالای 30000 دلار در سه روز گذشته، گاوها در 23 اکتبر حرکتی قاطعانه انجام دادند و این شاخص را تحت فشار قرار دادند. قیمت بیت کوین (BTC) به 31000 دلار.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

رشد شدید چند روز گذشته، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به منطقه ای که بیش از حد خرید شده است، سوق داده است، که نشان می دهد تثبیت یا اصلاح در کوتاه مدت امکان پذیر است. در مسیر پایین آمدن، اگر گاوها اجازه ندهند قیمت به زیر 30000 دلار کاهش یابد، نشان می دهد که هر افت جزئی در حال خرید است. گاوها سپس یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا مانع 31000 دلاری را برطرف کنند.

اگر موفق شوند، جفت BTC/USDT می‌تواند تا 32400 دلار افزایش یابد. انتظار می رود خرس ها با تمام توان از این سطح دفاع کنند زیرا اگر مقاومت 32,400 دلاری برطرف شود، جفت ممکن است تا 40,000 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر 30,000 دلار برسد، پیشنهاد می شود. که معامله گران در حال رزرو سود هستند. این ممکن است قیمت را به EMA 20 روزه (28,428 دلار) کاهش دهد.

تحلیل قیمت اتر

اتر (ETH) در 21 اکتبر بالاتر از میانگین متحرک شکست، که نشان می دهد گاوها همچنان به خرید نزولی تا حمایت قوی در 1531 دلار ادامه می دهند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه (1608 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد خرس ها ممکن است کنترل خود را از دست بدهند. جفت ETH/USDT می‌تواند تا 1746 دلار افزایش یابد، جایی که خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا حرکت صعودی را متوقف کنند.

اگر گاوها از این سطح زمین خود را رها نکنند، احتمال صعود به بالای 1746 دلار افزایش می‌یابد. سپس این جفت می تواند تا 1880 دلار افزایش یابد. در عوض، اگر قیمت از 1746 دلار به شدت کاهش یابد، نشان می‌دهد که عمل محدود به محدوده ممکن است چند روز دیگر ادامه یابد.

تحلیل قیمت BNB

BNB (BNB) در 22 اکتبر در بالای خط روند نزولی شکست و بسته شد و الگوی مثلث نزولی نزولی را باطل کرد. شکست یک راه اندازی نزولی یک نشانه صعودی است.

نمودار روزانه
BNB/USDT. منبع: TradingView

جفت BNB/USDT به مقاومت افقی در ۲۲۳ دلار رسیده است. اگر این مانع برطرف شود، جفت می تواند تا 243 دلار و پس از آن به 250 دلار افزایش یابد. انتظار می‌رود خرس‌ها با قدرت از این منطقه محافظت کنند.

اگر خرس‌ها می‌خواهند بازگردند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک بکشانند. این ممکن است درها را برای آزمایش مجدد حمایت حیاتی در 203 دلار باز کند. یک لغزش پایین تر از این سطح می تواند مرحله بعدی روند نزولی را تا 183 دلار آغاز کند.

تحلیل قیمت XRP

XRP (XRP) بالاتر از میانگین متحرک در 19 اکتبر، و گاوها از آن زمان قیمت را بالاتر از این سطح نگه داشته اند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت سربار 0.56 دلار برسانند. در یک محدوده، معامله گران عموماً رالی را به مقاومت می فروشند. اگر قیمت از 0.56 دلار به شدت کاهش یابد، نشان می دهد که جفت XRP/USDT ممکن است مدت بیشتری در محدوده باقی بماند.

هر دو میانگین متحرک به تدریج در حال افزایش هستند و RSI افزایش یافته است. به قلمرو مثبت، نشان می دهد که گاو نر دست بالا را دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای 0.56 دلار برسانند، جفت ممکن است یک رالی را تا 0.66 دلار و متعاقباً به 0.71 دلار آغاز کند.

تجزیه و تحلیل قیمت سولانا

خرس‌ها سعی کردند یک عقب‌نشینی در SOL سولانا آغاز کنند (SOL< /a>) در 22 اکتبر، اما گاوهای نر زمین زیادی را رها نکردند. این نشان می دهد که گاوها عجله ای برای بستن موقعیت های خود ندارند زیرا انتظار دارند روند صعودی ادامه یابد.

نمودار روزانه
SOL/USDT. منبع: TradingView

خرید در 23 اکتبر از سر گرفته شد و گاوها حرکت صعودی خود را به سمت هدف الگوی 32.81 دلار آغاز کردند، اما خرس‌ها دوباره در سطوح بالاتر فروخته شد.

رشد شدید چند روز گذشته، RSI را به محدوده خرید بیش از حد سوق داده است، که نشان می‌دهد اصلاح یا تثبیت جزئی در کوتاه مدت امکان‌پذیر است. اگر جفت SOL/USDT نسبت به سطح فعلی پایین‌تر باشد، گاوها سعی خواهند کرد این کاهش را در 27.12 دلار و سپس در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (24.56 دلار) متوقف کنند.

موارد مرتبط: قیمت بیت کوین باید 31 هزار دلار بشکند تا از “>

تحلیل قیمت کاردانو

ADA کاردانو (ADA) از 0.24 دلار در 19 اکتبر به شدت افزایش یافت و در 21 اکتبر از میانگین متحرک بالاتر رفت.< /p>

< نمودار روزانهADA/USDT. منبع: TradingView

خرید بیشتر شد و گاوها در تلاش هستند تا قیمت را بین 0.27 تا 0.28 دلار به بالای منطقه سربار هدایت کنند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ADA/USDT یک الگوی پایین سه‌گانه را تکمیل می‌کند که نشان‌دهنده شروع یک بهبود پایدار است. این جفت ممکن است تا 0.32 دلار و پس از آن به 0.38 دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها بخواهند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برگردانند. مزیت به نفع خرس‌ها در زمان استراحت تغییر می‌کند و به زیر 0.24 دلار بسته می‌شود.

تحلیل قیمت Dogecoin

Dogecoin (DOGE) در 22 اکتبر بالاتر از SMA 50 روزه (0.06 دلار) شکست و بسته شد، که نشان دهنده شروع یک تجمع امدادی است.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه (0.06 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI به منطقه مثبت افزایش یافته است که نشان می دهد که گاوهای نر در تلاش برای به دست گرفتن کنترل هستند. اگر قیمت بالاتر از SMA 50 روزه باشد، جفت DOGE/USDT می تواند تا 0.07 دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع عمل کند، اما در صورت عبور، جفت ممکن است به 0.08 دلار جهش کند.

پشتیبانی مهمی که باید در جهت نزولی مشاهده کرد، 0.06 دلار است. اگر این سطح برداشته شود، نشان می دهد که خرس ها به صندلی راننده بازگشته اند. سپس ممکن است جفت به سطح حمایت بحرانی در 0.055 دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت تونکوین

Toncoin (TON) بالاتر از مقاومت فوری در 2.18 دلار در 22 اکتبر شکست، که نشان می دهد فاز اصلاحی در حال پایان است.

TON/USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می دهد گاوها دارای لبه کمی هستند. جفت TON/USDT می تواند تا 2.31 دلار و سپس به 2.59 دلار افزایش یابد. این سطح احتمالا شاهد فروش قوی خرس‌ها خواهد بود.

در هر نزولی، گاوها احتمالاً از میانگین‌های متحرک دفاع می‌کنند. شکستن و بسته شدن در زیر این حمایت نشان می دهد که گاوها ممکن است در حال از دست دادن قدرت خود باشند. این می تواند قیمت را به 1.89 دلار کاهش دهد.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا