کسب و کار

بزرگترین مزایا و معایب کار برای یک استارتاپ

بزرگترین مزایا و معایب کار برای یک استارتاپ

برای برخی افراد، کار کردن برای یک استارت‌آپ مانند یک رویا به نظر می‌رسد. شاید شما به دنبال یک نفر معمولی نه به پنج نیستید، یا می خواهید در جایی کار کنید که بتوانید خلاقیت خود را منعطف کنید.

d8a8d8b2d8b1daafd8aad8b1db8cd986 d985d8b2d8a7db8cd8a7 d988 d985d8b9d8a7db8cd8a8 daa9d8a7d8b1 d8a8d8b1d8a7db8c db8cdaa9 d8a7d8b3d8aad8a7 664290775de2f

مطمئناً هیچ کمبودی برای استارت‌آپ‌های جالب وجود ندارد. بر اساس داده‌های اداره سرشماری ایالات متحده، 5 میلیون کسب‌وکار جدید تنها در سال 2022 ایجاد شد. در سطح جهانی، هر سال 305 میلیون استارت‌آپ ایجاد می‌شود. .

اما هر استارتاپی یک داستان موفقیت آمیز نیست، و این محیط های کاری پر فشار برای همه مناسب نیست. اگر نمی‌خواهید کار برای یک استارت‌آپ ایده خوبی است یا خیر، باید قبل از پذیرش آن پیشنهاد شغلی جذاب، جوانب مثبت و منفی را بسنجید.

استارتاپ ها چگونه کار می کنند؟

یک استارتاپ شرکتی است که در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. ممکن است یک بنیانگذار یا تیمی از بنیانگذاران، و حتی شاید چند کارمند داشته باشد (یک استارتاپ به طور متوسط ​​چهار کارمند در مراحل ابتدایی خود). تمرکز یک استارتاپ حل مشکل برای مخاطبان هدف خود است.

استارت‌آپ‌ها یا به سرمایه‌گذاری بوت استرپ یا سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران متکی هستند. به همین دلیل، پول معمولا تنگ است. ممکن است تا زمانی که شرکت پول کافی برای دفاتر خود نداشته باشد، از یک فضای کار مشترک یا از گاراژ موسس کار می کنید.

با تعداد کمی از کارمندان، هر یک از اعضای تیم ممکن است مسئول کارهای بیشتری باشد و ممکن است نیاز به انجام وظایف مختلف داشته باشد. همچنین ممکن است درآمد کمتری نسبت به یک شرکت قدیمی داشته باشید، اما در صورت موفقیت آمیز بودن، ممکن است مزایای دیگری مانند برنامه زمانی انعطاف‌پذیر یا ارزش سهام در راه‌اندازی داشته باشید.

مزایای کار برای استارتاپ

کار برای یک استارتاپ یک تجربه منحصر به فرد است که می تواند بسیار مفید باشد. اگر مشتاق ماموریت هستید، دوست دارید در تمام جنبه‌های یک کسب‌وکار درگیر باشید، یا به سادگی می‌خواهید جایگزینی برای یک برنامه سخت‌گیرانه ۹ تا ۵ داشته باشید، یک استارت‌آپ می‌تواند برای شما مناسب باشد.

عکس از JESHOOTS.COM در Unsplash

با یک کسب‌وکار جدید چالش‌های جدیدی به وجود می‌آید که اگر فقط برای سازمان‌های بزرگ‌تر کار کرده باشید، ممکن است به آنها عادت نداشته باشید. استارت‌آپ‌هایی که با بودجه محدود کار می‌کنند، همچنین در زمان محدود هستند و تلاش می‌کنند محصول یا ایده نوآورانه‌شان را جلوتر از رقبا توسعه دهند و بفروشند.

1. عدم اطمینان برای آینده

درباره 90% استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند، با شکست 10% استارت‌آپ‌ها در سال اول کسب و کار این کار را برای کارمندان بسیار خطرناک می کند، به خصوص برای کسانی که سهام شرکت را به جای حقوق بیشتر انتخاب می کنند.

امروزه، بیش از 1.3 هزار استارت آپ تک شاخ وجود دارد. اگر شرکت شما به این سطح از موفقیت برسد، از اینکه ریسک کرده اید سپاسگزار خواهید بود. اما اگر استارت‌آپ شما شکست بخورد، ممکن است در ازای زمان و کارتان بسیار اندک باقی بمانید.

به طور کلی، استارت‌آپ‌ها امنیت شغلی کمتری را ارائه می‌دهند – و اگر شغل استارت‌آپی را از دست بدهید، ممکن است مانند یک شرکت سنتی، چک‌های پایان کار را مشاهده نکنید یا حقوق PTO دریافت نکنید.

“اگر در یک شرکت معتبر نقشی را ایفا کنید، می توانید نسبتاً احساس امنیت کنید که صبح که از خواب بیدار می شوید شرکت شما آنجا خواهد بود و هنوز شغلی برای رفتن دارید. کاراسین می‌گوید در استارت‌آپ‌ها، ممکن است یک شبه به پایان برسد یا حتی با مرگی آهسته و دردناک روبرو شود.

«در اصل، کار در یک استارتاپ بسیار شبیه قمار است. شما می توانید به موفقیت های بزرگی دست یابید، اما برای هر داستان موفقیت، صدها یا هزاران شکست وجود دارد.”

2. تعادل ضعیف کار و زندگی

استارت‌آپ‌ها تیم‌های کوچک‌تری از کارمندان دارند که همه جنبه‌های کسب‌وکار را مدیریت می‌کنند، بنابراین کارمندان ممکن است ساعت‌های طولانی‌تر و/یا ساعت‌های فرد را کار کنند تا همه کارهای فهرست کارهایشان را انجام دهند. ممکن است لازم باشد از اوایل روز تا پاسی از شب کار کنید و انتظار داشته باشید که آخر هفته ها به ایمیل های کاری پاسخ دهید.

شما باید برای ماموریت تجاری اشتیاق داشته باشید تا فقدان تعادل بین کار و زندگی در آن سال‌های اولیه ارزش آن را داشته باشد.

3. غرامت کمتر

اگر به یک استارت‌آپ ملحق می‌شوید، حقوق شما معمولاً کمتر از زمانی است که موقعیت مشابهی در یک شرکت معتبر داشته باشید.

با این حال، پتانسیل برای سهام وجود دارد. استارت‌آپ‌ها معمولاً 10%-15% از حقوق صاحبان سهام شرکت برای مجموعه اختیار سهام کارکنان آنها (ESOP)، که درصدهایی از حقوق صاحبان سهام را برای کارکنان فراهم می کند.

4. پول و منابع محدود

تامین مالی محدود بر حقوق شما تأثیر می گذارد، اما می تواند چالش های دیگری نیز ایجاد کند. ممکن است بهترین فناوری یا تجهیزات را نداشته باشید، بنابراین باید نوآور باشید و به منابع موجود بسنده کنید.

در حالی که برخی از شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند کارگاه‌ها یا آموزش‌های حرفه‌ای ارائه دهند، استارت‌آپ‌ها ممکن است زمان یا پولی برای ارائه این نوع امتیازات نداشته باشند. در عوض، در حین انجام کار یاد خواهید گرفت.

آیا کار برای یک استارتاپ ایده خوبی است؟

کار کردن برای یک استارت‌آپ اغلب به عزم و اراده واقعی نیاز دارد.

اگر با عدم اطمینان خوب عمل نمی کنید، کار برای یک استارتاپ ممکن است بهترین گزینه نباشد. کار چالش برانگیز و وقت گیر است و شرکت ممکن است به دلایلی خارج از کنترل شما به راحتی شکست بخورد.

اگرچه کار برای استارت‌آپ امنیت و ساختار کمتری نسبت به یک شرکت بزرگ‌تر دارد، اما ریسک بالا می‌تواند با پاداش‌های بالایی همراه باشد. اگر شما رانده، فداکار و پرشور هستید، کار برای یک استارتاپ می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که ممکن است در جای دیگر پیدا نکنید، مانند فرصت هایی برای یادگیری مهارت های جدید و کمک به شکل دادن به شرکت.

حتی اگر استارت‌آپ شکست بخورد یا تصمیم بگیرید به یک شرکت سنتی‌تر نقل مکان کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که تجربه راه‌اندازی شما در هر نقش جدیدی که به عهده می‌گیرید به خوبی به شما کمک خواهد کرد.

HubSpot for Startups

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا