کسب و کار

رهبری رویایی: 15 ویژگی و نحوه ایجاد آن توسط کارآفرینان

رهبری رویایی: 15 ویژگی و نحوه ایجاد آن توسط کارآفرینان

برای رهبری یک سازمان، به چشم اندازی قدرتمند از آینده نیاز دارید. کارآفرینان باید یک سبک رهبری قانع کننده را اتخاذ کنند تا شرکت خود را به سمت این هدف مشترک سوق دهند. رهبری رویایی، سبکی از رهبری متمرکز بر چشم انداز سازمانی قوی، می تواند سازمان و رهبری شما را به سطح بعدی سوق دهد.

Visionary Leadership: a man stares through a telescope.

اتخاذ سبک رهبری قوی برای موفقیت شرکت شما مهم است. کمتر از پنج نفر از هر 10 کارمند با توجه رهبری شرکت آنها به عنوان “کیفیت بالا”. در همین حال، تحقیقات نشان می دهد 70 درصد رهبری از یادگیری ناشی می شود، نه ژنتیک، به این معنی که هر کسی توانایی تبدیل شدن به یک رهبر بینا قوی را دارد.

فهرست مطالب:

رهبری رویایی چیست؟

What is visionary leadership? A type of leadership that guides and inspires teams toward a future vision.

رهبری رویایی نوعی رهبری است که تیم ها را به سمت چشم انداز آینده هدایت و الهام می بخشد. رهبری رویایی مستلزم این است:

  • تنظیم یک چشم انداز واضح و تاثیرگذار
  • ارتباط آن چشم انداز در سراسر سازمان
  • پیگیری فرصت های جدید
  • پذیرفتن ریسک و تغییر
  • الهام بخشیدن به دیگران برای دنبال کردن یک هدف مشترک

رهبری رویایی مزایایی را به سازمان شما وارد می کند، مانند:

انگیزه بالاتر: چشم انداز روشن و هیجان انگیز کارکنان را تشویق می کند تا به سازمان کمک کنند تا به آن دست یابد

نوآوری بیشتر: رهبری بصیرتی تغییرات و ریسک پذیری را در بر می گیرد و فرهنگ نوآوری سازمان شما را افزایش می دهد

کارکنان بهتر: رهبران بصیر چشم‌اندازهای الهام‌بخشی برای سازمان خود ایجاد می‌کنند که به جذب و حفظ استعدادهای برتر کمک می‌کند

تصمیم‌گیری را تسریع می‌کند: توجه سازمان به یک هدف مستحکم، تصمیم‌گیری را تسریع می‌کند – زیرا همه چیز باید به دیدن آن چشم‌انداز اشاره داشته باشد

انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند: چشم‌انداز روشن به معنای مسیری روشن برای سازمان است که آن را قادر می‌سازد تا از روی موانع غیرمنتظره بپرد

سبک رهبری رویایی

Visionary Leadership Style Traits: Future-oriented, innovative, inspirational, risk-positive, passionate, empathetic, decisive, adaptable, collaborative, growth-oriented, bold, emotionally intelligent, and articulate.

1. آینده گرا

رهبران بصیر چشم به آینده دارند. چشم اندازی که آنها برای سازمان خود انتخاب می کنند در آینده در مکان نامشخصی رخ می دهد. ممکن است به معنای ایجاد محصول پرفروش در یک صنعت خاص یا دستیابی به تعداد معینی از مشتریان باشد.

صرف نظر از این، رهبران رویایی تمرکز خود را بر روی آینده حفظ می کنند و برای رسیدن به آن پیشرفت های مستمر انجام می دهند.

2. نوآورانه

کارمندان مورد تقاضا اغلب پیوستن می‌شوند شرکت هایی با فرهنگ های نوآورانه، که رهبری رویایی به پرورش آن کمک می کند. یک رهبر رویا، ذهنی باز دارد، تغییرات را می پذیرد و از ایده ها استقبال می کند.

از آنجایی که چشم انداز آنها معمولاً مستلزم رشد است، لزوم نوآوری برای مقیاس را تشخیص می دهند. این بدان معنی است که به دنبال راه هایی برای نوآوری محصولات، فرآیندهای چالش برانگیز برای کارآمدتر کردن آنها و جستجوی راه هایی برای افزودن ارزش بیشتر است.

3. الهام بخش

68٪ از افراد <می‌خواهید مارک‌ها الهام‌بخش‌تر به آن‌ها باشند – که هدف رهبری رویایی دستیابی به آن است. با استفاده از اهداف روشن خود، رهبران رویایی به تیم ها انگیزه و قدرت می بخشند. آنها به طور مؤثر ارتباط برقرار می کنند، راه را از طریق اقدامات خود هدایت می کنند، و چشم اندازی ایجاد می کنند که کل سازمان می تواند در آن مشارکت داشته باشد.

4. ریسک مثبت

کسب و کارها نمی توانند از ریسک اجتناب کنند. رهبران رویایی آن را پذیرفته اند. آنها برای ریسک های حساب شده و نوسانات بزرگ ارزش قائل هستند. آنها به دلیل ترجیح خود برای نوآوری، لزوم مقابله با ریسک و عدم قطعیت را تشخیص می دهند. وقتی شکست‌ها اتفاق می‌افتند، آنها را به عنوان فرصت‌های یادگیری در آغوش می‌کشند.

5. پرشور

یک مطالعه تحقیقاتی پیدا شد یک همبستگی مستقیم بین اشتیاق رهبر و کارگرانش. رهبران بصیر شور و اشتیاق را در سبک رهبری خود نشان می دهند. آنها به چشم انداز خود ایمان دارند و برای الهام بخشیدن به دیگران در سازمان خود تلاش می کنند. اشتیاق آنها باعث ایجاد تعهد در میان سایر کارمندان می شود و به شرکت کمک می کند تا برای رسیدن به اهداف هماهنگ شود.

6. همدل

از طریق نظرسنجی، EY دریافتند که همدلی مشترک بین کارکنان و رهبران، کارایی، خلاقیت، رضایت شغلی، اشتراک ایده، نوآوری و درآمد شرکت را بیش از 80% افزایش می‌دهد. رهبران بصیر سطوح بالایی از همدلی نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند به ایده‌ها، خواسته‌ها و بازخوردهای کارکنان خود گوش دهند.

7. قاطع

رهبران رویایی با هدایت یک چشم‌انداز روشن، به‌طور مؤثر تصمیم‌گیری می‌کنند. آنها اطلاعاتی را که در دسترسشان است (مانند داده ها) بررسی می کنند، مسیرهای مختلف را در نظر می گیرند و تصمیم می گیرند. آن‌ها اغلب دیدگاه‌های دیگران را می‌پرسند، اما همیشه در نهایت انتخاب‌های قاطعی انجام می‌دهند.

8. سازگار

رهبران بصیر، نوسانات ناشی از پذیرش یک هدف بلند مدت را تشخیص می دهند. رهبری آنها منعکس کننده این واقعیت است، زیرا آنها در محیط های پویا و در حال تغییر به سرعت موفق می شوند. آنها خود و سازمانشان را انعطاف پذیر نگه می دارند، خواه این به معنای تغییر روش های قدیمی انجام کارها باشد یا ترکیب فرآیندهای جدید.

9. مشارکتی

رهبران بصیر، ضرورت همکاری در دستیابی به یک چشم انداز را تصدیق می کنند. آنها بدون توجه به موقعیتی که در سازمان دارند، مرتباً از دیگران نظر می خواهند و دیدگاه خود را به عنوان دیدگاه مشترک می بینند.

10. رشد محور

برای دستیابی به اهداف خود، رهبران رویایی تلاش می کنند تا خود را رشد دهند. آنها به طور مداوم خود را بهبود می بخشند، مانند یادگیری مهارت های جدید. نه تنها این، بلکه آنها به موانع و شکست ها به عنوان فرصت هایی برای رشد و یادگیری نگاه می کنند.

11. پررنگ

رهبران بصیر گام‌های جسورانه برمی‌دارند. اساس چشم انداز آنها اغلب شامل ایجاد تأثیر است، چیزی که می تواند کل سازمان را هیجان زده کند. بخشی از نوآوری، رشد و الهام بخشی به معنای انجام حرکات بزرگ است – بخش اصلی رهبری رویایی.

12. باهوش عاطفی

مطالعات نشان می‌دهند که هوش هیجانی یا توانایی تشخیص و ارزیابی احساسات خود، برای موفقیت بیشتر از توانایی شناختی اهمیت دارد. رهبران بصیر از هوش هیجانی با شناخت احساسات خود و یادگیری درک احساسات دیگران حمایت می کنند. آنها محیط های کاری و روابط حمایتی، باز و دلسوز ایجاد می کنند.

13. بیان

برای ایجاد یک چشم انداز قانع کننده، رهبران رویایی به وضوح بیان و ارتباط برقرار می کنند. آن‌ها می‌دانند چگونه خود و اهدافشان را بیان کنند، و به آنها امکان می‌دهد تا سایر کارمندان را با ایده‌ها و برنامه‌هایشان همراهی کنند.

نمونه های رهبری رویایی

Visionary Leadership Examples: A man facilitates a brainstorming on the use of robots.

رهبری رویایی به معنای نشان دادن برخی یا همه ویژگی های ذکر شده در بالا است.

مدیر عاملی را در نظر بگیرید که می‌خواهد سازگار بماند، زیرا هوش مصنوعی صنایع را تکان می‌دهد. برای انجام این کار، آنها جلسات طوفان فکری را با تیم های مختلف برگزار می کنند که چگونه کسب و کار آنها می تواند فناوری را یکپارچه کند. آنها این اطلاعات را ترکیب می کنند و چشم اندازی تاثیرگذار از رشد تجارت خود با هوش مصنوعی ایجاد می کنند. آنها همچنین این چشم انداز را به وضوح از طریق ایمیل و شخصاً به اشتراک می گذارند و از دیگران در مورد چگونگی انتقال بهترین اهداف آینده خود بازخورد می گیرند.

به طور متناوب، یک رهبر رویا می تواند به عنوان مثال رهبری کند. بگوییم که یک رهبر فرضی کسب‌وکار مرتباً خودش ریسک می‌کند و وقتی شکست می‌خورد، شکست‌های خود را تصدیق می‌کند و از این تجربیات ارزش می‌گیرد. آنها آنها را با شفافیت در اختیار سازمان قرار می دهند، که دیگران را تشویق می کند تا آنها را دنبال کنند.

چگونه رهبری رویایی را توسعه دهیم

How To Develop Visionary Leadership: Keep yourself informed. Spark creativity. Ensure teams collaborate across lines. Lead by example.

خود را در جریان بگذارید

اگر می‌خواهید رهبری رویایی را پرورش دهید، باید روی جنبه‌های آینده نبض داشته باشید. می‌توانید این کار را با به‌روز ماندن از روندهای صنعت با خواندن مجلات، انجام تحقیقات منظم مشتری، و انجام کارهای دیگر انجام دهید.

جرقه خلاقیت

برای ایجاد نوآوری، یکی از مؤلفه‌های کلیدی رهبری رویایی، میزبان فعالیت‌هایی باشید که به پرورش آن کمک می‌کند، مانند جلسات طوفان فکری، کارگاه‌ها و سایر فعالیت‌های گروهی.

اطمینان حاصل کنید که تیم ها در سراسر خطوط همکاری می کنند

برای تقویت همکاری، باید فرصت هایی را برای خود و دیگران ایجاد کنید تا خارج از بخش خود با یکدیگر همکاری کنند. تیم های مختلف را در پروژه ها درگیر کنید. آرایه های متنوعی از نظرات را بخواهید. فضایی برای اشتراک دانش ایجاد کنید، مانند ویکی‌پدیای شرکتی.

به عنوان مثال هدایت شوید

شما باید رفتاری را که می‌خواهید سازمانتان دنبال کند، مدل کنید. ارزش های رهبری رویایی را توسط:

تمرین کنید

  • علاقه خود را به چشم انداز سازمان نشان می دهید
  • مسئول نگه داشتن خود در هنگام اشتباه کردن
  • با کار سخت تعهد خود را به سازمان نشان دهید

Subscribe to The Hustle Newsletter

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بازخورد بدهید

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا