کسب و کار

کارایی خود را افزایش دهید: مهارت های بهره وری برای موفقیت

کارایی خود را افزایش دهید: مهارت های بهره وری برای موفقیت

اعلان‌های تلفن هوشمند. مهلت های معلق لیست کارهای کثیف حواس‌پرتی‌های بی‌پایان می‌تواند کار را سخت کند که در بالای هر کاری که باید انجام دهید، بمانید.

Productivity skillsبا این حال، با مهارت های بهره وری مناسب، می توانید مدیریت بهتری بر زمان و تولید خود داشته باشید.

به نظر می‌رسد کار بیشتر باشد، اما وقتی روی مهارت‌هایی تمرکز می‌کنید که می‌تواند عادات کاری شما را بهبود بخشد، می‌تواند تعادل بین کار و زندگی را آسان‌تر کند.

مهارت های بهره وری چیست؟

مهارت های بهره وری آن دسته از مهارت هایی هستند که افراد برای مدیریت موثر زمان، منابع و وظایف خود از آنها استفاده می کنند. در دنیای کسب و کار، این مهارت ها به شما کمک می کند تا به بهره وری مطلوب دست یابید، بر مدیریت زمان مسلط شوید و اهداف تجاری را محقق کنید. با تقویت مهارت های بهره وری خود، می توانید گردش کار خود را بهینه کنید، وظایف خود را اولویت بندی کنید و تصمیمات آگاهانه بگیرید – در نهایت بهره وری و دستیابی به هدف خود را افزایش دهید.

مهارت های مهمی که برای بهبود بهره وری خود نیاز دارید

درک مهارت‌های مورد نیاز برای پربارتر شدن به شما یک نقشه راه می‌دهد. برای بهبود گردش کار خود برای انجام کارها. در اینجا مروری بر مهارت‌های مختلفی است که می‌توانید آن‌ها را توسعه دهید و برای بهره‌وری بیشتر در کار تقویت کنید.

مهارت های مدیریت استرس

برای برخی از کارگران، استرس و کار مترادف شده اند. بر اساس یک نظرسنجی گالوپ، 57٪ از کارگران آمریکایی و کانادایی گزارش کردند که هر روز احساس می کنند استرس، و 65٪ دیگر گفتند که استرس باعث ایجاد مشکلات در زندگی آنها شده است.

برخی ممکن است به دلیل عدم کنترل، حجم کاری یا منابع ناکافی تحت فشار قرار گیرند. دلیل آن هرچه که باشد، دانستن نحوه مدیریت استرس می تواند به کارگران کمک کند تا بر این مانع که بهره وری آنها را از بین می برد غلبه کنند.

وقتی کارگران استرس دارند، تمرکز روی وظایفشان برایشان دشوار است. نکاتی برای بهبود مدیریت استرس عبارتند از:

  • ذهن‌آگاهی را تمرین کنید: روزانه چند دقیقه را به تمرین‌های تمرکز حواس، مانند تنفس عمیق یا مدیتیشن اختصاص دهید. روی لحظه حال تمرکز کنید و افکار و احساسات خود را بدون قضاوت مشاهده کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید: فعالیت بدنی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. حداقل 30 دقیقه ورزش پنج تا هفت روز در هفته را هدف قرار دهید. فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید، مانند پیاده‌روی، آهسته دویدن، یوگا یا رقصیدن.
  • مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید: با خواب کافی، خوردن وعده های غذایی مغذی و شرکت در فعالیت هایی که برای شما شادی و نشاط به ارمغان می آورد، از سلامت جسمی و روانی خود مراقبت کنید. آرامش.
  • به دنبال حمایت اجتماعی باشید: با دوستان، خانواده یا گروه‌های حمایتی ارتباط برقرار کنید تا احساسات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی می تواند به کاهش استرس و ایجاد دیدگاه کمک کند.
  • به استراحت بپردازید: تعطیلات منظم در طول روز برای استراحت و شارژ مجدد برنامه ریزی کنید. از این زمان برای شرکت در فعالیت هایی استفاده کنید که به شما کمک می کند آرامش داشته باشید و ذهن خود را پاک کنید.

مهارت های مدیریت زمان

وقتی زمان از شما دور می‌شود، ممکن است شما را تحت فشار قرار دهد و برای انجام کارها تلاش کنید. اگر این یک سناریوی رایج برای شما است، بهره وری کمیاب است زیرا دائماً در حال بازی کردن هستید. راهی برای پیشرفت در حرفه یا تجارت شما نیست.

بهترین راه حل این مشکل، توسعه مهارت های مدیریت زمان است. در اینجا چندین نکته وجود دارد:

  • وظایف را اولویت بندی کنید: فهرستی از کارها ایجاد کنید و وظایف را بر اساس اهمیت و فوریت رتبه بندی کنید تا روی موارد با اولویت بالا تمرکز کنید و از اتلاف وقت برای کارهای کمتر مهم خودداری کنید.
  • زمان‌های زمانی واقع بینانه تنظیم کنید: در مورد زمان تکمیل کار صادق باشید، از تعهد بیش از حد یا دست کم گرفتن خودداری کنید و زمان بافر را برای وقفه‌ها یا تاخیرهای غیرمنتظره در نظر بگیرید.
  • تجزیه پروژه‌ها: پروژه‌های بزرگ را به وظایف کوچک‌تر تقسیم کنید تا استرس را کاهش دهید، استرس را مدیریت کنید و حس پیشرفت را حفظ کنید.
  • حواس‌پرتی را به حداقل برسانید: اعلان‌های تلفن را خاموش کنید، برگه‌های غیرضروری مرورگر را ببندید و یک فضای کاری سازمان‌یافته برای کاهش حواس پرتی و بهبود تمرکز و بهره وری.
  • از مسدود کردن زمان استفاده کنید: بلوک‌های زمانی خاصی را برای کارها اختصاص دهید تا ساختار ایجاد کنید، کارهای مهم را اولویت‌بندی کنید، و برای افزایش کارایی از انجام چند کار اجتناب کنید.

مهارت های اولویت بندی

آیا این کار واقعاً فوری است، یا کار دیگری وجود دارد که باید برای پیشبرد پروژه های خود انجام دهید؟ اولویت‌بندی کارهای اشتباه باعث می‌شود بدون انجام مهم‌ترین کارهایتان، موارد موجود در فهرست کارهایتان را بررسی کنید.

برای بهبود توانایی خود در اولویت بندی، می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • مهلت‌ها را در نظر بگیرید: ضرب‌الاجل‌های مرتبط با وظایف را در نظر بگیرید و بر اساس آن اولویت‌بندی کنید. به عنوان مثال، اگر فردا گزارشی دارید و ارائه ای برای آماده شدن برای هفته آینده دارید، منطقی است که گزارش را اولویت بندی کنید تا مطمئن شوید به موقع تکمیل می شود.
  • وابستگی ها را شناسایی کنید: وظایفی را که به دیگران وابسته هستند تشخیص دهید و بر اساس آن آنها را اولویت بندی کنید تا از گردش کار روان اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال، اگر قبل از ادامه کار به نظر یا تأیید یک همکار نیاز دارید، آن را اولویت بندی کنید تا از تاخیر در جدول زمانی کلی پروژه جلوگیری شود.
  • روی کارهای پر تاثیر تمرکز کنید: کارهایی را که تاثیر قابل توجهی بر اهداف یا اهداف شما دارند اولویت بندی کنید تا بهره وری و نتایج را به حداکثر برسانید. به عنوان مثال، اگر در حال راه اندازی یک محصول جدید هستید، اولویت بندی وظایف مربوط به توسعه محصول، بازاریابی و فروش برای موفقیت آن بسیار مهم است.
  • بازنگری و تنظیم: به طور منظم اولویت های کار را بر اساس شرایط در حال تغییر یا اطلاعات جدید بررسی و ارزیابی مجدد کنید. برای مثال، اگر یک کار فوری جدید پیش آمد یا دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده‌ای از سرپرست خود دریافت کردید، اولویت‌های کار خود را مجدداً ارزیابی کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که همیشه روی مهم‌ترین وظایف کار می‌کنید.

مهارت های مدیریت حواس پرتی

چیزهایی که حواس شما را از کارتان پرت می کند به محیط کارتان بستگی دارد. اگر از خانه کار می کنید، ممکن است گریه کودکان، پارس کردن سگ ها یا کارهای خانه باشد. در دفتر، ممکن است صحبت کردن با آبسردکن در زمان استراحت بدون وقفه، صحبت کردن با صدای بلند همکاران و همکاران برای پرسیدن یک سوال «سریع» باشد.

برخی از این موارد اجتناب ناپذیر هستند، اما به این معنا نیست که نمی توانید یاد بگیرید چگونه آنها را مدیریت کنید. در اینجا چند نکته برای به حداقل رساندن حواس پرتی در طول روز کاری وجود دارد:

  • مرزهای واضحی را تعیین کنید: برای به حداقل رساندن وقفه در طول زمان کاری متمرکز، مرزهایی را با همکاران، خانواده یا دوستان تعیین کنید.
  • مسدود کردن زمان را تمرین کنید: بلاک‌های زمانی اختصاصی را برای کار متمرکز اختصاص دهید و از انجام چند کار اجتناب کنید تا تمرکز خود را حفظ کنید و حواس‌پرتی را به حداقل برسانید. برای به حداکثر رساندن بهره‌وری، زمانی که حواس‌پرتی معمولاً رخ می‌دهد (صبح، بعد از استراحت ناهار و غیره) نظارت کنید تا بر اساس آن بلوک‌های زمانی را برنامه‌ریزی کنید.
  • از فناوری هوشمندانه استفاده کنید: از ابزارها یا برنامه‌های بهره‌وری برای مدیریت عوامل حواس‌پرتی استفاده کنید، مانند مسدودکننده‌های وب‌سایت یا ابزارهای مدیریت اعلان‌ها.
  • منطقه‌ای بدون حواس‌پرتی ایجاد کنید: یک منطقه یا فضای کاری خاص را تعیین کنید که در آن حواس‌پرتی کمتر باشد، مانند یک اتاق آرام یا یک فضای اداری اختصاصی.
  • به دنبال پاسخگویی و پشتیبانی باشید: اهداف مدیریت حواس پرتی خود را با یک همکار، دوست، یا مربی قابل اعتماد در میان بگذارید که می تواند حمایت کند و شما را برای ادامه مسیر مسئول نگه دارد.< /li>

مهارت های حل مسئله

ارتباطات نادرست یاارتباطات ناکارآمد می تواند باعث سوء تفاهم و درگیری شود که در نهایت منجر به تاخیرهای کاری.

اگر بتوانید مهارت های حل مسئله خود را بهبود ببخشید، می توانید به طور موثر مشکلات را شناسایی کرده و راه حل های عملی برای غلبه بر آنها ایجاد کنید.

  • مشکل را تعریف کنید: مشکلی را که می‌خواهید حل کنید به وضوح تعریف کنید. برای به دست آوردن درک بهتری از مسائل اساسی، آن را به اجزای کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید.
  • راه حل های خلاقانه طوفان فکری: جلسات طوفان فکری را برای ایجاد طیف وسیعی از راه حل های بالقوه تشویق کنید. برای کشف رویکردهای نوآورانه، خلاقیت را تشویق کنید و خارج از چارچوب فکر کنید.
  • گزینه های خود را ارزیابی کنید: مزایا و معایب هر راه حل بالقوه را ارزیابی کنید. برای تعیین مؤثرترین گزینه، عواملی مانند امکان سنجی، هزینه، تأثیر و پایداری طولانی مدت را در نظر بگیرید.
  • اولویت بندی و اقدام: پس از شناسایی بهترین راه حل، اقدامات لازم برای اجرای آن را اولویت بندی کنید. راه حل را به وظایف قابل اجرا تقسیم کنید و ضرب الاجل های واقع بینانه تعیین کنید.
  • به دنبال بازخورد و همکاری باشید: از جستجوی بازخورد از همکاران یا کارشناسان موضوع نترسید. همکاری می تواند دیدگاه ها و بینش های تازه ای را به ارمغان بیاورد که ممکن است به راه حل های بهتر منجر شود.
  • پیشرفت را زیر نظر بگیرید و سازگار شوید: به طور مستمر بر پیشرفت تلاش های حل مشکل خود نظارت کنید. برای انجام تنظیمات و تطبیق رویکرد خود در صورت نیاز آماده باشید.
  • تعمل کنید و بیاموزید: بعد از حل یک مشکل، زمانی را به تفکر در مورد علت و فرآیند اختصاص دهید. درس های آموخته شده و زمینه های بهبود را شناسایی کنید. این بینش‌ها را در موقعیت‌های حل مشکل آینده به کار ببرید.

نمونه هایی از مهارت های بهره وری

نکات یادگیری برای بهبود بهره وری مفید است. اما اگر به الهام بیشتری نیاز دارید، چند نمونه در زیر وجود دارد.

مدیریت استرس

اما احساس می‌کند در کار غرق شده است و سطوح بالایی از استرس را تجربه می‌کند. او برای مدیریت استرس خود، استراحت های کوتاهی را در طول روز انجام می دهد. در این وقفه ها، او تمرینات تنفس عمیق را انجام می دهد و برای پاکسازی ذهنش برای مدت کوتاهی بیرون راه می رود. به‌علاوه، او با برنامه‌ریزی زمانی منظم برای فعالیت‌های مراقبت از خود، مانند یوگا یا مطالعه، مرزها را تعیین می‌کند تا به او کمک کند خارج از ساعات کاری استراحت کند و دوباره شارژ شود.

مدیریت حواس پرتی

مارک روی گزارش پیچیده‌ای کار می‌کند که به تمرکز عمیق نیاز دارد. او متوجه می‌شود که حتی با وجود اینکه تلفنش در حالت بی‌صدا قرار دارد، همچنان با اصرار مداوم برای بررسی پیام‌ها یا اعلان‌ها حواسش پرت می‌شود.

برای مدیریت این حواس‌پرتی ظریف، مارک تصمیم می‌گیرد تلفن خود را رو به پایین بچرخاند و آن را در یک کشو، دور از دید قرار دهد. با حذف یادآوری بصری تلفن خود، او می تواند به طور کامل خود را در کار مورد نظر غوطه ور کند بدون اینکه وسوسه کند دائماً برای به روز رسانی ها بررسی شود. این به او کمک می کند تمرکز و بهره وری را در طول جلسه کاری حفظ کند.

اولویت بندی

جان فهرست بلندبالایی از وظایف روزانه دارد، اما مطمئن نیست که از کجا شروع کند. برای اولویت بندی موثر، او از ماتریس آیزنهاور استفاده می کند. او وظایف را به چهار ربع دسته بندی می کند: فوری و مهم، مهم اما نه فوری، فوری اما نه مهم، و نه فوری و نه مهم. با شناسایی کارهایی که فوری و مهم هستند، می‌داند که باید ابتدا به کدام یک دست بزند و می‌تواند زمان و انرژی خود را بر این اساس اختصاص دهد.

هنگامی که شروع به تمرین مهارت‌های بهره‌وری خود می‌کنید، به یاد داشته باشید که هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. تکنیک ها و ابزارهای مختلف را پیدا کنید تا بتوانید جلسات کاری بدون حواس پرتی و بسیار متمرکز را آسان تر کنید.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا