کسب و کار

چگونه از صرفه جویی در مقیاس برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید

چگونه از صرفه جویی در مقیاس برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید

اگر در کلاس اقتصاد شرکت کرده باشید، به احتمال زیاد درباره “اقتصاد مقیاس” یاد گرفته اید.

Economies of scale: a man holds a rocket.

از لحاظ تاریخی، این مفهوم برای غول‌های انقلاب صنعتی. اقتصاددانان مشاهده کردند که چگونه تولید انبوه و کارایی به شرکت هایی مانند فورد و فولاد کارنگی تا متوسط ​​هزینه تولید خود را کاهش دهند و حاشیه سود خود را افزایش دهند.

به‌سرعت به دنیای دیجیتال امروزی بروید، و یک مالک کسب‌وکار می‌تواند به لطف یک مفهوم، صرفه‌جویی در مقیاس را افزایش دهد: اهرم بی‌نهایت.

با محصولات دیجیتال مانند نرم‌افزار، محتوای ویدیویی، و کتاب‌های الکترونیکی ، هزینه تولید بعد از یک واحد تقریباً صفر است – با این حال این محصولات می توانند به صدها، هزاران و حتی میلیون ها نفر برسد. اینترنت اقتصاد مقیاس را دموکراتیک کرده است، و به هر کسی اجازه می‌دهد یک محصول دیجیتالی ایجاد کند، آن را یک بار با هزینه ثابت تولید کند، و آن را با حداقل هزینه‌های ورودی اضافی مقیاس‌بندی کند.

این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید صرفه‌جویی در مقیاس را در کسب‌وکار خود اعمال کنید، با مثال‌های خاصی از نحوه استفاده شرکت‌های مدرن از این مفاهیم برای رشد.

فهرست مطالب:

اقتصاد مقیاس چیست؟

اقتصاد مقیاس اصطلاحی است که برای توصیف زمانی که هزینه هر واحد تولید هر کالای اضافی با افزایش مقدار محصول تولید شده کاهش می‌یابد استفاده می‌شود. این کاهش هزینه اغلب به دلیل توزیع هزینه های ثابت بر روی واحدهای بیشتر، خرید مواد به صورت عمده، مذاکره برای قراردادهای مطلوب تر با تامین کنندگان و افزایش کارایی در تولید است.

صرفه جویی در مقیاس چگونه کار می کند؟

صرفه جویی در مقیاس به سادگی به این معنی است که یک تجارت در مقیاس سودآورتر است. این بدان معناست که هر گونه بهبود عملیاتی (به عنوان مثال، کارایی، توزیع هزینه های ثابت، و خرید عمده) می تواند منجر به صرفه جویی در مقیاس شود. در زیر برخی از عواملی که به صرفه جویی در مقیاس اجازه کار می دهند آورده شده است.

افزایش راندمان تولید

هنری فورد خط مونتاژ را به عنوان راهی برای تغییر کارایی تولید معرفی کرد. پیش از این، تولید و مونتاژ خودروها بسیار گران بود – هر خودرو اساساً یک ساخت سفارشی بود.

فورد با افزودن طناب و زنجیر برای جابجایی قطعات به پایین خط مونتاژ، فرآیند 12 ساعته که 90 دقیقه طول کشید. این افزایش 700 درصدی تولید، نمونه‌ای همیشگی از صرفه‌جویی در مقیاس است که به فورد اجازه می‌دهد به طور تصاعدی رشد کند.

گسترش هزینه های ثابت

پراکندگی هزینه‌های ثابت به توزیع هزینه‌های ثابت در تعداد بیشتری از واحدها اشاره دارد و در نتیجه هزینه‌های متوسط ​​را کاهش می‌دهد. هزینه های ثابت شامل اجاره، ماشین آلات و حقوق می باشد.

برای صاحب نانوایی، پختن قرص‌های نان بیشتر، کرایه یا هزینه فر را افزایش نمی‌دهد. اما این هزینه‌های ثابت را بر محصولات بیشتری که می‌توان فروخت، تقسیم می‌کند و قیمت ساخت هر نان را کاهش می‌دهد. اگر هزینه ها ثابت بماند اما درآمد به دلیل فروش بیشتر واحد افزایش یابد، این هزینه ها بر اساس هر واحد کاهش می یابد.

یک شرکت نرم افزاری ممکن است در توسعه پلت فرم سرمایه گذاری کند (هزینه ثابت در ابتدا). با افزایش تعداد مشترکین شرکت، هزینه هر کاربر کاهش می یابد زیرا نرم افزار (بر خلاف مواد اولیه) دارای اهرم بی نهایت است.

خرید عمده

در حالی که خرید انبوه نسبتاً خود توضیحی است، همچنین شامل مذاکره< نیز می‌شود. /a> برای هزینه‌های متغیر. وقتی چیزی را به صورت عمده خریداری می کنید، درآمد تضمینی برای تامین کننده است – به این معنی که آنها اغلب مایل به اعمال تخفیف هستند، به خصوص اگر فکر می کنند که شما آنها را از تامین کننده دیگری انتخاب می کنید.

به عنوان مثال، یک شرکت تجارت الکترونیک که پوشاک ورزشی می فروشد ممکن است با مقایسه تامین کنندگان مختلف از صرفه جویی در مقیاس استفاده کند. بگوییم که این شرکت کمتر از 10 هزار واحد در ماه با میانگین هزینه محصول 15 دلار تولید می کند، اما قصد دارد در سال آینده به 30 هزار واحد در ماه افزایش یابد.

یافتن تأمین‌کنندگانی که مایل به ارائه نرخ‌های کاهش‌یافته هستند، سودمند خواهد بود.

این مقداری است که می‌توانید با دریافت 2 دلار تخفیف در هر واحد پس انداز کنید: 

10 هزار واحد در 15 دلار = 150 هزار دلار

30 هزار واحد در 15 دلار =  450 هزار دلار

30 هزار واحد در 13 دلار = 390 هزار دلار

این یک پس انداز 60 هزار دلاری در ماه است. 

مقایسه اقتصاد مقیاس داخلی و خارجی

از آنجایی که مفهوم اقتصاد مقیاس یک نظریه اقتصادی است، هم در اقتصاد خرد (کسب و کار) و هم در اقتصاد کلان (اقتصاد صنایع) کاربرد دارد.

این دو نوع صرفه جویی در مقیاس عموماً داخلی و خارجی نامیده می شوند.

اقتصادهای داخلی مقیاس

اقتصادهای داخلی مقیاس رشد و کارایی یک شرکت خاص را منعکس می‌کند.
در اینجا شش راه برای استفاده از مقیاس داخلی در کسب و کار شما آورده شده است:

مالی: شرکت‌های بزرگ‌تر معمولاً به منابع مالی (مانند بدهی) با شرایط مطلوب دسترسی دارند – این به آنها امکان می‌دهد تا به راحتی توسعه را تامین کنند. برای یک بانک، به احتمال زیاد یک شرکت بزرگ در مقایسه با یک تجارت کوچک، وام را بازپرداخت کند.

مدیریتی: همانطور که یک شرکت رشد می‌کند، می‌تواند کارمندان متخصص را استخدام کند، که منجر به بیشتر می‌شود. مدیریت کارآمد. ممکن است یک یا دو مهندس نرم‌افزار بسیار ماهر برای توسعه نرم‌افزار زمان کمتری نسبت به 10 مهندس نرم‌افزار یا بیشتر از حد متوسط ​​طول بکشد.

بازاریابی: بودجه بازاریابی بیشتر می‌تواند منجر به کاهش شود. هزینه هر خرید (CPA) در پلتفرمی مانند Facebook< /span>. در مقیاس، تبلیغات می تواند برای شرکت های با بودجه بزرگ سودمندتر باشد.

خرید: با خرید محصولات به صورت عمده، یک شرکت می‌تواند با قیمت‌های بهتر مذاکره کند و هزینه کلی کالاهای فروخته شده را کاهش دهد.

ریسک‌زا: شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند ریسک بیشتری را به دلیل تنوع و دسترسی به بازارهای جهانی متحمل شوند. به عنوان مثال، یک شرکت چند ملیتی ممکن است با راه اندازی فروشگاه در چندین کشور، خطرات را کاهش دهد.

فنی: این شامل نوآوری‌ها و بهبودهایی در فرآیند تولید است، مانند سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات پیشرفته برای افزایش سرعت تولید (مانند هنری فورد در خط مونتاژ).

اقتصادهای خارجی مقیاس

اقتصادهای خارجی مقیاس به کل صنایع به عنوان یک کل یا محیط کلان اشاره دارد. یک مثال عالی دره سیلیکون است – خوشه‌بندی شرکت‌های فناوری، تخصص نیروی کار و زیرساخت‌های مشترک را ایجاد کرده و هزینه‌ها را برای همه مشاغل در آن منطقه کاهش داده است.

به عنوان مثال، مکان غول تراشه‌های انویدیا در سیلیکون ولی روابط با شرکت‌های فناوری پیشرو متمرکز بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را تسهیل کرده است. و با نزدیک شدن به دانشگاه استنفورد، انویدیا توانسته است در پروژه های تحقیقاتی همکاری کنید و به استعدادهای مهندسی سطح بالا دسترسی پیدا کنید.

آیا محدودیت هایی برای صرفه جویی در مقیاس وجود دارد؟

متأسفانه، صرفه جویی در مقیاس نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد. تابع قانون کاهش بازده نهایی است. – نقطه ای که در آن افزودن تولید بیشتر منجر به افزایش کمتری در تولید می شود. پیچیدگی‌ها و ناکارآمدی‌های مدیریت یک عملیات در مقیاس بزرگ قطعاً رخ می‌دهد که به عنوان عدم صرفه‌جویی در مقیاس شناخته می‌شود.

یکی از بهترین نمونه های عدم صرفه جویی در مقیاس، داستان Quiznos است. با 1.9 میلیارد دلار فروش در سال 2007 ، آینده آن روشن به نظر می رسید. اما پس از گسترش به مکان‌های بیش از 4k با ناکارآمدی‌های عمده مانند حاشیه سود کم برای فرنچایزها، نداشتن مزیت رقابتی واقعی و هزینه‌های عملیاتی بالا، شرکت اعلام ورشکستگی کرد و اکنون 149 مکان تا جولای 2023.

نمونه های صرفه جویی در مقیاس

در حالی که ممکن است به نظر برسد که صرفه جویی در مقیاس یک مفهوم منسوخ در تجارت دیجیتال است، چندین شرکت بزرگ وجود دارند که این مفهوم را به خوبی نشان می دهند.

آمازون

شبکه توزیع پیشرفته آمازون از طریق ترکیبی از خرید انبوه و مسیرهای حمل و نقل بهینه، از صرفه‌جویی در مقیاس استفاده می‌کند. با خرید محصولات در مقادیر زیاد، آمازون قیمت های بهتری را با تامین کنندگان مذاکره می کند و قیمت های پایین تری دریافت می کند.

علاوه بر این، انبارهای استراتژیک آن زمان و هزینه‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهند و به محصولات امکان تحویل سریع و کارآمد را می‌دهند. برنامه تجزیه و تحلیل داده های بزرگ آمازون تقاضا را پیش بینی می کند و تضمین می کند که محصولات در زمانی که بیشتر مورد نیاز هستند ذخیره می شوند و باعث کاهش هزینه ها می شود.

Adobe

تبدیل ادوبی به یک سرویس اشتراک مبتنی بر ابر نمونه‌ای عالی از استفاده از ایده زیرمجموعه اهرم بی‌نهایت (محصول مبتنی بر نرم‌افزار) برای مقیاس‌بندی است. در گذشته، Adobe نسخه های فیزیکی محصولات خود را با هزینه تولید ملموس به فروش می رساند.

با تغییر به مدل اشتراک، Adobe نیاز به توزیع فیزیکی را از بین برد. اکنون هزینه اصلی توسعه و تکرار است. و از آنجایی که مشترکین اضافی بسیار کمی به کل هزینه‌ها اضافه می‌کنند، Adobe می‌تواند بدون زیرساخت غول‌پیکر باطنی مانند آمازون در سطح جهانی خدمت کند.

به‌علاوه، مدل Adobe وفاداری مشتری را تشویق می‌کند و به‌روزرسانی‌های منظم را بدون سرمایه‌گذاری قابل توجه امکان‌پذیر می‌سازد – قدرت اهرم بی‌نهایت را نشان می‌دهد.

یوتیوب

YouTube بر اساس یک مدل صرفه‌جویی در مقیاس عمل می‌کند که هم برای پلتفرم و هم برای تولیدکنندگان محتوا مفید است.

به عنوان مثال، صاحب یک کسب و کار کوچک را در نظر بگیرید که ویدیوهای آموزشی در مورد باغبانی خانه ایجاد می کند. در ابتدا، تولید و آپلود ویدیوها ممکن است به سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان و هزینه نیاز داشته باشد. اما به محض اینکه ویدیوها در YouTube به صورت زنده پخش شوند، از نظر تئوری می‌توانند به تعداد نامحدودی دسترسی پیدا کنند.

در همین حال، سرمایه‌گذاری YouTube در زیرساخت سرور به این معنی است که میزبانی میلیون‌ها ویدیو هزینه‌های آن را به طور تصاعدی افزایش نمی‌دهد. همانطور که سازندگان بیشتری محتوا را آپلود می کنند و بینندگان بیشتری به پلت فرم می پیوندند، درآمد تبلیغات YouTube افزایش می یابد – اما هزینه ارائه هر ویدیو کاهش می یابد.

این یک سناریوی برد-برد ایجاد می‌کند: سازندگان می‌توانند بدون افزایش هزینه‌های توزیع (مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک) به مخاطبان زیادی دست یابند و YouTube می‌تواند پایگاه کاربر و درآمد تبلیغاتی خود را بدون افزایش هزینه‌های عملیاتی افزایش دهد. .

چگونه صرفه جویی در مقیاس را در کسب و کار خود اعمال کنید

برای بسیاری از شرکت‌ها، ایجاد یک محصول با اهرم بی‌نهایت سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای اجرای صرفه‌جویی در مقیاس است.

به عنوان مثال، خرده‌فروشی که محصولات باغبانی را می‌فروشد می‌تواند یک کتاب الکترونیکی یا دوره ویدیویی همراه را ارائه دهد — این امر می‌تواند میانگین ارزش سفارش را بدون ایجاد هزینه‌های تولید باطنی افزایش دهد.

چه راه‌اندازی یک کانال YouTube، سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار تکمیلی، یا ایجاد وبلاگی که هزاران نفر را در اختیار دارد، استفاده از محصولات اهرمی بی‌نهایت ساده‌ترین راه برای پیاده‌سازی صرفه‌جویی در مقیاس است. همچنین نمونه‌ای از اقتصاد دامنه است که به کارایی هزینه به دست آمده در هنگام تولید محصولات یا خدمات مرتبط اشاره دارد.

در مرحله بعد، می توانید افزایش خروجی را از طریق کارایی در نظر بگیرید. این می‌تواند به معنای استخدام کارمندان کمتر اما با کیفیت بالاتر، سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات با راندمان بالاتر یا استفاده از نرم‌افزار برای ساده‌سازی عملیاتی باشد که در غیر این صورت توسط کارمندان انجام می‌شود.

برایان کلایتون، مدیر عامل GreenPal، یک پلتفرم مستقل آنلاین که مناظر را به مشتریان متصل می کند، افزایش کارایی را به نرم افزار و الگوریتم ها نسبت می دهد: «بیشتر مردم این را نمی دانند، اما پلتفرم هایی مانند ما از الگوریتم های قدرتمندی برای مطابقت دادن فروشندگان با مشتریان بر اساس استفاده می کنند. پارامترهای مختلف، تضمین کارایی در هر مرحله. با انجام این کار، ما نه تنها در هزینه صرفه جویی می کنیم، بلکه تجربه کاربر را نیز افزایش می دهیم.»

در نهایت، ممیزی‌های منظم را برای شناسایی زمینه‌های بهبود در این شش مسیر صرفه‌جویی داخلی مقیاس در نظر بگیرید: 

  • مالی
  • مدیریتی
  • بازاریابی
  • خرید
  • ریسک پذیر
  • فنی

با درک این راه‌ها، هر کسب‌وکاری می‌تواند رشد کند و از مزایای هزینه در یک بازار رقابتی برخوردار شود.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا