سریال و انمیشن

سریال حلقه‌های قدرت از یک راز در مورد ارباب واقعی حلقه‌ها رونمایی می‌کند

سریال حلقه‌های قدرت از یک راز در مورد ارباب واقعی حلقه‌ها رونمایی می‌کند

سریال حلقه‌های قدرت که فصل دوم آن تا چند روز دیگر آغاز می‌شود از راز فوق‌العاده مهمی در مورد ارباب واقعی حلقه‌ها رونمایی می‌کند. سائرون که ویلن اصلی سریال محسوب می‌شود چهره‌های متعددی دارد و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

در کتاب ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه نوشته جی. آر. آر. تالکین شخصیت گندالف حرف جالبی می‌زند. او سایر شخصیت‌ها را از اینکه فرودو را «ارباب حلقه‌ها» صدا کنند منع می‌کند. این لقب که معنای تقریبا شومی در بردارد فقط در انحصار ارباب تاریکی، سائرون، چشم جهان‌بین یا پایانگر تمام پایان‌ها است.

اگر به فیلم‌ها و کتاب‌های Lord of the Rings دقت کرده باشید می‌فهمید که سائرون اسامی و لقب‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به نکرومنسر (به معنی ساحر)، چشم بی‌پلک، ارباب تاریکی، ارباب موردور، و بی‌نام اشاره کنیم. اما او علاوه بر نام‌های متعدد چهره‌ها و ظاهرهای زیادی هم دارد.

جناب سائرون زندگی خود را در عصر اول سرزمین میانه با نام ابتدایی خویش یعنی مایرون آغاز کرد. او در همان زمان با ارباب ابتدایی تاریکی یعنی مورگوث هم‌پیمان شد و از این طریق قدرت‌های فزاینده‌ای به دست آورد.

از جمله این قدرت‌ها که در داستان سریال حلقه‌های قدرت از اهمیت بالایی برخوردار است به قابلیت تغییر شکل و چهره مربوط می‌شود. به عبارتی دیگر سائرون می‌تواند ظاهر خود را تغییر دهد و به همین روش هویت واقعی خود را در بسیاری از مواقع پنهان نگه دارد.

حالا که تنها چندین روز تا شروع فصل دوم سریال حلقه‌های قدرت باقی مانده کانال یوتیوب آمازون پرایم ویدیو جالبی منتشر کرده است. با تماشای این ویدیو متوجه می‌شویم که در فصل دوم ما قرار است دو نسخه از سائرون را ببینیم.

یک نسخه همان‌طور که انتظار می‌رفت توسط چارلی ویکر ایفا می‌شود و ادامه دهنده راه فصل ابتدایی است. اما علاوه بر نسخه اصلی ما شاهد یک نسخه دیگر از سائرون هستیم که به هزاران سال پیش از رویدادهای داستان سریال مربوط می‌شود. وظیفه اجرای این نسخه از ارباب تاریکی برعهده بازیگری به نام جک لودن خواهد بود.

41_11zon (16)

در فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت به قدرت تغییر شکل سائرون بیش‌تر پرداخته می‌شود

ما در حال حاضر نمی‌دانیم که در این فلش‌بک قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد و چه صحنه‌های به تصویر کشیده شود. اما آن افرادی که فصل اول سریال حلقه‌های قدرت را تماشا کرده‌اند می‌دانند که سائرون خود را به شکل یک انسان خوش‌چهره به نام هالبرند در می‌آورد.

اگر راستش را بخواهید شخصیتی به نام هالبرند در نوشته‌های اورجینال آقای تالکین جایی ندارد. با این حال در ضمیمه‌های کتاب «بازگشت پادشاه» به این موضوع اشاره می‌شود که سائرون توانایی تغییر شکل دارد. علاوه بر این در بخش of Beren and Luthien کتاب سیمیلاریون نیز به این موضوع اشاره می‌گردد.

حال به نظر می‌رسد که فصل دوم سریال حلقه‌های قدرت به شکل مستقیم‌تری به قابلیت تغییر شکل سائرون می‌پردازد. نسخه جوان‌تر سائرون که توسط جک لودن بازی می‌شود گواهی بر این موضوع بوده و ظاهر ارباب تاریکی در اوایل عصر دوم را به ما نشان می‌دهد.

اما در فصل دوم قرار است دوباره شاهد نسخه فعلی سائرون یا هالبرند باشیم که چارلی ویکرز در نقش آن قرار می‌گیرد. اما این پایان کار نیست و چارلی ویکرز نقش نسخه‌ای از سائرون با نام آناتار هم بازی می‌کند که هدف وی فریب دادن الف‌ها برای درست کردن حلقه‌های بیش‌تر است.

در فصل ابتدایی سریال حلقه‌های قدرت ما دیدیم که سائرون با چهره هالبرند روی کلبریمور تاثیر گذاشت تا او سه حلقه قدرت مربوط به الف‌ها را درست کند. ولی خب از آنجایی که چهره هالبرند برای گالادریل فاش شده و بانوی الف از این توطئه خبر دارد سائرون مجبور می‌شود از یک چهره جدید کمک بگیرد.

در ادامه همین موضوع چارلی ویکرز نقش آناتار را ایفا می‌کند که قرار است به عنوان یکی از الف‌ها در میان جمعیت ایشان زندگی کند. نکته جالبی که وجود دارد این است که فصل دوم The Rings of Power بیش‌تر از هر زمان دیگری به قابلیت تغییر شکل ارباب تاریکی می‌پردازد؛ قابلیتی که در ساخته‌های پیتر جکسون و فصل ابتدایی سریال زیاد پررنگ نبود.

منبع: بازار

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا