سریال و انمیشن

معرفی انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari

معرفی انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari

انیمه مونونوگاتاری روح نحس یکی از زیباترین آثار در ژانر فانتزی است. انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari با هنرمندی و ظرافت خاص، تضاد میان خشم و همزیستی را به نمایش می‌گذارد و شما را دعوت می‌کند تا در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و پر از احساسات متناقض غرق شوید.

این انیمه به دور از هر گونه ادعایی، سعی می‌کند تا با استفاده از تم‌هایی همچون خشم، عشق و معنای واقعی خانواده، سوالاتی بزرگتر را درباره ذات انسان و ارواح مطرح کند. اگر به دنبال روایتی هستید که نه تنها تخیل شما را به بازی بگیرد، بلکه شما را وادار به تفکر کند، این اثر، انتخابی بی‌نظیر خواهد بود. پس با پلازا همراه باشید تا این انیمه زیبا را به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

داستان انیمه مونونوگاتاری روح نحس

انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari

بعد از اینکه ارواح وارد دنیای انسان‌ها می‌شوند، توانایی این را دارند که با استفاده از اشیاء قدیمی یک شکل فیزیکی به دست آورند ( که در این صورت به این ارواح اصطلاحا تسوکوموگامی گفته می‌شود) تسوکوموگامی‌ها می‌تواند ملایم، خشن یا چیزی در بین این دو باشند و به همین دلایل قبیله Saenome به طور مسالمت‌آمیز به آنها کمک می‌کند تا آنها را به دنیای ارواح بازگردانند و از تخریب و خرابکاری هایشان جلوگیری کنند.

کوناتو هیوما یکی از اعضای قبیله Saenome است که از تسوکوموگامی‌ها کینه به دل دارد، زیرا در گذشته یک تسوکوموگامی یک چیز با ارزش را از او دزدید. پدربزرگ هیوما از ترس اینکه عصبانیت وقیحانه هیوما در برخورد با این ارواح منجر به فجایع فراطبیعی شود، او را به کیوتو می‌فرستد تا با  یک زن جوان غیرعادی به نام ناگاتسوکی بوتان که با تسوکومگامی‌ها مانند اعضای خانواده‌اش بر خورد می‌کند، زندگی کند. آیا هیوما می‌تواند یاد بگیرد که هنگام برخورد با تسوکومگامی احساسات خود را کنترل  کند یا اینکه روح خود او برای همیشه به تسخیر خشم در آمده؟

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari

در ادامه با معرفی کاراکترهای انیمه مونونوگاتاری روح نحس با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

هیوما کوناتو

انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari

وارث خاندان Saenome که در توکیو مستقر هستند. یک مرد جوان بدبین که خواهر و برادرش توسط یک تسوکوموگامی به قتل رسیده‌اند، رفتار او باعث شده است که پدربزرگش او را برای زندگی با ساکنان خانه ناگاتسوکی بفرستد، به این امید که او دوست داشتن یک تسوکوموگامی را بیاموزد.

تاکئو اوتسوکا (Takeo Ōtsuka) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. این هنرمند خوش صدا تاکنون شخصیت‌های محبوبی همچون جینشی در انیمه خاطرات داروساز، آکوامارین هوشینو (Aquamarine Hoshino) در انیمه اوشی نو کو، یوکیتاکا هونجی (Yukitaka Honjō) در انیمه Twilight Out of Focus و تاکئو (Takeo) در انیمه نجیب زاده، را دوبله کرده است.

همچنین بخوانید :

بوتان ناگاتسوکی

انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari

او دانشجوی جوانی است که با چند تسوکومگامی خیرخواه در خانه ناگاتسوکی زندگی می‌کند. بوتان توسط یک ماربیتو تسخیر شده است که هدف اکثر گروه‌های Saenome است، و او را به یک چهره بسیار ارزشمند در جامعه تبدیل می‌کند. و به همین خاطر، او توسط قانونی محافظت می‌‌شود که از حمله دیگران به او جلوگیری می‌کند.

یوکی تاکادا (Yūki Takada) صداپیشه این شخصیت بوده است. از بین انیمه‌هایی که تاکادا در آن‌ها حضور داشته می‌توان به انیمه کاگویا ساما عشق جنگه به جای شخصیت ری اونودرا (Rei Onodera) و سنگوکو یوکو به جای شخصیت تاما (Tama) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

تایجو کادوموری

انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari

تایجو رئیس خانه کادوموری است که در تویکو مستقر است. اگرچه او به هیوما فرصتی برای همکاری با او می دهد، اما هیوما پیشنهاد او را نمی‌پذیرد که این موضوع در نهایت باعث می‌شود که این دو نفر در نهایت به دشمن یکدیگر تبدیل شوند. پس از مشاهده توانایی های هیوما از نزدیک، او تصمیم می‌گیرد تا با کمک هزینه خود به هیوما اجازه دهد که فعالیت هایش را در کیوتو ادامه دهد.

همچنین بخوانید :

سوباکی کادوموری

انیمه مونونوگاتاری روح نحس

سوباکی تنها دختر تایجو کادوموری است. به دلایل نامعلومی، او به دنبال همان تسوکوموگامی است که خواهر و برادرهای هیوما را کشته است.

همچنین بخوانید :

ناگی (Nagi)

انیمه مالوالنت

ناگی یکی از تسوکوموگامی‌ها، ارواحی که در اشیاء قدیمی حلول می‌کنند و شکل فیزیکی می‌گیرند، در خانه بوتان ناگاتسوکی زندگی می‌کند. ناگی، شخصیتی آرام اما قوی است که همیشه در کنار بوتان قرار دارد و او را در برابر خطرات محافظت می‌کند. ناگی در کنار دیگر تسوکوموگامی‌های خانه، وظیفه‌ی حمایت از بوتان را بر عهده دارد و رابطه‌ای پیچیده و در عین حال عمیق با دیگر شخصیت‌ها، به ویژه هیومای کوناتو، دارد. ناگی که از زمان‌های دور در کنار بوتان زندگی کرده، نوعی مرشد و همدم برای او محسوب می‌شود.

چیکاهیرو کوبایاشی (Chikahiro Kobayashi) این شخصیت را دوبله کرده است. از بیش شخصیت‌های دیگری که او دوبله کرده می‌توان سایپچی سوگیموتو (Saichi Sugimoto) در انیمه گلدن کامویی و لگوشی در انیمه Beastars را نام برد.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه مونونوگاتاری: روح نحس

انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari که اولین بار در ژانویه 2023 منتشر شد، با استقبال قابل‌توجهی از طرف طرفداران انیمه‌های ماورایی و فانتزی مواجه شد. این انیمه اقتباسی از مانگای نوشته‌ی Onigunsou است و توسط استودیوی BN Pictures ساخته شده است. ریویچی کیمورا که پیش از این روی پروژه‌های معتبری همچون Aikatsu! کار کرده بود، کارگردانی این انیمه را بر عهده دارد. از دیگر اعضای تیم تولید می‌توان به شوری فوجیساوا به عنوان طراح شخصیت‌ها و جان کاندا و XELIK به عنوان آهنگسازان اشاره کرد. فصل دوم این انیمه در تاریخ 3 جولای 2023 (12 تیر 1402) پخش شد و بسیاری از اعضای تیم تولید فصل اول، از جمله کارگردان و طراحان، در این فصل نیز حضور دارند.

داستان انیمه پیرامون شخصیت هیومای کوناتو است که به خاطر تجربه‌های تلخش با تسوکوموگامی‌ها ارواحی که در اشیا قدیمی حلول می‌کنند و شکل مادی می‌گیرند، به شدت از آن‌ها متنفر است. اما وقتی مجبور می‌شود با بوتان ناگاتسوکی که خود در کنار تسوکوموگامی‌ها زندگی می‌کند، هم‌خانه شود، داستان مسیر جدیدی پیدا می‌کند. تعاملات هیومای خشمگین با این ارواح و چالش‌های او در یادگیری کنترل خشم، تم‌های اصلی انیمه را تشکیل می‌دهند. یکی از نکات جالب داستان، استفاده از عناصر اساطیری ژاپن است که با خلق جهانی که در آن ارواح و اشیاء دارای حیات هستند، مخاطب را به دنیایی فانتزی و ماورایی می‌برد.

بر اساس نظر برخی منتقدان سخت‌گیر، این انیمه کمی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد. البته می‌توان درک کرد چرا این‌طور فکر می‌کنند. شخصیت اصلی با گذشته‌ای تراژیک و معمولی روبه‌روست که او را به فردی پر از نفرت تبدیل کرده و این نفرت به سمت تسوکوموگامی که نوعی روح هستند، هدایت شده است. اما، نحوه روایت داستان و دیالوگ‌های انیمه به گونه‌ای است که نمی‌توان ان را یک اثر کلیشه‌ای نامید.

در واقع، روایت داستان و حسی که منتقل می‌کند، واقعا زیبا است. با این که این‌ها به تنهایی نمی‌توانند شما را مجاب به دیدن این انیمه کنند، اما از دلایلی هستند که بیننده را ترغیب به ادامه دادن آن می‌کنند. چیزی در Mononogatari وجود دارد این است که هرچه بیشتر تماشا شود، بیشتر درگیر آن می‌شوید و روابط بین شخصیت‌ها شما را مجذوب خود می‌کند. این انیمه بیشتر بر تغییر دیدگاه شخصیت اصلی و شکل‌گیری اعتماد متمرکز است، با کمی چاشنی عاشقانه و البته صحنه‌های اکشن.

یک نکته مهم این است که شاید در ابتدا از شخصیت اصلی به خاطر رفتار سرد و خشکش خوش‌تان نیاید. اما باید دانست که او فقط فردی دست‌پاچه و با خودش سخت‌گیر است. دقیقا به همین دلیل است که او را به خانه ناگاتسوکی بوتان، دختری که رابطه خوبی با تسوکوموگامی‌ها دارد، فرستاده‌اند تا نگرش خود را تغییر دهد، نگرشی که همیشه به زور و خشونت علیه تسوکوموگامی‌ها متوسل می‌شود. البته، او در حال تغییر به سمت بهتر شدن است، پس امید است که تماشاگر خیلی زود نسبت به او دچار تنفر نشود، اگر هم چنین حسی دارد. از همه مهم‌تر، خودش به اشتباهاتش اعتراف می‌کند.

با این حال، این سریال می‌توانست بهتر باشد و داستانی متفاوت‌تر و جذاب‌تر ارائه دهد. این انیمه به گونه‌ای بوده است که به نظر برخی کاربران ما با یک انیمه شونن کاملا معمولی روبه‌رو هستیم که تلاش نمی‌کند چیز جدید یا جالبی ارائه دهد. همچنین، با این که روابط بین شخصیت‌ها بسیار زیبا نشان داده شده، اما هیچ تلاشی برای بررسی عمقی احساسات، خاطرات و ترومای روانی دیده نمی‌شود. این موضوع در دیالوگ‌ها و شخصیت‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد.

امتیازات انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari

مجموع امتیازات انیمه مونونوگاتاری: روح نحس در وبسایت IMDB پس از پایان فصل اول، 6.7 است. همچنین این انیمه موفق به کسب نمره 7.2 از وبسایت MyAnimeList شده است.

سخن پایانی

اگر شما هم انیمه Malevolent Spirits: Mononogatari را تماشا کرده‌اید، نظر خودتان را با ما درباره این انیمه به اشتراک بگذارید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا