سریال و انمیشن

انیمه خدای دبیرستان؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه خدای دبیرستان؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه خدای دبیرستان را می‌توان به‌عنوان یکی از پر جنب‌وجوش‌ترین و نفس‌گیرترین داستان‌هایی معرفی کرد که به‌راحتی نمی‌توان از آن چشم برداشت. انیمه The god of high school به‌جای پرداختن به روایتی کلاسیک از قدرت و مبارزه، توانسته است با رویکردی نوین و هیجان‌انگیز، مسابقات هنرهای رزمی را به سطحی دیگر ببرد. نه‌تنها مبارزات در این انیمه نه‌تنها بسیار نفس‌گیر و پر از انرژی هستند، بلکه به نوعی جنبه‌های فلسفی و عاطفی را هم به بازی می‌گیرد که بیننده را در هر لحظه به تفکر وامی‌دارد.

با دیدن این انیمه این سوال در ذهن شما پدید می‌آید که وقتی قدرت تنها سلاح شما نیست، چه کاری از شما ساخته است؟ اما نگران نباشید با پیشرفت داستان در انیمه The God of High School به‌گونه‌ای زیرکانه پاسخ آن را خواهید یافت.

فهرست مطالب

داستان انیمه خدای دبیرستان

انیمه The god of high school

در ابتدای داستان انیمه The god of high school سه شخص از پشت تلفن در حال تهدید موجین پارک (Mujin Park) به پخش اخباری علیه او بودند که ناگهان یک نیروی ماورا طبیعی می‌آید و آن‌جا را با خاک یکسان می‌کند و اثر یک کف دست بزرگ که با هلیکوپتر قابل دیدن است روی آن جزیره بر جای می‌گذارد و آن سه نفر از بین می‌روند. موجین پارک در حال آماده کردن شرایط و بررسی پیشرفت انجام شده برای برگزاری تورنمنت هنرهای رزمی خدای دبیرستان (God of High School Martial Arts Tournament) است.

موری جین (Mori Jin) که با دوچرخه اش برای شرکت در تورنمنت حرکت کرده بود، در جاده دید که یک نفر سوار بر موتور کیف یک پیرزن را از او سرقت کرده است. به همین دلیل به سرعت به دنبال او رفت تا کیف او را پس بگیرد اما در ادامه با میرا یو (Mira Yu) تصادف کرد و عینک او شکسته شد.

پس از این که موری جین از یو میرا عذرخواهی کرد و دلیل سرعت زیادش را گفت با هم به دنبال آن شخص که در حال فرار بود حرکت کردند و ناگهان هان دایوی (Han Daewi) از رو به رو ظاهر شد و با یک ضربه مشت او را از موتور به پایین انداخت.

سپس با هم به مراسم افتتاحیه برگزاری تورنمنت هنرهای رزمی خدای دبیرستان رفتند که در توضیح اولیه آن گفته شد در این تورنمنت همه انواع هنرهای رزمی قابل استفاده اند و محدودیتی در نوع سلاح‌ها در مبارزه وجود ندارد و به هر یک از شرکت‌کنندگان یک مچ‌بند داده شده که برخی از ویژگی‌های آن شخص در آن وجود دارد. مبارزه در این تورنمنت به این روش است که همه شرکت‌کنندگان تا وقتی که فقط یک نفر ایستاده باقی بماند ادامه پیدا می‌کند. همچنین کسی که برنده تورنمنت God of High School شود هر خواسته و آرزویی که داشته باشد برآورده می‌شود. ادامه داستان را می‌توانید در انیمه خدای دبیرستان تماشا کنید. در ادامه این مقاله چند کاراکتر این انیمه را معرفی می‌کنیم.

همچنین بخوانید :

کاراکترهای انیمه The god of high school و معرفی صداپیشگان آن‌ها

در این بخش قصد داریم به معرفی شخصیت های انیمه خدای دبیرستان بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

موری جین (Mori Jin)

معرفی انیمه The god of high school

موری جین یک رزمی کار هفده ساله از سئول است که مهارت او در نوعی از تکواندو است که در انیمه خدای دبیرستان به آن Renewal Taekwondo گفته می‌شود. موری شخصیتی دوستانه و بی‌خیال دارد و انگیزه اش از شرکت در تورنمنت این است که با رقیبان قدرتمند مبارزه کند و با پدربزرگ خود تاجین (Taejin) که یکی از قدرتمندترین مبارزان در انیمه خدای دبیرستان است ملاقات کند. موری جین قدرت قرض گرفته شده (Borrowed Power) ندارد.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم تاتسومارو تاچیبانا (Tatsumaru Tachibana) است.

همچنین بخوانید :

 میرا یو (Mira Yu) 

شخصیت های انیمه خدای دبیرستان

میرا یو شمشیرزن ماهر هفده ساله از سئول است و قدرت قرض گرفته شده او توانایی صدا زدن اسب قرمز (Red Horse) را به او می‌دهد. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم آیاکا اوهاشی (Ayaka Ohashi) است.

همچنین بخوانید :

هان دایوی (Han Daewi)

بررسی انیمه خدای دبیرستان

هان دایوی نیز مانند موری جین و میرا یو هفده ساله و از سئول است و مهارت بالایی در نوعی از کاراته (Full-Contact Karate) دارد. هان دایوی در این انیمه یک شخصیت پرتلاش دارد که برای پرداخت کردن هزینه‌های بیمارستانی که بهترین دوست او به دلیل نوعی بیماری سخت در آن بستری شده است کار می‌کند. وقتی هان دایوی به تورنمنت God of High School Martial Arts دعوت شد با انگیزه نجات دادن دوستش از بیماری در مسابقه شرکت کرد.

اما وقتی دوستش بر اثر بیماری جان خود را از دست داد او هدفش را کمک کردن به میرا یو و موری جین در رسیدن به رویاهای آن‌ها قرار داد. قدرت قرض گرفته هان دایوی به او این توانایی را می‌دهد که از آب برای دفاع از خود در برابر حمله‌های رقیب استفاده کند. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم کنتارو کوماگای (Kentarō Kumagai) است.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه خدای دبیرستان

انیمه The God of High School یکی از محصولات موفق استودیو MAPPA و وب‌تون مشهور کره‌ای به نویسندگی یونگ‌جه پارک است. اولین فصل این انیمه در ۶ جولای ۲۰۲۰ مطابق با ۱۶ تیر ۱۳۹۹ از طریق پلتفرم کرانچی‌رول پخش شد. تیم تولید فصل اول شامل کارگردان سونگهو پارک و استودیو MAPPA بود که با تمرکز بر انیمیشن‌های باکیفیت، صحنه‌های مبارزه جذاب و هیجان‌انگیزی خلق کرد. این سری انیمه تنها شامل ۱۳ قسمت است که با توجه به استقبال مخاطبان و موفقیت تجاری آن، گمانه‌زنی‌هایی درباره ساخت فصل دوم وجود دارد.

فصل دوم قرار است ادامه ماجراجویی‌های جین موری و دوستانش را روایت کند و تیم تولید همچنان استودیو MAPPA خواهد بود. از آنجایی که مانگای اصلی محتوای زیادی دارد، فصل دوم می‌تواند داستان‌های بیشتری از شخصیت‌ها و دنیای آنان را به تصویر بکشد.

داستان انیمه حول محور مسابقه‌ای مرموز به نام The God of High School است که شرکت‌کنندگان در آن برای رسیدن به عنوان قهرمانی مبارزه می‌کنند. شخصیت اصلی، جین موری، یک مبارز جوان و مستعد است که به دنبال کشف رازهایی درباره گذشته و خانواده خود وارد این مسابقات می‌شود. هرچند که تم اصلی انیمه بر روی مبارزات استوار است، اما مفاهیمی عمیق‌تر نیز در آن دیده می‌شود؛ مانند دوستی، اعتماد، و شناخت قدرت واقعی. یکی از نکات جالب داستان، ترکیب هنرهای رزمی با قدرت‌های فراطبیعی است که باعث شده است شاهد صحنه‌های اکشن متفاوت و خلاقانه‌ای باشیم. همچنین، حقایق پشت‌صحنه‌ای که شاید کمتر به آن توجه شود، این است که تیم تولید برای طراحی حرکات رزمی از مشاوران حرفه‌ای در زمینه هنرهای رزمی کمک گرفته‌اند تا مبارزات واقعی‌تر و طبیعی‌تر به نظر برسند.

انیمه خدای دبیرستان می‌تواند شما را سرگرم کند. انیمیشن روان و آرتی زیبا سبب شده تا شما به خوبی مبارزات را درک کنید و همه چیز را به وضوح و با جزئیات ببینید. به شکل شگفت‌انگیزی، بسیاری از افراد از کمدی سریال لذت می‌برند، در حالی که در نسخه وب‌تون آنچنان طرفدارش نبودند. به نظر می‌رسد تیم سازنده شوخی‌ها را جذاب‌تر کرده‌اند و برای بیان بهترشان، از تغییرات چهره‌های خنده‌دار استفاده کرده‌اند. شوخی‌ها سریع و مختصر اجرا می‌شوند که بسیار خوب است. همچنین، نکات طنز تصویری مانند شکست خوردن Q در قسمت دوم را که بسیاری آن را دوست دارند، حفظ کرده‌اند.

داستان این انیمه، مشابه Tower of God، اولین آرک از یک مانهوای طولانی و حماسی است که با گذر زمان، مقیاس و پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کند. اگرچه ممکن است در ابتدا کمی کند به نظر برسد، البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که کمی صبور باشید و اجازه دهید روند انیمه شما را درگیر خود کند. این سریال را می‌توان شبیه فصل اول Bleach در نظر گرفت که بیشتر بر کمدی تمرکز داشت تا اکشن، با این تفاوت که خدای دبیرستان از همان ابتدا با یک تورنمنت مبارزه‌ای شروع می‌شود و اکشن کافی برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. با پیشرفت داستان، عناصر کمدی کمتر می‌شوند، بنابراین اگر طرفدارشان نیستید، نگران نباشید.

این انیمه یک اثر شونن-اکشن فوق‌العاده‌ای است که انیمیشن‌های زیبای مبارزه‌ای و داستانی طولانی و حماسی با شخصیت‌های دوست‌داشتنی ارائه می‌دهد که قطعا از تماشای آن پشیمان نخواهید شد، به‌ویژه اگر دنبال یک اثر خوب برای خالی کردن هیجان خود باشید.

امتیازات انیمه خدای دبیرستان

انیمه خدای دبیرستان توانسته است در بین مخاطبین محبوب واقع شود و نمرات خوبی کسب کند. این انیمه در سایت مای انیمه لیست نمره 7.1 و در سایت imdb نمره 7.2 را از آن خود کرده است.

همچنین بخوانید :

کلام آخر 

در این مقاله به بررسی انیمه خدای دبیرستان پرداخته شد. انیمه The God of High School به‌عنوان یکی از انیمه‌های موفق استودیو MAPPA توانست با ترکیب صحنه‌های اکشن نفس‌گیر و شخصیت‌های به‌یادماندنی، جایگاه ویژه‌ای در میان مخاطبان انیمه پیدا کند. هرچند داستان و تم‌ها به سرعت پیش می‌روند و ممکن است برخی از جزئیات از نظر دور بماند، اما هیجان و انرژی بی‌پایانی که در هر قسمت به نمایش گذاشته می‌شود، تماشاگر را تا انتهای ماجرا همراه نگه می‌دارد.

نظر شما درباره این انیمه چیست؟ اگر شما در این مسابقه شرکت می‌کردید، چه قدرت فرابشری را برای خود انتخاب می‌کردید؟

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا