سریال و انمیشن

انیمیشن علاءالدین؛ داستان، بازیگران، نمرات

انیمیشن علاءالدین؛ داستان، بازیگران، نمرات

انیمیشن علاءالدین یکی از انیمشین‌های محصول کشور آمریکا است که در سال 1992 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن Aladdin آشنا شویم.

ژانر انیمیشن علاءالدین، موزیکال، کمدی و فانتزی است. کارگردانی این انیمیشن را John Musker و Ron Clements بر عهده داشتند. این انیمیشن بیشتر تحسین منتقدان را به همراه داشت و همچنین جایزه‌های اسکار، گلدن گلوب و Grammy برنده شد. از جمله بازیگرانی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداخته بودند، می‌توان اسکات واینگر (Scott Weinger)، رابین ویلیامز (Robin Williams)، لیندا لارکین (Linda Larkin)، جاناتان فریمن (Jonathan Freeman) و فرانک ولکر (Frank Welker) را نام برد. همچنین مدت این انیمیشن حدود 1 ساعت و 30 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن Aladdin 1992 خواهیم پرداخت و در مورد داستان، بعضی از بازیگران و نقدهای این انیمیشن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن علاءالدین 

انیمیشن Aladdin

به طور خلاصه کارتون علاءالدین داستان Aladdin دنبال می‌کند که چراغ جادویی پیدا کرده است که می‌تواند آرزوها را برآورده کند. او به Princess Jasmine علاقه دارد و همچنین تلاش می‌کند که Grand Vizier این چراغ جادو را به دست نیاورد. برای ادامه داستان می‌توانید انیمیشن علاءالدین را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

بازیگران انیمیشن علاءالدین

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های کارتون علاءالدین و نام‌های کاراکترهایی که ایفای نقش آن‌ها را بر عهده داشته‌اند آشنا خواهیم شد.

اسکات واینگر

بررسی انیمیشن علاءالدین

اسکات واینگر یک بازیگر، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی است که در تاریخ 5 اکتبر 1975 در New York City متولد شد. او در دانشگاه هاروارد به تحصیل پرداخت. از جمله آثاری که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان سریال Full House را نام برد. اسکات واینگر در انیمیشن علاءالدین در نقش کاراکتر عنوان این انیمیشن حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

رابین ویلیامز

معرفی انیمیشن علاءالدین

رابین ویلیامز یک بازیگر و کمدین آمریکایی بود که در تاریخ 21 جولای 1951 در Chicago در ایالت Illinois متولد شد و در تاریخ 11 آگوست 2014 درگذشت. او جایزه‌های زیادی از جمله جایزه‌های اسکار، گلدن گلوب، Primetime Emmy و Grammy را کسب کرده بود. از جمله فیلم‌های معروفی که او در آن‌ها حضور داشت می‌توان فیلم Dead Poets Society را نام برد. رابین ویلیامز در انیمیشن Aladdin ایفای نقش کاراکتر The Genie را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

لیندا لارکین

معرفی انیمیشن Aladdin

لیندا لارکین یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 20 مارس 1970 در Los Angeles در ایالت California متولد شد. او بیشتر برای ایفای نقش کاراکتر Princess Jasmine در انیمیشن علاءالدین و فیلم‌ها و سریال‌هایی که این کاراکتر در آن‌ها حضور داشته است، شناخته شده است.

جاناتان فریمن

بررسی انیمیشن Aladdin

جاناتان فریمن یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 5 فوریه 1950 در ایالت Ohio متولد شد. او بیشتر برای صداپیشگی در نقش کاراکتر Grand Vizier در انیمیشن Aladdin و آثار دیگری که این کاراکتر در آن‌ها حضور داشته است، شناخته شده است.

فرانک ولکر

بازیگران انیمیشن علاءالدین

فرانک ولکر یک صداپیشه آمریکایی است که در تاریخ 12 مارس 1946 در ایالت Colorado متولد شد. او در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری به عنوان صداپیشه به ایفای نقش پرداخته است و یکی از بازیگرانی است که در مجموع آثاری که او در آن‌ها حضور داشته است فروش زیادی داشته‌اند. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها صداپیشه بوده است می‌توان مجموعه انیمیشن Scooby-Doo و مجموعه فیلم  Transformers را نام برد. فرانک ولکر در انیمیشن علاءالدین در نقش کاراکتر Abu حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

نقد انیمیشن علاءالدین و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن Aladdin و نقدهای آن می‌پردازیم. این انیمیشن در سه سایت آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 8 از 10، 95 از 100 و 86 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره انیمیشن علاءالدین به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

Washington Post / نمره: 100

دیزنی به راحتی با این اقتباس شگفت انگیز از این افسانه کهن، خیلی بهتر از آثار قبلی خود عمل کرده است.

The Seattle Times / نمره: 88

یک انیمیشن پرسروصدای موزیکال کمدی به طور کامل رضایت‌بخش.

Tampa Bay Times / نمره: 80

انیمیشن Aladdin به یک اندازه برای کودکان و بزرگسالان فیلم خاص و خوشایندی است چون غول آبی چراغ جادوی آن کسی نیست جز رابین ویلیامز.

Chicago Sun-Times / نمره: 75

انیمیشن علاءالدین خوب است اما عالی نیست، به جز سکانس‌های رابین ویلیامز که شور و انرژی خاص خود را دارند.

Chicago Reader / نمره: 75

محصول نهایی یک انیمیشن سرگرم کننده است که داستان آن سریع پیش می‌رود اما با عالی بودن فاصله دارد.

The New York Times / نمره: 70

انیمیشن علاءالدین فقط وقتی به بخش‌های اساسی خط داستانی می‌رسد با مشکلاتی مواجه می‌شود.

Slant Magazine / نمره: 38

انیمیشن Aladdin در نهایت کمتر از اینکه توهین آمیز باشد به طور آشکار احمقانه است.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به بررسی انیمیشن علاءالدین پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید نظر خود را در مورد انیمیشن Aladdin و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر انیمیشن جدیدی تماشا کرده‌اید که به دیگران هم پیشنهاد می‌کنید، می‌توانید عنوان آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا