سریال و انمیشن

آیا طلا برای مردان ضرر دارد، مضرات استفاده از طلا برای مردان

آیا طلا برای مردان ضرر دارد، مضرات استفاده از طلا برای مردان

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که استفاده از جواهرات طلا برای سلامتی مردان ممکن است مضر باشد. اما طلا، هنوز هم به عنوان یک سرمایه‌گذاری پربازده شناخته می‌شود. طلا برای هزاران سال ارزشمند بوده است. قرن‌هاست که مردم اشیای طلا می‌خرند. ارزش طلا در خود فلز گرانبها نهفته است و به قول دیگری برای پرداخت مانند اسکناس، گواهی سهام یا اوراق قرضه متکی نیست.

در این مقاله قصد داریم مضرات استفاده از طلا برای مردان و مزایای کلی آن را بررسی کنیم.

آیا طلا برای مردان ضرر دارد؟

در یک تحقیق، متخصصین دریافتند که نانوذرات طلا باعث کاهش تحرک اسپرم می‌شود، در حالی که در برخی دیگر متوجه شدند که سطح تستوسترون را کاهش می‌دهد و باعث ایجاد ناهنجاری در سلول‌های اسپرم می‌شود، بدون اینکه بر باروری تأثیر بگذارد. طبق تحقیقات انجام شده، ذرات طلا می‌توانند به سلول‌های اسپرم نفوذ کنند.

در تحقیقات دیگری نشان داده شده است که زمانی که پوست آقایان در معرض طلا قرار می‌گیرد، یون‌های این فلز وارد بدن می‌شود. در زیر پوست خانم‌ها یک لایه چربی وجود دارد که همین لایه از نفوذ نانوذرات طلا به بدن جلوگیری می‌کند. اما بدن آقایان فاقد این لایه است، به همین دلیل، طلا ممکن است مضراتی برای سلامتی آن‌ها داشته باشد.

آیا طلا برای مردان ضرر دارد، مضرات استفاده از طلا برای مردان

طبق بررسی‌ها ممکن است طلا بر روی افزایش میزان گلبول‌های سفید تاثیر بگذارد. افزایش این گلبول‌ها باعث کاهش گلبول‌های قرمز و کم خونی می‌شود.

حساسیت پوستی به طلا

بسیاری از مشکلات حساسیتی در انسان از طریق توانایی طلای فلزی در القای حساسیت تماسی آلرژیک به وجود می‌آیند. در حالی که طلا در جواهرات می‌تواند واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند، سایر فلزات مانند نیکل، کروم و مس موجود در طلای سفید یا آلیاژها مشکلات بالینی جدی‌تری را نشان می‌دهند.

مزایای کلی استفاده از طلا برای سلامتی

اعتقاد بر این است که طلا دارای چندین فواید بالقوه برای سلامتی است، از جمله خواص ضد التهابی و ضد پیری، بهبود گردش خون، تنظیم دمای بدن و افزایش رفاه ذهنی. از لحاظ تاریخی، طلا در اشکال مختلف طب جایگزین، مانند آیورودا و طب سنتی چینی، برای درمان بیماری‌های متعدد استفاده شده است. برخی از مزایای بالقوه طلا برای سلامتی عبارتند از:

تنظیم دمای بدن: طلا به دلیل خواصی که می‌تواند رگ‌های خونی را شل کرده و جریان خون بهتری داشته باشد، به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. این به نوبه خود می‌تواند گردش خون را تقویت کند، اکسیژن را در بدن شما تنظیم کند و به تقویت توانایی طبیعی بدن شما کمک کند.

تقویت خلق و خو: همه ما می‌دانیم که ظاهر خوب واقعاً می‌تواند به ما کمک کند احساس خوبی داشته باشیم و جرقه‌ای از مثبت بودن را در اطرافمان روشن کنیم. با پوشیدن جواهرات طلای مورد علاقه خود، روحیه شادی خواهید داشت که در طول روز حس خوبی را به شما القا می‌کند.

کمک به پوست: یکی دیگر از تاثیرات جذاب طلا بر روی پوست است. نشان داده شده است که طلا به انعطاف‌پذیری سلول کمک می‌کند. از آنجایی که می‌تواند به جریان خون نیز کمک کند، به بهبود گردش خون و ظاهر پوست شما کمک می‌کند. به همین دلیل است که می‌توانید طلا را به عنوان یک عنصر در درمان‌های پوستی پیدا کنید. همچنین برای مبتلایان به آرتریت که از جواهرات طلا به عنوان یک نوع درمان جایگزین استفاده می‌کنند، فوایدی وجود داشته است.

خواص ضد التهابی: تصور می‌شود که طلا دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که ممکن است به کاهش علائم آرتریت، روماتیسم و ​​سایر شرایط التهابی کمک کند.

اثرات ضد پیری: اعتقاد بر این است که طلا تولید کلاژن را تحریک می‌کند، که ممکن است به کند کردن پیری و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند.

مزایای استفاده از جواهرات طلا

جواهرات طلا علاوه بر جذابیت زیبایی با فواید سلامتی مختلفی همراه بوده است. برخی از مزایای بالقوه استفاده از جواهرات طلا شامل موارد زیر است:

بهبود گردش خون: همانطور که قبلا ذکر شد، اعتقاد بر این است که طلا به بهبود گردش خون کمک می‌کند، که می‌تواند سلامت کلی قلب و عروق را ارتقا دهد.

کاهش التهاب: خواص ضد التهابی طلا ممکن است به کاهش علائم آرتریت، روماتیسم و ​​سایر شرایط التهابی کمک کند.

متعادل کردن دمای بدن: تصور می‌شود که طلا به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند و افراد مبتلا به مشکلات تنظیم دما را تسکین می‌دهد.

بهبود سلامت روانی: پوشیدن جواهرات طلا باعث افزایش مثبت اندیشی، اعتماد به نفس و تعادل عاطفی می‌شود.

دلایل خرید طلا

طلا ارز اصلی جهانی است. در هر کجای دنیا ارزش دارد و با حداقل تشریفات و بدون هزینه ارز یا کارمزد تراکنش بین افراد کشورها و جوامع مختلف قابل مبادله است. شمش‌ها و سکه‌های ساخته شده از طلا با وزن‌های مشخص و کیفیت مشخص تولید می‌شوند. با استاندارد تضمین شده، به این معنی است که خریداران می‌توانند شمش و سکه طلا را با اطمینان خریداری کنند.

قیمت شفاف، بازار آزاد

طلا را می‌توان با اطمینان یکسانی به بازار بازگرداند. در حالی که هیچ تضمینی برای بازگرداندن دقیق آنچه پرداخت شده وجود ندارد، قیمت‌گذاری طلا شفاف است و قیمت‌ها روزانه منتشر می‌شود. در هنگام خرید جواهرات طلا باید از نحوه محاسبه اجرت و قیمت طلا آگاهی داشته باشید تا مورد کلاهبرداری افراد سودجو قرار نگیرید.

خرید طلا در اشکال غیر فیزیکی

در عصر دیجیتال، روش‌های جدیدی برای مالکیت و سرمایه‌گذاری در طلا به بازار معرفی شده است که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد طلای غیر فیزیکی خریداری کنید. امروزه سرمایه گذاران نیز می‌توانند به راحتی دارایی‌ها را خرید و فروش کنند. در طول سال‌ها و قرن‌ها، طلا همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است.

سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به پلتفرم‌های معتبر خرید و فروش آنلاین طلا، طلای آنلاین خریداری کنند بدون این که نیاز باشد اجرت ساخت پرداخت کنند. یکی از این پلتفرم‌ها، طلاسی است که می‌توانید از پلتفرم قیمت و خرید طلاسی، از قیمت‌های لحظه‌ای طلا آگاه شوید و خرید خود را انجام دهید.

آیا طلا برای مردان ضرر دارد، مضرات استفاده از طلا برای مردان

انواع سرمایه‌گذاری طلا

سرمایه‌گذاران می‌توانند روی طلای فیزیکی به شکل سکه یا شمش سرمایه‌گذاری کنند یا می‌توانند به صورت دیجیتالی روی طلا سرمایه‌گذاری کنند، مثلاً قسمت‌های مجازی یک شمش طلا را خریداری کنند.

سکه‌ها و شمش‌ها از نظر قیمت با هم تفاوت دارند اما فقط بر اساس وزن و خلوص طلا. شایان ذکر است که شمش‌های بزرگتر نسبت به شمش‌های کوچکتر ارزش بیشتری دارند. بسیاری از افرادی که برای دوران بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند، از طریق مستمری خود در طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. شورای جهانی طلا پیشنهاد می‌کند که حدود ۲ تا ۱۰ درصد از یک سبد را در یک سرمایه‌گذاری امن مانند طلا قرار دهید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا