سریال و انمیشن

آپدیت انیمه نوراگامی (Noragami) | خدای ولگردی که در آرزوی ساخت یک معبد است!

آپدیت انیمه نوراگامی (Noragami) | خدای ولگردی که در آرزوی ساخت یک معبد است!

اگر در خیابان‌ها و پارک‌های توکیو در انیمه نوراگامی قدم بزنید، مطمئنا آگهی‌های عجیبی از یاتو خدای عجیب و غریب می‌بینید. همان خدای ولگردی که برای ساختن یک معبد برای خودش شروع به کار پاره‌وقت و برآورده کردن آرزوها می‌کند. برای این که یاتو آرزوی شما را برآورده کند یا مشکلتان را حل کند، کافی است با شماره زیر آگهی تماس بگیرید!

انیمه نوراگامی جز محدود انیمه‌هایی است که هم مانگا و هم اقتباس انیمه آن محبوبیتی بسیار زیاد دارند. این انیمه با بهره‌گیری از داستانی بسیار جذاب و مهیج و شخصیت‌هایی خاص و دوست داشتنی سال‌ها در دل همه ما اوتاکوها جای دارد. اگر هنوز این انیمه پرطرفدار و محبوب را ندیده‌اید، در معرفی انیمه noragami با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه نوراگامی

در دنیایی میان این جهان و یک جهان دیگر، هشت میلیون ارواح مرده (رگالیا) هستند که به خدایان خدمت نموده و سعی در یاری رساندن در زندگی آدمی را دارند. در این بین یاتو خدایی کوچکی است که هیچ زیارتگاهی ندارد. او جهت ساخت معبدی مختص به خود، شماره تلفن موبایلش را روی دیوار سرویس بهداشتی و حمام مراکز شهر می‌گذارد. زیرا او می‌خواهد مردم را آگاه نماید تا به ازای پرداخت 5 ین آن‌ها را در حل مشکلاتی که دارند، یاری رساند.

وقتی که روزگار یاتو با تیرگی در حال سپری می‌شود، دست سرنوشت او را سمت دختری دبیرستانی به نام هیوری ایکی (Hiyori Iki) می‌کشاند که یاتو را از تصادف نجات می‌دهد و خودش به جای او با ماشین برخورد می‌کند. همین اتفاق سبب می‌شود تا روح هیوری به‌طور مدام از بدنش خارج شود. کم‌کم به‌واسطه این اتفاقات هیوری متوجه می‌گردد که بجز این دنیای فانی، یک جهان‌ موازی دیگر هم هست. او از شدت ناراحتی جهت گریه کردن خودش را به سرویس بهداشتی می‌رساند. هیوری در همین لحظه چشمش به شماره تلفن و پیام می‌افتد که در نوشته: من مشکلات شما رو حل خواهم نمود. اما وقتی با شماره مذکور تماس می‌گیرد با یک پسر بیکار که خودش را خدا معرفی نموده، روبرو می‌شود.

شخصیت های انیمه Noragami

به‌طور کلی در جهان انیمه‌ها هر شخصیت خوصیات مربوط به خود را دارد که در پیشبرد داستان نقش موثری خواهد داشت. هر کدام ار کاراکترهای انیمه نوراگامی حتّی با حضوری هرچند کوتاه، تاثیری زیادی در سرنوشت قهرمانان داستان دارند.

1. یاتو (Yato)

Yato

یاتو خدای ولگرد که در گذشته، او خدای بلا بود، شخصیت اصلی انیمه نوراگامی است که می‌خواهد معبد خودش را بسازد. او یک لباس ورزشی و شنل می‌پوشد و همیشه خود را به عنوان یاتوی خوب به دیگران معرفی می‌کند. یاتو خودش را خدای تحویل هم می‌نامد و اغلب شماره موبایلش را در مکان‌های عمومی می‌گذارد، تا افرادی که به کمکش نیاز دارند، با وی تماس بگیرند. او معمولاً پنج ین برای این کمک‌ها دریافت می‌کند، که ژاپنی‌ها، هنگام عبادت در زیارتگاه به یاتو می‌دهند.

این خدای کوچک و ساده لوح، اغلب پول‌هایش را در موارد کلاهبرداری و طلسم‌های خوش شانسی که ظاهرا قرار است برایش خوشبختی را به ارمغان بیاورند هدر می‌داد. با توجه به اینکه یاتو به‌خاطر بیزاری از خشونت به‌عنوان خدای مصیبت محسوب نمی‌شود، عموم انسان‌ها زیاد به وی توجهی ندارند که همین قضیه باعث می‌شود تا او همواره ترس فراموش شدن برای همیشه را با خودش همراه داشته باشد.

هیروشی کامیا (Hiroshi Kamiya) صداپیشه شناخته شده در دنیای انیمه، این شخصیت را دوبله کرده است. کامیا بیشتر ب دلیل دوبله شخصیت محبوب لیوای آکرمن در انیمه اتک آن تایتانز شناخته شده است. از بین دیگر شخصیت‌های او می‌توان به مفیستو فلس (Mephisto Pheles) در انیمه جنگیر آبی، رانپو ادوگاوا (Edogawa Ranpo) در انیمه سگ های ولگرد بانگو، سنسی در انیمه رد صلاحیت شده از حضور در دنیایی دیگر و اورامیچی اوموتا (Uramichi Omota) در انیمه درس‌های زندگی با اورامیچی اونی-سان، اشاره کرد.

2. هیوری ایکی (Hiyori Iki)

Hiyori Iki

هیوری یک دختر انسان است که در سال سوم دبیرستان تحصیل می‌کند. او پس از نجات یاتو از تصادف اتوبوس، به یک نیمه فانتوم تبدیل می‌شود و به‌دلیل خارج شدن روح از بدنش بدون اختیار به خواب می‌رود. هیوری به نوعی بین دنیای انسان‌ها و زندگی پس از مرگ گیر می‌کند، چیزی که از یاتو می‌خواهد تا آن را برطرف کند. به همین جهت، او شروع به گذراندن زمان بیشتری با یاتو می‌کند، که خیلی زود به عنوان نزدیک‌ترین فرد به این خدای ولگرد تبدیل می‌شود.

این آشنایی تا جایی پیش می‌رود که هیوری می‌تواند یاتو را از طریق بو تشخیص دهد. درواقع این دختر بهترین شانس خود را ​​برای بازگشت به حالتی عادی ارتباط با این خدای ولگرد می‌داند. از طرفی هم یاتو به‌دلیل ترس از فراموش شدن دوستدار ارتباط داشتن با هیوری است.

3. یوکین (Yukine)

Yukine

یوکین یک رگالیا است که در سن نوجوانی فوت کرد و همین امر باعث شد تا او زندگی عادیش را از دست بدهد. او پس از مرگ شاگرد یاتو شد هر بار که به هر نحوی گناه انجام می‌دهد، به استادش این خدای ولگرد صدمه وارد می‌کند. با وجود اینکه یاتو استادش محسوب می‌شود، ولی یوکین به اندازه کافی به او احترام نمی‌گذارد. یوکین از زندگی غم انگیزی در گذشته برخوردار بوده است که تنها یاتو به عنوان خدا از این راز با خبر است. به همین دلیل، یوکین همیشه با خودش در حال جنگ است تا به نحوی با دردهای گذشته‌اش مقابله نماید، که در نهایت هم به خود و هم یاتو آزار می‌رساند.

صداپیشه خوش صدای این شخصیت کسی جز یوکی کاجی (Yuki Kaji) محبوب و خوش صدا نیست. همه ما صدای زیبا و گرم او را بر روی شخصیت ارن یگر در انیمه اتک آن تایتانز شنیده‌ایم. البته ارن تنها شخصیت مطرحی که کاجی دوبله کرده نیست. او تاکنون شخصیت‌هایی همچون شوتو تودوروکی (Shoto Todoroki) در انیمه آکادمی قهرمانانه من، فینیان در انیمه خادم سیاه، آراتا شیندو (Arata Shindo) در فصل سوم انیمه سایکو پس، راین ایمز (Rayne Ames) در انیمه ماش: جادو و ماهیچه، 13 در انیمه دوروهدورو، کوکو (Koku) در انیمه بی: آغاز، لین شیان مینگ (Lin Xianming) در انیمه رامن های هاکاتا تونکوتسو و کنما کوزومه (Kenma Kozume) در انیمه هایکیو، را دوبله کرده است.

همچنین بخوانید :

خدایان

به‌طور کلی خدایان در انیمه نوراگامی بر اساس باورهای خدایان ژاپن شخصیت‌پردازی شده‌اند که به چند طبقه مانند خدای جنگ یا فقر تقسیم‌بندی می‌شوند. درواقع آن‌ها خدایانی هستند که معمولاً پس از دریافت دعا و هدایای پولی، آرزوهای انسان را برآورده می‌کنند.

1. تنجین (Tenjin)

Tenjin

تنجین خدای دانشگاهیان محسوب می‌شود، که از چندین مرید و زیارتگاه برخوردار است، که درواقع همین امر باعث حسادت شدید یاتو به وی می‌شود. او برخی اوقات شمایل انسانی به خودش می‌گیرد تا اگر یاتو از کنترل خارج شود، به‌راحتی مداخله نماید.

2. کوفوکو (Kofuku)

کوفوکو (Kofuku)

کوفوکو خدای فقر به‌شمار می‌رود که بسیار پرانرژی و ملایم است، ولی به موقع هم می‌تواند خیلی خشن باشد. او شخصیتی دارد که در برخی مواقع، حتی در مقابل بیشامونتن هم می‌ایستد. بعدها کوفوکو، یاتو و یوکین را به خانه خود می‌برند و به آن‌ها اجازه می‌دهند در معبدش زندگی کنند.

3. بیشامونتن (Bishamonten)

بیشامونتن (Bishamonten)

بیشامونتن، در نام اختصار بیشامون و هم‌چنین اسم مستعار وینا را دارد، خدای مبارزه به‌شمار می‌رود که از ظاهر یک زن جذاب با موهای بلند و بلوند برخوردار است. او به‌دلیل اینکه نمی‌تواند ارواح مورد حمله فانتوم‌ها را رها نماید، رگالیای زیادی دارد. با گذشت زمان بیشامونتن گروه بزرگی را تشکیل می‌دهد که در نهایت باعث دردسر وی می‌شود، چراکه قادر نیست به‌درستی برای همه آن‌ها توجه لازم را داشته باشد. بیشامونتن که به‌دلیل اتفاقاتی در گذشته نفرت زیادی از یاتو دارد. بعدها در مانگا، مشخص می‌شود که یاتو به درخواست کازوما جهت نجات جانش، رگالیای خود را حذف کرده است. مشاجره بر سر اینکه چه کسی به بیشامونتن آسیب زده، باعث می‌شود که بقیه رگالیا وارد یک دعوای بزرگی شوند که در نهایت آن‌ها را به یک فانتوم عظیم مبدل شدند.

4. رابو (Rabō)

رابو (Rabō)

رابو یک شخصیت پیچیده و بسیار معمایی دارد و تنها در بخشی از انیمه نوراگامی ظاهر می‌شود، البته او در مانگا ویژه اواسه کاگامی هم حضور داشت. او اغلب در حال مکالمه با نورا در داستان دیده می‌شود که می‌تواند فانتوم‌ها را کنترل نماید. او همچنین به عنوان خدای مصیبت شناخته می‌شود، که پس از شکستش به دست یاتو، می‌خواست تا این خدای ولگرد او را بکشد. در کل رابو به کشتن انسان‌ها، رگالیا، دیگر خدایان و فانتوم‌ها بسیار شهرت دارد.

تاکاهیرو ساکورای (Takahiro Sakurai) صداپیشه خوش صدای ژاپنی دوبله این شخصیت را برعهده داشت. ساکورای به لطف صدای جذاب و بسیار خاص خود تاکنون شخصیت‌های بسیاری را زنده کرده است. از بین شخصیت‌هایی که ساکورای تاکنون دوبله کرده می‌توان گتو سوگورو در انیمه جوجوتسو کایسن، سوزاکو کوروروگی در انیمه کدگیاس، فرید باثوری (Ferid Bathory) در انیمه اسرافیل پایانی، دنی در انیمه فرشتگان مرگ، رجن آراتاکا (Reigen Arataka) در انیمه موب سایکو 100، شوگو ماکاشیما (Shogo Makishima) در انیمه سایکو پس و ریچارد راناشیما (Richard Ranashinha) در انیمه پرونده‌های ریچارد جواهرفروش، را نام برد.

5. ابیسو (Ebisu)

ابیسو (Ebisu)

ابیسو یکی از هفت خدای ثروت محسوب می‌شود، که طی پیشنهاد به یاتو می‌خواهد تا یوکین را  بخرد یا حتی از او به جای نورا استفاده نماید. درواقع این خدای ثروت درست همانند یک تاجر لباس می‌پوشد و در سخنانش هم نسبتا خشن است. ابیسو برخلاف بسیاری از خدایان، هیچ مشکلی با استفاده از نورا ندارد. درواقع او که در گذشته توسط مادرش ایزانامی رها شده، به‌همین دلیل خود را بسیار مطرود می‌پندارد. او قصد دارد از فانتوم‌ها تحت عنوان رگالیا استفاده نماید و همیشه برای شگست‌هایش به‌صورت تکراری در چرخه تناسخ قرار می‌گیرد.

6. اوکونینوشی (Ōkuninushi)

اوکونینوشی (Ōkuninushi)

اوکونینوشی یکی دیگر از هفت خدای ثروت است  که او هم با نام دایکوکوتن (大黒天) شناخته می‌شود. او نزدیکترین دوست بیشامونتن و ابیسو است که شمایلی با هیکل درشت اندام و موهای بلوند دارد. اوکونینوشی که مدام از عینک آفتابی با لباس‌های سنتی ژاپنی استفاده می‌نماید. با این حال، با وجود ظاهری که دارد مهربان و دوستدار خرگوش است و این توانایی را دارد تا به یک عنکبوت بزرگ تبدیل شود. درواقع اوکونینوشی بدون رگالیا آنقدر خطرناک است که یک بار مهر و موم شد.

در ادامه مقاله انیمه Noragami، به معرفی مهم‌ترین رگالیاهای این اثر خواهیم پرداخت، پس همچنان با ما در وب‌سایت پلازا همراه باشید.

رگالیا

رگالیا درواقع یک سلاح الهی محسوب می‌شود که در اختیار خدایان قرار دارد. در حقیقت آن‌ها ارواح انسان‌های دنیای فانی هستند که به‌دلیلی بر خلاف میل خودشان مرده‌اند.

همچنین بخوانید :

1. مایو (Mayu)

انیمه Noragami

مایو در گذشته رگالیای سابق یاتو بود و در حال حاضر برای تنجین خدمت می‌کند. با توجه به حالات خشنی که او نسبت به یاتو دارد، ولی در کل می‌رسد که او احترام و نگرانی قابل توجهی برایش قائل است. زمانی که او هنوز رگالیای یاتو بود، نام تومونه را به او دادند و به یک خنجر کوچک تبدیل شد.

2. کازوما (Kazuma)

کازوما (Kazuma)

کازوما به عنوان رگالیا در حال حاضر برای بیشامونتن خدمت می‌کند. نام او به عنوان رگالیا چوکی است که شکلش در اصل یک گوشواره ناخن بود، ولی به‌دلیل پیوند نزدیکش با بیشامونتن و اراده‌ای که جهت محافظت از او داشت، تبدیل به یک رگالیای متبرک شد و به گوشواره‌ای به شکل شکوفه گیلاس مبدل گردید. کازوما  قادر به ردیابی دشمنان و هم‌چنین هدایت دیگر رگالیاها در نبرد است.

جون فوکویاما (Jun Fukuyama) یکی دیگر از صداپیشگان مطرح در دنیای انیمه بوده که این شخصیت را دوبله کرده است. صدای زیبا و انعطاف‌پذیر او را می‌توانید بر روی شخصیت‌هایی همچون لولوش در انیمه کدگیاس، یوکیو اوکومورا در انیمه جنگیر آبی، کورو سنسی (Koro-sensei) در انیمه کلاس آدمکشی، گرل در انیمه خادم سیاه و درالوک در انیمه خون آشامی که سه سوته میمیره، بشنوید.

3. دایکوکو (Daikoku)

انیمه Noragami

دایکوکو رگالیای محسوب می‌شود بیش از حد محافظ کوفوکو است. درواقع او خود را شوهر کوفوکو می‌داند و یکبار با کوفوکو یک بچه رگالیا بزرگ کردند. در اصل تحت عنوان یک رگالیا کوکی نام دارد که بسیار طرفدار کوفوکو است.

در دنیای انیمه صدایی آرامش‌بخش‌تر و گرم‌تر از دایسوکه اونو (Daisuke Ono) وجود ندارد. صدای اونو با شخصیت دایکوکو در انیمه نوراگامی به خوبی هماهنگ شده و جذابیت آن را چند برابر کرده است. اونو در نقش‌های دیگرش نیز خوش درخشیده که از بین آن‌ها می‌توان به سباستین در انیمه خادم سیاه، اروین اسمیت در انیمه اتک آن تایتانز، شیزو هیواجیما (Shizuo Heiwajima) در انیمه دورارارا و بانبا زنجی (Zenji Banba) در انیمه هاکاتا تونکوتسو رامنز، اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

4. نورا (Nora)

Nora

نورا درواقع یکی از کاراکترهای اصلی انیمه Noragami محسوب می‌شود که در گذشته رگالیای سابق یاتو بوده است. درواقع هر رگالیایی که صاحبان بسیاری داشته باشد و در نتیجه از نام‌های بسیاری برخوردار خواهد بود. او به‌دلیل تعدد خدایانش شهرت بدی دارد. درواقع از نورا برای کارهایی که نمی‌خواهند از رگالیای خودشان استفاده نمایند، بهره می‌برند. او دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند و تا آنجا پیش می‌رود که ایمان یوکین را نسبت به خودش از بین می‌برد. در انیمه نوراگامی، او ابتدا سعی دارد تا هیوری ایکی را با فانتوم‌ها بکشد و وقتی در این کار موفق نمی‌شود، سپس خاطره او را از یوکین و یاتو را پاک می‌نماید.

نقد انیمه نوراگامی

انیمه نوراگامی یکی از آثاری است که به لطف ترکیب جذاب داستان‌های ماورایی و طنز موفق شده است محبوبیت زیادی پیدا کند. این انیمه که به کارگردانی کوتارو تامورا و با انیمیشن‌سازی استودیو بونز ساخته شده است، اولین بار در ۵ ژانویه ۲۰۱۴ (۱۵ دی ۱۳۹۲) به نمایش درآمد. سری اول آن شامل ۱۲ قسمت بود و پس از آن فصل دوم با نام Noragami Aragoto در ۳ اکتبر ۲۰۱۵ (۱۱ مهر ۱۳۹۴) آغاز شد که شامل ۱۳ قسمت بود. علاوه بر این، دو OVA نیز منتشر شد. طرفداران همچنان در انتظار اخبار فصل جدیدی از این انیمه هستند، اما تاکنون خبری رسمی در این باره اعلام نشده است.

داستان این انیمه برگرفته از مانگایی به همین نام است که توسط گروه آداچیتوکا خلق شده است. مانگای نوراگامی در دسامبر ۲۰۱۰ در مجله Monthly Shonen Magazine به چاپ رسید و تا ژانویه ۲۰۲۴ ادامه یافت. این مانگا در ۲۷ جلد منتشر شده و توانسته است تحسین‌های زیادی را به خود جلب کند. از جمله این تحسین‌ها می‌توان به نامزدی در جایزه مانگای کودانشا در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد که نشان‌دهنده جایگاه ویژه آن در میان علاقه‌مندان به مانگاهای شونن است. نقدهای مثبت بسیاری از منتقدان، از جمله ربکا سیلورمن از Anime News Network، تاکید بر شخصیت‌پردازی‌ها و استفاده از اساطیر شینتو دارند که به گفته او به شکلی سریع و جالب روایت می‌شود، اگرچه برخی قسمت‌های ابتدایی مانگا ضعف‌هایی داشتند و همه ابزارهای داستان‌گویی به درستی استفاده نشده بودند. با این حال، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و تم ماورایی، جذابیت خاصی به اثر بخشیده‌اند.

انیمه نوراگامی در دو فصل خود به بررسی روابط بین یاتو، هوری و یوکینه می‌پردازد. یاتو که یک خدای کوچک و بی‌نام و نشان است، در تلاش برای کسب شهرت و به دست آوردن معبد است. این داستان تلفیقی از کمدی، ماجراجویی و نبردهای ماورایی است که با شخصیت‌هایی متنوع و جذاب همراه است. به عنوان مثال، هوری که به طور تصادفی وارد دنیای ارواح می‌شود، یکی از نقاط قوت داستان است. از سوی دیگر، یوکینه که به عنوان یک روح نوجوان به یاتو خدمت می‌کند، به عنوان یک شخصیت پیچیده و عمیق نقش مهمی در پیشبرد داستان دارد. منتقدانی همچون اوان مینتو از Otaku USA نیز به زیبایی و سادگی طراحی شخصیت‌ها و انیمیشن‌های بونز اشاره کرده‌اند که به خوبی توانسته است هیجان و جذابیت نبردها و تعاملات کمدی شخصیت‌ها را به تصویر بکشد.

نظر طرفداران درباره این انیمه متفاوت است. برخی از مخاطبان از ترکیب جذاب کمدی و ماجراجویی در کنار اسطوره‌شناسی ژاپنی لذت می‌برند و معتقدند که این سریال از لحاظ شخصیت‌پردازی و روند داستانی بسیار قوی است. آن‌ها از رشد و توسعه شخصیت‌ها در طول داستان نیز تقدیر کرده‌اند. از سوی دیگر، برخی از منتقدان اشاره کرده‌اند که برخی از داستان‌ها و خطوط فرعی به اندازه کافی پرداخته نشده و انیمه در بخش‌های مختلف می‌توانست بهتر عمل کند. با این حال، نوراگامی توانسته است مخاطبان متنوعی را جذب کند و در میان انیمه‌های محبوب جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

همچنین بخوانید :

انیمه نوراگامی یکی از پرطرفدارترین انیمه‌های دنیای ما اوتاکوها است. این انیمه به لطف داشتن داستانی جذاب، شخصیت‌هایی دوست داشتنی و همچنین صداپیشگانی کارکشته و محبوب، نمرات بسیار بالایی را در سایت‌های نظرسنجی از آن خود کرده است. انیمه noragami در سایت imdb نمره 7.8 و در سایت مای انیمه لیست با بیش از 1 میلیون رای نمره 7.9 را به دست آورده است.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انیمه نوراگامی و کاراکترهای عجیب و جذاب این اثر پرداختیم. چنانچه به اعتقادات بودایی و سنت‌های کشور ژاپن علاقه‌مند هستید، تماشای این اثر بدون شک برای شما بسیار جذاب خواهد بود. داستان این مجموعه تلویزیونی انیمه بسیار فانتزی و اکشن است که در هر قسمت‌ مخاطب با شخصیت‌های مختلف و جالبی آشنا می‌شود.

امید است مقاله انیمه Noragami برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را درباره این انیمه با ما در وب‌سایت پلازا به اشترک بگذارید.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا