سریال و انمیشن

نقد و بررسی گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای (ZTE nubia Red Magic 9S Pro)

نقد و بررسی گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای (ZTE nubia Red Magic 9S Pro)

گوشی رد مجیک 9S پرو زد تی ای از جمله گوشی‌های جدید ساخته شده توسط کمپانی ZTE است که قدرت بالایی در زمینه پردازش دارد و می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما عزیزان باشد.

با وجود اینکه مدت زمان کمی از عرضه‌ی این گوشی در بازارهای جهانی نمی‌گذرد، اما به‌خاطر قدرت بالایی که دارد به سرعت در بین مردم پرطرفدار شد و افراد زیادی آن را خریداری کردند. کانفیگ پایه‌ی ZTE nubia Red Magic 9S Pro با قیمت ۶۵۹ یورو عرضه شده و تقریبا جزو گوشی‌های گران‌قیمت بازار محسوب می‌شود و باید دید که در این رده‌ی قیمتی ارزش خرید دارد یا خیر. در ادامه با پلازا همراه باشید تا درباره مشخصات گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای صحبت کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی ZTE nubia Red Magic 9S Pro

ویژگی‌ها گوشی ZTE nubia Red Magic 9S Pro
نمایشگر ۶.۸ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۱۱۶x۲۴۸۰
پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳
ابعاد ۱۶۴x۷۶.۴x۸.۹ میلی‌متر
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری Redmagic OS 9.5
حافظه/رم ۲۵۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۶ گیگابایت رم
دوربین‌ ۲ + ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۶۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژر ۸۰ واتی
قیمت کانفیگ پایه با قیمت ۶۵۹ یورو

گوشی موبایل رد مجیک 9S پرو زد تی ای

گوشی ZTE nubia Red Magic 9S Pro جدیدترین پرچمدار کمپانی نوبیا است که می‌توانید آن را خریداری نمایید. این گوشی بسیار عالی بوده و در بیشتر زمینه‌ها نمره قابل‌قبولی می‌گیرد. این گوشی با وزن ۲۲۹ گرمی که دارد خوش‌دست بوده و به‌راحتی در دستان شما جای خواهد گرفت. اما با وزن نسبتا سنگینی که دارد، می‌تواند در استفاده‌های طولانی مدت موجب ایجاد آزار و اذیت برای شما عزیزان باشد.

طراحی گوشی ZTE رد مجیک 9S پرو

بهتر است که در ادامه درباره طراحی گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای نیز صحبتی داشته باشیم. این گوشی طراحی جالب و خیره‌کننده‌ای داشته و خاص به‌نظر می‌رسد. این گوشی در اندازه ۱۶۴ در ۷۶.۴ و ۸.۹ میلیمتر ساخته شده با توجه به این اندازه متوسط، به‌راحتی در دستان شما عزیزان جای خواهد گرفت. این گوشی نه بزرگ است و نه کوچک و برای کسانی مناسب است که دوست دارند تناسب را در این زمینه حفظ نمایند.

گوشی نوبیا رد مجیک 9s پرو زد تی ای

قسمت پشتی گوشی از شیشه ساخته شده است و ممکن است اثر انگشت شما روی آن باقی بماند. قسمت جلویی این گوشی نیز از شیشه ساخته شده است و باید اشاره کرد که توسط محافظ های گوریلا گلس ۵ حفاظت می‌شود و در برابر ضربه مقاوم است. همچنین برای ساخت فریم این گوشی از فلز آلومینیوم استفاده شده است؛ همین موضوع نیز باعث شده تا وزن آن افزایش پیدا کرده و به ۲۲۹ گرم برسد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و حالت شفاف تولید شده است و می‌توانید بر اساس سلیقه خود یک گزینه را انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید :

نمایشگر

نمایشگر گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و کاملا درخور یک گوشی پرچمدار است. شما می‌توانید با توجه به این صفحه ‌نمایش هر کاری که دوست داشته باشید از جمله بازی کردن و فیلم دیدن را انجام دهید. برای ساخت نمایشگر گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای از نمایشگر‌ ۶.۸ اینچی استفاده شده است که پنل آن از نوع AMOLED است و می‌تواند بسیار کاربردی باشد. نسبت بدنه به نمایشگر در این گوشی ۸۹.۱ درصد است و لبه‌های نسبتا نازکی دارد.

گوشی نوبیا رد مجیک 9s پرو زد تی ای

حداکثر نرخ تازه‌سازی در این گوشی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. همین موضوع باعث می‌شود تا هیچ لگ و افت فریم را تجربه نمایید. این موضوع موجب می‌شود تا در هنگام بازی کردن هیچ مشکلی برای شما عزیزان پیش نیاید و بهتر بازی‌های دوست‌داشتنی را تجربه نمایید. حداکثر روشنایی تولید شده توسط این گوشی در حالت پیک ۱۶۰۰ نیت خواهد بود و در نور خورشید هیچ مشکلی برای استفاده از گوشی نخواهید داشت. رزولوشن تصویر این صفحه‌نمایش نیز ۱۱۱۶ در ۲۴۸۰ پیکسل خواهد بود که عالی است.

همچنین بخوانید :

پردازنده گوشی نوبیا Red Magic 9S Pro

بدون شک پردازنده‌ها قلب تپنده هر گوشی محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشت و این گوشی نیز از بهترین پردازنده موجود در بازار استفاده می‌کند و موجب می‌شود تا این گوشی در لیست گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار نیز قرار بگیرد و تجربه عالی را برای شما به ارمغان بیاورد. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند. یک پردازنده ۸ هسته‌ای که با کمک تکنولوژی ۴ نانومتری ساخته شده است و سرعت و قدرت خوبی در پردازش برنامه‌ها و بازی‌های مختلف دارد.

از هشت هسته تشکیل دهنده این گوشی ۱ هسته آن از نوع Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز خواهد بود، سه هسته دیگر از نوع Cortex-A720 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز و دو هسته دیگر از نوع Cortex-A520 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز خواهد بود. همچنین این گوشی از پردازنده‌های گرافیکی نیز برخوردار است و در این محصول از تراشه‌های گرافیکی Adreno 750 استفاده کرده است و موجب شده بتوانید بازی‌های گرافیکی روز دنیا را با حداکثر تنظیمات گرافیکی و بیشترین نرخ فریم تجربه نمایید.

رم و حافظه داخلی

گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای از حافظه داخلی حداکثری استفاده نمی‌کند، اما تنوع بالایی در قسمت کانفیگ‌ها داشته و به شما عزیزان حق انتخاب بالاتری خواهد داد. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید گوشی مورد‌نظر خود را خریداری نمایید. این گوشی از میزان حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برخوردار است. انتظار می‌رفت که این گوشی از حافظه داخلی یک ترابایتی نیز برخوردار باشد تا امکانات موجود در گوشی کاملا تکمیل باشد و مشکلی در قسمت ذخیره فایل‌ها نداشته باشید.

همچنین بخوانید :

البته این گوشی در قسمت رم بسیار پر ‌تنوع ظاهر شده است و انتخاب را برای شما ساده‌تر کرده است. این گوشی از حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی برخوردار است. مسلما هرچه حافظه رم گوشی شما بیشتر باشد، سرعت آن بالاتر رفته و استفاده از آن راحت‌تر خواهد بود. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با میزان رم ۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه شده است و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی نیز از حافظه رم ۱۶ و ۱۲ گیگابایتی برخوردار است. توصیه می‌شود تا گیمر‌ها بهترین کانفیگ گوشی را برای تجربه بهتر و روانتر انتخاب نمایند.

دوربین گوشی نوبیا رد مجیک 9 پرو زد تی ای

دوربین رد مجیک 9S پرو زد تی ای

از آنجایی که این گوشی پرچمدار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود تا در بخش دوربین نیز عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و امکانات مختلفی را عرضه نماید؛ زیرا افراد زیادی به دوربین گوشی اهمیت می دهند و دوست دارند تا تجربه عکسبرداری عالی داشته باشند. به طور کلی گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای از ترکیب دوربین‌های سه تایی استفاده می‌نماید. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید و ۵۰ مگاپیکسلی است، دوربین اولتراواید این گوشی نیز ۵۰ مگاپیکسلی بوده و دوربین سوم و ماکرو گوشی نیز ۲ مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

گوشی نوبیا رد مجیک 9s پرو زد تی ای

از جمله امکانات این دوربین می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز اشاره نمود. همچنین باید اشاره داشت که این دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال نیز برخوردار بوده که کمک می‌کند در هنگام عکس گرفتن مشکلی به‌وجود نیاید و عکس‌های با وضوح بالا بگیرید. با توجه به پردازنده و لنز‌های دوربین، امکان فیلم گرفتن با کیفیت 8K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فراهم خواهد بود. در کیفیت 4K نیز امکان فیلم گرفتن با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه فراهم است. در کیفیت 1080p نیز نرخ فریم تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه قابل افزایش خواهد بود.

باتری

بدون شک یکی از نقاط قوت گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای باتری آن است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این گوشی از باتری‌ ۶۵۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است و نسبت به رقبای خود ظرفیت باتری بیشتری دارد و شارژ‌دهی آن بهتر خواهد بود. همچنین در بسته بندی این گوشی یک شارژر ۸۰ واتی نیز قرار دارد. با کمک این شارژر شما می‌توانید ظرف مدت ۳۵ دقیقه شارژ گوشی خود را صد درصد کنید. این گوشی از شارژ سریع نیز پشتیبانی کرده، اما از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند که قابل توجه است.

همچنین بخوانید :

تاریخ عرضه و قیمت

بهتر است که درباره زمان عرضه و قیمت گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای نیز صحبتی داشته باشیم. این گوشی برای اولین‌بار در تاریخ ۳ جولای ۲۰۲۴ به بازار جهانی معرفی شد و تنها پس از چند روز در تاریخ ۹ جولای سال ۲۰۲۴ به بازار جهانی عرضه گردید. باید اشاره کرد که این گوشی در هنگام عرضه با قیمت ۶۵۹ یورو به بازار جهانی عرضه گردید. البته ممکن است که این قیمت در کشور‌های مختلف از جمله ایران متفاوت باشد؛ زیرا برای دستیابی به قیمت اصلی باید هزینه گمرک و واردات را نیز درنظر داشته باشیم. مدل ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی با رم ۱۶ گیگابایت نیز دارای قیمت ۷۹۹ یورویی است که پرداخت این هزینه‌ی بیشتر برای کسانی‌که به رم و حافظه‌ی بیشتری نیاز دارند، توجیه دارد.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی و اعلام قیمت گوشی نوبیا رد مجیک 9S پرو زد تی ای همراه شما عزیزان بودیم و سعی کردیم تا اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما همین حالا می‌توانید گوشی پرچمدار نوبیا را خریداری نمایید و لذت ببرید. نظر شما چیست؟ آیا بنظر شما این گوشی ارزش خرید و استفاده را دارد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا