سریال و انمیشن

معرفی سریال طوبی به همراه اعلام زمان پخش

معرفی سریال طوبی به همراه اعلام زمان پخش

سریال طوبی یکی از جدیدترین مجموعه‌های تلویزیونی سال 1403 است که این روزها از شبکه اول سیما پخش می‌شود. در این مقاله قصد داریم با معرفی این اثر همراه شما شویم.

سعید سلطانی کارگردان و نویسنده اهل ایران در سال 1333 به دنیا آمد. او از سال 1369 فعالیت خود را شروع کرد و ابتدا به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد تا اینکه از دهه 70 به عنوان کارگردان کار خود را آغاز کرد. سریال‌های پس از باران، ستایش و یاور از برجسته‌ترین کارهای او هستند. اکنون قرار است به سراغ معرفی جدیدترین سریال از این بازیگر برویم.

سریال طوبی به کارگردانی سعید سلطانی در سال 1403 ساخته شده است. نویسندگی این اثر برعهده حسین امیرجهانی است و تهییه‌کنندگی آن را حامد حسینی برعهده دارد. این مجموعه از شبکه اول سیما پخش می‌شود. در این مقاله پلازا با معرفی سریال طوبی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال طوبی

ژانر سریال طوبی تاریخی و درام است. این اثر نخستین بار در تاریخ 13 مرداد 1403 بر روی آنتن شبکه اول سیما رفت‌. این مجموعه هر شب ساعت 22:15 به روی آنتن می‌رود و ساعت 1:30 بامداد، 11:00 صبح و 15:00 روز بعد تکرار آن پخش می‌شود.  تعداد قسمت های سریال ایرانی طوبی 53 قسمت است.

داستان سریال طوبی

داستان سریال طوبی

این مجموعه از روی یک داستان واقعی و کتاب اربعین طوبی اثر محسن امامیان اقتباس شده است. این کتاب برنده جوایزی شد و توانست بسیار مورد توجه قرار گیرد. کتاب اربعین طوبی قصه واقعی زنی ایرانی الاصل و اهل بصره را روایت می‌کند که پس از اینکه فرزندش مفقود الاثر می‌شود، تصمیم می‌گیرد قصه زندگی پر فراز و نشیب خود را برای نوه‌هایش روایت کند. او در دوران نوجوانی پدر خود را از دست می‌دهد و با یک تاجر عراقی ازدواج می‌کند. طوبی در زمان جنگ ایران و عراق، جنگیدن برای فرزندانش را حرام اعلام می‌کند.

خلاصه سریال طوبی درباره شخصیت طوبی است و در فضایی اربعینی روایت می‌شود. در این مجموعه دهه‌های 50 تا 80 ایران و قصه طوبی طی این سالیان را شاهد خواهیم بود.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال طوبی

در این بخش قصد داریم درباره هنرپیشگان این اثر صحبت کنیم. ابتدا به سراغ بیوگرافی بازیگران اصلی برویم و سپس هنرپیشه‌های دیگر را معرفی کنیم.

شبنم قربانی

خلاصه سریال طوبی

شبنم قربانی یکی از بازیگران زن اهل ایران است که در 19 تیر 1368 به دنیا آمد. او بازیگری را از سن 27 سالگی با حضور در موسسه‌های بازیگری شروع و سپس تئاتر را آغاز کرد. سپس در سال 1397 با سریال لحظه گرگ و میش جلوی دوربین رفت. او بعد از آن با سریال ملکه گدایان توانست شهرت کسب کند و با سریال عشق کوفی بسیار دیده شد. این بازیگر در سال 1398 با فیلم کویر امروز وارد سینما شد. او در سال 1402 برای بازی در فیلم سینمایی مجنون توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر از آن خود کند. از دیگر آثار خانم قربانی باید به سریال‌ آفتاب‌پرست، فیلم‌های اولین برف، مرد بازنده، فیلم تمساح خونی و فیلم سال گربه اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

امین زندگانی

هنرپیشه های سریال طوبی

امین زندگانی بازیگر و مجری اهل ایران متولد 5 شهریور 1351 است. آقای زندگانی پسر موسیقی‌دان ایرانی مرحوم سیاوش زندگانی و برادر امید زندگانی مجری و بازیگر اهل ایران است. او بازیگری را از سال 1370 با تئاتر شروع کرد. سپس در سال 1374 موفق شد تا جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره تئاتر فجر دریافت کند. او در سال 1374 با مجموعه وکلای جوان وارد تلویزیون شد. آقای زندگانی با سریال‌های معصومیت از دست رفته و مختارنامه به شهرت رسید. او در سال 1376 وارد سینما شد و فیلم ملک سلیمان برجسته‌ترین اثر سینمایی اوست.

رحیم نوروزی

بازیگران سریال طوبی

رحیم نوروزی بازیگر ایرانی در 7 مرداد 1346 چشم به جهان گشود. او بازیگری را از سال 1367 با تئاتر شروع کرد و سال 1377 با سریال دنیای شیرین دریا مقابل دوربین ظاهر شد. سپس با نقش فرخ گلابدره‌ای در مجموعه تلویزیونی پرطرفدار پس از باران به شهرت زیادی رسید. آقای نوروزی از سال 1381 با فیلم سینمایی تب وارد سینما شد. فیلم‌های دوزخ برزخ بهشت، آسمان هشتم، فیلم غریب، سریال‌های قفسی برای پرواز، پس از باران، یوسف پیامبر، نفس گرم و محرمانه از آثار شاخص این بازیگر هستند.

همچنین بخوانید :

هومن برق نورد

زمان پخش سریال طوبی

هومن برق نورد بازیگر اهل ایران متولد 5 دی 1348 است. او بازیگری را از سال 1369 آغاز کرد. سپس با سریال ابووهیب بهلول مقابل دوربین حاضر شد و در سال 1383 با فیلم یک تکه نان در سینما حضور پیدا کرد. هومن برق نورد را بیشتر به واسطه سریال ساختمان پزشکان، دزد و پلیس و دودکش می‌شناسند. از دیگر آثار مشهور این بازیگر باید به فیلم‌های ملکه، نرگس مست، تیغ و ترمه، خون شد، شه‌سوار، بهشت تبهکاران، فیلم آپاراتچی، سریال‌های چک برگشتی، زمانه، پرده‌نشین، زیر خاکی ۲ تا ۴، شهرزاد ۱ تا ۳، جیران و آکتور اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

فرهاد آئیش

معرفی سریال طوبی

فرهاد آئیش بازیگر ایرانی در 27 شهریور 1331 به دنیا آمد‌. او بازیگری را از سال‌های جوانی و تئاتر شروع کرد. سپس در سال 1376 بعد از حضور در کشورهای خارجی به ایران بازگشت. او در سال 1377 با سریال سلام کوچولو حضور در تلویزیون را شروع کرد و در سال 1379 با فیلم شب‌های تهران وارد سینما شد. آقای آئیش طی سال‌های حضور خود به عنوان بازیگر در آثار زیادی حضور داشته است که از معروف‌ترین آنها باید به سریال‌های باجناغ‌ها، شمس‌العماره، سه پنج دو، باغ سرهنگ، دیواربه‌دیوار ۱ و ۲، سریال قطب شمال، فیلم‌های خواستگار محترم، نصف مال من نصف مال تو، پوپک و مش ماشاالله، هفت بهار نارنج و دو روز دیرتر اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال طوبی عبارتند از:

  • فریبا متخصص
  • پرویز فلاحی پور
  • سودابه بیضایی
  • مهدی سلوکی
  • رامین راستاد

بررسی سریال ایرانی طوبی

طوبی کاری از سعید سلطانی است که پیش از این سریال‌های پرطرفداری همچون ستایش و پس از باران را بر روی آنتن برده است. این اثر به قلم حسین امیرجهانی نوشته شده که پیش از این نگارش سریالی همچون نجلا را در کارنامه خود ثبت کرده است. طوبی نیز پیرو دیگر کارهای این کارگردان و نویسنده شخصیت اول زن دارد و کل سریال نیز حول محور این زن می‌گردد. شبنم مقدمی انتخاب مناسبی برای نقش طوبی است و باری دیگر پس از عشق کوفی یک سریال اربعینی دیگر بازی می‌کند. فضاسازی سریال نیز قابل قبول است و دهه‌های مختلف را به خوبی به تصویر می‌کشد.

اما طوبی از کلیشه به دور نیست. داستان یک زن قوی که سیل مصیبت‌ها به سوی او سرازیر می‌شوند، در کارهای پیشین کارگردان، نویسنده و حتی بازیگران سریال به چشم می‌خورد. البته سریال بر اساس داستانی واقعی ساخته شده اما می‌توان از داستان‌های متنوع‌ اما مرتبط با اربعین نیز کمک گرفت. به طور کلی این اثر ارزش تماشا دارد.

کلام آخر

بررسی سریال ایرانی طوبی

در این مقاله با معرفی کامل سریال طوبی و بررسی آن همراه شما بودیم. این سریال 53 قسمتی بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و حال و هوایی مناسب اربعین دارد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا