سریال و انمیشن

معرفی سریال آقا و خانم اسمیت (Mr. & Mrs. Smith)

معرفی سریال آقا و خانم اسمیت (Mr. & Mrs. Smith)

سریال آقا و خانم اسمیت یکی از جدیدترین سریال‌های آمازون است که با الهام از فیلم Mr. & Mrs. Smith (2005) ساخته شده و داستان دو جاسوس غریبه در قالب یک زوج را روایت می‌کند.

احتمالا فیلمبازان قدیمی نام فیلم اکشن آقا و خانم اسمیت (2005)، با بازی آنجلینا جولی و برد پیت، را به خاطر دارند. خبر خوب اینکه اخیرا سریالی با الهام از این فیلم ساخته شده که فرانچسکا اسلون (Francesca Sloane) و دونالد گلاور (Donald Glover) خالقان آن هستند. پخش سریال آقا و خانم اسمیت (Mr. & Mrs. Smith) از اوایل سال 2024 از سرویس آمازون پرایم ویدئو (Amazon Prime Video) آغاز شده است. آرنون میلچان (Arnon Milchan)، تهیه‌کننده فیلم اصلی، در این سریال نیز به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی حضور دارد. ژانر سریال Mr. & Mrs. Smith جاسوسی، اکشن، کمدی، جنایی و مهیج است. این سریال نمرات خوبی از سوی مردم و بینندگان گرفته و با 16 نامزدی جایزه امی، حضور خوبی در جشنواره‌ها نیز داشته است. در ماه می 2024، ساخت فصل دوم سریال نیز تائید شد.

اگر به تماشای بهترین سریال‌های کمدی علاقمندید، این مقاله از پلازا با موضوع معرفی سریال Mr. & Mrs. Smith 2024 را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم تعداد قسمت‌ها و داستان سریال را بفهمیم، با بازیگران آن آشنا شویم، و نگاهی به نظرات منتقدین و افتخارات سریال در جشنواره‌ها داشته باشیم.

فهرست مطالب

تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال آقا و خانم اسمیت

بررسی سریال آقا و خانم اسمیت معرفی سریال Mr. & Mrs. Smith 2024

اواخر تابستان 2022 خبر رسید که انتشار سریال Mr. & Mrs. Smith به سال 2023 موکول شده است. به دنبال وقوع اعتصابات کارگری سال 2023 در آمریکا، آمازون تاریخ انتشار سریال را اوایل سال 2024 اعلام کرد. تعداد قسمت های سریال آقا و خانم اسمیت در فصل اول شامل 8 قسمت است که همه آنها در تاریخ 2 فوریه 2024 (13 بهمن 1403) از طریق سرویس آمازون پرایم ویدئو در اختیار علاقمندان قرار گرفت. مدت زمان هر قسمت نیز حدود 42 تا 63 دقیقه است.

خلاصه سریال آقا و خانم اسمیت

همانطور که اشاره شد این سریال با الهام از یک فیلم اکشن-کمدی نسبتا قدیمی ساخته شده، ولی تفاوت‌هایی با فیلم اصلی دارد. در فیلم آقا و خانم اسمیت یک زوج جاسوس را داریم که روبروی هم قرار می‌گیرند، ولی داستان سریال آقا و خانم اسمیت درباره دو جاسوس غریبه است که باید نقش یک زوج را بازی کنند. این زوج، با نام‌های مستعار جان و جین اسمیت، دستورالعمل‌ها را از یک منبع ناشناس و به صورت مکتوب دریافت می‌کنند. در هر قسمت ماموریت جداگانه‌ای به جان و جین محول می‌شود و مهارت‌های جاسوسی و توسعه روابط آنها در معرض آزمایش قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال آقا و خانم اسمیت

در این سریال دونالد گلاور و مایا ارسکین نقش‌های اصلی، یعنی جان و جین، را بازی می‌کنند. جالب است بدانید نقش مادر جان را بورلی گلاورز، مادر حقیقی دونالد گلاور، بازی می‌کند. در ابتدا قرار بود فیبی والر-بریج (Phoebe Waller-Bridge)، که او را در سریال فلیبگ دیده‌ایم، نقش جین را بازی کند ولی به دلیل برخی مشکلات خلاقانه از پروژه اخراج شد (او به مدت 6 ماه در مقام نویسنده و تهیه‌کننده در تولید سریال حضور داشت.). در ادامه مروری بر بیوگرافی 4 بازیگر داریم و سپس به اختصار با نام و نقش دیگر بازیگران سریال Mr. & Mrs. Smith آشنا می‌شویم.

دونالد گلاور در نقش جان اسمیت/ مایکل

هنرپیشه های آقا و خانم اسمیت نقد سریال Mr. & Mrs. Smith

دونالد مک‌کینلی گلاور جونیور (Donald McKinley Glover Jr.)، که با نام هنری خود یعنی چایلدیش گامبینو (Childish Gambino) نیز شناخته می‌شود، متولد 25 سپتامبر 1983 (3 مهر 1362) در ایالت کالیفرنیا آمریکا است. او یک بازیگر، رپر، خواننده، نویسنده، کمدین، کارگردان و تهیه‌کننده است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2004 آغاز کرده است. دونالد 23 سال داشت که تینا فی او را برای نویسندگی سیتکام 30 Rock استخدام کرد. وی با نقش تروی بارنز در سیتکام Community (2009-2014) به شهرت رسید. دونالد نقش آرون دیویس در فیلم Spider-Man: Homecoming (2017)، صداپیشگی شخصیت سیمبا در انیمیشن The Lion King (2019) و نقش لندو کالریسیان در فیلم Solo: A Star War Story (2018) را بازی کرده است.

مایا ارسکین در نقش جین اسمیت/ آلانا

تعداد قسمت های سریال آقا و خانم اسمیت ژانر سریال Mr. & Mrs. Smith

مایا ارسکین (Maya Erskine) بازیگر، خواننده، و نویسنده آمریکایی، متولد 7 می 1987 (17 اردیبهشت 1366) در شهر لس‌آنجلس است. پدر وی یک درامر جاز آمریکایی و مادرش یک بازیگر ژاپنی است. او بازیگری را از سال 2013 با سریال Hart of Dixie آغاز کرد. مایا با نقش میکی در سریال Betas (2013-2014)، نقش مگی در سریال Man Seeking Woman (2015) و نقش میزو در سریال Blue Eye Samurai (2024) شناخته می‌شود. وی در 6 فیلم سینمایی حضور و در دو انیمیشن نیز به عنوان صداپیشه شرکت داشته است. مایا بازیگر، طراح، نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی سریال Pen15 (2019-2021) بوده است.

همچنین بخوانید :

پل دانو در نقش هریس ماترباخ

بازیگران سریال آقا و خانم اسمیت سریال Mr. & Mrs. Smith

پل فرانکلین دانو (Paul Franklin Dano) بازیگر آمریکایی، متولد 19 ژوئن 1984، برابر با 29 خرداد 1363، در شهر نیویورک است. او فعالیت خود به عنوان بازیگر را از سال 1996 آغاز کرد و در سال 2006 با فیلم Little Miss Sunshine شناخته شد. سال بعد برای بازی در فیلم There Will Be Blood (2007) نامزد جایزه بفتا در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. پل دانو و زویی کازان، بازیگر و نویسنده آمریکایی، در سال 2007 با هم ازدواج کردند. در سال 2018 پل اولین تحربه کارگردانی خود را با فیلم Wlidlife، که نویسندگی آن برعهده پل و زویی بود، را وارد رزومه خود کرد. پل دانو را در فیلم The Batman (2022) در نقش ادوارد نشتون، فیلم The Fabelmans (2022) در نقش برت فیبلمن و سریال War & Peace (2016) در نقش پییر بزوخوف دیده‌ایم.

اورسولا کوربرو در نقش رونی

سریال Mr. & Mrs. Smith زمان پخش سریال آقا و خانم اسمیت

اورسولا کوربرو دلگادو (Úrsula Corberó Delgado) بازیگر اسپانیایی متولد 11 آگوست 1989 (20 مرداد 1368) است. او بازیگری را از سال 2002 آغاز کرد و با سریال نوجوانانه  Física o Química (2008-2010) شناخته شد. وی در سریال Isabel (2014) و فیلم کمدی Girl’s Night Out (2015) نیز حضور داشته است. اورسولا شهرت بین‌المللی خود را مدیون بازی در نقش توکیو در سریال Money Heist (2017-2021) است. وی اخیرا در سریال Burning Body (2023)، فیلم Snake Eyes (2021) و فیلم Lift (2024) نیز بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

با توجه به محدودیت واژه‌ها، در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های آقا و خانم اسمیت را با هم می‌خوانیم.

  • الکساندر اسکارسگارد (Alexander Skarsgård) در نقش اولین جان
  • ایزا گونزالس (Eiza González) در نقش اولین جین
  • جان تورتورو (John Turturro) در نقش اریک شین
  • شارون هورگان (Sharon Horgan) در نقش گاول مارتین
  • بیلی کمپبل (Billy Campbell) در نقش پارکر مارتین
  • سارا پالسون (Sarah Paulson) در نقش درمانگر
  • پارکر پوزی (Parker Posey) در نقش دومین جین
  • واگنر مورا (Wagner Moura) در نقش دومین جان
  • ران پرلمن (Ron Perlman) در نقش توبی هلینگر
  • مایکل کول (Michaela Coel) در نقش بو

نقد سریال Mr. & Mrs. Smith

یک هفته پس از انتشار فصل اول سریال آقا و خانم اسمیت، این سریال به یکی از پنج سریال برتر شبکه آمازون پرایم ویدئو از لحاظ تعداد بینندگان در آمریکا تبدیل شد. بینندگان با استقبال از این سریال امتیاز 7 از 10 را در وبسایت IMDb به آن داده‌اند. منتقدین نیز نقدهای عالی برای آن نوشته و در میان 110 نقد وبسایت راتن تومیتوز، 90% آنها نقد مثبت بوده است.

سریال آقا و خانم اسمیت برنده جایزه تلویزیونی گاتهام در بخش بهترین سریال درام، و نامزد جایزه انجمن منتقدان تلویزیون در بخش چشمگیرترین برنامه جدید شده است. ولی مهمتر از همه اینها 16 نامزدی در هفتادوپنحمین دوره جوایز امی است که سبب شد نام سریال بر سر زبان‌ها بیفتد. نامزدی عنوان بهترین سریال، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن از مهمترین افتخارات سریال است و با برگزاری جشنواره امی 2024، به تماشا می‌نشینیم که کدام یک از این نامزدی‌ها به برد تبدیل خواهند شد. 10 نامزدی جایزه تلویزیونی آسترا نیز در کارنامه سریال Mr. & Mrs. Smith خودنمایی می‌کنند.

سریال Mr. & Mrs. Smith داستان سریال آقا و خانم اسمیت

در ادامه مرور کوتاهی بر نظرات برخی منتقدین درباره سریال داریم.

The Independent/ نیک هیلتون: 100

با وجود لحن نسبتا پرهیزکارانه، سریال آقا و خانم اسمیت موفق شده یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی شود. و به طریقی، حتی با وجود این همه کلاهبرداری و سلاح گرم و هک کامپیوتری، یکی از صادقانه‌ترین سریال‌ها باشد.

IGN/ اما استفانسکی: 90

اگرچه این سریال براساس فیلم آنجلینا جولی – برد پیت در سال 2005 درباره دوئل یک زوج جاسوس ساخته شده، ولی سریال بافت و لحن خاص خود را دارد. این یک داستان منحصر به فرد است که به همان اندازه جذاب و مرموز است.

Time/ جودی برمن: 80

با وجود تمام صحنه‌های مبارزه و تعقیب و گریز، گاهی اوقات سرعت فیلم زیادی کش می‌آید؛ برای قسمت‌هایی که در 45 دقیقه احساس ضعف و کمبود دارند شاید یک قسمت نیم ساعته بهتر می‌بود. در عین حال چیزی دوست‌د‌اشتنی در مورد شلوغی داستان وجود دارد که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

همچنین بخوانید :

Boston Globe/ متیو گیلبرت: 70

سریال آقا و خانم اسمیت یک برنامه جاسوسی است که دیدگاه‌های سرگرم‌کننده‌ای درباره عشق، ازدواج و کلیشه‌های جنسیتی ارائه می‌دهد. به عنوان یک تریلر، سرعت آن گاهی بسیار آرام است و به مخاطب احساس کلاهبرداری می‌دهد.

CNN/ برایان لوری: 60

دونالد گلاور، یکی از خالقان و ستارگان این مجموعه، با بازسازی این سریال برای آمازون، اثری را ارائه کرده که در عین رعایت یک خط ثبت کلی، می‌تواند هم جسورانه و هم خسته‌کننده باشد. نتیجه آن اثری هنری و جاه‌طلبانه است که احتمالا تعداد کمی از آن بسیار لذت خواهند برد.

The Hollywood Reporter/ انجی هان: 50

دو بازیگر اصلی با هم زیبا هستند اما جاذبه لازم و انفجاری که برای ستاره‌های اصلی سریال ضروری است را ندارند. چیزی که آنها می‌سازند خانه‌ای است که در آن غمی جذاب و درنهایت دلسردکننده وجود دارد.

سخن پایانی

خلاصه سریال آقا و خانم اسمیت سریال Mr. & Mrs. Smith

در این مقاله از پلازا با بررسی سریال آقا و خانم اسمیت در کنار شما بودیم. اکنون که داستان سریال را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم و نظرات منتقدین را دانستیم، نوبت به شما خواننده محترم می‌رسد. سریال Mr. & Mrs. Smith را تماشا کردهای‌د؟ به نظر شما این سریال درنهایت با چند جایزه جشنواره امی 2024 را ترک می‌کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا