سریال و انمیشن

معرفی انیمیشن با من بمان دورامون (Stand by Me Doraemon)

معرفی انیمیشن با من بمان دورامون (Stand by Me Doraemon)

انیمیشن با من بمان دورامون (Stand by Me Doraemon) یک کارتون ژآپنی در ژانر کمدی و علمی-تخیلی است که در سال 2014 اکران شد. این انیمیشن داستان آشنایی دورامون با نوبیتا را به تصویر کشیده است.

طرفداران انیمه‌ها و مانگاهای ژاپنی قطعا با نام دورامون آشنا هستند. انیمیشن با من بمان دورامون (Stand by Me Doraemon) یک فیلم سینمایی انیمیشنی محصول ژاپن است. ژانر انیمیشن Stand by Me Doraemon درام، کمدی و علمی-تخیلی است و براساس مجموعه مانگاهای دورامون ساخته شده است. فیلمنامه این اثر کاری از تاکاشی یامازاکی (Takashi Yamazaki) است که کارگردانی آن را نیز، در کنار ریویچی یاگی (Ryūichi Yagi)، برعهده داشته است. فرنچایز دورامون شامل 43 فیلم سینمایی و 2 ویژه برنامه است. تاریخ اکران با من بمان دورامون 8 آگوست 2014 (17 مرداد 1393) است و دنباله آن، با نام انیمیشن با من بمان دورامان 2، در سال 2020 منتشر شد. انیمیشن جذاب و دوست‌داشتنی Stand by Me Doraemon پرفروش‌ترین فیلم این فرنچایز و دومین انیمه پرفروش سال 2014 در ژاپن بود. این انیمه با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی بینندگان و منتقدین روبرو شده و افتخارات بسیاری نیز کسب کرده است.

موضوع این مقاله از پلازا بررسی با من بمان دورامون است. در کنار هم داستان فیلم را می‌خوانیم، با صداپیشگان آن آشنا می‌شویم و نگاهی به نمرات و نظرات منتقدین خواهیم داشت. اگر به تماشای انیمیشن علاقمندید، مقاله بهترین انیمینشن‌های دنیا را نیز از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه کارتون با من بمان دورامون

بررسی با من بمان دورامون معرفی انیمیشن Stand by Me Doraemon 2014

داستان انیمیشن با من بمان دورامون داستانی درباره تغییر آینده با استفاده از سفر در زمان است. نوبیتا یک دانش‌آموز کلاس چهارمی است که به دلیل تنبلی مدام در درس‌هایش مردود می‌شود. نوه نبیره او، سواشی که هر روز او را تماشا می‌کند، به خط زمانی نوبیتا سفر می‌کند. سواشی این موضوع را آشکار می‌کند که اگر نوبیتا به همین روند ادامه دهد دچار رنجی می‌شود که تا نسل‌ها بعد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین گربه رباتیک خود، دورامون، را نزد نوبیتا می‌گذارد تا او را خوشحال کند و از بروز چنین سرنوشت فاجعه‌باری جلوگیری کند. گرچه دورامون از این کار راضی نیست، اما تا زمانی که در ماموریت خود موفق نشود نمی‌تواند به قرن 22 بازگردد.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های با من بمان دورامون

زبان اصلی انیمیشن Stand by Me Doraemon ژاپنی است اما برای اینکه در مجامع بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد، دو نسخه دوبله انگلیسی آن نیز وجود دارد. نسخه دوبله اصلی اولین بار در جشنواره فیلم بین‌المللی توکیو در سال 2014 منتشر شد. ما نیز در این بخش با دوبلورهای نسخه انگلیسی انیمیشن آشنا می‌شویم و نام برخی از صداپیشگان ژاپنی انیمیشن با من بمان دورامون را نیز با هم می‌خوانیم.

مونا مارشال در نقش دورامون

ژانر انیمیشن Stand by Me Doraemon تاریخ اکران با من بمان دورامون

گوینده نسخه ژاپنی: واسابی میزوتا (Wasabi Mizuta)

مونا مارشال (Mona Marshall) گوینده‌ای است که با نام‌های مختلفی از جمله سالی ایوانز، میشل موران، میکی مورگان و دستینی شناخته می‌شود. او معلم کلاس پنجم بود که به پیشنهاد یکی از والدین قدم به عرصه گویندگی گذاشت و بدین ترتیب فعالیت حرفه‌ای وی از سال 1972 آغاز شد. صدای او را در فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، سریال‌ها و انیمه‌های بسیاری شنیده‌ایم. در انیمیشن South Park گوینده بسیاری از شخصیت‌های مونث، مونا مارشال است. در انیمیشن Inside Out 2 (2024) صدای او را در نقش مادر اضطراب شنیدهایم. از دیگر کارهای قابل توجه وی می‌توانیم سریال Fraggle Rock: The Animated Series، سریال CBS Storybreak و فرنچایز Digimon را نام ببریم.

جانی یانگ بوش در نقش نوبیتا نوبی

بازیگران انیمیشن با من بمان دورامون خلاصه کارتون با من بمان دورامون

صداپیشگان نسخه ژاپنی: مگومی اوهارا (Megumi Ōhara) و ساتوشی تسومابوکی (Satoshi Tsumabuki)

جان جی بوش (John Jay Bosch)، که با نام جانی یونگ بوش (Johnny Yong Bosch) شناخته می‌شود، یک بازیگر و صداپیشه آمریکایی است. او متولد 6 ژانویه 1976، برابر با 16 دی 1354، در کانزاس سیتی، از مادری کره‌ای و پدری آمریکایی است. جانی از کودکی به ورزش‌های رزمی علاقه داشت و در رشته کونگ‌فو افتخاراتی نیز کسب کرده است. او فعالیت حرفه‌ای خود در صنعت فیلم و سینما را از سال 1994 با نقش آدام پارک در سریال Mighty Morphin Power Rangers آغاز کرد. این نقش‌آ‌فرینی راه او را به سوی بقیه آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت هنرهای رزمی باز کرد. از مهم‌ترین آثار او در زمینه گویندگی می‌توانیم نقش ایشیگو کوروساکی در سریال Bleach، نقش یو ناروکامی در سریال Persona 4، و نقش نرو در سریال Devil May Cry را نام ببریم.

کاساندرا موریس در نقش شیزوکا میناموتو

انیمیشن Stand by Me Doraemon هنرپیشه های با من بمان دورامون

صداپیشه نسخه ژاپنی: یومی کاکازو (Yumi Kakazu)

کاساندرا لی موریس (Cassandra Lee Morris) صداپیشه آمریکایی متولد 19 آوریل 1982 (30 فروردین 1361) در ایالت کنتیکت است. او فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان یک نوجوان با حضور در نقش مجری در یک سری ویدئوهای آموزشی به نام Real World Science آغاز کرد. بعدها به عنوان خبرنگار مشغول کار در نشریات محلی شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس شد و برای چند وبلاگ در زمینه مد و فشن نیز مطلب می‌نوشت. کاساندرا گویندگی را با سریال Magical Doremi در سال 2000 آغاز کرد. او امروزه با صداپیشگی شخصیت ریتسو تایناکا در سریال K-On!، شخصیت سوگوها کریگایال در انیمیشن سریالی Sword Art Online و شخصیت سو در فرنچایز Doramon شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید :

برایان بیکوک در نقش سونئو هونکاوا

انیمیشن Stand by Me Doraemon داستان انیمیشن با من بمان دورامون

صداپیشه نسخه ژاپنی: توموکازو سکی (Tomokazu Seki)

برایان کیث بیکوک (Brian Keith Beacock) گوینده آمریکایی متولد 29 مارس 1966، برابر با 9 فروردین 1345، در ایالت کالیفرنیا است. وی فعالیت حرفه‌ای خخود را از سال 1988 آغاز کرد و با نام دان ای. نوردین (Donn A. Nordean) نیز شناخته می‌شود. طی این سال‌ها صدای او را در انیمه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های انیمیشنی و بازی‌های ویدئویی بسیاری شنیده‌ایم. از مهم‌ترین کارهای او می‌توانیم گویندگی شخصیت تاکاتو ماتسوکی در انیمیشن Digimon Tamers، شخصیت یومیچیکا آیاسگاوا در سریال Bleach و شخصیت مونوکوما در فرنچایز Danganronpa را نام ببریم.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از بازیگران انیمیشن با من بمان دورامون را با هم می‌خوانیم. در ابتدا نام دوبلور نسخه انگلیسی انیمیشن آمده، و در انتها نام صداپیشه همان شخصیت در نسخه ژاپنی را نوشته‌ایم.

  • کایجی تانگ (Kaiji Tang) در نقش تاکشی گودا/ سوبارو کیمورا (Subaru Kimura)
  • مکس میتلمن (Max Mittelman) در نقش سواشی/ ساچی ماتسوموتو (Sachi Matsumoto)
  • مینا نوجی (Minae Noji) در نقش جایکو/ وانیلا یامازاکی (Vanilla Yamazaki)
  • اسپایک اسپنسر (Spike Spencer) در نقش هیدتوشی دکیسوگی/ شیهوکو هاگینو (Shihoko Hagino)
  • کیت سیلورستاین (Keith Silverstein) در نقش معلم/ واتارو تاکاگی (Wataru Takagi)
  • ماری دوون (Mari Devon) در نقش تاماکو نوبی/ کوتونو میتسوئیشی (Kotono Mitsuishi)
  • تونی الیور (Tony Oliver) در نقش نوبیسوکه نوبی/ یاسونوری ماتسوموتو (Yasunori Matsumoto)

نقد انیمیشن پیشم بمان دورامون

انیمیشن پیشم بمان دورامون از لحاظ تجاری در ژاپن بسیار موفق بود. این انیمیشن به مدت پنج هفته متوالی رتبه اول باکس آفیس را در اختیار داشت و با فروش 183.4 میلیون دلاری، دومین فیلم انیمیشنی پرفروش سال 2014 در ژاپن، پس از انیمیشن Frozen، بود. کارتون Stand by Me Doraemon در سی‌وهشتمین دوراه جوایز آکادمی ژاپن در سال 2015 عنوان بهترین انیمیشن سال را دریافت کرد. این انیمیشن کلا در 9 جشنواره شرکت کرده و در همه آنها عنوان برنده را کسب کرده است.

بینندگان که از تماشای انیمیشن Stand by Me Doraemon لذت برده بودند، امتیاز 7.3 از 10 را در وبسایت IMDb به آن داده‌اند. منتقدین نیز نقدهای مثبتی برای آن نوشته‌اند که در ادامه برخی از آنها را با هم می‌خوانیم.

انیمیشن Stand by Me Doraemon نقد انیمیشن پیشم بمان دورامون

RogerEbert.com/ جانا منجی:

گرچه دورامون یک نماد فرهنگی در ژاپن و بیشتر آسیا است و در سال 2008 توسط وزارت خارجه ژاپن به عنوان سفیر انیمیشن ژاپن معرفی شد، ولی در ایالات متحده آمریکا نسبتا ناشناخته است.

Variety/ پیتر دبروژ:

تماشاگران ژاپنی عاشق یک گریه خوب هستند (که توضیح می‌دهد چرا پوستر فیلم نمای نزدیک دورامون با چشمان اشک‌آلود را نشان می‌دهد) و فیلم، از خداحافظی بااکراه دورامون سوءاستفاده می‌کند، زیرا می‌داند حداقل برای مخاطبین داخلی این نشان‌دهنده خداحافظی با 45 سال خاطرات است. برای خارجی‌ها ممکن است عجیب به نظر برسد که نوبیتا چقدر راحت و زیاد گریه می‌کند. او واقعا مسئولیت‌های بسیاری بر دوش دارد و به همین دلیل است که در وهله اول مستحق دریافت کمک از دورامون است.

MovieExclusive/ تو شو لینگ:

محیط سه‌بعدی انیمیشن یک شاهکار بود. نه تنها بسیار واقع‌گرایانه، بلکه حتی جلوه‌های صوتی و پچ‌پچ‌های پس‌زمینه و جزئیات نیز بسیار عالی کار شده بود. علاوه بر این شما باید سپاسگذار این صداپیشگان عالی ژاپنی باشید. آنها احتمالا بهترین گویندگان را دارند و به لطف آنها کل فیلم یک انیمیشن واقعی شد.

به طور کلی انیمیشن با من بمان دورامون یکی از فیلم‌های سرگرم‌کننده‌ای است که به طور شگفت‌انگیزی تاثیرگذار است. این فیلم به طور نامحسوس به من و شما یادآوری می‌کند که “زندگی شما، برآیندی از مجموع انتخاب‌های شماست.”

همچنین بخوانید :

Alunauwie/ ماسوکان کومنتار:

انیمیشن Stand by Me Doraemon یک فیلم خیلی جالب برای تماشا، به خصوص برای طرفداران دورامون، است. انیمیشن آن بسیار خوب است و با لطافت به جلو می‌رود. درنتیجه بینندگان می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند.

Rappler/ اوگ کروز:

انیمیشن با من بمان دورامون به طرز جالبی، حتی با وجود حفره‌های بسیار آشکارش و شیوه ملودراماتیکی که درباره عشق و دوستی خالصانه صحبت می‌کند، به طرز معصومانه‌ای لذت‌بخش است. آنجایی که بدبینی را تحقیر می‌کند بسیار باطراوت است و به شما این امکان را می‌دهد که با چهره نه چندان شناخته شده او از کودکی در سطح جهانی، گریه کنید.

سخن پایانی

انیمیشن با من بمان دورامون انیمیشن Stand by Me Doraemon

معرفی انیمیشن Stand by Me Doraemon 2014 در این بخش به پایان می‌رسد. این بار در پلازا، در بخش معرفی انیمشن‌ها، با یک کارتون جذاب و دوست‌داشتنی آشنا شدیم، داستان آن را خواندیم، صداپیشگانش را شناختیم و درنهایت نیز مروری بر نمرات و نظرات منتقدین داشتیم. نظر شما درباره این انیمیشن چیست؟ به نظر شما دلیل محبوبیت انیمیشن با من بمان دورامون چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان پلازا در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا