سریال و انمیشن

گوشی شیائومی میکس فلیپ (Xiaomi Mix Flip) + قیمت و مشخصات

گوشی شیائومی میکس فلیپ (Xiaomi Mix Flip) + قیمت و مشخصات

گوشی شیائومی میکس فلیپ به‌عنوان اولین گوشی تاشو شیائومی، به‌تازگی معرفی شده است. در این مطلب می‌خواهیم با قیمت، مشخصات و همچنین ویژگی‌های نمایشگر این گوشی بیشتر آشنا شویم.

شیائومی کمپانی است که گوشی‌های مختلف زیادی را تولید نموده است؛ اما این اولین ‌بار است که از طراحی‌های تاشو استفاده می‌کند. گوشی شیائومی میکس فلیپ اولین گوشی تاشو شیائومی محسوب می‌شود. گوشی Xiaomi Mix Flip با قیمت ۷۶۰ یورویی عرضه شده که جزو گوشی‌های گران‌قیمت و بالارده محسوب می‌شود. اگر شما نیز می‌خواهید مشخصات شیائومی میکس فلیپ را بشناسید و درباره نمایشگر آن اطلاعات به دست بیاورید، در ادامه مقاله با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی شیائومی Mix Flip

مشخصه ها گوشی شیائومی Mix Flip
نمایشگر ۶.۸۶ اینچی LTPO امولد با رزولوشن ۱۲۲۴ در ۲۹۱۲ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و پردازنده گرافیکی آدرینو ۷۵۰
حافظه/رم ۲۵۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۱ ترابایت / ۱۶ گیگابایت رم
سیستم عامل اندروید ۱۴ با رابط کاربری HyperOS
دوربین اصلی ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۲ برابر
دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۷۸۰ میلی آمپر با پشتیبانی از شارژ ۶۷ وات
قیمت از حدود ۷۶۰ یورو

گوشی شیائومی میکس فلیپ

گوشی‌های تاشو سالیان سال است که در بازار حضور دارند و افراد مختلفی از آن استفاده می‌کنند. البته که در حال حاضر شاهد نسل جدیدی از گوشی‌های تاشو هستیم که شبیه تمام گوشی‌های هوشمند معمولی هستند، اما دارای قابلیت تا شدن بوده و جذاب است. امکان چرخش‌های مکرر در جهات مختلف موحب شده است تا این گوشی کارایی زیادی داشته باشد و به یک گوشی خاص تبدیل شده است.

گوشی شیائومی میکس فلیپ

کمپانی شیائومی با گوشی‌های باکیفیت و خوش قیمتی که می‌سازد، توانسته است تا بازار ایران و جهانی را به دست آورد و حال وقت آن رسیده بود تا شاهد یک گوشی با طراحی متفاوت‌تر از گوشی شیائومی یعنی کوشی‌های تاشو را نیز در بازار داشته باشیم. به هر حال سالیان سال بود که کمپانی‌های رقیب از جمله سامسونگ با تولید گوشی‌های تاشو مشتریان زیادی را به‌دست آورده بودند و فروش خوبی نیز از این موضوع داشتند.

طراحی گوشی شیائومی میکس فلیپ

گوشی شیائومی میکس فلیپ دارای طراحی خوب و قابل‌قبولی است. این گوشی در حالت باز در ابعاد ۱۶۷.۵ در ۷۴ در ۷.۶ میلیمتر ساخته شده است. در حالت بسته نیز اندازه این گوشی به ۷۴ در ۷۴ در ۱۶ میلیمتر قابل‌تغییر بوده و حالت جمع و جورتری دارد. فریم این گوشی به‌صورت تخت طراحی شده است، اما نکته قابل‌توجه این است که گوشی موردنظر دارای گوشه‌های تیز نیست.  به‌طورکلی این گوشی جزو محصولات خوش‌دست بازار محسوب می‌شود و تنها ۱۹۶ گرم وزن دارد و استفاده طولانی از آن مشکل‌ساز نیست.

گوشی شیائومی میکس فلیپ

قسمت پشتی گوشی موردنظر از مخمل نرم ساخته شده است و وقتی که انگلستان خود را روی آن قرار می‌دهید، حس قابل‌توجهی را به شما منتقل می‌کند. البته باید مراقب باشید، زیرا اجسام تیز می‌توانند روی آن خط و خراش ایجاد نمایند.

خوبی این قسمت این است که رد اثر انگشت روی قسمت پشتی باقی نخواهد ماند و ظاهر آن را تغییر نمی‌دهد. شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی و سفید و بنفش خریداری کنید. همچنین طرح الیاف نایلونی برای قسمت پشتی نیز موجود بوده و قابل خریداری است.

همچنین بخوانید :

صفحه ‌نمایش گوشی شیائومی Mix Flip

به‌طورکلی گوشی شیائومی میکس فلیپ از دو صفحه ‌نمایش استفاده کرده است. صفحه ‌نمایش اصلی از نوع LTPO امولد است که از قابلیت دالبی ویژن پشتیبانی می‌نماید. این صفحه ‌نمایش از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند کمک‌کننده باشد. نمایشگر شیائومی میکس فلیپ دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی است. این موضوع موجب می‌شود تا شما بتوانید تمامی تصاویر را به‌راحتی و روانی دریافت نمایید. همچنین این نمایشگر توانایی این را دارد تا ۳۰۰۰ نیت روشنایی تولید نماید و زیر نور آفتاب مشکلی نداشته باشد.

مشخصات شیائومی میکس فلیپ

نمایشگر کاور این گوشی نیز چهار اینچی امولد بوده و دارای رزولوشن ۱۳۹۲ در ۱۲۰۸ پیکسلی است. این صفحه‌نمایش نیز دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی است و می‌توانید از برنامه‌های سازگار با این صفحه‌نمایش به‌راحتی استفاده نمایید. این نمایشگر از روشنایی حداکثری ۳۰۰۰ نیت برخوردار است.

گوشی شیائومی میکس فلیپ

این نمایشگر از لایه محافظ UTG استفاده می‌کند. گوشی‌های دیگر موجود در بازار از لایه CPI استفاده می‌نمایند. لایه UTG دو و نیم برابر مقاوم‌تر از لایه CPI خواهد بود و می‌تواند مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد.

پردازنده شیائومی Mix Flip

گوشی شیائومی Mix Flip از پردازنده‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرده است. یک پردازنده هشت هسته‌ای و ۴ نانومتری که عملکرد عالی در اجرای انواع بازی‌های سنگین خواهد داشت و می‌توانید از این پردازنده هر استفاده‌ای داشته باشید. از هشت هسته تشکیل‌دهنده این تراشه یک هسته آن از نوع Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز، سه هسته از نوع Cortex-A720 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، دو هسته از نوع Cortex-A720 با فرکانس ۳ گیگاهرتز و دو هسته از نوع Cortex-A520 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز خواهد بود.

همچنین بخوانید :

باید اشاره کرد که عملکرد این پردازنده نسبت به نسل قبلی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و در طرف مقابل مصرف انرژی و باتری آن ۳۴ درصد کاهش پیدا کرده است که موجب شده تا مصرف باتری و شارژدهی آن نیز به طرز قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. همچنین این گوشی از یک تراشه گرافیکی نیز بهره برده است تا عملکرد آن در اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی بهتر باشد. در مشخصات شیائومی میکس فلیپ متوجه شدیم که این گوشی از تراشه‌های Adreno 750 استفاده کرده است که عملکرد عالی دارد.

رم و حافظه داخلی

این گوشی در بخش رم و حافظه داخلی نیز عملکرد خوبی داشته و از تنوع کانفیگ خوبی برخوردار است. همین موضوع موجب می‌شود تا بر اساس نوع مصرف خود گوشی موردنیاز خود را خریداری کرده و در هزینه‌های به وجود آمده صرفه‌جویی نمایید.

این گوشی در حافظه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برخوردار بوده و از حافظه ۱ ترابایتی نیز برخوردار است. همین موضوع موجب می‌شود تا شما بتوانید تمامی برنامه‌های مورد نیاز خود را به‌راحتی روی گوشی نصب کرده و فایل‌های موردنیاز خود را ذخیره نمایید.

دوربین گوشی شیائومی میکس فلیپ

همچنین کمپانی شیائومی در این گوشی از حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی استفاده کرده است. حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی از حافظه رم ۱۲ گیگابایتی برخوردار است. حافظه ۱ ترابایتی این گوشی نیز از رم ۱۶ گیگابایتی برخوردار خواهد بود.

باید اشاره داشت که این گوشی از درگاه حافظه خارجی برخوردار نیست و نمی‌تواند از SD Card پشتیبانی نماید. البته با توجه‌ به حافظه یک ترابایتی در این گوشی دیگر نیازی به استفاده از حافظه خارجی نخواهد بود و می‌تواند تمامی نیازهای شما را برآورده کند.

همچنین بخوانید :

دوربین گوشی شیائومی میکس فلیپ

گوشی شیائومی میکس فلیپ دوربین‌های قدرتمندی نیز دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌های عالی و با کیفیتی را نیز تهیه نمایید. باید اشاره کرد که این گوشی از دوربین‌های دوگانه استفاده می‌نماید. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید بوده و ۵۰ مگاپیکسلی است. دوربین دوم این گوشی نیز از نوع تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی است. همچنین باید گفت که دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

باتوجه‌به قابلیت چرخشی که این گوشی دارد، شما به‌راحتی می‌توانید دوربین پشتی گوشی را به سمت جلو آورده و از دوربین پشتی برای گرفتن عکس سلفی استفاده نمایید؛ زیرا که دوربین پشتی بسیار قدرتمند بوده و از حسگرهای خوبی برخوردار است.

قیمت شیائومی میکس فلیپ

شما می‌توانید با استفاده از این گوشی فیلم‌برداری با کیفیت 8K و نرخ فریم ۲۴ فریم بر ثانیه را تجربه کنید. همچنین در فیلم‌برداری 4K نرخ فریم این دوربین به ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد رسید. قابل‌توجه است که در کیفیت 720p نرخ فریم این گوشی به حداکثر ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه می‌رسد.

باتری

گوشی شیائومی میکس فلیپ در بخش باتری و شارژدهی نیز عملکرد مناسبی دارد؛ این گوشی از یک باتری ۴۷۸۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده است که ظرفیت بالایی داشته و شارژ ان زود خالی نخواهد شد. همچنین این گوشی از یک شارژر ۶۷ واتی نیز بهره برده است قابلیت فست شارژ دارد و خیلی زود و سریع شارژ آن صددرصد خواهد شد.

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی شیائومی میکس فلیپ برای اولین‌بار در تاریخ ۱۹ جولای سال ۲۰۲۴ توسط کمپانی سازنده معرفی شد. این گوشی طرف‌داران خود را منتظر نگذاشت و در همان روز نیز به بازار جهانی عرضه گردید.

همچنین بخوانید :

در رابطه‌ با قیمت شیائومی میکس فلیپ باید اشاره کنیم که این گوشی قیمت نسبتاً بالایی دارد. کمپانی سازنده برای این گوشی قیمت تقریبی ۷۶۰ یورویی را در نظر گرفته است که باید هزینه‌های گمرک و ورود آن به کشور را نیز در نظر بگیرید تا به میانگین قیمتی آن در بازار ایران دست پیدا کنید.

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی شیائومی میکس فلیپ همراه شما بودیم و همچنین قیمت شیائومی میکس فلیپ را نیز به شما اعلام کردیم. شما به‌راحتی می‌توانید این گوشی تاشو جذاب را خریداری نموده و استفاده نمایید. خرید از یک فروشگاه معتبر و با تجربه موجب می‌شود تا شما نیز تجربه خرید بهتری داشته باشید و راحت‌تر در هنگام خرید اعتماد نمایید. نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما گوشی جدید تاشو شیائومی ارزش خرید دارد؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما نیز به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا