سریال و انمیشن

بهترین کشور برای حسابداران | 7 فرصت‌ شغلی بین‌المللی

بهترین کشور برای حسابداران | 7 فرصت‌ شغلی بین‌المللی

اگر فارغ‌التحصیل رشته حسابداری هستید و به فکر مهاجرت کاری به کشورهای دیگر هستید، بد نیست با درآمد سالانه شغل حسابداری در کشورهای مختلف آشنا شوید. اگر چند سال از تجربه‌تان در موقعیت شغلی کارشناس حسابداری گذشته و می‌خواهید فرصت شغلی بهتر با درآمد بیشتری داشته باشید، می‌توانید به مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی یا آمریکایی فکر کنید. در این یادداشت 7 مقصد مهاجرتی که بهترین کشور برای حسابداران به شمار می‌رود را مورد بررسی قرار داده‌ایم. برای آگاهی از میانگین درآمد سالیانه حسابدار در این کشورها این یادداشت را تا انتها بخوانید.

بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت حسابداران

انتخاب بهترین کشور برای حسابداران بستگی به عوامل مختلفی مانند فرصت‌های شغلی، سطح درآمد، شرایط کاری، قوانین مالیاتی، ویزا و اقامت، کیفیت زندگی و زبان دارد که بعضی از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم. بعضی از کشورهایی که به‌عنوان مقصدهای محبوب حسابداران شناخته می‌شوند را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

1. ایالات متحده آمریکا

بازار کار گسترده و متنوع و تقاضای بالا برای حسابداران به‌خصوص در شهرهای بزرگی مانند نیویورک، سان‌فرانسیسکو و شیکاگو این کشور را به یکی از مقاصد مهاجرتی کارشناس حسابداری تبدیل کرده است. براساس گزارش U.S. Bureau of Labor Statistics در سال 2021 میانگین درآمد سالانه حسابدار در آمریکا 73.560 دلار است. البته در ایالت‌هایی مانند فلوریدا احتمال دریافت حقوق‌های بالاتر هم وجود دارد.

2. کانادا

بازار کار پویا و رشد مداوم در صنعت مالی کانادا باعث شکل‌گیری تقاضای جذب نیروی حسابدار به‌خصوص در شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال شده است. سیستم مهاجرتی نسبتاً آسان برای حسابداران هم یکی دیگر از عوامل مشوق برای مهاجرت به این کشور است. براساس گزارش Job Bank میانگین درآمد سالانه یک حسابدار در کانادا بین 60 تا 70 هزار دلار کانادا است.

سنگاپور و امارات متحده عربی را می‌توان بهترین کشور برای حسابداران به شمار آورد؛ زیرا هم حقوق بالایی پرداخت می‌کنند و هم مالیات‌بردرآمد ندارند.

3. استرالیا

در شهرهای سیدنی و ملبورن تقاضای زیادی برای استخدام حسابدار وجود دارد. شرایط زندگی مناسب و برنامه‌های ویزا و مهاجرت ویژه برای حسابداران حرفه‌ای هم از مشوق‌های مهاجرتی است. بر اساس گزارش Job Outlook میانگین درآمد یک متخصص حسابداری در استرالیا بین 70 تا 80 هزار دلار استرالیا است.

4. انگلستان

میانگین درآمد 35 تا 45 هزار پوند، انگلستان را به یکی از کشورهای مناسب برای اپلای کاری حسابداران تبدیل کرده که می‌توانند درامد بالایی کسب کنند. در لندن به عنوان یکی از مراکز مالی جهان فرصت‌های شغلی بسیاری برای حسابداران وجود دارد. با زندگی در این کشور می‌توانید گواهینامه‌های معتبر مانند ACCA (Association of Chartered Certified Accountants)  و CIMA  (Chartered Institute of Management Accountants) را کسب کنید که باعث افزایش حقوق شما می‌شود.

5. آلمان

آلمان به‌عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا فرصت‌های زیادی برای حسابداران فراهم می‌کند و کیفیت زندگی بالا و حقوق مناسبی را در اختیار متخصصان مالی قرار می‌دهد. در این کشور با کمبود شغل در زمینه حسابداری روبه‌رو نخواهید بود و از بازار کار پویای آن برای کسب درآمد 45 تا 55 هزار پوند در سال می‌توانید استفاده کنید. (بر اساس گزارش Salary Explorer)

6. سنگاپور

اگر به دنبال یک مقصد نزدیک‌تر برای مهاجرت کاری هستید، سنگاپور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سنگاپور یک مرکز مالی مهم در آسیا است که از متقاضیان اصلی جذب نیروی حسابدار حرفه‌ای به شمار می‌رود. ازاین‌رو سنگاپور را می‌توان یکی از بهترین کشورها برای حسابداران به شمار آورد که بر اساس گزارش Michael Page Salary Guide به کارشناسان حسابداری حقوقی معادل 60 تا 70 هزار دلار سنگاپور پرداخت می‌کند.

7. امارات متحده عربی

اگر می‌خواهید درآمد واقعا بالایی از تخصص حسابداری داشته باشید، بهترین کشور برای مهاجرت امارات متحده عربی است. دبی و ابوظبی از مقاصد اصلی جذب نیروی حسابدار و متخصص مالی هستند. با درآمدی در حدود 120 تا 180 هزار درهم امارات، ظرف چند ماه می‌توانید سبک زندگی‌تان را تغییر دهید و بدون پرداخت مالیات بر درآمد از کیفیت بالای زندگی و امکانات رفاهی فراوان برخوردار شوید.

بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران کجاست؟

4 نکته درباره انتخاب بهترین کشور برای حسابداران

انتخاب بهترین کشور برای حسابداران تحت‌تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد که ممکن است بسیار شخصی بوده و برای هر فرد متفاوت باشد. در زیر به بعضی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب مقصد مهاجرتی حسابداری اشاره می‌کنیم:

1. بررسی فرصت های شغلی

بررسی میزان تقاضا برای حسابداران در کشور موردنظر و شناسایی صنایع بزرگ و پیشرو که نیاز به حسابداران دارند (مثل مالی، تکنولوژی، تولید، خدمات و…) از جمله مواردی است که باید در انتخاب مقصد مهاجرتی در نظر بگیرید.

2. آگاهی از درآمد و مزایای مالی

میانگین درآمد حسابداران در کشور موردنظر را بررسی کنید و از انواع مزایا مانند بیمه درمانی، بازنشستگی، پاداش و مزایای اضافی اطلاع کسب کنید. ما در ابتدای این یادداشت میانگین درآمد حسابدار در 7 کشور دنیا را بررسی کرده‌ایم.

3. پرس‌وجو درباره شرایط کاری و زندگی

تعداد ساعات کاری هفتگی در هر کشور متفاوت است که این موضوع بر تعادل کار و زندگی تأثیر می‌گذارد. همچنین کیفیت زندگی شامل مسکن، حمل‌ونقل، آموزش، بهداشت و امکانات رفاهی هم از جمله نکاتی است که در انتخاب بهترین کشور برای حسابداران نقش تعیین‌کننده دارد.

4. یادگیری قوانین و مقررات مالیاتی

میزان مالیات‌بردرآمد و سایر مالیات‌ها را در کشور مقصد بررسی کنید تا خالص دریافتی‌تان مشخص شود. به‌علاوه در بعضی کشورها بعضی تخفیف‌ها و مشوق‌های مالیاتی برای حسابداران و متخصصان مالی وجود دارد که باید آن‌ها را در فرایند مهاجرت در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

آیا یک متخصص حسابداری هستید و به دنبال بهترین کشور برای حسابداران هستید؟ در این یادداشت 7 مقصد جذاب برای استخدام حسابدار را معرفی کردیم و گفتیم که آمریکا و کانادا، آلمان، استرالیا، انگلستان از جمله کشورهایی هستند که می‌توان به دلیل شرایط رفاهی و حقوق و درآمد مناسب آن‌ها در فهرست بهترین مقاصد مهاجرتی حسابداران قرار داد. اما اگر به دنبال کشورهایی نزدیکی به ایران هستید، سنگاپور و امارات متحده غربی 2 گزینه بسیار مناسب با درآمد واقعا بالا هستند که برای مهاجرت حسابداران ایده‌آل هستند.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا