سریال و انمیشن

گوشی های سامسونگ در کدام کشورها ساخته می شوند؟

گوشی های سامسونگ در کدام کشورها ساخته می شوند؟

تشخیص کشور گوشی سامسونگ یکی از مسائلی است که خیلی از کاربرانی که کیفیت برای آنها مهم است به دنبال آن هستند. در این مقاله از پلازا می خواهیم در مورد اینکه گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است و چگونه کشور سازنده آن را پیدا کنیم، با هم صحبت کنیم.

عمده نام هایی که امروزه در دنیا شنیده می شوند و توانسته اند کسب و کار خود را از برند های کوچک و محلی به برند هایی جهانی تبدیل کنند، شرکت هایی بزرگ و چند ملیتی هستند که محصولات آنها ممکن است در جای جای جهان تولید شود. عمده شرکت های الکترونیکی نیز از این روش برای تولید قطعات و محصولات استفاده کرده و یا مونتاژ محصولات را به کشور های مختلف می سپارند. در این میان برند هایی مانند اپل و سامسونگ نیز همین کار را انجام می دهند. این موضوع کاملا عادی به نظر می رسد، اما مشکل از جایی شروع می شود که دو محصول از یک برند که در جاهای مختلفی ساخته شده اند، کیفیت های مختلفی هم دارند. تشخیص کشور گوشی Samsung به شما کمک می انتخاب بهتری را داشته باشید. در ادامه با همین موضوع را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور است؟

اگر قرار باشد در مورد تشخیص کشور گوشی سامسونگ صحبت کنیم، ابتدا لازم است کمی در مورد خود این برند و اینکه محصولات خود را در کدام کشور ها تولید می کند و از آن مهمتر اینکه اصلا چرا همچین کاری می کند با هم صحبت کنیم!

سامسونگ یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های چند ملیتی در جهان، در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول در کره جنوبی تاسیس شد. همانطور که مطمئنا شنیده اید سامسونگ در ابتدای کار خود در زمینه صادرات سبزیجات، ماهی و میوه فعالیت داشت و یک شرکت کوچک به شمار می رفت. ام چند سال بعد کم کم راه خود را به صنایع دیگری مانند مواد شیمیایی، نساجی، کشتی سازی و الکترونیک نیز باز کرد.

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور است!؟

در دهه ۶۰ میلادی سامسونگ وارد بازار الکترونیک شد و به سرعت به یکی از پیشگامان این صنعت تبدیل شد. امروزه، سامسونگ با تولید محصولات متنوعی از جمله تلویزیون ها، لوازم خانگی، تراشه ها، دیسپلی ها و به طور خاص گوشی های هوشمند و دیوایس های مربوط به آن، جایگاه برجسته ای در بازار جهانی دارد. یکی از مهم ترین بخش های سامسونگ، سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) است که در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد و به سرعت این برند را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی در جهان تبدیل شد.

همچنین بخوانید :

نقطه عطف بزرگی که این شرکت را به بهترین تولیدکنندگان در جهان نزدیک کرد، تولید گوشی های هوشمند با نام گلکسی بود که توانست این شرکت را به برند هایی مانند اپل برساند و خیلی از رقبای دیگر را مغلوب کند. هر چند این گوشی ها در ابتدا در کره جنوبی تولید می شدند اما رفته رفته کارخانه های سامسونگ در کشور های دیگر هم توسعه داده شدند و عمده تولید در کشور های دیگر انجام شد.همین موضوع باعث شده است که تشخیص کشور گوشی سامسونگ اهمیت بالایی داشته باشد. جدول زیر می تواند به ما کشور های سازنده گوشی، تبلت و گجت‌های پوشیدنی سامسونگ را ارائه دهد:

کشور سازنده ظرفیت تولید تعداد کارخانجات
کره جنوبی نامعلوم (حدود ۸ درصد از سهم کلی در تولید) ۱ تا ۲ کارخانه فعال
ویتنام بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه ۶ کارخانه فعال
هند ۱۲۰ میلیون دستگاه ۱ کارخانه
برزیل نامعلوم ۱ کارخانه
اندونزی حدود ۸۰۰ هزار دستگاه ۱ کارخانه

کارخانه کره جنوبی که کشور خانه سامسونگ به شمار می رود، بیشتر محصولات بازار خود این کشور را تامین می‌کند. بعد از کره مهمترین کارخانجات در ویتنام بوده که بزرگترین مرکز تولید گوشی های سامسونگ، به ویژه برای بازارهای آسیای جنوبی به شمار می رود.

یکی دیگر از مراکز کلیدی برای تولید گوشی های اقتصادی و میان رده هند است که سامسونگ سهم بسیار بزرگی از بازار داخلی آن را دارند و برای همین موضوع به سراغ این کشور رفته است. جدیدترین کشوری که به این تولیدکنندگان ملحق شده اندونزی است که وظیفه تولید گوشی های اقتصادی با تمرکز بر بازار محلی و کشور های همسایه را بر عهده دارد. برزیل آخرین مواردی است که می تواند جزو کارخانجات تولیدی سامسونگ در کشور های دیگر مطرح شود. سامسونگ به دلیل مالیات بالا برای واردات در برزیل دو کارخانه در سائوپولو و ریو تاسیس کرده است که در حال حاضر یکی از آنها به صورت فعال در حال تولید گوشی است.

تولید گوشی سامسونگ در کره جنوبی

علاوه بر کارخانجات خود سامسونگ، این کمپانی در دیگر کشورها نیز با همکاری با شرکت‌های محلی مثل Fair Electronics در بنگلادش یا Wingtech در چین، محصولات خود را به صورت ODM تولید و عرضه می‌کند.

همچنین بخوانید :

کارخانجات کوچکتری نیز در کشور هایی مانند مالزی فعالیت داشته که عمدتا کار تولید قطعات را بر عهده دارند و سهم تولیدی آنها زیر یک درصد خواهد بود و در این لیست جایگاهی ندارند. این کارخانه ها اهداف مختلفی را دنبال می کنند و مدل های مختلف گوشی های برند سامسونگ می تواند در هر کدام از آنها دنبال شود. در بخش بعدی در مورد اینکه هدف سامسونگ از این گسترش چه بوده است بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هدف از تولید در کشور های دیگر چیست؟

این سوال که اصلا چرا سامسونگ چنین کاری کرده که مقوله هایی مانند تشخیص کشور گوشی سامسونگ مهم باشد، از موراد قابل توجه است. مگر این برند نمی توانست با ماندن در کره جنوبی بهترین کیفیت را ارائه دهد!؟ حقیقت این است که اهداف بزرگی در پس این چند ملیتی کردن وجود دارد و استراتژی هایی در سطح کلان در اینجا دنبال می شود. مهمترین دلایلی که در این خصوص می توان برشمرد این موارد هستند:

کاهش هزینه های تولید: تولید گوشی ها در کشورهایی که هزینه نیروی کار و مواد اولیه کمتر است، به سامسونگ کمک می کند تا هزینه های تولید را کاهش داده و بتواند محصولات خود را با قیمت های رقابتی تری عرضه کند. کشورهایی مانند ویتنام و هند دارای هزینه های نیروی کار پایین تری نسبت به کره جنوبی هستند که می تواند در تولید انبوهی که سامسونگ دارد، یک کاهش هزینه هنگفت به شمار بیاید!

هدف از تولید در کشور های دیگر چیست!؟

دسترسی به بازارهای محلی: تولید در کشورهای مختلف به سامسونگ اجازه می دهد تا به بازارهای محلی نزدیک تر باشد و بتواند سریع تر و کارآمدتر به تقاضای مشتریان پاسخ دهد. این استراتژی همچنین به سامسونگ کمک می کند تا تعرفه ها و محدودیت های تجاری و مالیات های متعدد را دور بزند و بتواند راحتی به بازارهای بزرگ و رو به رشد دسترسی داشته باشد.

بهبود زنجیره تامین: تولید در چندین کشور به سامسونگ کمک می کند تا زنجیره تأمین خود را متنوع کرده و از وابستگی به یک منطقه خاص جلوگیری کند. این تنوع در زنجیره تأمین باعث کاهش ریسک های مرتبط با تاخیرات و مشکلات لجستیکی شده و به سامسونگ امکان اینکه محصولات خود را به صورت مستمر و بدون وقفه تولید و عرضه کند، را خواهد داد.

همچنین بخوانید :

استفاده از مشوق های دولتی: بسیاری از کشورها برای جذب سرمایه گذاری های خارجی، مشوق های مالیاتی و تسهیلاتی را ارائه می کنند. وقتی شرکتی با قد و اندازه سامسونگ به میدان می آید، این مشوق ها و تسهیلات خوش رنگ و لعاب تر هم خواهند شد! سامسونگ با استفاده از این کمک ها می تواند هزینه های خود را کاهش دهد و در عین حال به توسعه اقتصادی کشورهای میزبان نیز کمک کند.

روش تشخیص کشور گوشی سامسونگ چیست؟

اکنون که فهمیدیم چرا گوشی های سامسونگ در کشور های مختلف ساخته می شوند و به طور مثال وقتی یک گوشی ساخت چین است به معنی تقلبی بودن گوشی نیست، نوبت به این رسیده است که به سراغ آموزش روش های تشخیص کشور گوشی سامسونگ برویم. در این قسمت از مقاله می خواهیم تمامی تکنیک هایی که برای تشخیص کشور گوشی سامسونگ وجود دارند را بررسی کرده و ببینم چطور می توان فهمید گوشی ای که ما اکنون در دست داریم، محصول کدام یک از کارخانجاتی است که در مورد آنها صحبت کردیم.

اگر بخواهیم یک دسته بندی برای روش های تشخیص کشور گوشی سامسونگ از ساده به پیشرفته معرفی کنیم، می توانیم این موارد را معرفی کنیم:

بررسی بسته بندی و برچسب های موجود بر روی گوشی

شاید خنده دار به نظر برسد و این مورد چیزی باشد که هر بچه ۱۲ ساله ای بلد باشد، اما ساده ترین روش برای تشخیص کشور گوشی سامسونگ این است که به سراغ برچسب ها و اطلاعات روی بسته بندی آن برویم. معمولا برچسب های روی جعبه می توانند این اطلاعات را به ما بدهند، یا در گوشی های قدیمی تر که باتری قابل تعویض دارند می توانیم یک برچسب اصلی در زیر باتری گوشی قرار دارد که اطلاعات کامل تر و مطمئن تری در اختیار گوشی به ما می دهد. اما اگر به هر دلیلی برچسب این گوشی را در اختیار نداشته باشید، لازم است برای تشخیص کشور گوشی سامسونگ از روش های بعدی استفاده کنید.

تشخیص کشور گوشی سامسونگ از تنظیمات گوشی

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به راحتی اطلاعات مربوط به سازنده گوشی را از دل آن بیرون بکشید، استفاده از تنظیمات گوشی است. برای تشخیص کشور گوشی سامسونگ لازم است که تنظیمات گوشی یا همان Settings را باز کرده و به سراغ بخش درباره تلفن (About Phone) بروید. در این بخش می توانید زیر بخشی بنام اطلاعات عمومی یا Generals را مشاهده کنید که اطلاعاتی در مورد سازنده نیز ارائه می کند.

همچنین بخوانید :

البته باید خاطر نشان کرد که کشور تولید کننده یا Manufacturer Country در نسخه های جدید اندروید برداشته شده و این مورد با شماره سریال ترکیب شده است. در صورتی که شما این شماره سریال را کپی کرده و آن را در گوگل جستجو کنید، اطلاعات کارخانه سازنده را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از وبسایت IMEI.info

در صورتی که از این سایت استفاده کنید، تمامی اطلاعات سخت افزاری گوشی شما به صورت دقیق در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این سایت می تواند با کمک شماره سریال گوشی یا همان سریال پایه سیم کارت شما که با نام IMEI در گوشی شناخته می شود این اطلاعات را استخراج کرده و همه چیز را در اختیار شما قرار دهد. برای تشخیص کشور گوشی سامسونگ با کمک این روش می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  • ابتدا در گوشی خود شماره #06#* را شماره گیری کنید؛
  • اطلاعات IMEI در این مرحله در اختیار شما خواهد بود؛
  • وارد وبسایت imei.info شوید؛
  • کد IMEI گرفته شده از گوشی را در آن وارد کنید؛
  •  روی دکمه Check کلیک کنید؛
  • چند لحظه منتظر بمانید تا فرآیند تشخیص کشور گوشی سامسونگ شما کامل شود؛

استفاده از وبسایت IMEI.info

تشخیص کشور گوشی سامسونگ با کدهای ساخت

برخی از ورژن های گوشی های سامسونگ از کد های ساخت پشتیبانی می کنند که می تواند اطلاعات کاملی در مورد سازنده در اختیار ما قرار دهد. این کد ها در قالب USSD یا همان کد های ترکیبی ستاره و مربع ارائه می شود و می تواند اطلاعات جزئی در مورد تنظیمات گوشی و ویژگی ها و شرایط آن را در اختیار کاربران قرار دهد. کد دستوری ای که برای تشخیص کشور گوشی سامسونگ از آن استفاده کرد کد ##1234## است. با شماره گیری این کد اطلاعات مربوط به کشور سازنده، تاریخ ساخت و شماره سریال های دیگر در اختیار شما قرار می گیرد. اگر سری به مقاله کد های مخفی گوشی سامسونگ بزنید می توانید به مجموعه کاملی از این کد ها با قابلیت های ویژه برای گوشی خود دسترس داشته باشید.

این روش ها به شما کمک می کنند در هر موقعیتی بتوانید تشخیص کشور گوشی سامسونگ خود را انجام دهید. اما کدام یک از این سازنده ها بهترین گوشی را تولید می کنند. در بخش بعدی در مورد این موضوع به صورت کامل با هم صحبت خواهیم کرد.

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟

گوشی های سامسونگ تماما در کارخانجات این برند ساخته شده و استاندارد های کیفی بالایی را دارند. البته باید گفت باز هم با این وجود دلایل متعدد مانند اقتصادی بودن برخی از گوشی ها و اینکه این گوشی ها در کشور هایی خاص تولید می شوند، باعث شود که گوشی های یک منطقه خاص خرابی بیشتری نسبت به سایری داشته باشند. از میان پنج کشور تولیدکننده سامسونگ (کره جنوبی، ویتنام، اندونزی، هند و برزیل)، گوشی های تولید شده در کره جنوبی معمولاً به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تر و کنترل کیفیت سختگیرانه تر، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. مدل های پرچمدار مانند سری گلکسی S غالباً در کره جنوبی تولید می شوند، که تضمین کننده کیفیت بالا و نوآوری های جدید در این گوشی ها است.

گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است

گوشی های تولید شده در ویتنام نیز کیفیت خوبی دارند و این کشور بزرگترین سهم تولید گوشی های سامسونگ را به خود اختصاص داده است. ویتنام به عنوان مرکز تولید گوشی های میان رده و اقتصادی سامسونگ شناخته می شود و از تکنولوژی های مدرن و کارخانه های مجهز برای تولید استفاده می کند. این گوشی ها در بازارهای آسیای جنوبی و سایر مناطق جهان بسیار محبوب هستند و کیفیت مطلوبی را همراه با قیمت مناسب خود ارائه می دهند. عمده گوشی های موجود در ایران نیز از این نوع هستند که بازدهی خیلی خوبی را در این مدت از خود نشان داده اند و مورد پسند کاربران بوده اند.

همچنین بخوانید :

در مقایسه، گوشی های تولید شده در هند، اندونزی و برزیل یا گوشی‌های ساخته شده به صورت ODM نیز کیفیت مناسبی دارند، اما به دلیل تمرکز بیشتر این کشورها بر تولید گوشی های اقتصادی، ممکن است کیفیت ساخت و استفاده از مواد اولیه کمی پایین تر از گوشی های تولید شده در کره جنوبی و ویتنام باشد. این کشورها به تولید گوشی های اقتصادی و میان رده متمرکز هستند که با قیمت مناسب تری عرضه می شوند و بیشتر برای بازارهای محلی و منطقه ای طراحی شده اند. این گوشی ها به دلیل متریال سبک تر و ارزان تر ممکن است در عمل دچار مشکلاتی شده و این افت نسبت به گوشی های ویتنامی به صورت واضح تری احساس می شود. با این حال، سامسونگ به طور کلی استاندارد های کیفیتی بالایی دارد و تلاش می کند تا در همه کشورهای تولیدکننده، سطح کیفیتی مشابهی را حفظ کند.

نتیجه گیری

تشخیص کشور گوشی سامسونگ می تواند به ما در درک این موضوع که گوشی ما چقدر می تواند انتظاراتمان را برآورده کند کمک کند. در این مقاله دیدیم که گوشی های سامسونگ عمدتا در 5 کشور کره جنوبی، ویتنام، اندونزی، هند و برزیل تولید می شوند. روش های مختلفی برای تشخیص کشور سازنده وجود دارد که در بخش های بالا آنها را معرفی کردیم. در این میان کره و ویتنام بهترین کیفیت گوشی ها را دارند. گوشی های هند، اندونزی و برزیل به دلیل اینکه عمدتا گوشی های اقتصادی هستند و متریال استفاده شده در آنها از نظر کیفی ارزانتر است، بعضا با مشکلات بیشتری نیز مواجه می شوند. در صورتی که در مورد هر یک از این گوشی ها و کیفیتی که دارند نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا