10 سریال درام برتر با درخشش ستاره‌های کمدی

10 سریال درام برتر با درخشش ستاره‌های کمدی

هالیوود پر از حضورهای کمدی غیرقابل‌وصف است، که ستارگان فراموش‌نشدنی آن، وقتی تصمیم می‌گیرند وارد قلمروی دراماتیک شوند، تحسین بیننده را برمی‌انگیزانند. اگرچه همه بازیگران ژانر کمدی نمی‌توانند با موفقیت به نقش‌های جدی‌تری وارد شوند، اما زمانیکه این اتفاق می‌افتد، نتیجه واقعا تماشایی است. برای مثال برایان کرانستون، پس از 7 فصل بازی در سریال کمدی دنیای مالکوم، با نقش والتر وایت به سریال درام بریکینگ بد پیوست و هم طرفدارانش و هم صنعت سرگرمی را شگفت‌زده کرد.

به‌خصوص باتوجه به اینکه برایان کرانستون به‌طرز ماهرانه‌ای نقش نمادین و ضدقهرمان والتر وایت را ایفا کرد. درست مانند سوفیا ورگارا، که به‌طرز درخشانی از یک ستاره کمدی در خانواده مدرن، به یک سلطان موادمخدر بدنام در درام جنایی گریسلدا محصول نتفلیکس تبدیل شد. در اینجا 10 مورد از بهترین درام‌های تلویزیونی را به شما معرفی می‌کنیم، که ستارگان ژانر کمدی در آن درخشیده‌اند.

10. برایان کرانستون – بریکینگ بد (Breaking Bad)

  • ژانر: درام جنایی
  • تاریخ انتشار: 2008
  • بازیگران: برایان کرانستون، آرون پل، آنا گان، دین نوریس، جاناتان بنکس، باب ادنکیرک و بتسی برانت
  • تعداد فصل‌ها: 5 فصل

برایان کرانستون قبل از اینکه با سلاطین خطرناک موادمخدر روبرو شود و با لباس زیرش در یک ماشین آر وی گوشت بپزد، در کمدی محبوب دهه 2000، یعنی دنیای مالکوم، تماشاگران را هر هفته به خنده می‌انداخت. این بازیگر توانا در دنیای مالکوم در نقش مرد خانواده هال، که به همراه همسرش لوییس سعی در بزرگ کردن چهار پسر پرخاشگر خود داشتند، در حالی که با فراز‌ونشیب‌های زندگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند، بازی می‌کرد.

بازی برایان کرانستون در نقش هال دوست‌داشتنی و درعین‌حال نابالغ و خنده‌دار، به‌طور گسترده موردتحسین مخاطبان قرار گرفت، و از آن زمان این سریال به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های کمدی تلویزیونی در تمام دوران در نظر گرفته شد.

تبدیل شدن از به تصویر کشیدن یک پدر ساده‌لوح که مدام اشتباه می‌کند به یک معلم شیمی مبتلا به سرطان که تبدیل به یک سلطان بی‌رحم موادمخدر می‌شود، کار ساده‌ای نیست، با اینحال کرانستون آن را به‌طرز شگفت‌آوری آسان کرده‌است. در شاهکار وینس گیلیگان برکینگ بد، والتر وایت با شاگرد سابقش جسی پینکمن با بازی جذاب آرون پل، به فعالیت‌های تولید و فروش موادمخدر رو می‌آورد، تا به منظور تامین آینده مالی برای خانواده خود، به یک ضدقهرمان وحشی و تشنه قدرت تبدیل شود.

پنج فصل تحسین‌شده درام بریکینگ بد، برای سال‌ها بهترین سریال تلوزیونی بوده‌است. سازندگان این سریال در ابتدا برای انتخاب کرانستون برای نقش اصلی مردد بودند، زیرا او در فیلم دنیای مالکوم چهره دیگری از خود نشان داده‌بود، اما درنهایت متقاعد شدند. برایان کرانستون به‌لطف بازی بی‌نظیرش در درام جنایی بریکینگ بد، از جمله چهار جایزه امی، یک جایزه منتخب منتقدان و دو گلدن گلوب، تمجیدهای بی‌شمار و تحسین‌های بی‌مانندی را دریافت کرد. والتر وایت یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی را، به صفحه‌نمایش بخشیده‌است.

9. جیسون بیتمن – اوزارک (Ozark)

  • ژانر: درام
  • تاریخ انتشار: 2017
  • بازیگران: جیسون بیتمن، لورا لینی، جولیا گارنر، چارلی تاهان، لیزا امری، جانت مک‌تیر و تام پلفری
  • تعداد فصل‌ها: 4 فصل

جیسون بیتمن که از زمان کودکی خود بازی کرده‌است، به شاهکاری دست یافت که تعداد کمی از ستاره‌های هالیوود توانسته‌اند به آن دست یابند. این شاهکار انتقال موفقیت‌آمیز به حرفه بزرگسالان در تلویزیون و سینما بود. بیتمن اولین بار زمانیکه در نقش جیمز کوپر در درام طولانی خانه کوچک در چمنزار که در ایران به خانه کوچک معروف است ظاهر شد.

او پس از این، در سریال‌های کمدی قاشق‌های نقره‌ای، خانواده هوگان و گرگ نوجوان بازی کرد. پس از یک استراحت کوتاه بازیگری در اواخر دهه 90، بیتمن با بازی در کمدی مشهور پرورش شکست‌خورده و همچنین فیلم‌هایی مانند رییس‌های وحشتناک، دزد هویت و شب بازی به دنیای شهرت بازگشت.

این دوران بازیگری جدیدی برای بیتمن بود. طرفداران دیرینه این بازیگر کاریزماتیک وقتی تصمیم گرفت توانایی خود را در کارهای جدی‌تری امتحان کند و بازیگری و کارگردانی درام جنایی اوزارک را بر عهده گرفت، به‌طرز خوشایندی شگفت‌زده شدند. این سریال گیرا درباره مارتی بیرد، مشاور مالی و یک پولشوی ارشد کارتل مواد مخدر مکزیکی است، که خانواده‌اش را از شیکاگو تا اوسیج بیچ، میزوری می‌کشاند، به این امید که با داشتن فرصتی تازه، رئیس‌های بی‌رحمش را پس از اینکه در حال دست‌درازی به پول گرفتار می‌شود، راضی کند.

این فیلم مهیج شامل گروه بازیگرانی از جمله لورا لینی و جولیا گارنر است، که بینندگان را به مدت چهار فصل میخکوب می‌کند. اوزارک به بیتمن اجازه داد تا بدرخشد و راه را برای این بازیگر هموار کرد تا نقش‌های دراماتیک بیشتری را دنبال کند. او در ادامه در کنار جود لاو در مینی سریال محصول نتفلیکس یعنی خرگوش سیاه بازی خواهد‌کرد.

بیتمن برای نقش‌آفرینی و کارگردانی خیره‌کننده‌اش در اوزارک، هم در مقابل و هم پشت دوربین، برنده جایزه امی و سه جایزه انجمن بازیگران سینما شد و در سخنرانی خود با مهربانی به تماشاگران گفت: «خوب من فقط می‌خواهم به افرادی که در خانه هستند و شغل دائمی ندارند بگویم، شما فقط کمی از شغلتان فاصله گرفته‌اید، شما استعدادش را دارید پس به آن بچسبید».

8. آبری پلازا – لژیون (Legion)

  • ژانر: علمی تخیلی
  • تاریخ انتشار: 2017
  • بازیگران: دن استیونز، آبری پلازا، بیل اروین، همیش لینکلیتر و نوید نگهبان
  • تعداد فصل‌ها: 3 فصل

آبری پلازا که به‌خاطر استعدادش در طنز شناخته می‌شود، زمانی که نقش کارآموز بدبین و بی‌تفاوتف آوریل لودگیت را در کمدی محبوب پارک‌ها و تفریحات به‌تصویر کشید، به ستاره‌ تبدیل شد. این بازیگر به مدت 7 فصل در سریال کمدی بازی کرد و پس از آن هم با حضور در فیلم‌هایی مانند اسکات پیلگریم در برابر دنیا، مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند، پدربزرگ کثیف و شادترین فصل، نام خود را در دنیای کمدی ثبت کرد. اما در همین زمان پلازا جنبه شرورانه خود را در آغوش کشید.

علیرغم اینکه پلازا به خاطر کاراکتر خنده‌دار منحصربه‌فردش موردعلاقه و تحسین قرار می‌گیرد، همچنین نشان داده‌است که می‌تواند نقش‌های دراماتیک‌تری را ایفا کند و این کار را در فیلم‌های مستقلی مانند اینگرید به غرب می‌رود، خرس سیاه و امیلی جنایتکار انجام می‌دهد.

با اینحال، بازی درخشان او در سریال درام علمی تخیلی لژیون بود، که استعداد این هنرمند را به‌عنوان یک بازیگر به‌نمایش گذاشت و ثابت کرد که او چیزی بیش از یک کمدین است. این سریال اثر نوآ هاولی، به‌عنوان یک اسپین‌آف از فرانچایز مردان ایکس اتفاق می‌افتد و روی دیوید هالر با بازی دن استیونز که جهش‌یافته و اسکیزوفرنی است، متمرکز است.

این شخصیت در تلاش است تا بر قدرت‌های خود تسلط یابد و در عین‌حال از یک آژانس دولتی فوق‌سری فرار کند. آبری پلازا در این اثر نقش دوگانه لنور یا لنی باسکر و پادشاه سایه را بر عهده دارد. او در تمام 27 قسمت از درام علمی تخیلی لژیون ظاهر شده و به‌لطف به نمایش گذاشتن تصویر پیچیده شخصیت‌هایش، تحسین گسترده‌ای از طرفداران به‌دست آورد. پلازا برای کار خوبش در این مجموعه، نامزد دریافت جایزه ایمیج و جایزه فیلم و تلویزیون ام‌تی‌وی شد و به رزومه پربارش اضافه شد.

7. نیسی نش – هیولا: داستان جفری دامر (Monster: The Jeffrey Dahmer Story)

  • ژانر: درام جنایی
  • تاریخ انتشار: 2022
  • بازیگران: ایوان پیترز، ریچارد جنکینز، مالی رینگوالد، نیسی نش و مایکل لرنید
  • تعداد فصل‌ها: 1 فصل

نیسی نش، بازیگر و مجری تلویزیونی که شاید بیشتر به‌خاطر نقش‌آفرینی‌اش در کمدی رنو 911 شناخته شود، بارها و بارها ثابت کرده‌است که می‌تواند به‌طرز ماهرانه‌ای در ژانر کمدی بدرخشد. نش در 8 فصل بسیار خنده‌دار سریال در نقش معاون رینیشا ویلیامز ایفای نقش کرد و با حضور در برنامه های تلویزیونی مانند مردان سول، ملکه‌های جیغ و … به درخشش خود در این ژانر ادامه داد.

در سال 2022، او با پیوستن به بازیگران سریال دامر _ هیولا: داستان جفری دامر محصول نتفلیکس، چالش‌برانگیزترین نقش خود را ایفا کرد. در این سریال جنایی زندگی‌نامه‌ای که زندگی قاتل زنجیره‌ای جفری دامر را روایت می‌کند، نش نقش همسایه قاتل بدنام، گلندا کلیولند را بازی می‌کند که بارها سعی کرد با پلیس تماس بگیرد و حتی سعی کرد اف‌بی‌آی را در مورد دامر آگاه کند.

باوجود اینکه خود مجموعه با واکنش‌های متفاوتی از سمت بینندگان مواجه شد، تصویر نش با نقدهای تحسین‌برانگیزی روبرو و توسط منتقدان هم پسندیده شد. این هنرمند به‌لطف بازی در این سریال، برنده جایزه تلویزیونی منتخب منتقدان و یک جایزه ایمیج شد و البته جایزه گلدن گلوب را به دست آورد.

نش این پروژه را «چالش‌برانگیزترین شغل خود تا به امروز» نامید و در مصاحبه‌ای با ددلاین، درباره تاثیر دامر بر حرفه‌اش و تمام ستایش‌هایی که دریافت کرده‌است، بیان کرد: «این داستان از دریچه‌ای متفاوت روایت می‌شود. شما می‌توانید آسیب‌های جانبی را در تمام خانواده‌هایی که عزیزانشان را به خاطر دامر از دست داده‌اند، بررسی کنید. و حتی اگر گلندا کلیولند توسط او کشته نشده‌باشد، بدون شک او هم یک قربانی بوده‌است».

6. وینس وان – کارآگاه حقیقی (True Detective)

  • ژانر: درام جنایی
  • تاریخ انتشار: 2014
  • بازیگران: ماهرشالا علی، استیون درف، کارمن اجوگو، اسکات مک‌نایری، جودی فاستر، کایل ریس، متیو مک‌کانهی، وودی هرلسون، الکساندرا داداریو، جان هاکس، کالین فارل و وینس وان
  • تعداد فصل‌ها: 4 فصل

وینس وان به‌عنوان مرد برجسته هالیوود، با صنعت سرگرمی غریبه نیست، زیرا نزدیک به سی سال است که یکی از عناصر اصلی نمایشگرهای بزرگ و کوچک بوده‌است. این کمدین آرام و بااستعداد اولین بار زمانی که در سال 1996 در کمدی خوب سوینگرز بازی کرد، شناخته شد و به سرعت با ایفای نقش‌های بعدی در فیلم هایی مانند مدرسه قدیمی، داج بال: داستان یک بازنده واقعی، مهمانان ناخوانده عروسی و جدایی، نام خود را ثبت کرد. اگرچه وان در ژانرهای دراماتیک‌تری مانند فیلم‌های روان‌شناختی و خانوادگی فعالیت داشته‌، اما تا حد زیادی به نقش‌های کمدی وابسته بوده‌است.

اما این هنرمند محبوب با بازی در فصل دوم سریال جنایی کارآگاه حقیقی به کارهای جدی‌تر بازگشت. وان در این سریال در کنار کالین فارل، ریچل مک‌آدامز و تیلور کیچ ظاهر شد و در آن نقش جنایتکار حرفه‌ای فرانک سمیون را بازی می‌کرد که تلاش می‌کرد زندگی افتضاحش را تغییر دهد و در تمام مدت تحقیق درباره مرگ شریک زندگی‌اش را هم پیش ببرد.

 کارآگاه حقیقی به وان اجازه داد تا گستره توانایی خود را به‌نمایش بگذارد. این بازیگر توانا در زمان اکران سریال در سال 2015، به ورایتی گفت: «اگرچه هنوز احساس جوانی می‌کنم، اما احساس می‌کنم در حال حرکت به سمت بخش بزرگسالی حرفه‌ام هستم. و بدون شک درباره آنچه پیش روی من است هیجان‌زده هستم. وان کار چشمگیر خود را با نقش‌های برجسته در فیلم‌های دراماتیکی مانند ستیغ هک‌سا یا ستیغ جهنمی، شورش در سلول 99 و کشیده‌شده در بتن دنبال کرد.

 5. جان کرازینسکی – تام کلانسیز جک رایان (Tom Clancy’s Jack Ryan)

  • ژانر: درام اکشن
  • تاریخ انتشار: 2018
  • بازیگرن: جان کرازینسکی، وندل پیرس، جوردی مویا، مایکل کلی و نومی راپاس
  • تعداد فصل‌ها: 2 فصل

برای بیش از هشت سال و نه فصل، جان کرازینسکی یکی از دو نفری بود، که به زوج جیم و پم در سیتکام کمدی معروف یعنی اداره، قدرت می‌بخشید. جان در این سریال نقش جیم هالپرت را بازی می‌کند، که به‌لطف شوخی‌های خنده‌دار و بی‌وقفه‌اش درباره همکارش دوایت شناخته می‌شود. او همچنین به خاطر زنی که عاشقش است یعنی پم بیزلی شناخته شده و به‌عنوان مرد بازیگوش و دلسوز سریال در برابر شیطنت‌های رئیسشان مایکل اسکات، محبوب است.

کرازینسکی در دوران شهرت خود در کمدی، در نمایش‌هایی مانند جواز ازدواج، پیچیده است و قرض گرفته‌شده هم، بازی کرد. با وجود اینکه نام جان کرازینسکی مترادف با کمدی‌های پر سروصدا و بازی تحسین‌برانگیزش در سیتکام اداره یا همان آفیس شد، این بازیگر می‌خواست به جایگاهی برسد که نشان می‌دهد می‌تواند بیش از یک ستاره کمدی باشد.

کرازینسکی با کارگردانی، نویسندگی و بازی در فیلم ترسناک یک مکان ساکت مخاطبان را مجذوب کرد و با بازی در سریال اکشن مهیج جک رایان و ایفای نقش مامور معروف سیا به همان نام، مهارت‌های خود را جلوی دوربین به نمایش گذاشت. جک رایان به‌عنوان تحلیلگر و آسیب‌دیده از جنگ، برای محافظت از کشور در برابر تهدیدات خارجی مبارزه می‌کند. کرازینسکی این شخصیت محبوب را برای چهار فصل پربیننده به تصویر کشید و هر قسمت از این سریال موردتوجه منتقدان و بینندگان قرار گرفت.

تصویر پیچیده او همچنین تحسین رسانه تی‌وی اینسایدر را برانگیخت. این رسانه جان کرازینسکی را تحسین کرد و نوشت: «در بازی آرام و جذاب کرازینسکی غم و اندوهی وجود دارد، که گهگاه با افزایش حرکات بدن و افزایش تنش، به خشمی غیرقابل کنترل منجر می‌شود».

4. کریس راک – فارگو (Fargo)

  • ژانر: درام جنایی
  • تاریخ انتشار: 2014
  • بازیگران: کریس راک، جیسون شوارتزمن، بن ویشاو، جک هیوستون، گائتانو برونو
  • تعداد فصل‌ها: 5 فصل

کریس راک که به‌طور گسترده به‌عنوان یکی از بهترین استندآپ کمدین‌‌های تمام دوران شناخته می‌شود، سابقه‌ای درخشان در کمدی دارد، که به سال 1990 بازمی‌گردد، زمانی که او به مجموعه بازیگران سریال کمدی پخش زنده شنبه شب پیوست. پس از گذراندن سه سال در این برنامه تاثیرگذار، راک با انتشار استندآپ‌های ویژه متعددی شروع به درخشیدن در صحنه کرد.

او همچنین در فیلم‌های بی‌شماری از جمله مرگ در مراسم خاکسپاری، بزرگ‌شده‌ها، و من فکر می‌کنم همسرم را دوست دارم، ایفای نقش کرد، درحالیکه کمدی همه از کریس متنفرند را هم خلق، تهیه‌کنندگی و گویندگی کرد. کریس راک برای فصل چهارم درام جنایی فارگو اثر نوآ هاولی، تیتر یک سریال جذاب شد و رهبر سندیکای جنایی و تاجر لوی کانن را به‌تصویر کشید، که مسئول گروهی از مهاجران آفریقایی آمریکایی است که از رویداد جداسازی نژادی جیم کرو جنوبی در سال 1950 در کانزاس سیتی، میسوری فرار می‌کنند.

سازمان لوی با یک خانواده مافیایی ایتالیایی در تضاد است و تنش‌ها بین نیروهای مخالف افزایش می‌یابد. راک در جوایز تلویزیونی منتخب منتقدان برای بهترین بازیگر مرد در یک سریال کوتاه نامزد دریافت جایزه شد.

شیکاگو سان تایمز در بررسی درخشان خود از فصل‌های این سریال اعلام کرد: «راک تاثیرگذارترین عملکردش تا به امروز را، در فصل 4 فارگو ارائه می‌دهد، اثری با شکوه عجیب‌وغریب و غوغایی درباره مردان و زنان شیطانی که در آن به‌دنبال قدرت و پول هستند».

3. باب ادنکیرک – بهتر است با سال تماس بگیری (Better Call Saul)

  • ژانر: درام جنایی
  • تاریخ انتشار: 2015
  • بازیگران: باب ادنکیرک، جاناتان بنکس، ری سیهورن، پاتریک فابیان، مایکل ماندو، تونی دالتون و جانکارلو اسپوزیتو
  • تعداد فصل‌ها: 6 فصل

بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های سریالی، باب ادنکیرک بیش از سی سال است، که در هالیوود حضور ثابتی داشته‌است. او برای اولین بار با نوشتن برای برنامه پخش زنده شنبه شب از سال 1987 تا 1991 و با ساختن نماد کریس فارلی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

سپس ادنکیرک در کنار همکار کمدی خود دیوید کراس در یک برنامه طنز ظاهر شده و در طول چهار فصل خود چهار نامزدی جایزه امی را کسب می‌کند. ادنکیرک سابقه نویسندگی و تهیه‌کنندگی پرباری برای نمایش‌ها و فیلم‌های کمدی داشت و در سال 2009 به درام جنایی و نئو وسترن بریکینگ بد، ملحق شد و به‌طرز شگفت‌انگیزی نقش سال گودمن وکیل را، که والتر وایت و جسی پینکمن را به‌عنوان مشتری می‌پذیرد، به تصویر کشید. این شخصیت به‌قدری مورداستقبال قرار گرفت، که ادنکیرک به‌عنوان یک سریال، اسپین آف خودش یعنی بهتر است با سال تماس بگیری را شروع کرد.

این سریال در طول شش فصل خود، تحسین منتقدان را جلب کرد و بسیاری آن را اگر برتر از نسخه قبلی خود و یکی از بهترین برنامه‌های تلویزیونی نباشد، به همان اندازه خوب می‌دانند. ادنکیرک برنده سه جایزه تلویزیونی منتخب منتقدان و دو جایزه ستلایت در میان جوایز بی‌شمار دیگر شد. محبوبیت این هنرمند به جایی رسیده‌است، که طرفداران نمی‌توانند منتظر بمانند تا ببینند این بازیگر و مجری بااستعداد بعد از چنین دوره موفق تلویزیونی چه خواهدکرد.

2. ملیسا مک‌کارتی – نه غریبه کامل (Nine Perfect Strangers)

  • ژانر: درام رازآلود
  • تاریخ انتشار: 2021
  • بازیگران: نیکول کیدمن، ملیسا مک‌کارتی، لوک ایوانز، تیفانی بون، مایکل شنون، رجینا هال، بابی کاناول و آشر کدی
  • تعداد فصل‌ها: 1 فصل

ملیسا مک‌کارتی که به‌دلیل بازی جسورانه‌اش در کمدی و حضور جذاب روی پرده تحسین می‌شود، به‌طور پیوسته به یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن در تلویزیون و سینما تبدیل شده‌است. مک‌کارتی که اولین بار در درام دختران گلیمور به‌عنوان سرآشپز دوست‌داشتنی و بهترین دوست سوکی سنت جیمز دیده شد، پس از خیره‌کردن تماشاگران سینما با بازی حیرت‌انگیزش در کمدی پرفروش ساقدوش‌ها، که برای آن نامزد اسکار هم شد، توانایی خودش را نشان داد.

او سپس در آثاری مانند مخمصه، تمی، جاسوس و رییس ظاهر و در عین‌حال به یک مجری محبوب در پخش زنده شنبه شب تبدیل شد. مک‌کارتی به درخشش و پیشرفت خود ادامه داد، تا اینکه با بازی در فیلم زندگینامه‌ای آیا می‌توانی مرا ببخشی؟ جنبه جدی خود را در پرده بزرگ به‌نمایش گذاشت و در سال 2021 با پیوستن به درام معمایی نه غریبه کامل، مهارت بازیگری خود را بیشتر از پیش به تصویر کشید.

در این سریال که نیکول کیدمن، لوک ایوانز و مایکل شنون در آن نقش‌آفرینی می‌کنند، مک‌کارتی در نقش فرانسیس ولتی، رمان‌نویسی ظاهر می‌شود که به یک  اقامتگاه با برنامه 10 روزه در کالیفرنیا می‌رود و همراه با مهمانان دیگر، باید با موسس مرموز آن مبارزه کند.

در زمان انتشار این سریال، نه غریبه کامل تبدیل به پربیننده‌ترین محصول اورجینال سرویس پخش هولو شد و به خاطر بازی‌های خیره‌کننده بازیگران و شخصیت‌های پیچیده‌اش، موردتحسین قرار گرفت. مک‌کارتی به‌لطف نقشش در این سریال معمایی هیجان‌انگیز، جایزه تلویزیونی منتخب منتقدان را دریافت کرد.

گاردین به‌شدت به نقش مککارتی توجه کرده و این بازیگر را اینگونه توصیف می‌کند: «بهترین و جذاب‌ترین عنصر در سریال، که هر بار به روی پرده باز می‌گردد، شما خوشحال می‌شوید».

1. سوفیا ورگارا – گریسلدا (Griselda)

  • ژانر: درام زندگینامه‌ای
  • تاریخ انتشار: 2024
  • بازیگران: سوفیا ورگارا، جولیانا ادین مارتینز و خوزه ولاسکز
  • تعداد فصل‌ها: 1 فصل

سوفیا ورگارا که به خاطر شخصیت بسیار محبوب و انرژی و سرخوشی بی‌مانندش موردتحسین قرار می‌گیرد، با حضور در نقش گلوریا دلگادو پریچت پرشروشور در کمدی موردعلاقه طرفداران یعنی خانواده مدرن، راه خود را به قلب مخاطبان در سراسر جهان باز کرد.

ورگارا به‌سرعت به پرهیاهوترین شخصیت سریال تبدیل شد و بینندگان عاشق این بودند که گلوریا چقدر از کسانی که دوستشان داشت محافظت می‌کرد. در طول یازده فصل سریال خانواده مدرن، این بازیگر زن پردرآمدترین زن تلویزیون ایالات‌متحده و یکی از استعدادهای محبوب در سریال شد. پس از خداحافظی با کمدی ماندگار در سال 2020، ورگارا به فرصت‌های شغلی جدید توجه کرد و این کار را به شیوه‌ای تماشایی با بازی در نقش سلطان کلمبیایی موادمخدر بدنام گریسلدا بلانکو در درام جنایی زندگینامه‌ای گریسلدا محصول نتفلیکس انجام داد.

این مینی‌سریال سیاه و خشن به قدرت رسیدن زنی را در صحنه موادمخدر میامی نشان می‌دهد. این شخصیت از کشف و دستگیری توسط مقامات پلیس طفره می‌رود و در عین‌حال با کسانی که می‌خواهند امپراتوری سرسخت او را به چالش بکشند و ادعای مالکیت آن را داشته‌باشند، مقابله می‌کند. ورگارا در نقش مادرخوانده کوکایین در این سریال دیده شد و بسیاری بازی او را در نقشی تعیین‌کننده، حرفه‌ای می‌نامند. این سریال به بازیگر اجازه می‌دهد تا خارج از نقش‌های کمدی شناخته شده‌اش بدرخشد.

ورگارا برای تبدیل شدن به گریسلدا 3 ساعت گریم مو و آرایش را تحمل کرده‌است. او درباره زمانی که به تکامل جسمی و ذهنی خود برای این درام فکر می‌کرد، به مجله پیپل گفت: «من باید راه رفتنم را تغییر می‌دادم و حتی صحبت کردنم را.

من نمی‌خواستم شبیه گلوریا پریچت با بینی جعلی باشم. من می‌خواستم مردم گلوریا را فراموش کنند و این نکته اصلی سریال بود. شخصیت من در این سریال در دهه 70 و 80 در میامی زندگی می‌کرد. پس درست بودن ظاهر برای من بسیار مهم بود. من باید در سریال محو می‌شدم».

منبع: مایکت

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

خروج از نسخه موبایل