ساعت گلکسی واچ اولترا سامسونگ چه قابلیت هایی دارد؟

ساعت گلکسی واچ اولترا سامسونگ چه قابلیت هایی دارد؟

گلکسی واچ اولترا سامسونگ ساعت هوشمند خوش ساخت و همه چیز تمام جدیدی است که به نظر می رسد قرار است سایر رقیبان خود را در سال ۲۰۲۴ به زانو در بیاورد. در این مقاله از پلازا با هم تمامی ریزه کاری های مربوط به Galaxy Watch Ultra را بررسی خواهیم کرد.

ساعت های هوشمند را می توان موفق ترین و مهمترین گزینه در بین گجت های پوشیدنی دانست که رقابت سنگینی بین برند های بزرگ مانند اپل و سامسونگ برسر ارائه بهترین مورد در آن وجود دارد. کاربرد حرفه ای و عامه پسند بودن این گجت آن را به یکی از گزینه های مورد علاقه خیلی از کاربران تبدیل کرده است. بهترین برند در ساخت این دیوایس ها تا به اینجای کار اپل بوده و توانسته نام اپل واچ را به خوبی جا بیندازد. اما باید گفت سامسونگ این بار با گلکسی واچ اولترا چنان سطح کیفی بالایی را به کاربران ارائه داده است که بعید است اپل بتواند از پس آن بر بیاید. در این مقاله می خواهیم با هم ویژگی هایی که این ساعت هوشمند دارد را بررسی کنیم و این کار را با بررسی سخت افزار این ساعت آغاز خواهیم کرد.

فهرست مطالب

مشخصات گلکسی واچ اولترا

وقتی بخواهیم سخت افزار ارائه شده برای محصولات پریمیوم سامسونگ را بررسی کنیم، می توانیم بگوییم خیالمان از اینکه از بهترین ها در آن استفاده شده است راحت خواهد بود. در حال حاضر کمتر برندی دست و دلبازی سامسونگ را در استفاده از قطعات بروز و جدید دارد. التبه باید گفت که سامسونگ هم با بالا بردن قیمت پول تک تک آنها را از کاربران خواهد گرفت، اما باز هم ارائه یک سخت افزار بروز و قوی موضوعی مهم برای دستگاهی مانند یک ساعت هوشمند خواهد بود. اگر نگاهی به جدول زیر بیندازید می توانید ببینید که گلکسی واچ اولترا هم دقیقا یکی از همین دیوایس ها خواهد بود:

مشخصات ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا
ابعاد ۴۷.۷ در ۴۷.۴ در ۱۲.۱ میلی متر
وزن ۶۰.۵ گرم
صفحه نمایش ۱.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۴۸۰ در ۴۸۰
تراشه اگزینوس W1000
رم و فضای ذخیره سازی ۲ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی
سیستم عامل 5 Wear OS با رابط کاربری One UI Watch 6
پشتیبانی از سیم کارت LTE و تمام شبکه های مخابراتی قبل از آن
باتری لیتیوم یونی ۵۹۰ میلی آمپری با شارژر ۱۰ وات
قیمت در حدود ۷۰۰ دلار

همانطور که مشاهده می کنید، این ساعت هوشمند می تواند عنوان یکی از بهترین ساعت های بازار را به خود اختصاص دهد و از نظر سخت افزاری جزو پیشرفته ترین ساعت ها قرار دارد. اما باید گفت از نظر قیمتی نیز می تواند به اندازه یک گوشی پرچمدار سری S سامسونگ هزینه روی دست کاربران بگذارد. برای اینکه بدانیم موارد گفته شده واقعا چقدر اهمیت داشته و عملکرد این ساعت چطور است، در ادامه همه آنها را به صورت موردی بررسی می کنیم.

معرفی ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا سامسونگ

رویداد های گلکسی آنپکد (Galaxy Unpacked) سامسونگ تبدیل به یکی از مهمترین رویداد های معرفی تکنولوژی های جدید در دنیا شده است و این روز ها این برند یکی از مدعیان اصلی ارائه تکنولوژی های جدید در جهان به شمار می رود. در رویداد ماه جولای ۲۰۲۴ که در پاریس برگزار شد، دستگاه هایی مانند گلکسی زد فولد ۶، ساعت گلکسی واچ اولترا و همینطور گلکسی رینگ (برای اطلاعات بیشتر به مقاله حلقه جادویی سامسونگ مراجعه کنید) به صورت رسمی معرفی شده و به نمایش عموم در آمدند. گلکسی واچ اولترا سامسونگ یکی از محصولاتی بود که در نگاه اول خیلی از کاربران را به خود خیره کرده و این پیام را به کاربران می رساند که دوران حکمرانی اپل واچ اولترا ۲ به پایان رسیده است.

معرفی ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا سامسونگ

این ساعت هوشمند خوش ساخت با بدنه تیتانیومی ضد خش، سیستم ضد آب با تحمل فشار تا ۱۰۰ متری، باتری شگفت انگیز، تراشه ۳ نانومتری قدرتمند و بسیاری ویژگی های دیگر، نسبت به مدل قبلی خود تغییرات بسیار زیادی داشته است و می تواند به عنوان یک شگفتی در دنیای ساعت های هوشمند شناخته شود. در کنار این موارد باز هم باید گفت از ساعت های هوشمند هم رده خود شرایط قیمتی بهتری نیز دارد و بیشتر به فکر جیسب ما خواهد بود. در ادامه تمامی موارد گفته شده را به صورت موردی باز خواهیم کرد.

طراحی گلکسی واچ اولترا

از نظر طراحی باید گفت که شرایط گلکسی واچ اولترا یکی از بهترین و جذاب ترین حالت هایی است که یک ساعت هوشمند می تواند ارائه دهد. در اینجا ما یک ساعت مربعی شکل و زیبا با قالب تیتانیومی را داریم که سه دکمه سخت افزاری در سمت راست آن قرار گرفته و صفحه نمایش گردان روی این بدنه مربعی می تواند کاملا غافلگیر کننده باشد. این ساعت از نظر ابعاد می تواند جزو ساعت های نسبتا بزرگ باشد و وزن آن نیز به نسبت سایر ساعت ها کمی سنگین تر خواهد بود. البته در کلاس ساعت های سیم کارت خور می تواند یک ساعت سبک نیز به شمار برود.

گلکسی واچ اولترا با یک فریم تیتانیومی، صفحه سفایر کریستال یا همان یاقوت کبود، که گران قیمت ترین صفحه نمایش برای ساعت ها می باشد، و همینطور قاب پشت سرامیکی ارائه شده است که آن را از نظر کیفیت سخت به یک ساعت سطح بالا تبدیل کرده است. همینطور این ساعت گواهی IP68 با تحمل فشار 10 ATM را دارد. گلکسی واچ اولترا می تواند تا ۱۰۰ متر فشار آب را تحمل کند و آزمایش های استاندارد MIL-STD 810H را نیز قبول شده است. این آزمایش نظامی مربوط به سری تست های خاص بوده که تعیین می کند آیا یک محصول قابلیت کار کردن در شرایط سخت را دارد یا نه.

همچنین بخوانید :

این ساعت در سه رنگ سفید تیتانیومی، خاکستری تیتانیومی و نقره ای تیتانیومی، و با یک بند سیلیکونی عرضه می شود که بنا به نیاز می تواند توسط با هر بند دیگری جایگزین شود. در کل باید گفت که گلکسی واچ اولترا می تواند به عنوان یکی از بهترین و خاص ترین ساعت های سال ۲۰۲۴ شناخته شود و امکاناتی که در آن عرضه شده است، از بهترین موارد به شمار می رود.

سخت افزار Galaxy Watch Ultra

اگر با ساعت های هوشمند و شرایط سخت افزاری آنها آشنا باشید، از این موضوع اطلاع دارید که خیلی نمی توان از آنها انتظار سخت افزار بالایی داشت. خیلی از برند های چینی حتی نوع تراشه استفاده شده را نیزط اعلام نکرده و صرفا اطلاعات محدودی در مورد رم و فضای ذخیره سازی آنها منتشر خواهد شد. اما گلکسی واچ اولترا با تمامی این ساعت ها فرق می کند!

سامسونگ برای گلکسی واچ اولترا یک تراشه جدید را معرفی کرده است که برای اولین بار در جهان از معماری ۳ نانومتری استفاده می کند. اگزینوس W1000 تراشه ای تازه توسعه داده شده توسط سامسونگ است که در ساعت های  Samsung Galaxy Watch7 و Galaxy Watch Ultra عرضه می شود و به نوعی جایگزین اگزینوس W930 با معماری ۵ نانومتری است. در این پردازنده ما می توانیم ۵ هسته پردازشی را داشته باشیم که یک هسته با عملکرد بالا، از نوع Cortex-A78 و ۴ هسته با مصرف بهینه از نوع  Cortex-A55 اجزای تشکیل دهنده آن هستند. این ترکیب باعث شده است که سرعت این تراشه بیشتر از نمونه های قبلی شده و در تست های انجام شده نسبت به مدل قبلی خود ۲.۷ برابر سریعتر عمل کند.

این تراشه با پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 ارائه می شود و می تواند از این نظر نیز ویژگی های خوبی را به کاربارن بدهد. هرچند یک صفحه ۱.۵ اینچی نیاز به GPU نداشته و ماهیت برنامه های آن چیز دیگری است، اما باز هم این امکان می تواند در روانتر و بهتر کار کردن این برنامه بسیار ایده آل باشد. یکی از ویژگی های مهم این تراشه در کنار قدرت پردازشی آن، امکان برقراری ارتباط از طریق شبکه های LTE و پشتیبانی از 4G، بلوتوث، وای فای و همینطور NFC است.

همچنین بخوانید :

این تراشه با کمک میزان فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایت و همینطور ۲ گیگابایت رم می تواند هر برنامه ای که برای آن توسعه داده شود را به خوبی هندل کرده و کیفیتی بی نظیر را به کاربران ارائه دهد. این موضوع این امکان را برای سامسونگ ایجاد کرده که قابلیت ها و برنامه های ترکر ورزشی آن را نیز بهبود دهند که در بخش های بعدی در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

صفحه نمایش گلکسی واچ اولترا سامسونگ

وقتی صحبت از صفحه نمایش در یکی از محصولات سامسونگ باشد، می توان گفت که با یکی از بهترین صفحه هایی که می توان دید طرف هستیم؛ بخصوص وقتی این دیوایس، یک محصول پرچمدار و حرفه ای باشد. سامسونگ در کنار ال جی، تولید کننده بهترین صفحه نمایش ها و دیسپلی ها در جهان است و برند های بزرگ دیگر برای محصولات خود از صفحه نمایش های تولید شده توسط آنها استفاده می کنند. در ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا از یک صفحه نمایش کم مصرف سوپر امولد حرفه ای استفاده شده است.

این صفحه نمایش در عین مصرف بهینه و مناسب بودن برای ساعت ها، می تواند کیفیت تصویر خارق العاده ای را ارائه دهد. تراکم پیکسلی ۳۲۷ پیکسل در اینچ باعث شده است که تصویری با جزئیات در این صفحه ۱.۵ اینچی مشاهده شود. همینطور نوردهی بسیار بالای آن، که می تواند در حالت ماکزیمم به ۳۰۰۰ نیت برسد، می تواند شرایطی را ایجاد کند که به راحتی بتوان در زیر نور خورشید نیز از این ساعت استفاده کرد.

سیستم عامل و ویژگی های نرم افزاری Galaxy Watch Ultra

از آنجا که ساعت های هوشمند مانند گوشی ها امکانات زیادی برای شخصی سازی در اختیار کاربران قرار نمی دهند، این موضوع که بدانیم در زمان خرید با چه سیستم عاملی به ما ارائه می شوند و چه ویژگی های نرم افزاری یا دارند، از موارد بسیار مهم در انتخاب آنها به شمار می رود. در خصوص سیستم عامل گلکسی واچ اولترا سامسونگ باید گفت که ما شاهد استفاده از Android Wear OS 5 در این ساعت هستیم که با رابط کاربری One UI Watch 6 ترکیب شده است. این دو مورد می توانند در کنار هم تمامی نیاز های یک ساعت برای دسترسی به امکانات بروز را رفع و رجوع کنند.

با وجود سخت افزار قدرتمندی که در این گوشی وجود دارد، باید گفت که برای استفاده از تمامی ظرفیت سیستم عامل هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و مهندسین سامسونگ هم این موضوع را به خوبی درک کرده و تمامی توان خود را برای ارائه ویژگی ها و قابلیت های ویژه در گلکسی واچ اولترا به کار گرفته اند. اگر بخواهیم به صورت فهرست وار مهمترین ویژگی های آن را مطرح کنیم، می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • واچ فیس های متنوع با ویژگی های بصری زیبا؛
  • امکان تغییر واچ فیس ها به حالت شب به صورت خودکار؛
  • دکمه Quick Button قابل تنظیم برای کاربرد های مختلف؛
  • ویژگی های Double Pinch Gestures قابل تنظیم برای کار کردن با ساعت؛
  • قابلیت Multi Sport برای جابجایی سریع بین حالت های مختلف ورزشی؛
  • ردیابی بهبود یافته ضربان قلب  با کمک سنسور های جدید BioActive  برای تشخیص بهتر؛
  • حالت صرفه جویی در باتری حرفه ای با امکان ۱۰۰ ساعت ذخیره انرژی در حالت عادی و ۳۷ ساعت ذخیره برای حالت ورزشی؛

در کل باید گفت که گلکسی واچ اولترا سامسونگ از نظر نرم افزاری می تواند یک ساعت همه چیز تمام و حرفه ای باشد و هر انتظاری که از یک ترکر ورزشی حرفه ای و ساعت هوشمند دارید را برای شما برآورده خواهد کرد.

ارتباطات و سنسور ها در گلکسی واچ اولترا

بخش سنسور ها و ارتباطات از مهمترین قسمت های یک ساعت هوشمند به شمار می رود. در این مورد ما مجموعه ای از امکانات ریز و درشت فرعی را داریم که شاید هیچ کدام آنها به اندازه قدرت پردازنده مهم نباشند، اما همین موارد جزئی هستند که خیلی از تفاوت ها را خل گرده و تعیین می کنند آیا یک ساعت می تواند بهترین گزینه در بازار باشد یا تنها یک نمونه مشابه هزاران مدل دیگر است!

در مورد گلکسی واچ اولترا باید گفت که از هر نظر ویژگی های قدرتمندی را شاهد هستیم. اصلی ترین ویژگی ارتباطی آن پشتیبانی از سیم کارت های 4G و شبکه های LTE است. بعد از آن نیز وای فای Dual Band و بلوتوث ورژن ۵.۳ در این دستگاه خودنمایی می کنند. همینطور فناوری NFC نیز مانند سایر دستگاه های پرمیوم در آن وجود دارد.

از نظر سنسور ها باید گفت گلکسی واچ اولترا سامسونگ سنگ تمام گذاشته است و هر چیزی که فکرش را بکنید در دل آن جای گرفته است. مهمترین سنسور هایی که می توان برای این گوشی معرفی کرد این موارد هستند:

  • حسگر ضربان قلب (از نوع BioActive): برای اندازه گیری ضربان قلب کاربر؛
  • حسگر الکتروکاردیوگرام (ECG): برای نظارت بر فعالیت الکتریکی قلب و تشخیص مشکلات قلبی؛
  • آنالیز امپدانس بیوالکتریک (BIA): برای تحلیل ترکیب بدن و ارائه داده های مربوط به چربی بدن، توده عضلانی و غیره؛
  • حسگر اکسیژن خون (SpO2): برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون در حالت عادی و فعالیت های سنگین؛
  • حسگر دما: برای نظارت بر دمای بدن؛
  • شتاب سنج: برای تشخیص حرکت و فعالیت های بدنی؛
  • ژیروسکوپ: برای اندازه گیری و کنترل حرکت های زاویه ای؛
  • آلتی-بارومتر: برای اندازه گیری ارتفاع و فشار هوا؛
  • حسگر نور محیط: برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش بر اساس نور محیط؛
  • قطب نما: برای تعیین جهت و استفاده در برنامه های مختلف؛
  • موقعیت یابی پیشرفته: شامل تمامی ویژگی های موقعیت یابی GPS (L1+L5)، GLONASS، GALILEO و BDS؛

باتری Galaxy Watch Ultra

در خصوص باتری باید گفت که سامسونگ برای گلکسی واچ اولترا خود، از باتری لیتیوم یونی ۵۹۰ میلی آمپری که در ساعت های پرو استفاده می کند، استفاده کرده است. این باتری در مدل های قبلی تنها در ساعت گلکسی واچ ۵ پرو دیده شده بود و می تواند سطح انرژی بسیار ایده الی را برای یک ساعت هوشمند فراهم کند.

این باتری به کمک یک شارژر ۱۰ وات مغناطیسی در مدت ۱.۵ ساعت به صورت کامل شارژ شود و تا مدت ۳ روز به صورت عملیاتی و با تمامی ویژگی ها روشن بماند. البته در صورتی که حالت صرفه جویی باتری فعال باشد، می تواند عمر بسیار بیشتری داشته باشد.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی واچ اولترا

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد در ۱۰ جولای سال ۲۰۲۴ به صورت رسمی معرفی شد و دو هفته بعد در ۲۴ جولای ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد. عمدتا محصولات سامسونگ گسترش خوبی در بازار داشته و اگر از علاقه مندان به این ساعت حرفه ای و کامل هستید برای تهیه آن لازم نیست زیاد صبر کنید.

در مورد قیمت گلکسی واچ اولترا باید گفت که ما در اینجا با یک ساعت گران قیمت ظرف هستیم که در رنج خود می تواند ارزش خرید خیلی خوبی را داشته باشد. این ساعت با قیمت ۶۴۹ دلار روانه بازار خواهد شد که البته بسته به رنگ، نوع بندی که دارد و مورادی از این دست، قیمت آن می تواند کمی بالا و پایین شود.

هر چند این قیمت با یک گوشی پرچمدار برابری می کند و ساعتی گران را در اینجا داریم، اما اگر بخواهیم آن را با ساعت اپل واچ اولترا ۲ که در حدود ۷۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است مقایسه کنیم، خواهیم دید که در این رده ارزش خرید داشته و شما پولی دور نریخته‌اید!

البته در صورتی که نیاز به ساعت هایی اقتصادی داشته باشید، می توانید سری به مقاله بهترین ساعت هوشمند مکالمه دار ارزان بزنید تا با این دیوایس های سطح بالا و قیمت پایین دیگری آشنا شوید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گلکسی واچ اولترا سامسونگ پرداختیم، ساعت هوشمند جدیدی که با امکاناتی ویژه توسط سامسونگ معرفی شده است و می توان آن را قدرتمند ترین ساعت در سال ۲۰۲۴ دانست. این ساعت بزرگ و نسبتا سنگین با بدنه ای تیتانیومی می تواند تا ۱۰۰ متر فشار آب را تحمل کرده و پردازنده ۳ نانومتری اگزینوس W1000 آن پیشرفته ترین پردازنده برای تجهیزات پوشیدنی خواهد بود. صفحه نمایش سوپر امولد ۱.۵ اینچی این ساعت با ۳۰۰۰ نیت نوردهی در زیر آفتاب قابل استفاده خواهد بود و می تواند به کمک سیم کارت 4G امکانات خوبی را بدون نیاز به اتصال به گوشی در اختیار کاربر قرار دهد. همینطور سنسور های پیشرفته از جمله BioActive در ترکینگ ورزشی پیشرفته به کاربران کمک می کنند. خوشحال می شویم نظرات خود در مورد این ساعت را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل