معرفی و بررسی فیلم عطرآلود؛ متفاوت و خاص!

معرفی و بررسی فیلم عطرآلود؛ متفاوت و خاص!

عطرآلود فیلمی جدید و عاشقانه است که در سال 1403 در سینماهای کشور اکران شد. این اثر به کارگردانی هادی مقدم‌دوست ساخته شد. در این مقاله با معرفی فیلم عطرآلود همراه شما هستیم.

هادی مقدم‌دوست کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایران در سال 1350 به دنیا آمد. او فعالیت خود را با دستیاری کارگردان فیلم سفر در سال 1373 شروع کرد و سرانجام در سال 1389 توانست کارگردانی فیلم چسب زخم (اپیزود ملاقات) را برعهده بگیرد. این کارگردان بیشتر برای ساخت فیلم‌هایی همچون سر به مهر و هیهات مشهور است‌. او همچنین تا کنون موفق به کسب سیمرغ بهترین کارگردانی بخش نگاه نو برای سربه‌مهر و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه برای شعله‌ور شده است. از کارهای تلویزیونی هادی مقدم‌دوست باید به نویسندگی برای سریال وضعیت سفید و کارگردانی و نویسندگی سریال سرباز اشاره کنیم.

فیلم عطرآلود به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و نویسندگی حسین حسنی ساخته شده است. یوسف منصوری تهییه‌کنندگی این اثر را برعهده داشت. عطرآلور توسط سازمان سینمایی سوره تولید و به دست حوزه هنری توزیع شد. این اثر همچنین در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و توانست در 5 رشته نامزد شود. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم ایرانی عطرآلود همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم عطرآلود

ژانر فیلم سینمایی عطرآلود ملودرام، عاشقانه و اجتماعی است. این فیلم در تاریخ 16 خرداد 1403 در سینماهای کشور اکران عمومی شد. پیش از آن نیز در جشنواره فیلم فجر 1401 نمایش داده شده بود. مدت زمان این اثر 90 دقیقه است.

داستان فیلم عطرآلود

داستان فیلم عطرآلود

در این بخش با خلاصه فیلم سینمایی عطرآلود همراه شما هستیم. داستان این اثر حول محور مردی جوان به نام علی می‌گردد که به همراه همسر باردارش عاطفه زندگی عاشقانه‌ای دارد. در این میان علی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و به شدت نگران مخارج بیماری و مقدار سرمایه‌ای برای فرزند متولد نشده‌اش است. عاطفه زنی خونگرم و مهربان است که به همسرش علاقه زیادی دارد و همواره از تصمیمات او پشتیبانی می‌کند. علی در حین اینکه به دنبال راه حل می‌گردد، در حرفه خود عطرسازی نیز فعالیت می‌کند. او قصد دارد یک عطر خاص بسازد که شرکت‌های عطرسازی با او قرارداد کاری ببندند. در میان تمام این دلمشغولی‌ها پیشنهاد علی به یکی از آشناهایش موب بهم خوردم ریتم زندگی او و خودش می‌شود. حال علی در دل نگرانی‌هایی که دارد، باید فکر چاره برای مشکل تازه پیش آمده باشد…

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم عطرآلود

در این قسمت با بیوگرافی بازیگران اصلی و همچنین معرفی سایر بازیگران فیلم همراه شما هستیم.

مصطفی زمانی

مصطفی زمانی هنرپیشه اهل کشور ایران متولد 30 خرداد سال 1361 است. او نخستین بار در سال 1385 برای اولین بار با نقش یوسف پیامبر در این سریال به مردم معرفی شد و توانست به شهرت برسد. این بازیگز سپس نقش کوتاهی در سریال در چشم باد ایفا کرد و در سال 1388 با فیلم آل وارد سینمای ایران شد. حضور در نقش فرهاد سریال شهرزاد باری دیگر بر شهرت این هنرپیشه افزود. او تا کنون چندین بار برنده جوایز مختلف سینمایی و چند بار نامزد جشنواره فیلم فجر شده است. فیلم‌های کیفر، قصه پریا، پریناز، یک عاشقانه ساده، ملکه، خط ویژه، ماهی سیاه کوچولو، بدون قرار قبلی، سریال‌های نهنگ آبی و سریال آمرلی از آثار دیده‌شده این بازیگر هستند.

همچنین بخوانید :

هدی زین‌ العابدین

هدی زین‌العابدین هنرپیشه اهل ایران در 23 خرداد سال 1368 به دنیا آمد. او بازیگری را از حضور در پیام‌های بازرگانی و کارهای مدلینگ آغاز کرد تا اینکه در سال 1384 با فیلم خانه روشن رسما حرفه خود را آغاز کرد. هدی زین‌العابدین با نقش فاطمه در سریال سقوط یک فرشته به شهرت رسید. او تا کنون دوبار نامزد جشنواره فجر شده است. از آثار معروف خانم زین‌العابدین باید به فیلم‌های عرق سرد، فیلم دست‌انداز، زالاوا، دسته دختران، سریال‌های همه خانواده من، رقص روی شیشه، سریال رهایم کن و در انتهای شب اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

کوروش تهامی

کوروش تهامی بازیگر اهل کشور ایران در 4 اردیبهشت سال 1350 متولد شد‌. او بازیگری را با تئاتر شروع کرد و در سال 1375 با فیلم سینما سینماست وارد دنیای سینما شد. کوروش تهامی دانش آموخته تئاتر است و تا کنون در عرصه‌های مختلف اجراهای تئاتر موفقو به عنوان مؤلف و کارگردان نیز در این صحنه فعالیت کرده‌ است. کوروش تهامی تا کنون یکبار کاندید کاندید جشنواره فجر شده است. از آثار مهم این بازیگر باید از فیلم‌های به رنگ ارغوان، برف روی شیروانی داغ، گناهکاران، رگ خواب، سریال‌های روشن‌تر از خاموشی، مریم مقدس، ساعت شنی، ملکوت، تبریز در مه، یه تیکه زمین، گمشدگان، آشوب و دل یاد کنیم.

همایون ارشادی

همایون ارشادی بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون اهل ایران در 5 فروردین سال 1326 متولد شد. این هنرپیشه از سال 1373 با فیلم کاکادو بازیگری را در سینما آغاز کرد. همکاری با مرحوم عباس کیارستمی در فیلم طعم گیلاس سبب شد تا همایون ارشادی به شهرت برسد. این اثر دیده شده موفق شد تا جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن را بدست آورده و به همین دلیل آقای ارشادی نه تنها در ایران بلکه در جهان تبدیل به چهره شد. فیلم بعدی که همایون ارشادی در آن ایفای نقش داشت، درخت گلابی بود که باز هم توجهات جهانی کسب کرد. این بازیگر حضور در تلویزیون را از سال 1377 با سریال هم‌شاگردی‌ها شروع کرد. از جمله آثار دیده شده آقای ارشادی فیلم‌های زندگی با چشمان بسته، ما همه گناهکاریم، ملکه، گناهکاران، بادبادک‌باز، آرمان‌شهر و مجموعه‌های باغ بلور، تا ثریا، رقص روی شیشه، مانکن و سایه باز هستند.

سایر هنرپیشه های عطرآلود عبارتند از:

  • زنده یاد حسام محمودی
  • سودابه بیضایی
  • شهروز ابراهیمی

نقد فیلم سینمایی عطرآلود

عطرآلود به کارگردانی هادی مقدم‌دوست ساخته شده است. فردی که پیش از این آثار جذابی همچون سربه‌مهر یا سرباز را کارگردانی کرده است. عطرآلود رنگ و بوی فیلم‌های دیگر این کارگردان را دارد و دلمشغولی آن نشان دادن احساسات درونی فرد است. قهرمان داستان، علی، به طور ساختارشکنانه‌ای به دلیل داشتن بیماری سرطان آینده چندان بلندی ندارد. در واقع در اکثر فیلم‌هایی که تا کنون دیده بودیم، قهرمان داستان اینقدر به مرگ نزدیک نبود. دغدغه‌مندی علی در واقع بخاطر خودش نیست، او می‌خواهد همه چیز را سر و سامان دهد و به آرزوی دیرینه‌اش نیز برسد تا با خیال آسوده به سوی ترک دنیا برود.

عاطفه که نقش اصلی زن است، گاه بسیار کلیشه‌ای به تصویر کشیده می‌شود اما بازی خوب هدی زین‌العابدین خصوصا در یک سوم پایانی فیلم، عاطفه را از حال منفعلانه خود دور می‌کند. سایر نقش‌ها نیز بازی متوسطی دارند و همچنین تاثیر کمتری نسبت به نقش‌های اصلی دارند.

فیلم ریتم کند و کسل کننده‌ای دارد و برای یک فیلم رمانتیک زیادی غمگین است. همین اتفاق نیز باعث می‌شود مخاطب به آن چندان جذب نشود. در واقع عطرآلود متفاوت است اما می‌توانست این تفاوت خود را به شکل بهتری نشان دهد. فیلم تعلیق یا شوک داستانی ندارد. مخاطب دائم منتظر است اتفاقی بیافتد اما کارگردان آنقدر بر روی حالات روحی قهرمان داستان تمرکز دارد که نمی‌تواند به این حالت مخاطب پاسخ دهد. نکته مهم بعدی صدای مصطفی زمانی در نقش علی است. اگرچه برای نشان دادن بیماری او صحبت‌های بازیگر کمی بریده بریده می‌شود اما فهم بعضی از دیالوگ‌ها واقعا برای مخاطب سخت است.

همچنین بخوانید :

در مجموع با فیلمی روبه‌رو هستید که ارزش یکبار تماشا را دارد. این اثر نامزد 5 عنوان بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن، بهترین نقش اول زن و بهترین نقش اول مرد شد و توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن شود.

سخن نهایی

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم عطرآلود همراه شما بودیم. این اثر یک ملودرام عاشقانه از هادی مقدم دوست است که پس از اکران خود توجه‌ها را جلب کرد. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ نقاط قوت و ضعف آن چه هستند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل