معرفی انیمه nanbaka؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

معرفی انیمه nanbaka؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه Nanbaka یک انیمه کمدی است که داستان چند زندانی در یک زندان مخوف را روایت می‌کند. اما انیمه زندانی ها با تمام انیمه‌هایی که در این ژانر پخش شده‌اند، متفاوت است. با ما در معرفی انیمه نانباکا همراه باشید.

زندانی را تصور کنید که غذای خوبی داشته باشد و تقریبا امکانات خوبی را نیز برای زندانیان فراهم کند. در چنین صورتی ممکن است برخی از زندانیان دیگر دوست نداشته باشند از چنین زندانی فرار کنند. این همان چیزی است که برای شخصیت‌های اصلی انیمه Nanbaka، اسطوره‌های فرار از زندان، اتفاق می‌افتد. انیمه نانباکا که با نام انیمه The Numbers نیز شناخته می‌شود، اقتباسی از یک مانگا به نویسندگی شو فوتاماتا (Shō Futamata) است.

ژانر انیمه زندانی ها کمدی است و شخصیت‌های آن، از زندانی‌ها گرفته تا زندانبانان، با هر چه شما تا به حال دیده‌اید متفاوتند. برای این که با این انیمه آشنا شوید، تا انتها با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه نانباکا

تعداد قسمت های انیمه نانباکا

زندان مخوفی شناور روی آب در جایی نامعلوم وجود دارد که از پیشرفته‌ترین امکانات امنیتی برخوردار است. هیچ راه فراری از این زندان وجود ندارد و تنها زندانیان خطرناک در آن‌جا حبس هستند. حال 4 زندانی در این زندان زندگی می‌کنند که هر کدام اسطوره فرار هستند. این 4 زندانی که همگی در سلول 13 حبس هستند به خوبی با هم کنار می‌آیند و در مدتی کوتاهی با هم دوست می‌شوند.

داستان با تلاش برای فرار این 4 زندانی از زندان نانبا شروع می‌شود. جیوگو (Jyugo)، که به دلیل فرار کردن مکررش از زندان، به یک حبس طولانی محکوم شده است. اونو (Uno)، یک قمارباز قهار است که زنان را دوست دارد. راک (Rock) که تنها تفریحاتش خوردن و جنگیدن است و نیکو (Nico)، یک معتاد سابق مواد مخدر که اتفاقا اوتاکو است.

این 4 زندانی از موانع امنیت بسیاری عبور می‌کنند تا بتوانند از زندان فرار کنند. اما با زندانبان خشن هاجیمه سوگوروکو (Hajime Sogoroku) روبرو می‌شود. او با یک ضربه هر 4 تای آن‌ها را نقش زمین کرده و به سلولشان باز می‌گردانند.

بعد از این اتفاق این 4 مرد با خود فکر می‌کنند که با توجه به تمام امکانات موجود در این زندان، به خصوص غذای فوق‌ العاده آن، فرار کردن بیهوده است. به همین دلیل، تصمیم می‌گیرند همان جا بمانند. اما آیا تا انتها بر این تصمیم پابرجا می‌مانند؟ آیا هر 4 نفر آن‌ها با هم رو راست هستند یا چیزی را از گذشته خود پنهان کرده‌اند! با دانلود انیمه Nnbaka می‌توانید به این سوالات پی ببرید.

شخصیت های انیمه نانباکا

این انیمه به نحوی زندگی روزمره زندانیان را روایت می‌کند. هر قسمت شما شاهد اضافه شدن چندین کاراکتر‌ هستید که ممکن است برخی از آن‌ها تاثیر خاصی رو روند این انیمه نداشته باشند، اما همگی به بامزه‌تر شدن داستان کمک می‌کنند. کاراکترهای انیمه زندانی ها به شرح زیر هستند:

همچنین بخوانید :

جیوگو (Jyugo)

زندانی شماره 1315. او اصالتا ژاپنی است و موهای مشکی با رگه‌های قرمز در انتهای آن‌ها دارد. او هتروکرومی است، یعنی چشم‌هایش دو رنگ متفاوت دارند؛ چشم چپش سبز و چشم راستش بنفش است. او با اعتماد به نفس، شاد، پر جنب و جوش بوده که به راحتی خسته می شود.

او در باز کردن هر نوع قفل مکانیکی یا الکترونیکی مهارت دارد. تنها استثنا آن حلقه‌های آهنی هستند روی گردن، مچ دست و مچ پاهای او آویخته شده‌اند. این حلقه‌های آهنی در هنگام خواب توسط نگهبانی با زخمی در پشت گردنش به طور مرموزی بر روی او گذاشته شده است.

پدرش زندانی شماره 610 در زندان نانبا بود و به “شرم زندان نانبا” معروف بود. او از نگهبانی که غل و زنجیر را روی او گذاشته متنفر است و مشتاق یافتن او و برداشتن آن است. او تمام زندان‌های دنیا را برای یافتن آن نگهبان گشته است، اما هنوز موفق به یافتن او نشده است. نام او فقط به معنای «پانزده» است.

صداپیشه این شخصیت یوتو یومرا (Yūto Uemura) است. یومرا با این که هنوز جوان است اما به دلیل صدای زیبا و استعداد فراوانی که دارد، شخصیت‌های بسیار برجسته‌ای را دوبله کرده است. از بین شخصیت‌هایی که او زنده کرده است، می‌توان به تورفین در انیمه حماسه وینلند، آتسوشی ناکاجیما در انیمه سگ های ولگرد بانگو، هیرو در انیمه دارلینگ در فرانکس، میناتو نارومیا در انیمه تسورونه و جوانی یوهان در انیمه مانستر اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

اونو (Uno)

زندانی شماره 1311. او اصالتی انگلیسی دارد و در انیمه Nanbaka معمولا او را با یک گیس بلند و یک کلاه بر سر می‌بینید. او عاشق زنان و قمار است و اغلب کارت‌هایی به همراه دارد. همچنین دارای حافظه بصری بسیار خوبی است که می‌تواند تنها با یک لحظه نگاه کردن به یک چیزی آن را با تمام جزئیات به خاطر بسپارد. همچنین عاشق این است که حین انجام کاری روی نتیجه آن شرط بندی کند.

او مهربان، برون گرا و بسیار رک است. او اغلب وقتی هاجیمه در اطراف نیست بقیه اعضای گروه را آرام می‌کند. به طوری که نیکو به او می‌گوید مانند مادر آن‌ها رفتار می‌کند. او به جیوگو بسیار وفادار است و مدام می‌گوید جیوگو کسی است که جان و آزادی او را نجات داده است.

پس از اینکه جیوگو توسط هاجیمه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، از او متنفر می‌شود و می‌گوید که هرگز نمی‌تواند از نگهبانان زندان خوشش بیاید. دلیل این که او قبلا از زندان فرار می‌کرده، داشتن قرار ملاقات‌هایی با زنان مورد علاقه‌اش بوده است.

صداپیشه خوش صدای این شخصیت تتسویا کاکیهارا (Tetsuya Kakihara) نام دارد. کاکیهارا در آلمان به دنیا آمده است و از سال 2003 کار خود را به عنوان صداپیشه در ژاپن آغاز کرد. اون بیشتر به دلیل دوبله شخصیت‌های بازی‌های اوتومه شناخته می‌شود. صدای زیبای او را می‌توانید بر روی ریکو (Rico) یا همان ریکاردو در انیمه Black Lagoon و شخصیت جیرو شیما (Jiro Shima) در انیمه نورا: ظهور قبیله یوکای نام برد.

همچنین بخوانید :

راک (Rock)

یکی دیگر از شخصیت‌های انیمه زندانی ها، راک است که تحت عنوان زندانی 1369 شناخته می‌شود. راک یک زندانی آمریکایی است و از نظر جسمی از سایر هم سلولی‌های خود بزرگ‌تر است. او عاشق جنگیدن و خوردن است. همچنین بسیار قوی و نیرومند است.

در اکثر اوقات آرام و شاد است و به دوستانش اهمیت می‌دهد، اما می‌تواند دم دمی مزاج باشد و سریع از کوره در برود. او زمانی با جیوگو ملاقات کرد که در زندانی دیگر، او را از گرسنگی نجات داد. او مدام از زندان‌هایی که حبس بود فرار می‌کرد؛ زیرا غذای آن‌ها وحشتناک بود. اما آشپزی در زندان ننبا را دوست دارد.

صداپیشه شخصیت راک، آیرو شیوزاکی (Airu Shiozaki) نام دارد. آیرو ایرلندی-ژاپنی است و یکی از خوش چهره‌ترین بازیگران و صداپیشگان ژاپن است. شیوزاکی با وجود این که صدای زیبا و جذابی دارد، اما در انیمه‌های زیادی حضور نداشته و انیمه نانباکا معروف‌ترین اثر او است.

همچنین بخوانید :

نیکو (Nico)

زندانی شماره 1325. یک مرد قد کوتاه و لاغر آمریکایی است که ممکن است او را با یک دختر بچه اشتباه بگیرید. او موهایی سبز دارد و سمت راست بدنش را باندپیچی کرده است. نیکو در محله‌های قفیر نشین آمریکا بزرگ شد جایی که او مجبور بود برای گذران زندگی مواد مخدر بفروشد.

در فصل دوم مشخص می شود که چرا او اینقدر بیمار است و به دارو وابسته است. در کودکی، یک باند مواد مخدر از او برای آزمایش محصولات خود استفاده می کرد که باعث شد او به چندین بیماری ناشناخته مبتلا شود. پس از دستگیری، پزشکان اولین زندانی که برای او فرستاده شد، تحت عنوان تلاش برای کمک به بهبودی او، آزمایش‌های پزشکی دردناک و تهاجمی را روی او انجام دادند که فقط باعث بیماری بیشتر او شد. پس از گذراندن سال‌ها در بهداری زندان، او سرانجام در افسردگی عمیق فرو رفت و آرزو کرد که می‌توانست بمیرد، تا اینکه جیوگو او را آزاد کرد و به او کمک کرد تا دوباره به زندگی علاقه‌مند شود.

همچنین بخوانید :

هاجیمه سوگوروکو (Hajime Sugoroku)

او افسر نظارت بر ساختمان 13 است. مردی بلندقد، قوی و جدی که کچل است و یک زخم به شکل صلیب بر روی سمت چپ صورت خود دارد. او به شوگی علاقه‌مند است و کمربند مشکی در جودو دارد. به دلیل قدرت بدنی بالای او، زندانیان لقب «گوریل» را به او اعطا کردند. هاجیمه شخصی بسیار جدی است و شیطنت زندانیان، به خصوص 4 شخصیت اصلی او را آزار می‌دهد.

گفته می‌شود که او قوی‌ترین از تمام ناظران زندان است. او حاضر است هر کاری که شغلش ایجاب کند انجام دهد، حتی اگر لازم باشد برا جلوگیری از فرار زندانیان دست به کشتن نیز می‌زند. او به جوگو مشکوک است و می‌خواهد سر از کار او دربیاورد.

توموکو سکی (Tomokazu Seki) صداپیشه معروف و محبوب ژاپنی، دوبله هاجیمه را برعهده داشته است. او بیشتر به دلیل دوبله شینیا در انیمه سایکو پس و راب لوکی (Rob Lucci) در وان پیش شناخته می‌شود. با این حال، این دو تنها شخصیت‌های معروفی نیستند که او دوبله کرده است. سکی به جای کایسوکه تاکاهاشی (Keisuke Takahashi) در انیمه Initial D، رکا هوشیمیا (Rekka Hoshimiya) در انیمه نیروی آتش، پاندا در انیمه جوجوتسو کایسن و هاشیدا ایتارو (Hashida Itaru) در انیمه دروازه اشتاینز، صحبت کرده است.

نقد انیمه زندانی ها

انیمه نانباکا به دنیای زندان نانبا می‌پردازد، جایی که چهار زندانی با شخصیت‌ها و تاریخچه‌های جنایی منحصر به فرد تلاش می‌کنند تا از این زندان فرار کنند. این انیمه ترکیبی از کمدی، اکشن و درام است و در عین حال با چالش‌هایی در هماهنگی بین این سبک‌ها روبرو است.

این انیمه دارای دو فصل است. تعداد قسمت های انیمه نانباکا در فصل 1 و 2 به ترتیب 12 و 26 اپیزود هستند. نام انیمه نانباکا بازی با کلمات بوده و ترکیبی از کلمه «nanba» به معنی زندان به همراه کلمه ژاپنی «baka» به معنی احمق است.  این انیمه توسط استودیو Satelight ساخته شده و زمان پخش انیمه زندانی ها نیز 22 مارس 2017 بوده است.

شخصیت‌ها در نانباکا به شدت یک‌بعدی و تک‌خصیصه‌ای هستند که باعث می‌شود داستان کمی سطحی به نظر برسد. با این حال، برخی منابع بر جذابیت و تنوع شخصیت‌ها تاکید دارند که هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند و ارتباطات بین آن‌ها که در طول داستان پرورش می‌یابد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

صداپیشگان و موسیقی متن نانباکا به طور کلی مورد تحسین قرار گرفته است. موسیقی‌های ابتدا و انتهای انیمه به خصوص باعث شده که بینندگان حس خوبی نسبت به سریال داشته باشند. با این که صداپیشگان انیمه جوان هستند، اما به خوبی توانسته‌اند حس خوبی در مخاطب ایجاد کنند و تمام احساسات موجود درون شخصیت‌ها را به او منتقل کنند.

داستان نانباکا ممکن است در نگاه اول ساده و تکراری به نظر برسد و برخی اپیزود‌های پر کننده می‌توانستند بهتر جایگزین شوند. با این وجود، داستان‌های فرعی و پیشرفت‌های شخصیت‌ها جذابیت‌هایی دارند که می‌توانند تماشاگر را مشغول نگه دارند.

نانباکا تجربه‌ای منحصر به فرد از یک انیمه زندانی است که با وجود چالش‌هایی در تعادل بین کمدی و جدیت، توانسته مخاطبین خاص خود را پیدا کند و لحظاتی سرگرم‌کننده و جذاب را ارائه دهد. نانباکا با سبک هنری بسیار رنگارنگ و درخشان خود توانسته توجه زیادی را جلب کند. استفاده از رنگ‌های زنده و پر جنب و جوش در تمام طول سریال نمایان است، اما در برخی نقاط، همین ویژگی‌ها ممکن است با تون داستانی که می‌خواهد جدی‌تر باشد، در تضاد باشد.

می‌توان گفت انیمه نانباکا دارای آرتی زیبا است، اما برخی از مخاطبان به دلیل به کار بردن رنگ‌های تند و شاد بسیاری آن را آزار دهنده می‌خوانند. همچنین تغییر ژانر مکرر نیز سبب شده برخی از مخاطبان آن را پیشنهاد ندهند. البته از نظر برخی نیز ترکیب ژانر‌های کمدی، روزمره و درام توانسته به خوبی شکل بگیرد و انیمه زندانی ها را جالب‌تر ساخته است.

در کل، این انیمه دارای داستانی منسجم نیست اما می‌تواند شما را سرگرم کرده و بخنداند. اگر قصد تماشای انیمه نانباکا را دارید، باید بگوییم که از قسمت‌های اول آن نمی‌توانید به خوب یا بد بودن انیمه پی ببرید. باید چندین قسمت از آن را تماشا کرده و سپس قضاوت کنید.

امتیازات انیمه Nanbaka

بررسی انیمه Nanbaka را با ذکر نمرات این انیمه ادامه می‌دهیم. این انیمه توانسته در سایت IMDb نمره 6.6 و در سایت محبوب ما اوتاکوها یعنی MyAnimeList نمره 7.33 از 10 را به دست آورد.

کلام آخر

از این که تا اینجا در معرفی انیمه زندانی ها همراه بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم این انیمه طنز، خنده به لب‌هایتان بیاورد و در کنار دوستانتان اوقات خوشی داشته باشید. بعد از دیدن انیمه Nanbaka نظر خود را با ما درمیان بگذارید و بگویید کدام یک از شخصیت‌های آن را بیشتر دوست داشتید!

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل