معرفی بهترین پاور بانک های لپ تاپ برای شارژ کردن سریع

معرفی بهترین پاور بانک های لپ تاپ برای شارژ کردن سریع

در دنیای امروز، با افزایش استفاده از لپ‌تاپ‌ها در محیط‌های کاری، آموزشی و حتی تفریحی، نیاز به پاور بانک لپ تاپ برای شارژ سریع بیش از پیش احساس می‌شود. در حال حاضر، پیشرفت‌های قابل توجهی در طراحی و کارایی پاوربانک‌ها مشاهده می‌شود که انتخاب بهترین پاور بانک لپ تاپ ۲۰۲۴ را چالش‌برانگیزتر از همیشه می‌کند.

یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب بهترین پاوربانک Laptop، ظرفیت باتری آن است. پاوربانک‌های امروزی با ظرفیت‌های متنوعی عرضه می‌شوند که می‌توانند نیازهای مختلف کاربران را پوشش دهند. علاوه بر ظرفیت، ویژگی‌هایی همچون سرعت شارژ، تعداد پورت‌های خروجی و قابلیت‌های اضافی مانند شارژ بی‌سیم و تکنولوژی‌های محافظتی از دیگر عواملی هستند که در سال ۲۰۲۴ توجه بیشتری به آن‌ها شده است. در این مقاله از پلازا، به بررسی بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ ۲۰۲۴ می‌پردازیم که توانسته‌اند با ارائه ترکیبی از ظرفیت بالا، سرعت شارژ سریع و امکانات جانبی متنوع، جایگاه ویژه‌ای در بازار پیدا کنند.

فهرست مطالب: 

راهنمای خرید پاور بانک برای لپ تاپ

در ادامه این مطلب چند نکته درباره خرید بهترین پاور بانک برای لپ تاپ را به شما توضیح خواهیم داد.

ظرفیت

بهترین پاور بانک لپ تاپ 2024

اگر فقط نیاز دارید گوشی هوشمندتان در مواقع اضطراری خاموش نشود، تقریبا هر پاوربانکی کارتان را راه می‌اندازد. اما اگر می‌خواهید چندین دستگاه یا باتری لپ‌تاپ را شارژ کنید، نیاز به پاوربانکی با ظرفیت میلی‌آمپر ساعت (mAh) بالا دارید. پاوربانک‌هایی که می‌توانند لپ‌تاپ را شارژ کنند معمولاً ظرفیتی بین ۲۰,۰۰۰ تا ۲۷,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند.

پورت‌ها

پاوربانک‌های بزرگ معمولاً حداقل سه پورت USB دارند که ترکیبی از USB-C و USB-A هستند و می‌توانند انواع دستگاه‌ها مانند گوشی، تبلت و لپ‌تاپ را شارژ کنند. برخی پورت‌ها توان متفاوتی ارائه می‌دهند، مثلاً یک پورت USB-C ممکن است ۶۰ وات و دیگری ۱۰۰ وات باشد. دستگاهی که توان شارژ سریع ۷۰ وات دارد، مانند مک‌بوک ایر جدید، بهتر است به پورت ۱۰۰ وات وصل شود تا بیشترین سرعت شارژ را داشته باشد.

همچنین بخوانید :

شارژ بی‌سیم

در سال‌های اخیر قابلیت شارژ بی‌سیم در پاوربانک‌ها بهبود یافته است. برخی از پاوربانک‌ها اکنون می‌توانند گوشی‌های سامسونگ را با سرعت بالا شارژ کنند. البته شارژ بی‌سیم همیشه کمتر از شارژ با سیم کارآمد است و اگر می‌خواهید کمترین انرژی را هدر بدهید، بهتر است از اتصالات سیمی استفاده کنید.

بهترین پاور بانک های لپ تاپ ۲۰۲۴

در ادامه لیستی از بهترین پاور بانک های لپ تاپ برای شارژ سریع را برای خرید به شما معرفی کرده ایم.

۱. Lion Energy Eclipse Mag ؛ بهترین پاور بانک لپ تاپ ۲۰۲۴

  • ظرفیت: ۲۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت، ۹۹.۹ وات ساعت
  • پورت ها: یک پورت USB-C، دو پورت USB-A و سه پد بی سیم
  • کابل: USB-C

مزایا: شارژ بی‌سیم، طراحی جمع‌وجور با وجود باتری بزرگ، شارژ سریع

معایب: وزن سنگین، بدون نمایشگر

پاوربانک Eclipse Mag از شرکت Lion Energy با ظرفیت بالای ۲۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، می‌تواند لپ‌تاپ را برای چند روز استفاده شارژ نگه دارد. همچنین، سه پد شارژ بی‌سیم آن باعث کاهش نیاز به کابل‌های متعدد می‌شود و به شما اجازه می‌دهد همزمان گوشی، کیس ایرباد و اپل واچ خود را شارژ کنید.

شما می‌توانید همزمان این سه وسیله و لپ‌تاپ را شارژ کنید، اما با افزایش مصرف باتری، زمان شارژ دستگاه‌ها طولانی‌تر می‌شود و باتری سریع‌تر خالی می‌شود. بهترین عملکرد این پاوربانک زمانی است که به عنوان منبع تغذیه اضطراری استفاده شود و پس از شارژ مجدد، می‌تواند به عنوان شارژر بی‌سیم عمل کند. حتی می‌توانید همزمان با استفاده از پدهای بی‌سیم، خود پاوربانک را نیز شارژ کنید.

همچنین بخوانید :

با دو پوند وزن، این پاوربانک سبک نیست، اما طراحی گوشه‌های زاویه‌دار و باریک آن را نسبت به دیگر پاور بانک های بزرگ جمع‌وجورتر کرده است. در این پاور بانک نمایشگری برای نشان دادن مقدار شارژ باقی‌مانده وجود ندارد، فقط چهار چراغ کوچک در یک لبه که تخمینی نسبتاً دقیق از میزان شارژ ارائه می‌دهند.

۲. پاور بانک لپ تاپ ۲۰۲۴: Baseus Power Bank

  • ظرفیت: ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت، ۷۴ وات ساعت
  • پورت: دو پورت USB-C و دو خروجی USB-A
  • کابل: USB-C

مزایا: قیمت عالی، شارژ سریع، طراحی باریک و قابل حمل، دو پورت USB-C

معایب: ظرفیت کمتر نسبت به دیگر پاوربانک های لپ تاپ

پاوربانک Baseus Blade یک پاور بانک سبک و تخت است که کمی بیش از یک پوند وزن دارد. شکل آن بیشتر شبیه تبلت است که این باعث می‌شود تا راحت‌تر در کنار لپ‌تاپ داخل کوله پشتی یا کیف دستی قرار بگیرد.

نمایشگر میزان شارژ باقیمانده را کمتر از واقعیت نشان می‌دهد. این پاوربانک دارای دو پورت USB-C و دو پورت USB-A است و پایه‌های کوچکی در پایین دارد که مانع از حرکت آن هنگام وصل کردن کابل‌ها می‌شود. سرعت شارژ آن قابل تحسین است و فقط چند دقیقه بیشتر از پاور بانک های با ظرفیت بالاتر زمان برد.

همچنین بخوانید :

با ظرفیت ۲۰,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، نمی‌تواند همان مقدار شارژ را که یک پاوربانک بزرگتر ارائه می‌دهد، فراهم کند. این پاوربانک لپ‌تاپ ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو را از ۱۰ درصد به ۶۲ درصد می‌رساند، که حدود ۲۰ درصد کمتر از باتری‌های بزرگتر است. اما با قیمت ۱۰۰ دلار، همچنان یک شارژر قابل حمل سریع با شکل مناسب و تعداد پورت‌های خوب است.

۳. پاوربانک Goal Zero Sherpa 100AC

  • ظرفیت: ۲۵۶۰۰ میلی آمپر ساعت، ۹۵ وات ساعت
  • پورت‌ها: یک پورت USB-C، یک خروجی USB-C، یک ورودی USB-C، دو USB-A، یک پورت AC، یک ورودی خورشیدی و یک پد بی سیم
  • کابل: USB-C

مزایا: پد شارژ بی‌سیم و پورت AC، قابلیت شارژ از خورشید یا پورت ۱۲ ولتی خودرو (با لوازم جانبی)، نمایشگر وضعیت دقیق، طراحی مقاوم

معایب: بسیار گران

پاوربانک Sherpa 100AC از شرکت Goal Zero قیمتش ۳۰۰ دلار است. این آن را به گران‌ترین پاوربانکی تبدیل می‌کند که تا به حال تست کرده‌ایم. اما به نسبت پولی که می‌پردازید، امکانات زیادی دریافت می‌کنید. این پاوربانک دارای یک پد شارژ بی‌سیم، سه پورت USB-C، چند پورت USB-A، یک پورت AC و یک پورت ۸ میلی‌متری است که می‌تواند با پنل خورشیدی Goal Zero یا کابل آداپتور ۱۲ ولتی برای شارژ از خودروی شما استفاده شود. حتی یک فن داخلی دارد که همه چیز را خنک نگه می‌دارد و یک نمایشگر وضعیت که می‌توانید آن را روشن یا خاموش کنید.

Goal Zero بیشتر به خاطر محصولات قدرتمند مخصوص فضای باز شناخته می‌شود. Sherpa با همان طراحی بدنه یکپارچه آلومینیومی و مقاوم، یک همراه ایده‌آل برای کارهای تولیدی در فضای باز است.

امکان شارژ از پورت ۱۲ ولتی خودرو یا حتی از پنل‌های خورشیدی نیز ویژگی خوبی است، اما البته به تجهیزات اضافی نیاز دارید. در مورد شارژر خودرو، هزینه اضافی آن ۴۰ دلار است، اما برای داشتن پنل‌های خورشیدی ۲۵۰ دلار دیگر هزینه دارد.

۴. پاوربانک Mophie Powerstation Pro AC

  • ظرفیت: ۲۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت، ۹۹.۹ وات ساعت
  • پورت‌ها: یک پورت ورودی USB-C، یک خروجی USB-C، USB-A، 100W AC
  • کابل: USB-C

مزایا: ظرفیت بزرگ ۲۷,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، دارای پورت AC و دو پورت USB-C

معایب: گران قیمت، بدون نمایشگر وضعیت، چراغ‌های LED وضعیت به درستی میزان شارژ باقی‌مانده را نشان نمی‌دهند

پاوربانک Powerstation Pro AC از شرکت Mophie یک غول واقعی است، با وزنی بیش از دو پوند و نزدیک به حداکثر ظرفیت باتری ۱۰۰ وات‌ساعت. این پاور بانک حتی یک بند دارد که حمل آن را آسان‌تر می‌کند. این پاور بانک لپ تاپ برای شارژ سریع دارای یک پورت USB-A و دو پورت USB-C است، یکی با توان ۲۰ وات و دیگری با توان ۶۰ وات. همچنین یک پورت AC هم دارد.

داشتن پورت AC در یک پاوربانک قابل حمل بسیار جالب است؛ اما همانطور که قبلاً گفته شد، برای شارژ لپ‌تاپ باید از پورت USB-C استفاده کنید. با این حال، اگر نیاز دارید یک چراغ، پرینتر یا وسیله دیگری که فقط با دوشاخه استاندارد کار می‌کند را روشن کنید، این پورت بسیار مفید است. فقط حتماً دکمه وضعیت را نگه دارید تا عملکرد پورت AC فعال شود.

همچنین بخوانید :

این پاوربانک Mophie توان کافی دارد تا یک گوشی هوشمند را سه تا چهار بار، یک آی‌پد را دو بار و یک مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را از ۱۰ درصد به ۷۵ درصد در کمتر از ۹۰ دقیقه شارژ کند. چراغ‌های LED چهارگانه آن بهترین نیستند: دو چراغ آخر سریع‌تر از دو چراغ اول خاموش می‌شوند که ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد و فکر کنید که شارژ بیشتری باقی مانده است.

جمع بندی

برای انتخاب بهترین پاوربانک لپ‌تاپ در سال ۲۰۲۴، گزینه‌های متنوعی وجود دارد که هر کدام با ویژگی‌ها و مزایای خاص خود می‌توانند نیازهای مختلف شما را برآورده کنند. پاوربانک Lion Energy Eclipse Mag با ظرفیت بالا و قابلیت شارژ بی‌سیم، Baseus Blade با طراحی باریک و شارژ سریع، Goal Zero Sherpa 100AC با امکانات متعدد و مناسب برای کارهای خارج از دفتر، و Mophie Powerstation Pro AC با ظرفیت بزرگ و پورت AC همگی از گزینه‌های برتر هستند. بسته به نیاز شما به ظرفیت، نوع و تعداد پورت‌ها و قابلیت‌های خاص، می‌توانید بهترین انتخاب پاور بانک لپ تاپ برای شارژ سریع را داشته باشید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل