بهترین تلویزیون های مناسب برای ایکس باکس Series X و Series S

بهترین تلویزیون های مناسب برای ایکس باکس Series X و Series S

بهترین تلویزیون برای ایکس باکس سری ایکس و اس کدام است؟ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ رنج قیمتی این تلویزیون‌ها کدامند؟ اگر این سوالات برا شما هم ایجاد شده است، در این مقاله از پلازا قرار است به تمامی آنها پاسخ دهیم.

خرید تلویزیون یکی از دغدغه‌هایی است که برای خیلی از ایرانیان یک موضوع جدی و بزرگ به حساب می‌آید. شاید بتوان گفت خیلی از کاربران تا این اندازه که به تلویزیون خود اهمیت می‌دهند در مورد لپ تاپ و گوشی که می‌خواهند بخرند حساس نیستند. البته وقتی به کاربرد وسیع این دستگاه و ساعاتی که قرار است روشن باشد و ما پای آن بشینیم فکر کنیم، خواهیم دید که این توجهات اصلا بیهوده نیست. خصوصا وقتی قرار باشد که تلویزیون ما برای کاربرد‌هایی خاص مانند استفاده در کنسول‌های بازی مورد استفاده قرار بگیرد. اینجاست که پیدا کردن بهترین تلویزیون برای ایکس باکس که بتواند تمامی ظرفیت‌های این کنسول‌ها را در اختیار ما بگذارد مهم می‌شود.

فهرست مطالب

بهترین تلویزیون برای ایکس باکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیدا کردن یک تلویزیون مناسب برای کنسول‌های بازی یکی از دغدغه‌هایی است که خیلی از افراد با آن مواجه هستند. این روز‌ها نمی‌توان انتظار داشت که تلویزیون‌های قدیمی بتوانند ویژگی‌های گرافیکی و خاصی که کنسول‌هایی مانند ایکس باکس‌های سری اس و ایکس دارند را به خوبی نمایش دهند. پس اگر به درستی انتخاب نکنید و به جزئیات توجهی نداشته باشید، عملا از بخش بزرگی از کنسولی که دارید بی بهره مانده و هیچ تفاوتی را با خیلی از کنسول‌های رده پایین احساس نخواهید کرد. در این بخش از مقاله می‌خواهیم با بررسی ویژگی‌های ضروری برای بهترین تلویزیون برای ایکس باکس از بروز فجایعی از این دست جلوگیری کنیم.

ویژگی های بهترین تلویزیون برای ایکس باکس

امکانات و ریزه کاری‌های متعددی وجود دارند که تلویزیونی که بخواهد مدعی بهترین تلویزیون برای ایکس باکس باشد، باید در اختیار کاربران خود قرار دهد. اگر بخواهیم فهرستی از مهمترین این موارد تهیه کنیم، لیست ما به این صورت خواهد درآمد:

اندازه مناسب: بهترین روش این است که اندازه صفحه نمایش را بر اساس فاصله نشستن و فضای موجود انتخاب کنید. برای تجربه بازی بهتر، تلویزیون‌های بزرگتر (۵۵ اینچ و بالاتر) توصیه می‌شوند. البته باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده از پنل‌های LED باید حتما فاصله را با آن حفظ نمایید.

وضوح تصویر و رزولوشن: دستگاهی که بخواهد عنوان بهترین تلویزیون برای ایکس باکس را به خود اختصاص دهد، باید بتواند وضوح 4K یعنی رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ را در اختیار کاربران بگذارد. البته این روز‌ها دستگاه‌هایی با کیفیت 8K نیز در بازار موجودند که البته چندان ضروری نیستند!

همچنین بخوانید :

نوع پنل: نوع پنل نیز در این میان اهمیت ویژه ای دارد. پنل‌های OLED به دلیل ارائه رنگ‌های زنده تر و کنتراست بی نهایت برتری قابل توجهی نسبت به سایرین دارند. تلویزیون‌های QLED نیز کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند و روشنایی بالاتری را ارائه می‌دهند.

روشنایی و کنتراست: میزان نور بالا و کنتراست خوب می‌توان کیفیت تصویر بسیار بهتری در بازی‌ها به شما بدهد. این موضوع تاثیر مستقیمی روی نمایش جزئیات در بازی ها، تصاویری با رنگ تیره و سایه‌ها دارد.

نرخ تازه سازی: نرخ تازه سازی بالا برای حرکات روان تر و تجربه بازی بهتر، به خصوص در بازی‌های سریع و اکشن موضوعی ضروری در انتخاب بهترین تلویزیون برای ایکس باکس به شمار می‌رود. برای این دستگاه‌ها توصیه می‌شود این مقدار ۱۲۰ هرتز به بالا باشد.

زمان پاسخگویی: زمان پاسخگویی کمتر به معنای تاخیر ورودی کمتر است، که برای بازی‌های رقابتی و سریع بسیار مهم است. در بهترین تلویزیون برای ایکس باکس زمان پاسخگویی ایده آل زیر ۱۰ میلی ثانیه است.

همچنین بخوانید :

پشتیبانی از HDMI 2.1: پورت‌های HDMI در تمامی تلویزیون‌ها گیدا می‌شوند اما نوع استاندارد آنها در بهترین تلویزیون برای ایکس باکس ضروری است. این استاندارد جدید از نرخ‌های تازه سازی بالا، وضوح 4K در 120Hz و 8K پشتیبانی می‌کند. همچنین ویژگی‌های پیشرفته ای مانند VRR و ALLM را نیز ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision: قابلیت High Dynamic Range طیف وسیع تری از رنگ‌ها و کنتراست بهتر را فراهم می‌کند و یک استاندارد رایج به شمار می‌رود. ولی دالبی ویژن نوع پیشرفته تر آن است که تجربه بصری بهتری را برای کاربران فراهم می‌نماید.

پشتیبانی از VRR: قابلیت VRR یا همان Variable Refresh Rate ویژگی است که نوسانات نرخ فریم را با نرخ تازه سازی تلویزیون هماهنگ می‌کند و از پارگی تصویر و لگ زدن جلوگیری می‌کند.

پشتیبانی از ALLM: ویژگی Auto Low Latency Mode به طور خودکار تلویزیون را در حالت کم تاخیر قرار می‌دهد و زمانی که شما بازی را شروع می‌کنید این تنظیمات اعمال شده و بازدهی دستگاه بالا می‌رود.

کیفیت صدا: اگرچه اکثر گیمر‌ها از هدست‌های گیمینگ استفاده می‌کنند، اما تلویزیونی با کیفیت صدای خوب یا امکان اتصال به سیستم صوتی خارجی می‌تواند تجربه بازی را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشد. پشتیبانی از ویژگی‌هایی مانند دالبی اتموس (Dolby Atmos) می‌تواند تا اندازه خیلی زیادی شرایط صوتی تلویزیون را بهبود بخشد.

پلتفرم‌های هوشمند: یکی از ویژگی‌های دیگری که می‌تواند در بهترین تلویزیون برای ایکس باکس مهم باشد هوشمند بودن آن و ارائه یک سیستم عامل کاربردی است. این ویژگی می‌تواند تلویزیون را در زمان بازی در بهترین حالت خود نگه داشته و به صورت خودکار تنظیماتی که نیاز است را روی تصویر نهایی اعمال کند.

در صورتی که تلویزیونی بخواهید برای ما بهترین تلویزیون برای ایکس باکس باشد، لازم است این موارد را در اختیار کاربران بگذارد. هرچند تمامی این ویژگی‌ها ضروری به نظر می‌رسد، اما بسته به موقعیت و اولویت‌های شما، می‌توانید برخی از آنها را هم نادیده بگیرید. در ادامه فهرستی از بهترین تلویزیون‌ها برای ایکس باکس ارائه می‌دهیم که می‌تواند بهترین‌ها از هر نظر را معرفی کنند و در اینجا ما دسته بندی بر اساس برند و همینطور کاربرد را خواهیم داشت و ویژگی هر دستگاه را بررسی خواهیم کرد.

لیست مناسب ترین تلویزیون ها برای ایکس باکس

در ادامه فهرستی از بهترین تلویزیون هایی که برای گیمیرهای ایکس باکس مناسب هستند را در بر اساس برند و کاربردی که دارند آماده کرده‌ایم. همچنین با بررسی ویژگی های آنها و نگاهی تخصصی در مورد هرکدامشان توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

بهترین تلویزیون ال جی برای ایکس باکس: LG OLED C1

ویژگی‌های کلیدی:

  • وضوح 4K
  • نرخ تازه سازی 120Hz
  • پشتیبانی از HDMI 2.1
  • پشتیبانی از VRR و ALLM
  • زمان پاسخگویی بسیار کم
  • پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision

بهترین تلویزیون برند ال جی برای ایکس باکس‌های سری اس و ایکس را می‌توان LG OLED C1 معرفی کرد که شاید بتوان آن را بهترین در بین سایر دستگاه‌ها هم دانست. برند ال جی یکی از پرطرفدارترین برند‌های تلویزیون‌های ایران به شمار می‌رود و باید گفت دستگاه‌های آن از نظر کیفی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. در مورد C1 باید گفت که با یک تلویزیون حرفه ای سروکار داریم که اندازه آن از ۵۵ اینچ شروع شده و تا ۸۵ اینچ به شما حق انتخاب می‌دهد. این تلویزیون با پنل اولد خود می‌تواند یک کیفیت تصویر ایده آل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین ویژگی‌هایی که این اسم و رسم را برای ال جی اولد C1 فراهم کرده است و آن را به جایی رسانده است که شاید بتوان گفت بهترین تلویزیون برای ایکس باکس سری ایکس و اس نیز می‌باشد. کیفیت تصویر بی نظیر، کنتراست بی نهایت و زمان پاسخگویی بسیار سریع آن است. این موارد می‌تواند این دستگاه را برای بازی‌های اکشن و سریع تبدیل به گزینه ای ایده آل کند. همینطور بزرگترین مشکلی که می‌توان برای آن نام برد قیمت بالای آن می‌باشد. البته باید گفت برند ال جی به طور کلی رده قیمتی بالاتری نسبت به برند‌های برتر دیگر مانند سونی و سامسونگ دارد.

بهترین تلویزیون سامسونگ برای ایکس باکس: Samsung QN90A Neo QLED

ویژگی‌های کلیدی:

  • وضوح تصویر 4K
  • نرخ تازه سازی 120Hz
  • پشتیبانی از استاندارد HDMI 2.1
  • پشتیبانی از ویژگی‌های VRR و ALLM
  • میزان روشنایی بسیار بالا
  • پشتیبانی از +HDR10

وقتی بخواهیم لیستی از بهترین تلویزیون‌ها و نمایشگر‌ها را داشته باشیم، مطمئنا بیش از یک مورد از بزرگترین برند تولید کننده صفحه نمایش در دنیا در آن حضور خواهند داشت. در این مورد خاص بهترین تلویزیون برای ایکس باکس از این برند تلویزیون Samsung QN90A Neo QLED است که یکی از جدیدترین و بهترین دستگاه‌های سامسونگ به حساب می‌آید. تلویزیون QN90A Neo با پنل QLED خود می‌تواند یک کیفیت تصویر بسیار خوب به کاربران بدهد و نمایش زنده رنگ‌ها از اصلی ترین ویژگی‌های این تلویزیون است. این دستگاه از اندازه ۵۰ تا ۹۸ اینچ در بازار عرضه شده است.

این تلویزیون یکی از اعضای ثابت و اصلی فهرست بهترین تلویزیون ۶۵ اینچ در بازار ایران نیز می‌باشد. برجسته ترین ویژگی‌هایی که QN90A Neo را تبدیل به بهترین گزینه از برند سامسونگ کرده اند و کاربران آنها را تحسین می‌کنند، روشنایی بالا و رنگ‌ها زنده، کیفیت ساخت عالی و عملکرد ایده آل برای محیط‌های روشن است. نکات منفی ای که می‌تواند برای آن برشمرد عدم پشتیبانی از دالبی ویژن و حاله سفیدی است که در برخی از موارد دور اشیاء درخشان می‌افتد.

بهترین تلویزیون سونی برای ایکس باکس: Sony A80J OLED

ویژگی‌های کلیدی:

  • کیفیت تصویر 4K
  • نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی
  • پشتیبانی از استاندارد HDMI 2.1
  • بروزرسانی نرم افزاری برای VRR و ALLM
  • پشتیبانی از ویژگی‌های HDR10 و Dolby Vision

برند سونی یکی از قدیمی ترین و بهترین برند‌های تلویزیون است که از دیرباز به عنوان یک برند با کیفیت و خوش ساخت شناخته می‌شود. هر چند این برند بازار را به سامسونگ و ال جی باخت، ولی هنوز هم دستگاه‌های خارق العاده و خوبی را تولید می‌کند. یکی از گزینه‌های خوبی که به عنوان بهترین تلویزیون برای ایکس باکس از این برند هم می‌توان آن را معرفی کرد A80J است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است. شما می‌توانید این تلویزیون را در اندازه‌های ۵۵ تا ۷۷ اینچی در بازار پیدا کنید و از آن استفاده نمایید.

بهترین مزیت‌هایی که این دستگاه دارد، کیفیت تصویر و با رنگ‌های عمیق، سیستم عامل هوشمند و پیشرفته که قابلیت ارتقا و بروزرسانی را داشته و سیستم صوتی پیشرفته و حرفه ای آن است. کیفیت صدا در این دستگاه به حدی است که در خیلی از منابع آن را بهترین گزینه برای تماشای مسابقات فوتبال نیز معرفی کرده اند و کاربرد‌های عمومی زیادی دارد. البته باید گفت مشکلاتی مانند قیمت به نسبت بالا و میزان درخشندگی پایین تر از حد انتظار نیز از مشکلاتی است که از سونی A80J گزارش شده است.

بهترین تلویزیون اقتصادی برای ایکس باکس: TCL 6-Series R635

ویژگی‌های کلیدی:

  • نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی (تا حدی با کاهش وضوح)
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 البته با برخی محدودیت ها
  • پشتیبانی از ویژگی VRR
  • پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision

پیشنهادات اقتصادی همواره یکی از جذاب ترین گزینه‌های هر لیستی می‌باشد که خیلی از کاربران به دنبال آن هستند و این روز‌ها که خرید یک تلویزیون که بتواند برای گیمینگ و کنسول‌هایی مانند ایکس باکس‌های پیشرفته سری ایکس و اس مناسب باشد، می‌تواند خرج بسیار زیادی روی دست شما بگذارد. البته باید گفت که مواردی مانند تلویزیون TCL 6-Series R635 می‌توانند با هزینه ای بسیار کمتر بیشتر امکاناتی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهند. برند TCL از برند‌های سرشناس چینی است که با بالاتر رفتن قیمت برند‌های یک و دو بازار، فرصتی برای عرض اندام پیدا کرد و البته بازدهی خوبی هم از خود نشان داده است.

همچنین بخوانید :

این مدل تلویزیون در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده است و یک پنل VA دارد که وضوح 4K را ارائه می‌دهد، همینطور ویژگی‌های خوب دیگری مانند کنتراست بالا، میزان نور خوب صفحه نمایش، پنل تنظیمات خوب و ساده و رنج وسیع طیف رنگ از مهمترین مزایایی هستند که کاربران برای این تلویزیون بر شمرده اند. البته طبیعی است که برای یک گزینه اقتصادی معایبی نیز وجود داشته باشد که می‌توان از آنها به زاویه دید نسبتا پایین آن و کیفیت ساخت نه چندان بالا اشاره کرد.

بهترین تلویزیون پریمیوم برای ایکس باکس: LG OLED evo G3

ویژگی‌های کلیدی:

  • وضوح تصویر 4K
  • نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز واقعی
  • پشتیبانی از تکنولوژی‌های VRR و ALLM
  • پشتیبانی از استاندارد HDMI 2.1
  • پنل حرفه ای WOLED

اگر چشمانمان را به روی قیمت ببندیم و بخواهیم بر اساس کیفیت یک مورد را انتخاب کنیم، بهترین چیزی که گیرمان خواهد آمد، LG OLED evo G3 خواهد بود. این دستگاه که در سال ۲۰۲۳ عرضه شده است یکی از بهترین دستگاه‌های برند LG بوده که می‌تواند تجربه گیمینگ خارق العاده ای را در اختیار کاربران قرار دهد. میزان تاخیر پایین و تصویر خیره کننده آن از بهترین ویژگی‌هایی است که هر گیمری انتظار دارد. اندازه این تلویزیون از ۵۵ اینچ تا ۸۳ اینچ متغیر خواهد بود و از نظر پورت‌ها و اتصالات در بهترین حالت قرار دارد.

از ویژگی‌های مهم این تلویزیون می‌توان به مواردی مانند صفحه نمایش بسیار روشن (۷۰ درصد ارتقای میزان نور نسبت به مدل قبلی آن یعنی B3)، کنتراست بی‌نهایت، وضوح تصویر و رنگ‌های عمیق را نام برد. هر چند این تلویزیون ویژگی‌های خوبی دارد اما قیمت بالای آن می‌تواند کمی زیاده روی باشد و شما می‌توانید با ۴ هزار دلاری که این تلویزیون برای شما آب می‌خورد، خیلی کارهای دیگر را در جهت ارتقای سیستم گیمینگ خود داشته باشید.

بهترین تلویزیون برای محیط‌های روشن: Samsung QN80A

ویژگی‌های کلیدی:

  • وضوح 4K
  • نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • پشتیبانی از HDMI 2.1
  • پشتیبانی از VRR و ALLM
  • پشتیبانی از +HDR10

گزینه ای دیگر از سامسونگ که در اینجا داریم تلویزیون QN80A با یک پنل از نوع QLED و تصویر خارق العاده است. این تلویزیون مدل قبلی QN90A است که قبلا عنوان بهترین دستگاه از سامسونگ را داشت. در اینجا ما بهینه سازی‌های خوبی را برای روشنایی و نور دستگاه داریم و در صورتی که شما قصد دارید از این تلویزیون در جایی استفاده کنید که نور محیط زیاد است، می‌توانید بدون هیچ مشکلی روی QN80A حساب کنید. این دستگاه در خیلی از رفرنس‌ها به عنوان یک تلویزیون حرفه ای برای گیمینگ شناخته می‌شود و می‌تواند به راحتی به عنوان یکی از اعضای فهرست بهترین تلویزیون‌های گیمینگ ۲۰۲۴ مطرح شود.

ویژگی‌های اصلی این دستگاه که مورد تایید کاربران است را می‌توان روشنایی بالا در حالت‌های HDR و SDR، زاویه دید بسیار خوب، حرکات و تصاویر روان معرفی کرد. در کنار تمامی این موارد ایراداتی نیز در این دستگاه وجود دارد که باید گفت پایین بودن کنتراست نسبت به رده یکی از این مسائل است که رنگ مشکی در آن تا حدودی به خاکستری نزدیک است.

بهترین سایز بزرگ برای ایکس باکس: LG OLED evo C3 83

ویژگی‌های کلیدی:

  • دارای وضوح 4K
  • نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • پشتیبانی از استاندارد HDMI 2.1
  • پشتیبانی از قابلیت‌های VRR و ALLM
  • پشتیبانی از HDR10 و دالبی ویژن

اگر به دنبال یک تلویزیون گیمینگ بزرگ هستید که بتواند از هر نظر بهترین کیفیت را به شما بدهد، دستگاه LG OLED evo C3 با اندازه ۸۳ اینچ می‌تواند بهترین ویژگی‌ها را برای شما فراهم کند. در اینجا یک دستگاه حرفه ای و جدید را داریم که در سال ۲۰۲۴ معرفی شده و به صورت هوشمند عمل می‌کند. در این تلویزیون از یک پردازنده آلفا ۹ استفاده شده که می‌تواند هوش مصنوعی را وارد این دستگاه کند. همینطور ویژگی‌های دیگری مانند نوردهی خوب آن و ارائه تقویت کننده‌های بصری برای حالت‌های خاص تصویر می‌تواند آن را به گزینه ای خوب برای گیمینگ تبدیل کند.

بهترین ویژگی‌هایی که از نظر کاربران این دستگاه را به بهترین تلویزیون برای ایکس باکس تبدیل می‌کند، کنتراست نزدیک به بینهایت، کنترل انعکاس نور به صورت عالی، زاویه دید گسترده، میزان نور عالی و کیفیت خوب کارکرد HDR و SDR دانست.

بهترین تلویزیون کوچک برای ایکس باکس: Samsung QN32Q50R

ویژگی‌های کلیدی:

  • وضوح تصویر 4K Ultra HD
  • پشتیبانی از HDR
  • ارائه قابلیت FreeSync برای گیمینگ
  • پنل QLED با رنگ‌های زنده و کنتراست بالا
  • پردازنده کوانتومی 4K

در این مورد باید گفت که تلویزیون‌های کوچک چندان برای گیمینگ آن هم با کنسول‌های پیشرفته ای مانند ایکس باکس سری اس و ایکس مناسب نیستند و می‌توان گفت تا حد بالایی از کیفیت نهایی کار کم می‌کنند. اما به هر حال ممکن است شما به دلایل مختلفی نیاز به تلویزیونی کوچک داشته باشید. در اینجا دستگاه QN32Q50R از سامسونگ می‌تواند همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید. هر چند خیلی از قابلیت‌ها مانند VRR و ALLM در این تلویزیون وجود ندارد اما این دستگاه می‌تواند کیفیت تصویر ایده آلی را به همراه داشته باشد و هوشمند بودن آن در خیلی از موارد باعث بهبود تصویر بازی شما خواهد شد.

همچنین بخوانید :

ویژگی‌های تحسین شده این تلویزیون از نظر کاربران نمایش خوب رنگ‌های تیره و سیاه و همینطور تاخیر رودی کم آن است. البته ایراداتی نیز مانند پایین بودن زاویه دید، مشکل در نمایش برخی از حرکات و همینطور عدم نور کافی و درخشندگی هم به آن وارد شده اند.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی بهترین تلویزیون برای ایکس باکس سری ایکس و اس پرداختیم و دیدیم که برای این کنسول‌های پیشرفته باید به سراغ چه دستگاه‌هایی برویم. در این خصوص باید گفت LG OLED evo C3، Samsung QN90A Neo و Sony A80J بهترین مواردی هستند که می‌توانیم به سراغ آنها برویم. TCL 6-Series R635 بهترین گزینه اقتصادی و LG OLED evo G3 بهترین تلویزیون پریمیوم بوده و LG OLED evo C3 و Samsung QN32Q50R به ترتیب بزرگترین و کوچکترین دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند در کاربرد‌های گیمینگ بهترین باشند. در صورتی که شما هم دستگاهی را می‌شناختید که جای آن در این فهرست خالی است خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل