سریال ماده تاریک (Dark Matter)؛ داستان، بازیگران، نمرات

سریال ماده تاریک (Dark Matter)؛ داستان، بازیگران، نمرات

سریال ماده تاریک یکی از سریال‌های محصول کشور آمریکا است که در سال 2024 منتشر شده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با سریال Dark Matter آشنا شویم.

ژانر سریال Dark Matter علمی تخیلی است. همچنین این سریال برای کودکان مناسب نیست. سریال Dark Matter بر اساس یک رمان به همین نام اثر Blake Crouch تولید شده است. زمان پخش سریال ماده تاریک اولین بار 8 می 2024 در Apple TV+ بود و در 26 ژوئن 2024 به پایان رسید. تعداد قسمت های سریال ماده تاریک 9 اپیزود و مدت هر قسمت آن بین 45 دقیقه تا 1 ساعت است. از جمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان جوئل اجرتون (Joel Edgerton)، جنیفر کانلی (Jennifer Connelly)، جیمی سیمپسون (Jimmi Simpson) و آلیسی براگا (Alice Braga) را نام برد. در ادامه این مقاله از پلازا به بررسی سریال ماده تاریک خواهیم پرداخت و در مورد داستان، بعضی از بازیگران و نقدهای آن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان سریال ماده تاریک

سریال Dark Matter

به طور خلاصه سریال ماده تاریک داستان یک فیزیکدان را دنبال می‌کند که به جهان موازی نسخه دیگری از خود منتقل شده است و تلاش می‌کند به جهان اصلی خود برگردد تا از آسیب رساندن نسخه دیگر خود به خانواده او جلوگیری کند. برای ادامه داستان می‌توانید سریال Dark Matter را تماشا کنید.

بازیگران سریال ماده تاریک

در این بخش از مقاله با بعضی از هنرپیشه های سریال ماده تاریک و نام‌های کاراکترهایی که ایفای نقش آن‌ها را بر عهده داشته‌اند آشنا خواهیم شد.

جوئل اجرتون

جوئل اجرتون یک بازیگر و فیلمساز استرالیایی است که در تاریخ 23 ژوئن 1974 در New South Wales متولد شد. او برنده AACTA Awards و کاندید دریافت جایزه گلدن گلوب شده است. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان فیلم The Great Gatsby و مجموعه فیلم‌های Star Wars را نام برد. جوئل اجرتون در سریال ماده تاریک در نقش کاراکتر Jason Dessen حضور داشته است.

جنیفر کانلی

جنیفر کانلی یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 12 دسامبر 1970 در New York متولد شد. او جایزه‌های اسکار، گلدن گلوب و بفتا دریافت کرده است. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم Top Gun: Maverick را نام برد. جنیفر کانلی در سریال Dark Matter ایفای نقش کاراکتر Daniela Dessen را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

جیمی سیمپسون

جیمی سیمپسون یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 21 نوامبر 1975 در ایالت New Jersey متولد شد. او کاندید کسب جایزه‌های بفتا و Primetime Emmy شده است. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال Westworld را نام برد. جیمی سیمپسون در سریال Dark Matter به ایفای نقش کاراکتر Ryan Holder پرداخته است.

آلیسی براگا

آلیسی براگا یک بازیگر و تهیه‌کننده برزیلی است که در تاریخ 15 آوریل 1983 در São Paulo متولد شد. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم The Suicide Squad را نام برد. آلیسی براگا در سریال ماده تاریک در نقش کاراکتر Amanda Lucas بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

نقد سریال Dark Matter و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات سریال Dark Matter و نقدهای آن می‌پردازیم. این سریال تا الان در سه سایت آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 7.8 از 10، 82 از 100 و 64 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره سریال Dark Matter به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

The Daily Beast / نمره: 85

سریال ماده تاریک به طور دقیق می‌داند چه می‌خواهد باشد و به کجا می‌خواهد برود. دو چیز دقیقی که از قهرمان داستان آن دوری می‌کند که در موقعیتی قرار گرفته است که با خودش به روش‌هایی که هم تمثیلی است و هم به طور عجیبی واقعی است می‌جنگد.

Radio Times / نمره: 80

سریال Dark Matter یک داستان علمی تخیلی به طور کامل ترسناک و زیبا است و با وجود پیچیدگی‌های جهان‌های موازی، به عنوان یک داستان رمانتیک خلاصه می‌شود. این دو قسمت پایانی است که واقعا سریال ماده تاریک را ارتقا می‌دهد.

TV Guide Magazine / نمره: 80

اجرتون تفاوت‌های کوچکی را برای هر یک از جیسون‌ها در این سریال به همراه می‌آورد و تماشای تلاش جیسون نسخه اصلی برای یافتن راه بازگشت به دنیای خود از مجموعه‌ای به ظاهر نامتناهی از درها، باعث تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده و جالب می‌شود.

IGN / نمره: 70

این سریال بعضی از اجراهای واقعا قوی را ارائه می‌دهد که مفهوم‌های به طوری احساسی قدرتمند آن را می‌توان بهتر متوجه شد اما مانند قهرمان سفر کننده بین جهان‌های موازی آن، تقریبا در راه گم می‌شود.

Decider / نمره: 70

کراوچ و نویسندگان او تلاش نمی‌کنند که بینندگان را گیج کنند. این در اندازه‌های داستان‌های علمی تخیلی مانند این سریال، رویکردی تازه است. اجرتون در نشان دادن انگیزه‌های هر دو جیسون اجرای خوبی ارائه می‌دهد.

The A.V. Club / نمره: 67

اگر بی رحمانه صادق باشیم، سریال ماده تاریک احتمالا باید بهتر از آن چیزی که هست باشد اما کاستی‌های اصلی داستان‌سرایی آن به طور کامل بسیار بد نیستند.

Paste Magazine / نمره: 55

هر چیزی که این سریال ارائه می‌دهد، می‌توان در جایی جالب‌تر یافت و همه ما بهتر است آن آثار را تماشا کنیم به جای اثری که غیر اصیل و بدون نوآوری به نظر می‌رسد، به روشی که این سریال متاسفانه انجام می‌دهد.

RogerEbert.com / نمره: 40

ستارگان این سریال، جوئل اجرتون و جنیفر کانلی همه تلاش خود را انجام می‌دهند اما حتی تلاش این بازیگران با استعداد نیز در طول یک فصل نه قسمتی برای بالا نگه داشتن کیفیت این سریال احتمالا با شکست مواجه شده است.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا به معرفی سریال Dark Matter 2024 پرداختیم و در مورد داستان، بعضی از بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. اگر از سریال های علمی تخیلی خوشتان می‌آید و می‌خواهید بیشتر با داستان و شخصیت‌های سریال ماده تاریک آشنا شوید می‌توانید این سریال را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد سریال Dark Matter و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سریال 2024 دیگری دیده‌اید که به دیگران هم پیشنهاد می‌کنید، می‌توانید نام آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل