معرفی سریال جنایی سوء پیشینه (Criminal Record)

معرفی سریال جنایی سوء پیشینه (Criminal Record)

سریال سوء پیشینه (Criminal Record9 یک سریال جنایی جذاب است که تاکنون یک فصل آن از شبکه Apple TV+ پخش شده و ساخت فصل دوم نیز تائید شده است. برای آشنایی با این سریال با ما همراه شوید.

یکی از جدیدترین سریال های سال 2024 سریال سوء پیشینه (Criminal Record) است. این سریال، محصول کشور انگلستان، کاری از نویسنده و تهیه‌کننده انگلیسی پل روتمن (Paul Rutman) است که کار نگارش فیلمنامه را نیز برعهده داشت. ژانر سریال سو پیشینه جنایی، درام و مهیج است و بازیگرانی چون پیتر کاپالدی و کوش جامبو در آن بازی می‌کنند. کارگردانی سریال نیز برعهده جیم لوچ (Jim Loach) و شان جیمز گرانت (Shaun James Grant) بوده است. پخش این سریال از ژانویه 2024 از شبکه Apple TV+ آغاز شد و تاکنون نمرات خوبی از سوی منتقدین و بینندگان گرفته است. در ماه مارس ساخت فصل دوم سریال نیز تائید شد.

معرفی سریال Criminal Record 2024 موضوع این مقاله از پلازا است. برای اطلاع از زمان پخش و داستان آن، و همچنین آشنایی با بازیگران و نظرات منتقدین با ماهمراه شوید. اگر به تماشای سریال علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین سریال‌های جهان را از دست ندهید.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال سوء پیشینه

معرفی سریال Criminal Record 2024 زمان پخش سریال سوء پیشینه

پخش سریال Criminal Record از 10 ژانویه 2024 (20 دی 1402) از شبکه Apple TV+ آغاز شد. در اولین روز، 2 قسمت سریال با هم منتشر گشت و طی هفته‌های بعد هر چهارشنبه یک قسمت از سریال منتشر می‌شد. تعداد قسمت های سریال سو پیشینه 8 قسمت برای فصل اول است، و ساخت فصل دوم سریال نیز آغاز شده است. هر قسمت از سریال حدود 43 تا 53 دقیقه است. در جدول زیر  اطلاعات مربوط به فصل اول سریال سوءپیشینه را مشاهده می‌کنید.

شماره قسمت نام قسمت تاریخ پخش نمره IMDb
1 Caller 20 دی 1402 7.8
2 Two Calls 20 دی 1402 7.9
3 Kid in the Park 27 دی 1402 7.7
4 Protected 4 بهمن 1402 7.6
5 Possession with Intent 11 بهمن 1402 7.7
6 Beehive 18 بهمن 1402 7.9
7 The Sixty-Twos 25 بهمن 1402 7.7
8 Carla 2 اسفند 1402 7.6

داستان سریال سو پیشینه

بهتر است پیش از آشنایی با بازیگران، نگاهی به خلاصه سریال Criminal Record داشته باشیم. دنیل هگارتی یک کارآگاه باهوش و کهنه‌کار، و جون لنکر یک کارآگاه جوان و مستعد است. این دو یک تماس تلفنی ناشناس دریافت می‌کنند که هر دو را به سوی یک پرونده قتل قدیمی می‌کشاند. درگیری این دو کارآگاه بر سر یک محکومیت تاریخی و تلاش برای یافتن زمینه‌های مشترک در بریتانیای قطبی‌شده، موضوع سریال Criminal Record است. این سریال با نام‌هایی چون سریال سابقه کیفری نیز شناخته می‌شود.

بازیگران سریال سوء پیشینه

در ژوئن 2022 خبر ساخت سریال جدید Apple TV+، با حضور پیتر کاپالدی و کوش جومبو منتشر شد. فیلمبرداری در لندن انجام شد و در آگوست 2022 نام بقیه بازیگران سریال سوء پیشینه نیز اعلام شد. این سریال 7 بازیگر اصلی، 6 بازیگر فرعی و 9 بازیگر مهمان دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

پیتر کاپالدی در نقش کارآگاه دنیل هگارتی در سریال سوء پیشینه

پیتر دوگان کاپالدی (Peter Dougan Capaldi) بازیگر و کارگردان اسکاتلندی، متولد 14 آوریل 1958 (25 فروردین 1337) است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1974 آغاز کرد و در کنار بازیگری، در کارگردانی، نویسندگی، موسیقی و تهیه‌کنندگی نیز دستی بر آتش دارد. کاپالدی بیش از هرچیز برای نقش‌آفرینی در نقش دوازدهمین دکتر در سریال Doctor Who (2013-17) شناخته می‌شود. نقش مالکوم تاکر در سریال The Thick of It (2005-12) نیز او را نامزد 4 جایزه بفتا کرد. وی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه  Franz Kafka’s It’s a Wonderful Life (1993) است که جایزه اسکار و جایزه بفتا را در بخش بهترین فیلم کوتاه کسب کرده است. پیتر کاپالدی گوینده آقای کوری در فیلم Paddington (2014) و دنباله آن، صداپیشه خرگوش در فیلم Christopher Robin (2018) و ایفاگر نقش تینکر در فیلم The Suicide Squad (2021) بوده است.

کوش جومبو در نقش جون لنکر در سریال سوء پیشینه

کوش جومبو (Cush Jumbo) بازیگر، تهیه‌کننده اجرایی و نویسنده بریتانیایی، متولد 23 سپتامبر 1985 (1 مهر 1364) است. او بازیگری را از سال 2006 آغاز کرد و اولین بار با نقش بتانی ولان در سریال Vera (2012, 2015-2016) و نقش لوئیس حبیبا در فصل سوم سریال Doctor Who (2009) شناخته شد. کوش جومبو امروزه با نقش لوکا کوئین در سریال The Good Wife (2015-16) و سریال The Good Fight (2017-21) شناخته می‌شود. او در تئاتر نیز بازیگر فعالی است و تاکنون 2 بار، برای نمایش Julius Caesar (2013) و نمایش Hamlet (2021)، نامزد جایزه لارنس الیویه شده است.

زوئی وانا میکر در نقش مورین لنکر

زوئی وانا میکر (Zoë Wanamaker) بازیگر آمریکایی-انگلیسی، متولد 13 می 1949 (23 اردیبهشت 1328) در شهر نیویورک آمریکا است. او از سال 1970 بازیگری را آغاز کرد و طی این سال‌ها همکاری‌های بی‌شماری با کمپانی رویال شکسپیر و تئاتر ملی داشته است. او در سال 2001 نشان امپراتوری بریتانیا را از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد و در کارنامه خود افتخاراتی نظیر یک جایزه لارنس الیویه، 3 نامزدی جایزه بفتا و 4 نامزدی جایزه تونی را دارد. در میان مهم‌ترین کارهای او می‌توانیم فیلم Harry Potter and the Philosopher’s Stone (2001)، سیتکام Mt Family (2000-2011) و فیلم Girlfriends (2018) را نام ببریم.

چارلی کرید-مایلز در نقش تونی گیلفویل در سریال سوء پیشینه

چارلی کرید-مایلز (Charlie Creed-Miles) بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده است. او در 24 مارس 1972، برابر با 4 فروردین 1351، در شهر ناتینگهام انگلستان چشم به جهان گشود. چارلی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1987 آغاز کرد و تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری حضور داشته است. از مهمترین کارهای او می‌توانیم فیلم The Fifth Element (1997)، فیلم King Arthur (2004)، و فیلم Romans (2017) را نام ببریم. او پدر اسمه کرید-مایلز، بازیگر بریتانیایی، است.

همچنین بخوانید :

در فهرست زیر با نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های سریال سوء پیشینه آشنا می‌شویم:

  • کتی تایسون (Cathy Tyson) در نقش دوریس ماتیس
  • استیون کمپبل مور (Stephen Campbell Moore) در نقش لئو هاناراتی
  • شان دولی (Shaun Dooley) در نقش کیم کاردول
  • دیون براون (Dionne Brown) در نقش کلئی سامرز
  • تام موچی (Tom Moutchi) در نقش ارول ماتیس
  • آیشا کالا (Aysha Kala) در نقش سونیا سینگ
  • جردن نش (Jordan Nash) در نقش جیکوب
  • جورجینا ریچ (Georgina Rich) در نقش کلودیا میهو
  • راساق کوکوی (Rasaq Kukoyi) در نقش پاتریک باروز

نقد سریال Criminal Record

نمرات سریال Criminal Record 2024 از سوی منتقدین و بینندگان نسبتا خوب و قابل‌قبول است، و استقبال از آن در حدی بوده که ساخت فصل دوم سریال در دستور کار قرار بگیرد. بینندگان در وبسایت IMDb امتیاز 7.2 از 10 را به آن داده‌اند که امتیاز خوبی است. منتقدین نیز نقدهای مثبتی برای سریال سابقه کیفری نوشته‌اند. در وبسایت راتن تومیوز از مجموع 44 نقد، 91% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است.  بخش اجماع نظر منتقدین اینگونه نوشته: “با جفت شدن نیرومند کوش جامبو و پیتر کاپالدی که نقطه کانونی درخشانی را فراهم می‌کند، سریال سوءپیشینه یک پرونده جنایی پر رمزو راز است که با آشکار شدن آنها، جذاب‌تر میشود.” در ادامه برخی از نظرات منتقدین را با هم می‌خوانیم.

Entertainment Weekly/ کریستن بالدوین: 91

سریال سوء پیشینه روی خصوصیات جفتی کار نمی‌کند؛ نه جون و نه دشمن او آنقدر که به نظر می‌رسد خوب یا بد نیستند. هر دو مفروضاتی درباره دیگری دارند و به طور مداوم قوانین را برای پیشبرد اهداف شخصی دور می‌‌زنند. من حداقل چهار بار بین باور آنها نسبت به وقایع، تغییر موضع داده‌ام. عدم اطمینان یک لایه‌تنش‌زای وسوسه‌انگیز به جون و درگیری‌های هگارتی اضافه می‌کند، و تماشای رویارویی جون و هگارتی هیجان‌انگیز می‌شود.

همچنین بخوانید :

Wall Street Journal/ جان اندرسون: 80

به همان اندازه که لنکر کاریزماتیک است، ممکن است به طور غریزی نسبت به هگارتی حساس باشیم، و این سبب ایجاد تعادل بین این دو شخصیت شده است: یکی آرمانگرای سرسخت و دیگری یک کهنه‌کار سرسخت، که هیچکدام یک بار شخصی که سبب ارتقا کل مجموعه هشت قسمتی شود را با خود حمل نمی‌کنند.

Boston Globe/ متیو گیلبرت: 70

همه موضوعات داستان در پایان به طور رضایت‌بخشی جمع نمی‌شوند که ناامیدکننده، و با توجه به نوشتار دقیق آن تا مرحله آخر بسیار یاس‌آور است. با این حال، حرکت به سوی این هدف پویا، جذاب و موثر است که عمدتا به خاطر عملکرد دو بازیگر نقش اصلی و برخی موضوعات مرتبط اینگونه شده است.

Decider/ جوئل کلر: 60

کوش جامبو و شخصیت وی دلایلی هستند که ما به تماشای سریال Criminal Record ادامه می‌دهیم. نه اینکه از شخصیت پیتر کاپالدی متنفر باشیم، اما در ابتدا او بسیار کلی‌تر از شخصیت جامبو است، و با توجه به رویارویی این دو در طول سریال، این موضوع می‌تواند تبدیل به یک مشکل بزرگ شود.

Chicago Tribune/ نینا متز: 50

وقتی سرانجام پایان فرا می‌رسد، رضایت‌بخش نیست. پس از هشت قسمت، سستی جاه‌طلبی‌های سریال آشکار می‌شود.

The Hollywood Reporter/ انجی هان: 40

چیزی که ممکن است برای یک فیلم 2 ساعته یا یک سریال 4 قسمتی به اندازه کافی پیچیده باشد، بیش از 8 ساعت به طول می‌انجامد.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی درباره سریال سوء پیشینه

در این مقاله از پلازا با بررسی سریال سوء پیشینه با شما همراه شدیم. یک سریال جذاب جنایی که تا به اینجا عملکرد قابل‌قبولی داشته و امیدواریم در فصل دوم هم عالی ظاهر شود. نظر شما درباره این سریال چیست؟ بازی کدام بازیگر بیش از همه رضایت خاطر شما را فراهم کرده است؟ به نظر شما فصل دوم می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل