بیوگرافی مهسا کرامتی ؛ بررسی زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حواشی او

بیوگرافی مهسا کرامتی ؛ بررسی زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حواشی او

مهسا کرامتی بازیگر تلویزیون و سینمای ایرانی است که فعالیت بازیگری خود را از سال 1365 آغاز کرد و برای بازی در سریال درام و اجتماعی خط قرمز محصول سال 1380 شناخته شد. در این مقاله از پلازا به بررسی بیوگرافی مهسا کرامتی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مهسا کرامتی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی متولد سال 1360 است. او فعالیت بازیگری خود را با حضور در فیلم خانه ابری محصول سال 1365 اثر اکبر خواجویی آغاز کرد. پس از آن نیز در فیلم تلویزیونی تویی که نمی‌شناختمت محصول سال 1369 حضور پیدا کرد. او پس از اتمام تحصیلات خود، در دوره‌های بازیگری در کانون سینماگران جوان شرکت کرد.

مهسا کرامتی در سال 1379 در سریال درام و اجتماعی بازی پنهان به ایفای نقش پرداخت و در سال 1380 به خاطر بازی در سریال درام و اجتماعی خط قرمز به شهرت دست پیدا کرد. او پس از آن در فیلم سینمایی قدمگاه محصول سال 1382 و فیلم سینمایی مصائب دوشیزه محصول سال 1385 بازی کرد اما به صورت حرفه‌ای با بازی در فیلم درام محیا محصول سال 1386 وارد عرصه سینما شد. در ادامه این مقاله به بررسی بیوگرافی مهسا کرامتی، زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او پرداخته‌ایم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی مهسا کرامتی

  • نام و نام خانوادگی: مهسا کرامتی
  • تاریخ تولد: متولد سال 1360
  • مهسا کرامتی اهل کجاست: تهران
  • مهسا کرامتی چند سال دارد: 43 سال
  • تحصیلات مهسا کرامتی: لیسانس مدیریت بازرگانی
  • سال‌های فعالیت: از 1365 تا کنون
  • وضعیت تاهل: متاهل، او در سال 1387 با راما قویدل ازدواج کرده است.
  • پیج اینستاگرام مهسا کرامتی: keramati.mahsa@

زندگی نامه مهسا کرامتی

اطلاعات شخصی مهسا کرامتی

در این بخش مروری بر زندگی خصوصی مهسا کرامتی از تولد تا ازدواج او خواهیم کرد. مهسا کرامتی در سال 1360 هجری شمسی در شهر تهران متولد شده است. مهسا کرامتی دارای مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی است. اگر شما نیز کنجکاو هستید که آیا مهسا کرامتی ازدواج کرده است؟ یا همسر مهسا کرامتی کیست؟ در پاسخ به این دسته از سوالات باید بگوییم که این بازیگر ایرانی متاهل بوده و در سال 1387 با راما قویدل، کارگردان ایرانی، فرزند مرحوم امیر قویدل ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک پسر به نام امیر مانی است که در سال 1394 به دنیا آمد.

زندگی شغلی مهسا کرامتی

در ادامه بیوگرافی مهسا کرامتی به بررسی زندگی شغلی، فیلم‌ها، سریال‌ها و دیگر آثار او می‌پردازیم. مهسا کرامتی برای اولین بار در سال 1365 در فیلم خانه ابری اثر اکبر خواجویی حضور پیدا کرد. او سپس در سال 1369 در فیلم سینمایی تویی که نمی‌شناختمت اثر ابراهیم سلطانی فر به ایفای نقش پرداخت و پس از چند سال دوری از بازیگری و اتمام دانشگاه و دوره‌های بازیگری خود در کانون سینماگران جوان، با بازی در سریال بازی پنهان محصول سال 1379 وارد تلویزیون شد. او با ایفای نقش در سریال درام و اجتماعی خط قرمز محصول سال 1380 اثر قاسم جعفری به شهرت رسید و در همان سال در سریال تلویزیونی شب آفتابی نیز حضور پیدا کرد.

مهسا کرامتی تا کنون در آثاری چون فیلم قدمگاه محصول سال 1382، سریال تلویزیونی شهریار محصول سال 1384، فیلم مصائب دوشیزه محصول سال 1385، سریال تلویزیونی سلام محصول سال 1385، سریال تلویزیونی به دنیا بگویید بایستد محصول سال 1385، سریال تلویزیونی قرارگاه مسکونی محصول سال 1385، فیلم محیا محصول سال 1386، سریال تلویزیونی مرگ تدریجی یک رویا محصول سال 1386، فیلم سکوت خدا محصول سال 1387، سریال تلویزیونی رویای گنجشک‌ها محصول سال 1391، فیلم چاقی محصول سال 1393 و سریال تلویزیونی آتش سرد محصول سال 1401 به ایفای نقش پرداخته است. او بازیگری کم کار یا گزیده کار است و به عنوان بازیگردان و بازنویس فیلمنامه نیز گاهی مشغول به کار می‌شود. در ادامه بیوگرافی مهسا کرامتی به بررسی کارنامه این هنرمند ایرانی می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

فیلم های مهسا کرامتی

در این بخش از بیوگرافی مهسا کرامتی به بررسی آثار سینمایی او می‌پردازیم. در جدول زیر می‌توانید لیست فیلم‌های این بازیگر را مشاهده کنید.

نام فیلم سال کارگردان
خانه ابری 1365 اکبر خواجویی
تویی که نمی‌شناختمت 1369 ابراهیم سلطانی فر
قدمگاه 1382 محمدمهدی عسگرپور
مصائب دوشیزه 1385 مسعود اطیابی
محیا 1386 اکبر خواجویی
سکوت خدا 1387 راما قویدل
چاقی 1393 راما قویدل

در ادامه به معرفی و بررسی چند فیلم از مهسا کرامتی می‌پردازیم.

فیلم مصائب دوشیزه

  • سال ساخت: 1385
  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • مدت زمان: 115 دقیقه
  • سایر بازیگران: بهنوش طباطبایی، مهدی پاکدل، پوریا پورسرخ، بهزاد فراهانی، فهمیه رحیم‌نیا و جمشید شاه محمدی

در خلاصه این فیلم درام و خانوادگی آمده که داستان درباره ژان، دختری مسیحی است که درصدد ازدواج با پسری به نام آندره است. او با پدرش بر سر ازدواج و هویت خود به مشکل برخورده است اما …

همچنین بخوانید :

فیلم محیا

  • سال ساخت: 1386
  • کارگردان: اکبر خواجویی
  • مدت زمان: 104 دقیقه
  • سایر بازیگران: شهاب حسینی، الهام حمیدی، برزو ارجمند، آزیتا حاجیان، مجید سعیدی و انوشیروان ارجمند

این فیلم در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دیپلم افتخار نقش اول مرد را برای بازی شهاب حسینی دریافت کرده است. در خلاصه این فیلم درام آمده که جاوید دانشجوی پزشکی است که از دیدن جسد و مردگان می‌ترسد. او در یک مراسم ختم به طور اتفاقی با دختری به نام محیا آشنا می‌شود که بعدا متوجه می‌شود با او در بیمارستان همکار است. او پس از مدتی از محیا خواستگاری می‌کند اما …

فیلم چاقی

  • سال ساخت: 1393
  • کارگردان: راما قویدل
  • مدت زمان: 90 دقیقه
  • سایر بازیگران: حمید فرخ نژاد، علی مصفا و لادن مستوفی

این فیلم در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش فیلم‌های اول (نگاه نو) حضور داشته و در خلاصه آن آمده که امیر صداگذار مشهور سینما است و با رامین، کارگردان مشهور رابطه دوستی قدیمی دارد. پس از یک برخورد ساده بین امیر و دختری به نام شادی، که رامین قصد ازدواج با او را دارد و پیش آمدن یک سری سو تفاهم، کم‌کم علاقه‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد اما …

سریال های مهسا کرامتی

در این بخش از بیوگرافی مهسا کرامتی به معرفی آثار تلویزیونی او می‌پردازیم. در جدول زیر می‌توانید لیست سریال‌های این بازیگر را مشاهده کنید.

نام سریال سال کارگردان شبکه
بازی پنهان 1379 شاپور قریب شبکه تهران
خط قرمز 1380 قاسم جعفری شبکه سه
شب آفتابی 1380 قاسم جعفری شبکه سه
شهریار 1384 کمال تبریزی شبکه دو
سلام 1385 محمدرضا فرزین
به دنیا بگویید بایستد 1385 محمدرضا آهنج شبکه تهران
قرارگاه مسکونی 1385 سید جواد رضویان شبکه پنج
مرگ تدریجی یک رویا 1386 فریدون جیرانی شبکه دو
رویای گنجشک‌ها 1391 راما قویدل
آتش سرد 1401 رضا ابوفاضلی شبکه دو
همچنین بخوانید :

در ادامه به معرفی و بررسی چند سریال از مهسا کرامتی می‌پردازیم.

سریال خط قرمز

  • سال ساخت: 1380
  • کارگردان: قاسم جعفری
  • تعداد قسمت: 25 قسمت
  • سایر بازیگران: شهرام حقیقت دوست، سروش گودرزی، پویا امینی، شهرام عبدلی، ساناز کیهان و زهرا اویسی

این سریال درام و اجتماعی از شبکه سه سیما پخش شد و خلاصه داستان آن درباره چند جوان است که هر کدام برای فرار از مشکلات زندگی خود، به فرار از خانه رو آورده و دور هم جمع می‌شوند تا پا به راهی با مقصد نامعلوم، به دنبال آرزوها و خواسته‌های خود بگذارند اما …

سریال به دنیا بگویید بایستد

  • سال ساخت: 1385
  • کارگردان: محمدرضا آهنج
  • تعداد قسمت: 13 قسمت
  • سایر بازیگران: حامد کمیلی، امیرمحمد زند، مریم کاویانی، محمود عزیزی، فریبا متخصص و فرهاد قائمیان

در خلاصه داستان این سریال شبکه تهران آمده که دوستی بین علاء و شهریار پس از وقوع یک قتل، به پایان می‌رسد. در حقیقت در زمان خدمت سربازی علاء متهم به قتل هم خدمتی و دوست خود، شهریار می‌شود اما …

همچنین بخوانید :

سریال مرگ تدریجی یک رویا

  • سال ساخت: 1386
  • کارگردان: فریدون جیرانی
  • تعداد قسمت: 26 قسمت
  • سایر بازیگران: دانیال حکیمی، ستاره اسکندری، هوشنگ توکلی، پولاد کیمیایی، مائده طهماسبی و پوراندخت مهیمن

در خلاصه داستان این سریال درام رمنس و اجتماعی آمده که مارال عظیمی، نویسنده‌‎ای جوان است که با نوشتن یک رمان معروف می‌شود و این موضوع تاثیر بسیاری بر روی زندگی او می‌گذارد. او با وسوسه‌های خواهرش و آریان، یک منتقد ادبی، از همسرش جدا شده و به ترکیه می‌رود اما …

سریال آتش سرد

  • سال ساخت: 1401
  • کارگردان: رضا ابوفاضلی
  • تعداد قسمت: 30 قسمت
  • سایر بازیگران: عبدالرضا اکبری، پرویز فلاحی پور، فریبا متخصص، جعفر دهقان، شیوا خسرومهر و مهدی سلوکی

در خلاصه داستان این سریال شبکه دو سیما آمده که داستان آن درباره شخصی به نام فرید است که پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و اکنون وارث نیمی از یک کارخانه بزرگ است. محسن تاجیک، شوهر عمه فرید که قیم قانونی او نیز است، متوجه مشکلی در حساب‌های کارخانه می‌شود اما …

اخبار و حواشی مهسا کرامتی

در ادامه بیوگرافی مهسا کرامتی با برخی از اخبار و حواشی این بازیگر کم کار و کم حاشیه ایرانی همراه شما هستیم.

نسبت خانوادگی با مهتاب کرامتی

مهسا کرامتی بازیگر ایرانی متولد تهران است و با بازیگر مشهور مهتاب کرامتی که اهل ملایر است، نسبت خانوادگی ندارند.

بازیگران مورد علاقه مهسا کرامتی

این بازیگر ایرانی خیلی سینما نمی‌رود اما در بین بازیگران و کارهایی که تا کنون تماشا کرده، مرحوم آتیلا پسیانی و حمید فرخ نژاد از مورد علاقه‌های او هستند.

همچنین بخوانید :

علایق بازیگری مهسا کرامتی

مهسا کرامتی علاقه زیادی به بازی در نقش مریم مقدس در یک اثر تاریخی دارد و یک بار هم این نقش را در اثری به کارگردانی نادر طالب‌زاده بازی کرده اما در زمان پخش، آن قسمت حذف شده است. این بازیگر همچنین علاقه زیادی به ژانر طنز دارد.

اینستاگرام مهسا کرامتی

مهسا کرامتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه داشته و حدود 24 هزار دنبال‌کننده در این صفحه دارد. او تا کنون 65 پست با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

حقایق پنهان مهسا کرامتی

در بخش پایانی بیوگرافی مهسا کرامتی به نکات جالب و حقایق زندگی او می‌پردازیم.

علت کم کاری مهسا کرامتی

این بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی درباره علت کم کاری خود توضیح داده که به خاطر دلایل شخصی مانند مادر شدن و داشتن کسالت چند سالی است که کمتر فعالیت دارد. اگرچه او کاملا بیکار نبوده و در این مدت در برخی از پروژه‌ها مسئولیت انتخاب بازیگر و بازنویسی فیلمنامه را بر عهده داشته است. وی در ادامه توضیحات خود گفت که اگر عزت و احترامی نزد مردم دارد به خاطر همین گزیده و کم کار کردن است و مخاطبان اظهار دلتنگی برای او می‌کنند.

انتخاب نام پسر به یاد پدربزرگ

مهسا کرامتی و همسرش راما قویدل در سال 1394 صاحب فرزند پسری شدند که نام او را امیر مانی گذاشتند. او و همسرش نام مانی را برای فرزند خود انتخاب کردند اما در نهایت خانم کرامتی به یاد پدر همسر خود، امیر قویدل، نام امیر مانی را برای او انتخاب کرد.

همچنین بخوانید :

یوگا در دوران بارداری

مهسا کرامتی در دوران بارداری خود به کلاس یوگای بارداری رفته که با یوگای معمولی بسیار متفاوت است. او در این باره توضیح داده که در این دوران خیلی موسیقی گوش می‌کرده و زیر نظر متخصص بوده است.

حضور پررنگ در اجتماع

به گفته مهسا کرامتی، او بسیار زیاد از تاکسی برای جابه‌جایی استفاده می‌کند و سعی دارد تا زیاد در اجتماع حضور پیدا کند چرا که نمی‌خواهد شناخته شده بودنش او را محدود کند.

آلبوم عکس مهسا کرامتی

در این قسمت برخی از عکس‌های مهسا کرامتی را برای شما خوانندگان عزیز پلازا قرار داده‌ایم.

کلام آخر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. مهسا کرامتی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران بوده که بیشتر به خاطر بازی در سریال درام و اجتماعی خط قرمز محصول سال 1380 شناخته شده است. در این مقاله به بررسی بیوگرافی مهسا کرامتی بازیگر ایرانی پرداختیم. همچنین درباره زندگی شخصی مهسا کرامتی، فیلم‌ها و سریال‌ها، حرفه بازیگری، حواشی و همسر او صحبت کردیم. نظر شما درباره این بازیگر ایرانی چیست؟ آیا آثار مهسا کرامتی را دیده‌اید؟ به نظرتان بهترین فیلم یا سریال مهسا کرامتی کدام است؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل