معرفی و بررسی فیلم سینمایی تگزاس ۳

معرفی و بررسی فیلم سینمایی تگزاس ۳

فیلم تگزاس ۳ یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمایی کمدی سینمای ایران است که توانست با اکران خود نظرات زیادی را جلب کند. در این مقاله با معرفی و بررسی کامل فیلم همراه شما خواهیم بود.

فیلم تگزاس نخستین بار در سال 1396 به کارگردانی مسعود اطیابی و قلم بابک کایدان و میثم کایدان ساخته شد. شخصیت‌های اصلی این اثر زوج سینمایی محبوب پژمان جمشیدی و سام درخشانی بودند که با خوش درخشیدن در سریال‌ پژمان و فیلم خوب، بد، جلف توانستند توجهات زیادی را به خود جلب کنند. به دنبال استقبال و فروش خوب تگزاس، قسمت دوم آن در سال 1397 ساخته شد و گیشه را حسابی راضی کرد. اکنون به سراغ سومین فیلم این سری فیلم کمدی می‌رویم.

فیلم تگزاس ۳ به کارگردانی سید مسعود اطیابی و تهییه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان در سال 1402 ساخته شد. نویسنده این اثر حمزه صالحی است و عامریان فیلم توزیع فیلم را برعهده دارد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم تگزاس ۳ همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی تگزاس ۳

ژانر فیلم تگزاس ۳ کمدی و اکشن است. این اثر ابتدا قرار بود در تاریخ 2 خرداد 1403 اکران شود اما در طی حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور وقت ایران و عزای عمومی بعد از آن، 8 خرداد 1403 به روی پرده سینما رفت. مدت زمان این فیلم 100 دقیقه اعلام شده است.

داستان فیلم تگزاس ۳

بهتر است پیش از اینکه به سراغ خلاصه این فیلم برویم، نگاهی به قسمت‌های پیشین داشته باشیم.

داستان فیلم تگزاس

خلاصه تگزاس ۱ و ۲: داستان حول محور دو دوست به نام‌های بهرام و ساسان می‌گردد. بهرام قصد گرفتن اقامت برزیل را دارد و ساسان ساکن برزیل است. بهرام به ازای به سرپرستی گرفتن یک کودک برزیلی و دادن مقداری پول به ساسان قصد دارد اقامت بگیرد اما در حقیقت پولی ندارد. دست بر قضا، او در یک قرعه کشی برنده پول می‌شود. از سوی دیگر نامزد ساسان و برادرش بدهی بزرگی به یک گنگستر بزرگ به نام کارلوس دارند که آنها را تعقیب می‌کند.

بهرام، ساسان و نامزد ساسان به ایران بازمی‌گردند. پدر بهرام و مادر ساسان با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و این باعث تنش می‌شود اما هنوز کارلوس دست از سر آنها برنداشته است. از سوی دیگر گرفتاری بزرگ اینجاست که بهرام به نوعی پول‌های خود را گم کرده است. دردسرهای این دو دوست بیشتر و بیشتر می‌شود.

خلاصه تگزاس 3: بهرام و ساسان باید مجسمه‌هایی که کوکائین در آن پنهان شده را پیدا کنند تا مشکلات آنها حل شود اما از بخت بد ممنوع‌الخروج شده‌اند. از سوی دیگر برادر همسر ساسان (آلیس) نیز گمشده و باید او را نیز پیدا کنند…

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم تگزاس ۳

در این بخش قصد داریم تا هنرپیشگان این فیلم کمدی را به شما معرفی کنیم. ابتدا به سراغ بیوگرافی بازیگران اصلی و سپس معرفی سایر هنرپیشگان می‌رویم.

پژمان جمشیدی در نقش بهرام کشکولی

پژمان جمشیدی هنرپیشه و فوتبالیست سابق اهل ایران متولد 20 شهریور ماه سال 1356 است. او از سال 1372 تا 1388 بازیکن فوتبال تیم‌های سایپا، پرسپولیس، پاس تهران، فولاد خوزستان، استیل آذین و تیم ملی بود. سپس از سال 1392 با سریال پژمان وارد دنیای حرفه‌ای بازیگری شد و توانست مورد توجه قرار گیرد. این بازیگر یکی از پولسازترین بازیگران ایران است که با حضور خود در فیلم کمک بزرگی به گیشه می‌کند. پژمان جمشیدی تا کنون یکبار برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم یادگار جنوب و سه بار نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است. او به سبب بازی در نقش فریبرز باغ‌بیشه (فری زیرخاکی) در سریال زیرخاکی برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی شد.

بهترین فیلم‌های آقای جمشیدی ۵۰ کیلو آلبالو، خوب، بد، جلف، تگزاس ۱ و ۲، دینامیت، جهان با من برقص، هفته ای یک بار آدم باش، فیلم علفزار، فیلم بخارست، یادگار جنوب، فیلم هتل، فیلم صبحانه با زرافه‌ها و فیلم بی‌بدن هستند. از سریال‌های پرتماشاگر او نیز باید به پژمان، زیرخاکی، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو و سریال آنتن اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

سام درخشانی در نقش ساسان کریمی

سام درخشانی هنرپیشه اهل کشور ایران متولد 31 تیر 1354 است. او دوره بازیگری را در آموزشگاه مرحوم سمندریان گذراند و در سال 1378 با سریال شب‌زدگان وارد تلویزیون شد. در همان سال نیز فیلم طلسم طلایی را در سینما بازی کرد. سریال با من بمان سبب دیده شدن این بازیگر شد و از آن پس در دهه هشتاد تلویزیون ایفاگر نقش‌های متعددی بود. سام درخشانی جز بازیگرانی است که هم در طنز و هم درام خوش می‌درخشد. او همچنین مدتی مجری‌گری را نیز تجربه کرد.

فیلم‌های صحنه جرم ورود ممنوع، عروس زندان، نطفه شوم، خوب بد جلف، تگزاس ۱ و ۲، خجالت نکش، پالتو شتری، مرده خور، خائن کشی و ۲۸۸۸ از جمله بهترین فیلم‌های سینمایی او هستند. آقای درخشانی در سریال‌های مشهوری همچون سال‌های برف و بنفشه، در چشم باد، نابرده رنج، پژمان، ماتادور، آوای باران، پشت بام تهران، هشت و نیم دقیقه، گسل، قبله عالم، سریال روزی روزگاری مریخ و سریال داوینچیز حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

مهدی هاشمی در نقش بابک کشکولی

مهدی هاشمی بازیگر پیشکسوت و حرفه‌ای سینمای ایران در 16 آذر 1325 چشم به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و با حضور در گروه تئاتر پیاده کار خود را شروع کرد. اولین فیلم او با نام زنده باد … در سال 1358 بود. سپس بین سال‌های 1360 تا 1363 با مجموعه تلویزیونی افسانه سلطان و شبان به شهرت رسید. او چهار بار نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده و از بین آنها دوبار توانست برای فیلم‌های دو فیلم با یک بلیت، آقا یوسف و آلزایمر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.

فیلم‌های شاخص این بازیگر مرگ یزدگرد، غریبه، ناصرالدین‌شاه آکتور سینما، الو! الو! من جوجوام!، خانه پدری، ضد گلوله، سیانور، انفرادی و طبقه یک و نیم هستند. او در سریال‌های طلسم‌شدگان، رقص پرواز، روزگار قریب، کارآگاهان، دردسرهای عظیم ۱ و ۲، زعفرانی، گلشیفته، سریال مرداب و سریال سایه باز حضور داشته است.

ژاله صامتی در نقش سوری

ژاله صامتی بازیگر زن حرفه‌ای سینما و تلویزیون ایران در 14 فروردین سال 1351 چشم به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فعالیت خانم صامتی از سال 1372 با فیلم دت یعنی دختر شروع شد. سپس با فیلم دشت ارغوانی توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. خانم صامتی تا کنون سه بار نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است. او تا کنون توانسته برای فیلم درخونگاه و سریال زیرخاکی تندیس حافظ دریافت کند.

فیلم‌های سایه به سایه، مربای شیرین، گیلانه، قاعده بازی، رفیق بد، ضد گلوله، آخرین بار کی سحر را دیدی، حمال طلا، شب اول هجده سالگی، فیلم سرهنگ ثریا، سریال‌های یحیی و گلابتون، آژانس دوستی، نفس و سریال سیاه‌چاله از آثار شاخص او هستند.

گابریلا پتری در نقش آلیس

گابریلا پتری (Gabriela Petry) بازیگر برزیلی در 28 مه 1986 (7 خرداد 1365) به دنیا آمد. او در سال 2012 با ایفای نقش در یک قسمت سریال برزیلی خانواده بزرگ (Big Family) شروع کرد. سپس در سال 2014 نقشی کوتاه در مجموعه کمدی ATORmentados بازی کرد. او سپس در فیلم‌های The Devil’s Scarab و Carinha de Anjo حضور داشت تا اینکه در ایران با نقش آلیس در فیلم‌های تگزاس ۱ و ۲ شناخته شد.

سایر هنرپیشه های تگزاس ۳ عبارتند از:

  • آدریانو تولوزا در نقش لوئیس
  • سید جواد هاشمی در نقش سرگرد کرانی
  • نعیمه نظام‌دوست در نقش فرشته
  • سام نوری در نقش تروریست
  • سیاوش چراغی‌پور در نقش قاچاقچی
  • ساعد هدایتی در نقش پلیس
  • داوود شیرعلی در نقش پلیس فرودگاه
  • حامد وکیلی در نقش قاچاقچی
  • لادن ژافه‌وند در نقش طلعت چپ دست

نقد فیلم سینمایی تگزاس 3

تگزاس ۳ در ماه آخر بهار سال 1403 اکران شد‌. این اثر به عنوان سومین فیلم سری تگزاس ساخته شده که قرار است در کل 5 قسمت باشد‌. این فیلم در دنباله دو سری پیشین خود ساخته شد و اگر قصد تماشای آن را دارید، حتما باید دو فیلم پیشین را دیده باشید.

در قدم‌ اول باید بگوییم سید مسعود اطیابی در ساخت کمدی تبحر خوبی دارد و می‌تواند صحنه‌ها را به گونه‌ای بچیند که بتواند مخاطب را بخنداند. تگزاس ۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند مخاطب را به خوبی بخنداند. اما شوخی‌های آن گاها تکراری و بسیار فانتزی هستند. بار کمدی فیلم بیشتر برعهده پژمان جمشیدی و سام درخشانی است و از این حیث فیلم به بازیگران خود وابستگی زیادی دارد.

سایر بازیگران فیلم از جمله مهدی هاشمی و ژاله صامتی پایه‌های دیگر فیلم هستند. اما چیزی که در فیلم بسیار به چشم می‌آید، تکراری بودن بازیگران آن است. این تکراری بودن به همراه داستان فیلم که چندان جدید نیست، باعث می‌شود که حس کنیم در حال دیدن دو قسمت پیشین هستیم.

همچنین بخوانید :

به طور کلی، دیدن این فیلم برای افرادی که صرفا به دنبال سرگرمی هستند، توصیه می‌شود. در واقع سومین فیلم تگزاس از لحاظ کمدی‌های امروزی اثری تماشایی است اما فاصله زیادی تا استانداردهای کمدی دارد.

سخن نهایی

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم سینمایی تگزاس ۳ همراه شما بودیم. این فیلم به عنوان سومین سری تگزاس تولید و اکران شد. فضای این اثر کمدی و اکشن است و حس خوبی به مخاطبان می‌دهد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ لطفا نظرات خود را به ما و سایر مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم‌.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل