گلکسی واچ FE سامسونگ چه مشخصاتی دارد؟

گلکسی واچ FE سامسونگ چه مشخصاتی دارد؟

گلکسی واچ FE سامسونگ یک ساعت میان‌رده از سامسونگ است و قرار است اولین عضو از خانواده ساعت‌های سری FE این شرکت باشد. با ما همراه باشید تا با این ساعت و مشخصات آن آشنا شویم.

یکی از برندهای پیشتاز حوزه تکنولوژی که در تولید ساعت‌های هوشمند کاملا شناخته شده است، سامسونگ است. این برند که با تولید لوازم الکترونیکی و مخصوصا گوشی‌های موبایل باکیفیت، تخصص خود را به اثبات رسانده، با تولید Galaxy Watch FE مهر تأیید دیگری بر توانایی‌های خود در این زمینه زده است.

مدل جدید گلکسی واچ ۴، با عنوان جدید گلکسی واچ FE، به تازگی توسط این شرکت معرفی شد. این ساعت هوشمند با توجه مشخصات، تفاوت چندانی با گلکسی واچ ۴ که حدود ۳ سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد، نداشته و این دو ساعت در بسیاری از مشخصات سخت‌افزاری از چیپست و باتری گرفته تا رم و حافظه، کاملا مشابه هستند. در این مطلب پلازا قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مشخصات و قابلیت‌های این محصول جدید سامسونگ.

فهرست مطالب

مشخصات سامسونگ گلکسی واچ FE

مشخصات Galaxy Watch FE
ابعاد ۴۰.۴ در ۳۹.۳ در ۹.۸ میلی‌متر
وزن ۲۶ گرم
تراشه اگزینوس W920
صفحه نمایش ۱.۲ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۳۹۶ در ۳۹۶ پیکسل
رم و فضای ذخیره سازی ۱.۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه
سیستم عامل Wear OS 4 با رابط کاربری One UI Watch 5
باتری ۲۴۷ میلی آمپری
قیمت ۱۹۹ دلار مدل بلوتوث | ۲۴۹ دلار مدل LTE

آشنایی با گلکسی واچ FE سامسونگ

گلکسی واچ را می‌توان به عنوان یک مجموعه معرفی کرد که سامسونگ الکترونیکس سازنده ساعت‌های این برند است و کاربردهای آن نیز به صورت کاملاً یکپارچه با گوشی‌های موبایل سامسونگ همگام سازی شده است. از این جهت، می‌توان نتیجه گرفت که مشخصات گلکسی واچ FE سامسونگ نیز همگام با گوشی موبایل شما خواهد بود.

همچنین می‌توانید حتی فعالیت‌های ورزشی روزانه خود را با استفاده از این ساعت هوشمند بسنجید و یا به منظور مشاهده اعلان‌های تلفن همراه خود، ساعتتان را به کار ببرید. در این مقاله موارد مختلف مربوط به گلگسی واچ FE سامسونگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. لذا در صورتی که قصد خرید این ساعت را دارید، به منظور کسب اطلاع از مشخصات گلکسی واچ FE سامسونگ، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مشخصات گلکسی واچ FE سامسونگ

مشخصات و ویژگی‌های ساعت هوشمند گلکسی FE سامسونگ

مشخصات گلکسی واچ FE سامسونگ به لحاظ سخت افزاری از تشابه بسیاری با گلکسی واچ ۴ برخوردار است. هر دوی این ساعت‌ها دارای نمایشگری به اندازه ۱.۲ اینچ و از نوع سوپر امولد هستند و وضح تصویر در آن‌ها نیز ۳۶۹*۳۶۹ پیکسل است. همچنین مواردی نظیر چیپست اگزینوس W920، حافظه داخلی به میزان ۱۶ گیگابایت، باتری ۲۴۷ میلی‌آمپر با شارژ ۵ وات، قابلیت اتصال بلوتوث ۵.۳ و ۱.۵ گیگابایت رم نیز از موارد مهم تشابه این دو محصول به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید :

گلکسی واچ FE سامسونگ و نمونه مشابه آن یعنی گلکسی واچ ۴، همچنین در برخورداری از سنسور Bio Active نیز مشترک هستند. جالب است بدانید این سنسور می‌تواند شما را از برخی شرایط جسمیتان مطلع سازد. ضربان قلب، نوار قلب و مواردی از این دست، مثال‌هایی برای این مورد هستند. درواقع گلکسی واچ FE سامسونگ می‌تواند ۱۰۰ فعالیت ورزشی را پشتیبانی کند. لازم به ذکر است که این محصول از سنسور سنجش خوابی دارد که از قدرت بالایی نیز برخوردار است.

همچنین بخوانید :

میزان ضد آب بودن این ساعت به 5 ATM می‌رسد. رابط کاربری One UI Watch 5 در کنار سیستم‌عامل 4 Wear OS نیز در این محصول به عنوان ویژگی‌های گلکسی واچ FE سامسونگ محسوب می‌شوند. البته از دیگر ویژگی‌های محصول نامبرده شده می‌توان به وای-فای، NFS و GPS اشاره کرد. البته این مورد نیز شایان ذکر است که ساعت هوشمند گلکسی FE برند سامسونگ از هیچ حاشیه چرخانی در ساختار ظاهری خود برخوردار نیست. هرچند که ادعاهای قبل از معرفی رسمی این محصول، بیانگر موارد مخالف این موضوع بوده است.

تفاوت گلکسی واچ ۴ و FE

گرچه گلکسی واچ FE به تازگی معرفی شده، اما مشابه این محصول، در حدود ۳ سال قبل رونمایی شده است و با نام گلکسی واچ ۴ شناخته می‌شود. البته بدیهی است که گلکسی واچ FE سامسونگ قابلیت‌های بیشتری لااقل از دیدگاه نرم‌افزاری با نسخه مشابه خود دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴، این است که این ساعت هوشمند فقط در سایز استاندارد ۴۰ میلی‌متر عرضه می‌شود و خبری از نسخه ۴۴ میلی‌متری نیست.

همچنین بخوانید :

بهتر است بدانید تفاوت نرم افزاری گلکسی واچ ۴ با گلکسی واچ FE سامسونگ به میزان چندان چشمگیری نیست. با توجه به موارد ذکر شده، می‌توان دریافت که گلکسی واچ FE سامسونگ دارای رابط کاربری One UI Watch 5 بوده است که در سال‌های قبل بر روی گلکسی واچ ۴ تست شده و پاسخ مثبت دریافت شده است. اما شرکت سامسونگ دیگر این ساعت را از سال ۲۰۲۶ آپدیت نخواهد کرد. بنابراین اصلی‌ترین و تقریبا تنها تفاوت گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴، مربوط به مدت زمان بیشتر برای آپدیت نرم افزاری آن است.

قیمت گلکسی واچ FE سامسونگ

گلکسی واچ FE با قیمت ۱۹۹ دلار توسط کمپانی معرفی شده است. البته قیمت مذکور برای نسخه بلوتوث گلکسی واچ FE است و برای خرید نسخه‌ی LTE این ساعت هوشمند بایستی هزینه‌ی بیشتری بپردازید؛ چراکه قیمت آن ۲۵۰ دلار در بازار جهانی است. لازم به ذکر است که قیمت گلکسی واچ FE سامسونگ در مقایسه با گلکسی واچ ۴ بیشتر است.

به بیان دیگر بدیهی است که گلکسی واچ ۴ در بازار ایران با قیمت مناسب‌تری عرضه شده و به فروش می‌رسد. اما با توجه به اینکه این ساعت هوشمند نسخه به روز رسانی شده گلکسی واچ ۴ است، قیمت گلکسی واچ FE سامسونگ نیز مسلماً از گلکسی واچ ۴ بیشتر خواهد بود.

همچنین بخوانید :

البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که برای گلکسی واچ ۴ در سال ۲۰۲۶ دیگر به روز رسانی جدیدی وجود نخواهد داشت و این موضوع، پرداخت کمی مبلغ بیشتر به منظور خرید گلکسی واچ FE سامسونگ را توجیه می‌کند. بنابراین در صورتی که تمایل به خرید یک محصول با عمر بالا دارید، در صورت اختلاف قیمت منطقی، پیشنهاد ما به شما این است که با پذیرفتن قیمت بالاتر گلکسی واچ مدل FE برند سامسونگ، این محصول را خریداری کنید.

سخن پایانی

گلکسی واچ FE سامسونگ یک ساعت هوشمند با امکانات قابل قبول، اما نه چندان برتر نسبت به مدل‌های پیشین است. در این ساعت هوشمند، سنسورهایی مورد استفاده قرار گرفته است که می‌تواند گزارشی از شرایط تپش و ضربان قلب به کاربر ارائه دهد. همچنین این ساعت را به عنوان نسخه پیشرفته‌تر گلکسی واچ ۴ سامسونگ تلقی می‌کنند که در حدود ۳ سال قبل توسط سامسونگ تولید و به بازار لوازم الکترونیکی عرضه شده است. البته میزان تغییرات و به‌روزرسانی بسیار ناچیز و در حد چشم‌پوشی است.

قیمت گلکسی واچ FE سامسونگ نیز به اندازه ۱۹۹ دلار تعیین شده است. بهتر است بدانید که این محصول همچنین از وجه اشتراک بسیاری با گلکسی واچ ۴ سامسونگ برخوردار است که این تشابه‌ها شامل اکثر موارد نرم افزاری و سخت افزاری خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که با توجه به قیمت بیشتر نسبت به گلکسی واچ ۴، این ساعت هوشمند در بازار جهانی و ایران با توفیق چندانی مواجه نشود.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل