بیوگرافی فریبرز عرب نیا، ستاره بی رقیب دهه هفتاد

بیوگرافی فریبرز عرب نیا، ستاره بی رقیب دهه هفتاد

فریبرز عرب‌نیا از ستارگان مطرح عرصه بازیگری کشورمان محسوب می‌شود که فعالیت هنری خودش را از حوزه نمایش آغاز کرد. در این مقاله از پلازا با بیوگرافی فریبرز عرب نیا؛ ستاره بی رقیب دهه هفتاد سینمای ایران همراه شما مخاطبان محترم هستیم.

فریبرز عرب نیا در سال 1369 با ایفای نقشی کوتاه برای فیلم آهوی وحشی کاری از حميد خيرالدين برای نخستین‌بار مقابل دوربین قرار گرفت. وی در کارنامه بازیگری خود برای حوزه سینما، تجربه همکاری با کارگردانان بزرگی چون بهرام بیضایی و مسعود کیمیایی را دارد. عرب‌نیا با بازی در فیلم ضیافت در سال 1374 به شهرت بالایی رسید و توجه بسیاری از فیلم‌سازان را به خود معطوف نمود. از کارهای ماندگار این بازیگر در قاب تلویزیون می‌توان به ایفای نقش مختار بن ابوعبید ثقفی در سریال مختارنامه کاری از داوود میرباقری اشاره کرد. چنانچه مایلید تا با ابعاد پنهان در زندگی نامه فریبرز عرب نیا از ازدواج تا طلاق و مهاجرت این بازیگر بیشتر آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اطلاعات شخصی فریبرز عرب نیا

  • نام و نام خانوادگی: فریبرز عرب‌نیا (Fariborz Arabnia)
  • تاریخ تولد: 25 فروردین 1343
  • محل تولد: بازیگر- کارگردان – گرافیست
  • پیشه: بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون
  • شروع فعالیت هنری: 1369 با بازی در نفشی کوتاه برای فیلم آهوی وحشی
  • نقش‌های شاخص: سلطان در فیلم سلطان، طاهر در فیلم شیفته، رسول در فیلم رنگ شب، مختار ثقفی در سریال مختارنامه و مصطفی چمران در فیلم چ
  • دوره هنری: کانون تئاتر تجربی زیر نظر مرحوم استاد حمید سمندریان- دوره دو ساله در مجتمع آموزشی سینما
  • تحصیلات: تحصیلات نیمه تمام رشته مدیریت در دانشگاه خاورمیانه آنکارا – کارشناسی رشته ارتباط تصویری از دانشگاه هنر تهران
  • قد فریبرز عرب نیا: 175 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • همسر فریبرز عرب نیا: آتنه فقیه‌نصیری (1374-1370) – مرحوم عسل بدیعی (1383-1379)
  • تعداد فرزندان: یک پسر به نام جانیار ثمره ازدواج با زنده‌یاد عسل بدیعی
  • خویشاوندان: رضا داوودنژاد باجناق سابق شوهر غزل بدیعی
  • صفحه اینستاگرام فریبرز عرب نیا:fariborzarabnia4public

زندگی خصوصی فریبرز عرب نیا

در این بخش از مقاله بیوگرافی فریبرز عرب نیا با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر همراه شما مخاطبان محترم پلازا هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

از کودکی تا جوانی

آقای عرب‌نیا در بیست و پنجمین روز از ماه فروردین سال 1343 و در اویل فصل زیبای بهار این سال در تهران به دنیا آمد. وی در سال 1360 دیبلم خود را در رشته دیپلم ریاضی و فیزیک گرفت و پس از اتمام دوره سربازی، سال 1364 برای تحصیل به کشور ترکیه رفت. او در دانشگاه خاورمیانه آنکارا به تحصیل رشته مدیریت مشغول شد، ولی آن را نیمه تمام رها نمود و به کشور بازگشت تا در رشته مورد علاقه‌اش سینما تحصیل نماید.

عرب نیا تحصیلات آکادمیک خود را در مقطع کارشناسی رشتهٔ ارتباط تصویری (گرافیک) از دانشگاه هنر تهران به اتمام رساند. وی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و دوره‌های تخصصی نمایش را در کانون تئاتر تجربی زیر نظر مرحوم حمید سمندریان و همچنین سینما را طی دوره‌ای دو ساله در مجتمع آموزشی سینما گذراند.

همچنین بخوانید :

ازدواج و طلاق از آتنه فقیه‌نصیری

فریبرز عرب‌نیا (Fariborz Arabnia) در سال 1369 برای فیلم آهوی وحشی با آتنه فقیه‌نصیری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر آشنا شد و سال بعد باهم ازدواج کرد. آتنه در آن مقطع بازیگرانی تازه‌کار و مطرحی بود که در آثاری چون آهوی وحشی، من زمین را دوست دارم، کاکادو و سال‌های بی‌قراری با عرب نیا همکاری داشت. اما متاسفانه زندگی این زوج بازیگر پس از چند سال بدون هیچ فرزندی در سال 1374 به جدایی ختم شد. با عکسی از عرب‌نیا و فقیه‌نصیری در کنار السا فیروزآذر برای فیلم کاکادو به ادامه مقاله می‌پردازیم.

ازدواج و طلاق از عسل بدیعی

فریبرز عرب‌نیا در سال 1379 با عسل بدیعی ازدواج کرد که ثمره زندگی مشترک‌شان یک پسر به نام جانیار متولد 1381 شد.ولی زندگی مشترک این زوج هم چندان دوام نیاورد و در سال 1383 به جدایی ختم شد. عسل بدیعی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است که در آثاری چون هفت پرده و از صمیم قلب با عرب‌نیا همبازی بود. متاسفانه عسل بدیعی در تاریخ 11 فروردین 1392 به حالت کما رفت که پس از انتقال به بیمارستان لقمان در روز 12 فروردین دچار مرگ مغزی شد و دار فانی را وداع گفت.

مهاجرت از کشور

عرب‌نیا پس از درگذشت همسر سابقش مرحوم عسل بدیعی با پسرش جانیار به کانادا مهاجرت کرد. وی طی مصاحبه‌ای اذعان نمود که از ایران ارز خارج نکرده و مخارج زندگی‌اش در کشور کانادا را از طریق راننده بیماران تامین می‌نماید. با عکسی از فریبرز عرب نیا در کنار پسرش جانیار به بررسی کارنامه هنری این بازیگر می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

زندگی شغلی فریبرز عرب نیا

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، عرب‌نیا فعالیت هنری خود را در حرفه بازیگری از سال 1369 با بازی در فیلم آهوی وحشی آغاز نمود. وی علاوه بر حرفه بازیگری، سال‌ها در زمینه طراحی گرافیک هم فعال داشت.

فریبرز عرب نیا سال 1370 در نقش کوتاه یکی مهمانان برای فیلم مسافران مقابل دوربین بهرام بیضایی حاضر شد. در این اثر سینمایی پر ستاره بازیگرانی چون زنده‌یاد جمیله شیخی، مژده شمسایی، فاطمه معتمد آریا، مجید مظفری، دکتر حمید امجد، مرحوم جمشید اسماعیل‌خانی، هرمز هدایت، زنده‌یاد آتیلا پسیانی، عنایت بخشی، فاطمه نقوی، اسماعیل پوررضا، محبوبه بیات و زنده‌یاد هما روستا به ایفای نقش پرداختند.

فریبرز عرب‌نیا در ادامه فعالیتش در حوزه سینما با نقش‌های کوتاه در فیلم‌های وصل نیکان و خسوف مقابل دوربین رفت. وی سال 1372 برای نقشی فرعی در فیلم طنز من زمین را دوست دارم کاری از ابوالحسن داوودی انتخاب شد و که در دیده شدن این بازیگر نقش بسزایی داشت. از دیگر بازیگران این اثر سینمایی می‌توان به علیرضا خمسه، بهزاد خداویسی، آتنه فقیه نصیری، محمود بهرامی و زنده‌یاد منوچهر حامدی اشاره کرد.

همکاری با مسعمود کیمیایی در ضیافت و سلطان

در واقع نقطه شهرت عرب‌نیا در سال 1374 با بازی برای فیلم ضیافت کاری از مسعود کیمیایی رقم خورد. داستان این اثر سینمایی درباره هفت رفیق است که در ایام جوانی و پیش از انقلاب 57 با هم قرار گذاشتند تا چند سال بعد دوباره همدیگر را در پاتوق همشگی خودشان ملاقات کنند. بازی درخشان فریبرز عرب‌نیا در این اثر بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت که در شهرت وی نقش بسزایی داشت. در فیلم ضیافت بازیگرانی دیگری چون بهزاد خداویسی، پارسا پیروزفر، مرحوم حسن جوهرچی، رامین پرچمی، مهدی خیامی، شهرزاد عبدالمجید، مرحوم جلال پیشوائیان، اکبر معززی، کیانوش گرامی به ایفای نقش پرداختند.

همکاری مجدد عرب‌نیا با مسعود کیمیایی در فیلم سلطان نقطه عطفی در کارنامه هنری این بازیگر محسوب می‌شود که خیلی زود این بازیگر را به یکی از ستارگان سینمای ایران مبدل کرد. در این اثر سینمایی فریبرز عرب نیا با هدیه تهرانی که نخستین تجربه بازیگری وی بود، همبازی شد. از دیگر بازیگران فیلم سلطان می‌توان به مرحوم حسن جوهرچی، پولاد کیمیایی، ژاله علو، مهدی خیامی، مرحوم پروین سلیمانی، کیانوش گرامی و رضا کیانیان اشاره کرد. پس از اکران این فیلم بسیاری از مخاطبان سینما عرب‌نیا را یادآور ستاره سابق سینما بهروز وثوقی می‌دانستند.

فیلم های فریبرز عرب نیا

در این بخش از مقاله بیوگرافی فریبرز عرب نیا قصد داریم تا به معرفی و بررسی کارنامه هنری این ستاره سینما بپردازیم. وی پس از همکاری با کیمیایی در آثاری چون ضیافت و سلطان به شهرت بالایی رسید.

اما از دیگر بازی‌های درخشان این بازیگر در حوزه سینما می‌توان به رنگ شب کاری از محمدعلی سجادی اشاره کرد. عرب‌نیا در این اثر سینمایی با نقش یک مرد شکاک که زنان خیابانی را به قتل می‌رساند، مقابل دوربین قرار گرفت و بازی بسیار به یادمانی از خود ارائه داد. وی علاوه بر این اثر سینمایی در همان سال برای فیلم شیفته با سجادی همکاری داشت.

سال نام فیلم کارگردان
1369 آهوی وحشی حمید خیرالدین
1369 مسافران بهرام بیضایی
1370 وصل نیکان ابراهیم حاتمی‌کیا
1371 خسوف مرحوم رسول ملاقلی‌پور
1372 من زمین را دوست دارم ابوالحسن داوودی
1373 مرد پنجم سیدمحسن شهابی
1373 کاکادو تهمینه میلانی
1373 سال‌های بی‌قراری مسعود نوایی
1373 بوی خوش زندگی ابوالحسن داوودی
1374 فرار مرگبار تورج منصوری
1374 ضیافت مسعود کیمیایی
1375 سلطان مسعود کیمیایی
1375 بالاتر از خطر سعید عالم‌زاده
1376 شاهرگ علی غفاری
1376 جهان پهلوان تختی بهروز افخمی
1377 طوطیا زنده‌یاد ایرج قادری
1377 شوکران (بازیگر و سرمایه‌گذار) بهروز افخمی
1378 سحرگاه پیروزی حسین بلنده
1378 دلباخته خسرو معصومی
1378 بادام‌های تلخ (بازیگر – پرداخت نهایی فیلمنامه) کاظم معصومی
1379 هفت‌پرده فرزاد مؤتمن
1379 هزاران زن مثل من رضا کریمی
1379 شیفته محمدعلی سجادی
1379 رنگ شب محمدعلی سجادی
1379 از صمیم قلب بهرام کاظمی
1381 عطش محمدحسین فرح‌بخش
1381 ستاره‌های سربی مهدی ودادی
1381 دختری در قفس قدرت‌الله صلح‌میرزایی
1382 پروانه‌ای در باد عباس رافعی
1382 برگ برنده سیروس الوند
1382 باج‌خور فرزاد مؤتمن
1387 طاووس‌های بی‌پر جواد مزدآبادی
1387 صندلی خالی سامان استرکی
1388 شکلات داغ حامد کلاهداری
1389 خاک و آتش مهدی صباغ‌زاده
1389 پنهان مهدی رحمانی
1389 پرتقال خونی سیروس الوند
1392 چ ابراهیم حاتمی‌کیا
1394 گاهی (بازیگر – گروه فیلمبرداری) محمدرضا رحمانی
1394 آخرین بار کی سحر را دیدی؟ فرزاد مؤتمن

در ادامه با عکسی از  فریبرز عرب‌نیا برای فیلم شکلات داغ به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در قاب تلویزیون می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

سریال های فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب‌نیا (Fariborz Arabnia) در سال 1371، نخستین‌بار با نقشی فرعی برای سریال مزد ترس به کارگردانی حمید تمجیدی در قاب تلویزیون ظارهر شد. این سریال در ژانر پلیسی بود که از شبکه دو پخش می‌شد که در آن بازیگرانی دیگری چون عبدالرضا اکبری، اسماعیل محرابی، مرحوم احمد فخر، علی دهکردی، مرحوم حمیده خیرآبادی، محبوبه بیات، رضا بنفشه‌خواه، مینا نوروزی، رضا بنفشه‌خواه، مرحوم اکبر قدمی به نقش‌آفرینی پرداختند.

عرب نیا در همان سال که هنوز از آتنه فقیه‌نصیری جدا نشده بود، با هم در سریال چشمه زندگی کاری از حمید خیرالدین همبازی شدند. البته در سال 1369 آن‌ها برای فیلم آهوی وحشی کاری دیگر از خیرالدین با هم بازی داشتند.

فریبرز عرب نیا در سال 1375 برای سریال زندگی اپیزود شرط بندی نوشته آنتون چخوف کاری از مرحوم محمدرضا اعلامی مقابل دوربین قرار گرفت. این سریال 13 قسمتی بر اساس داستان‌هایی از نویسندگان بزرگ جهان منجمله جیمز تربر،گونتر آیش، هاوارد فاست،آنتون چخوف و دیگر نویسندگانی چون مارکز، همینگوی، جویس و فاکنر اقتباس شده بود که در هر قسمت، داستانِی مستقل از این بزرگان را با حال و هوای ایرانی را روایت می‌کرد. در شرط‌بندی عرب‌نیا با زنده یاد محمدعلی کشاورز همبازی بود که پیش‌تر در فیلم خسوف مقابل این بازیگر پیشکسوت نقش آفرینی داشت. با عکسی از این دو بازیگر برای فیلم خسوف به ادامه مقاله می‌پردازیم.

بازی در نقش مختار ثقفی

فریبرز عرب‌نیا با نقش مختار بن ابوعبید ثقفی برای سریال مختارنامه مقابل دوربین داوود میرباقری قرار گرفت. فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی 5 سال طول کشید، که در آن مقعطع زمانی عرب نیا مدتی طولانی از حوزه سینما دور بود. وی برای اولین‌بار نقش یک شخصیت تاریخی را به عهده داشت که بازی قابل قبولی از خود ارائه داد. در این مجموعه تلویزیونی پر ستاره بازیگرانی دیگری چون رضا رویگری، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، محمد فیلی، مرحوم ماه‌چهره خلیلی، زنده‌یاد داوود رشیدی، حسن میرباقری، جعفر دهقان، زنده‌یاد پرویز پورحسینی، دکتر محمد صادقی، حبیب دهقان‌نسب، امین زندگانی، بهرام شاه‌محمدلو، مرحوم انوشیروان ارجمند، فرخ نعمتی، شهرام حقیقت‌دوست، کاظم هژیرآزاد، محمود جعفری، گوهر خیراندیش، صدرالدین حجازی، مرحوم سیامک اطلسی، شهره لرستانی، بهنام تشکر، محمدرضا شریفی‌نیا و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداختند.

کارگردانی سریال رنگ شک

فریبرز عرب‌نیا پس از چند سال تجربه بازیگری در سینما و تلویزیون، سال 1393 نویسندگی و کارگردانی سریالی تحت عنوان رنگ شک را به عهده گرفت. داستان این سریال پلیسی اجتماعی، درباره یک افسر نیروی انتظامی است که مأموریت می‌یابد تا وارد یک باند بسیار مخوف مواد مخدر شود. از بازیگران این مجموعه تلویزیونی رنگ شک علاوه بر خودش، می‌توان به آرش مجیدی، عمار تفتی، شهرزاد کمال‌زاده، معصومه آقاجانی، رضا امامی، حمیدرضا هدایتی، امیر مولوی، رضا نوری، پیام لاریان، محمدرضا شیرخانلو، شاهرخ فروتنیان اشاره کرد.

سال نام سریال کارگردان
1371 چشمه زندگی حمید خیرالدین
1371 مزد ترس حمید تمجیدی
1375 زندگی (شرط بندی) مرحوم محمدرضا اعلامی
1379 وکیل سیروس مقدم
1382-1387 مختارنامه داوود میرباقری
1387 فیلم تلویزیونی عملیات مانگرو مهدی صباغ‌زاده
1393 رنگ شک به نویسندگی و کارگردانی خود
همچنین بخوانید :

تئاترهای فریبرز عرب نیا

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، عرب‌نیا پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی دروه بازیگری را در کانون تئاتر تجربی زیر نظر مرحوم استاد حمید سمندریان گذارند. وی در کارنامه هنری خود تجربه بازی در چند نمایش و تله تئاتر را دارد.

فریبرز عرب نیا در سال 1380 برای نقش اصلی تله تئاتر زارع شیکاگو کاری از سیروس ابراهیم‌زاده انتخاب شد. در این اثر هنرمندان دیگری چون محسن زهتاب، شهرزاد عبدالمجید، زنده‌یاد فتحعلی اویسی، مرحوم غلامرضا طباطبائی، رضا مختاری، کیوان محمودنژاد به ایفای نقش پرداختند.

همکاری عرب‌نیا با سیروس ابراهیم‌زاده یکی از بزرگان عرصه تئاتر کشورمان با نمایش نوزاد در سال 1381 ادامه پیدا کرد. وی در ادامه پس از چندسال بازی در سریال مختارنامه، سال 1388 با نمایش بهرام چوبیه دوباره روی صحنه حاضر شد. کارگردانی این نمایش را شکرخدا ‌گودرزی بر عهده داشت که در آن بازیگران دیگری چون پردیس ‌افکاری، حمید ‌ابراهیمی، سیروس ‌همتی، طوفان ‌مهردادیان، افشین ‌زارعی،  رضا امامی، عبدالرضا فریدزاده، سیروس ‌اسنقی، نادیا ‌فرجی به ایفای نقش پرداختند.  با عکسی از این بازیگر در نمایش بهرام چوبیه به بررسی کارنامه هنری فریبرز عرب‌نیا در حوزه نمایشس می‌پردازیم.

سال نام نمایش کارگردان محله اجرا
1380 تله تئاتر زارع شکیاگو سیروس ابراهیم زاده پخش شده از شبکه چهار
1381 نوزاد سیروس ابراهم زاده فرهنگسرای نياوران
1388 بهرام چوبینه شکرخدا ‌گودرزی تئاترشهر ‌- ‌سالن ‌قشقایی
1394 عاشقانه های نا آرام مریم ‌جلالیان تالار ‌وحدت
1402 مرده شور نیما ‌دهقان آمریکا- لس آنجلس

با عکسی از نمایش عاشقانه‌های نا آرام در کنار یکتا ناصر این بخش از مقاله بیوگرافی فریبرز عرب نیا را به اتمام می‌رسانیم.

همچنین بخوانید :

جوایز و افتخارات فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا از بازیگران مستعد و مطرح کشورمان به شمار می‌رورد که بارها در عرصه بازیگری جوایز و افتخارات زیادی را بدست آورده است. در جدول زیر شما می‌توانید جوایز و افتحارات این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر را مشاهده نمایید. البته این بازیگر متاسفانه هیچ وقت موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر نشد که این نکته چیزی از ارزش‌های هنری این هنرمند توانا و مستعد کم نمی‌کند.

سال عنوان نام جشنواره
1376 بازیگر برتر سال ماهنامه‌ دنیای تصویر جشن حافظ برای بازی در فیلم سلطان به انتخاب جشن حافظ
1376 بازیگر برتر سال برای بازی در فیلم سلطان به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی ایران
1377 کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای جهان پهلوان تحتی جشن خانه سینما
1379 بازیگر برتر سال برای بازی در فیلم شوکران به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی
1379 کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای شیفته جشن خانه سینما
1391 کاندید بهترین بازیگر مرد برای فیلم خاک و آتش جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت
1392 مراسم تجلیل از عرب‌نیا برای بازی در سریال مختارنامه فرهنگ‌سرای ارسباران

همچنین بخوانید :

شایعات و حواشی فریبرز عرب نیا

به‌ طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست روبه‌رو بوده‌اند، که بازیگری چون فریبرز عرب نیا هم از این قاعده مستثنی نیست.

درگیری با حامد بهداد

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر می‌توان به ماجرای درگیری وی با حامد بهداد اشاره کرد. حامد بهداد در پاسخ فریبرز عرب‌نیا که در برنامه هفت صحبت‌هایی را در مورد فرهنگ و سینمای ایران مطرح کرده بود، چنین اذعان کرد که: نقطه ضعف سریال مختار شیوه‌ی بازی شخص شما بود. در ادامه این درگیری‌ها بیشتر از سوی حامد بهداد بالا گرفت و حواشی زیادی را برای این دو بازیگر مطرح سینما به همراه داشت.

البته مشکل بهداد و عرب‌نیا به پیش از برنامه هفت برمی‌گردد و براساس اخباری آن‌ها در فیلم پرتقال خونی ساخته سیروس الوند باهم مشکل داشتند.

اختلاف با ابراهیم حاتمی‌کیا در فیلم چ

از دیگر حواشی داغ درباره عرب‌نیا می توان به مجارای اختلاف و درگیری وی با حاتمی کیا در فیلم چ اشاره کرد که حواشی زیادی را به همراه داشت. فریبرز عرب‌نیا که در سال 1370 با نقشی کوتاه در فیلم وصل نیکان مقابل دوربین حاتمی‌کیا قرار گرفته بود، حال پس از 22 سال با نقش اصلی چ با وی دوباره همکاری نمود. در این اثر سینمایی بازیگرانی چون مریلا زارعی، بابک حمیدیان، دکتر مهدی سلطانی، امیررضا دلاوری، خسرو شهراز و سعید راد به ایفای نقش پرداختند.

متاسفانه اختلاف ابراهیم حاتمی‌کیا با فریبرز عرب‌نیا، طوری بالا گرفت که این بازیگر در سکانس پایانی فیلم چ به قهر از پروژه حضور نیافت و به جای وی از یک بدلکار استفاده کردند.

حواشی مراسم تشیع پیکر همسر سابقش عسل بدیعی

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، عربن نیا در سال 1379 با مرحوم عسل بدیعی ازدواج کرد که پس از چند سال این وصلت به جدایی ختم شد. متاسفانه عسل بدیعی در 1392 دارفانی را وادع گفت و عرب نیا به همراه پسرش جانیار که ثمره ازدواج با مرحوم بدیعی بود در مراس تشیع پیکر همسر سابق خود حضور یافت، که حواشی زیادی را برای وی به همراه داشت. با عکسی از این بازیگر همراه پسرش جانیار در مراسم زنده‌یاد عسل بدیعی این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

همچنین بخوانید :

بدون شک در این بخش از مقاله میلید تا با ابعاد پنهان در زندگینامه فریبرز عرب‌نیا، بیشتر آشنا شوید. همان‌طور که عنوان نمودیم وی در طول زندگی خود تا کنون دو ازدواج نا موفق با آتنه فقیه‌نصیری و مرحوم عسل بدیعی داشت. ثمر از دواج دوم ایشان با زنده‌یاد بدیعی یک پسر متولد 1381 به به نام جانیار عرب‌نیا است.

از دیگر نکات جالب درباره این بازیگر می‌توان به اشتباه گرفتن ابوالفضل پورعرب با فریبرز عرب‌نیا اشاره کرد، که در مقطع زمانی زیاد اتفاق می‌افتاد. اما نکته جالب اینجاست که پور عرب در این مورد اذعان داشت در آن زمان که برخی از مردم آن‌ها را باهم اشتباه می‌گرفتند، این دوبازیگر مطرح با هم همسایه بودند و در یک آپارتمان سکونت داشتند.

مهاجرت  از ایران برای تحصیل فرزند

فریبرز عرب نیا هم اکنون در کشور کانادا ساکن است و دیگر چندان فعایل هنری ندارد. او در یک مصاحبه اذعان نمود که به خاطر تحصیل پسرش اقدام به مهاجرت نموده و به عنوان راننده بیماران برای امرار معاش فعالیت دارد.

آلبوم عکس های فریبرز عرب نیا

کلام آخر

فریبرز عرب‌نیا (Fariborz Arabnia) از ستارگان مطرح دهه هفتاده سینمای کشورمان به شمار می‌رود، که در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. این بازیگر در سریال مختارنامه بازی درخشانی از خود به یادگار گذاشت که برای فیلمبرداری آن 5 سال طول کشید. بدون شک عرب‌نیا از بازیگران تکرار نشدنی ایران محسوب می‌شود که تاکنون بازی‌های درخشانی از خود ارائه داده است.

امید است مقاله بیوگرافی فریبرز عرب نیا؛ ستاره بی رقیب دهه هفتاد برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این ستاره جذاب، مستعد و دوست‌داشتنی با ما در سایت پلازا به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل