راه اندازی کانال فروش در تلگرام | ترفندهای ادمینی که تا الان نمیدانستید!

راه اندازی کانال فروش در تلگرام | ترفندهای ادمینی که تا الان نمیدانستید!

فرقی نمی‌کند یک کاربر معمولی تلگرام باشید یا مدیر یک گروه ۱۰ هزار نفره، بدون شک این پلتفرم تقریباً بی‌نقص است! پس چرا به فکر راه اندازی کانال فروش در تلگرام نباشیم؟ یا حتی بهتر؛ چرا از آن برای شروع کسب و کار بزرگمان استفاده نکنیم؟

در این مقاله پتانسیل‌های تلگرام به عنوان یک پیامرسان و یک شبکه اجتماعی را بررسی می‌کنیم و راهکارهایی عملی برای رسیدن به اهداف تجاری‌تان را نشان می‌دهیم. اگر تا به حال با ترفندهای مخفی ادمین‌ها مثل خرید ممبر واقعی تلگرام آشنا نبودید، این نوشتار مخصوص شماست. با ما همراه باشید.

چرا راه اندازی کانال فروش در تلگرام سودآور است؟

تلگرام از زمان معرفی در سال ۲۰۱۳ به طور مداوم رشد کرده و کاربران بیشتری گرفته است. زمینه حریم خصوصی آن‌ها قابل اعتماد است، فعالیت در این شبکه هزینه‌ای ندارد و می‌توانید کانال یا گروه خود را در آن شکل دهید. آمار و ارقام گویای همه چیز است! در ادامه هم می‌توانید چند دلیل دیگر را با توضیحات کامل بخوانید:

تعداد کاربران زیاد

تعداد کاربران تلگرام در داخل ایران از کل کاربران آن در اتحادیه اروپا بیشتر است! طبیعیست که اگر در این شبکه فعالیت داشته باشید، به اکثریت جوانان کشور دسترسی دارید. بیشتر از نصف کاربران تلگرام هم جوانان 19 تا 34 ساله هستند. حتی اگر بخواهید فعالیت‌های بین المللی داشته باشید، تلگرام بیشتر از 900 میلیون کاربر دارد؛ چه چیزی بهتر از این؟

این گستردگی همچنین به شما کمک می‌کند تا جایگاه خاص خود را درون برنامه پیدا کنید. تعداد کاربران آنقدر زیاد است که ساختن یک جمع چند هزار نفره، در برابر کل کاربران تلگرام ناچیز به نظر می‌رسد. هر چقدر تخصصی هم کار کنید، باز هم کاربران زیادی هستند که به کار شما علاقمند باشند. روش‌های زیادی هم برای جمع کردن کاربران بیشتر وجود دارد؛ از خرید ممبر واقعی تا تبلیغات انبوه.

امکانات کلی تلگرام برای کاربران هم بسیار مفید است، به همین خاطر انتظار افزایش کاربران این پلتفرم را هم داریم. در جدول زیر امکانات نسخه رایگان و پریمیوم تلگرام را مشاهده می‌کنید.

ویژگی نسخه معمولی نسخه پرمیوم
حجم و فضای دانلود ۵۰۰ گیگابایت ۲ ترابایت
فضای ابری محدود نامحدود
امکان ترجمه پیام‌ها ندارد دارد
تم‌ها محدود متنوع
قابلیت پین کردن چت‌ها تا ۵ پیام نامحدود
امکان مخفی کردن آیکون برنامه ندارد دارد
قابلیت پیش‌نمایش لینک‌ها ندارد دارد
امکان حذف تبلیغات ندارد دارد
کیفیت پیام‌های صوتی معمولی بالا
ویژگی تبدیل ویس به متن ندارد دارد
پشتیبانی محدود از طریق بات‌های تلگرام پشتیبانی ۲۴/۷ از طریق ایمیل و چت
حجم فایل‌های قابل ارسال ۲ گیگ  ۴ گیگ
ظرفیت گروه‌ها و کانال‌ها ۵۰۰ ۱۰۰۰
مدیریت گروه‌ها و کانال‌ها ساده پیشرفته
قیمت کاملا رایگان اشتراک ماهانه با هزینه اندک
آمار کانال‌ها محدود دقیق

هزینه‌های پایین

با وجود این که بالا آوردن گروه یا کانال در تلگرام سخت است اما وقتی صحبت از درآمد باشد، هر کسی می‌داند که راه اندازی کانال فروش در تلگرام قرار است سختی‌های خاص خودش را داشته باشد. خبر خوب اینجاست که برای رشد کردن در تلگرام، نیازی به صرف هزینه‌های چند ده میلیونی مثل اینستاگرام ندارید.

شاید فضای تلگرام نسبت اینستاگرام مینیمال‌تر باشد اما همین هم باعث شده تا ترفندهایی مثل خرید ممبر تاثیر بیشتری روی بازدهی کانال داشته باشد. از آنجایی که این روش‌های قابل تشخیص نیستند، برای رشد کانال‌های تازه تاسیس ضروری به حساب می‌آیند.

عملکرد حرفه ای ها در تلگرام

جامعه‌ی فعال مهندسان و ربات‌ها

یکی از دلایل اصلی منطقی بودن راه اندازی کانال فروش در تلگرام، تنوع گسترده ربات‌هاست. از چت‌بات‌های ساده گرفته تا ربات‌های پیچیده‌تر مانند ربات‌های فروشگاهی، ربات‌های خبرخوان و بسیاری موارد دیگر، این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا انبوهی از فرآیندها را خودکار کنید! این ربات‌ها برای جلو بردن کسب و کار شما بسیار مفید هستند.

این ربات‌ها علاوه بر شما، برای کاربران هم عالی هستند. کار کردن با یک سیستم اتوماتیک به مشتریان امکان می‌دهد تا در هر ساعتی از شبانه روز، بدون اختلال و معطلی بتواند مشکل خود را حل کرده یا محصول مورد نظرش را پیدا کند.

سقف آپلود بالا

یکی از بهترین ویژگی‌های تلگرام این است که می‌توانید حجم نامحدودی از فایل‌های چندرسانه‌ای را در هر کانال بارگذاری کنید. برخلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی و پیامرسان‌های دیگر، فضای ذخیره‌سازی ابری تلگرام نامحدود است. البته نمی‌توانید فایل‌های بسیار حجیم (بیشتر از 2 گیگ در حالت رایگان و 4 گیگ در حالت تلگرام پریمیوم) آپلود کنید.

چه محصولاتی برای راه اندازی کانال فروش در تلگرام بهتر هستند؟

با این که تلگرام برای فروش هر محصولی مناسب است اما برخی از محصولات راحت‌تر از برخی دیگر به فروش می‌رسند. در این بخش به معرفی چند محصول خواهیم پرداخت که شانس موفقیت بیشتری برای شما دارند.

کتاب فیزیکی و الکترونیک

با این که سرانه‌ی مطالعه ایرانیان به شدت پایین است اما فروش کتاب همچنان به عنوان یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین زمینه برای کانال‌ها مطرح است. شاید بپرسید چرا؟

در شرایطی که به خاطر بالا بودن هزینه انتشارات و چاپ کتاب، هزینه‌ی این محصول به شدت بالا می‌رود، برخی از کتاب‌ها نایاب می‌شوند و برخی دیگر فقط به شکل ایبوک، آن هم به صورت انگلیسی پیدا می‌شوند. اگر شما قصد راه اندازی کانال فروش در تلگرام دارید، بهتر است از زمینه‌ای شروع کنید که می‌دانید مشتریان دست به نقدی دارد!

فراموش نکنید که فعالان این حوزه کم نیستند؛ پس از تامین محصول خود مطمئن باشید. کارهای کسب و کار خود را انجام دهید و بعد از آن با خرید ممبر تلگرام و ری اکشن‌های پست، کانال خود را شلوغ و فعال نگه دارید. اعتمادسازی اهمیت بالایی در راه اندازی کانال فروش تلگرام دارد.

فروش سیگنال

کسب درآمد برای همه ما شیرین است؛ حتی به همین خاطر است که شما به دنبال راه‌های راه اندازی کانال فروش در تلگرام هستید. طبیعی است که برخی از افراد هم به دنبال کسب سود بیشتر از سرمایه خود باشند و ترجیح دهند که برای این کار، پشت دست یک حرفه‌ای بازی کنند.

فروش سیگنال ارز دیجیتال یا فارکس می‌تواند بسیار سودآور باشد. اگر به این حوزه علاقمند باشید، حتما افرادی را دیده‌اید که با این روش پول‌های زیادی به جیب زده‌اند. اگر شما هم تخصص کافی در این زمینه را دارید، فعالیت در گروه‌ها و ساختن کانال سیگنال خودتان می‌تواند سود خوبی داشته باشد؛ حتی بهتر از معامله‌ها!

فروش دوره

به مشابه مورد قبلی، فروش دوره در کانال‌های تلگرام هم ایده‌ای جذاب اما چالشی است. همه‌ی ما کانال‌های پکیج رایگان تلگرام را دیده‌ایم. کانال‌های بزرگ این زمینه گاهی چند صد هزار کاربر دارند و می‌توان تقریبا هر محتوایی را از داخل آن‌ها پیدا کرد. با این حال اگر می‌توانید دوره‌های با کیفیتی پیدا کنید که مخاطبان به آن علاقه داشته باشند، می‌توانید سود خوبی از کانال خود داشته باشید.

فروش خدمات

آزادکاری یا همان فریلنسری بعد از دوران کرونا بسیار در ایران رشد کرد. همین رشد کردن هم بعد از مدتی باعث شد تا رقابت برای پیدا کردن شغل مناسب بیشتر و بیشتر شود. اگر شما هم در برحه‌ای از زندگی خود یک فریلنسر بودید، کاملا با این شرایط آشنا هستید و برای‌تان قابل تصور است.

تلگرام به عنوان یک پلتفرم که هم شبکه اجتماعی و هم پیامرسان است، قابلیت زیادی برای ارائه کارها، تجربیات دارد. همچنین با فعالیت در گروه‌های مرتبط، امکان دیده شدن در بین متخصصان هم هست. این شرایط برای ادمین‌ها، طراحان سایت، برنامه نویس‌ها، گرافیست‌ها و حتی تولیدکنندگان محتوا وجود دارد که با راه اندازی کانال فروش در تلگرام، خدمات خود را به ساده‌ترین شکل ممکن به فروش برسانند و بیشتر شناخته شوند.

راهنمای قدم به قدم راه اندازی کانال فروش در تلگرام

برای شروع کار کافیست برنامه تلگرام را باز کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. یک کانال جدید ایجاد کنید.

  2. مشخصات کانال مثل بیوگرافی و لوگو را کامل نمایید.

  3. محتوای خود را داخل کانال بارگذاری کنید.

  4. اگر توضیح مهمی در خصوص کانال دارید، به شکل یک پیام پین شده در کانال نگه دارید تا همه آن را ببینند.

  5. کانال خود را به کاربران دیگر معرفی کنید.

با در نظر گرفتن این که تلگرام مثل اینستاگرام یا تیک تاک از قابلیت‌هایی مثل اکسپلور یا For You برخوردار نیست، معرفی کردن کانال به دیگران چالشی‌ترین قسمت راه اندازی کانال فروش در تلگرام خواهد بود. دانستن این چند نکته می‌تواند برای شما مفید باشد.

چند نکته برای شروع کانال فروش در تلگرام

  • برای این که ممبرهای تازه وارد با کانالی خالی مواجه نشوند، مخاطبان خود را به کانال اضافه کنید. اگر تعداد مخاطبانتان کم است، تعداد کمی ممبر از سرویس‌های بدون ریزش بخرید.

  • قبل از شروع به اضافه کردن اعضا، همیشه محتواهای خوب و مخاطب پسند بارگزاری کنید تا ریزش به حداقل برسد.

  • از خریدن ری اکشن و شلوغ نشان دادن کانال نترسید. تمام کانال‌های موفق این کار را انجام می‌دهند و انجام آن غیر قابل تشخیص است.

  • مخاطب خود را بشناسید و سعی کنید به جای مخاطب زیاد، مخاطب مرتبط و علاقمند جذب کنید.

  • زمینه فعالیت خود را به اسم کانال و توضیحات آن اضافه کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن در سرچ تلگرام داشته باشید.

  • کانال خود را در سایت‌های مرتبط ثبت کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن در گوگل داشته باشید.

  • برای پیشرفت سریع کانال فروش خود حتما از یک متخصص مشورت بگیرید.

با رعایت این نکات می‌توانید کانال خود را در طول زمان بهبود دهید و بیشتر دیده شوید. اگر در مورد راه اندازی کانال فروش در تلگرام سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات مطرح کنید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند. از این که تا پایان با ما همراه بودید متشکریم!

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل