معرفی انیمه بهشت جهنمیان ؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

معرفی انیمه بهشت جهنمیان ؛ داستان، شخصیت ها و نمرات

اگر از انیمه‌های قدیمی و تکراری خسته شده‌اید، در این مقاله یکی از بهترین انیمه‌های اکشن و فانتزی متفاوت را به شما معرفی خواهیم کرد. انیمه بهشت جهنمیان، شاهکاری است که به عنوان یکی از بهترین انیمه های شونن نسل جدید شناخته می‌شود.

انیمه hells paradise 2023، انیمه بسیار زیبایی است که براساس مانگایی اثر یوجی کاکو «Yuji Kaku» ساخته شده است. این مانگا از ژانویه ۲۰۱۸ تا ژانویه ۲۰۲۱ به صورت رایگان در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف به صورت هفتگی در اختیار مخاطبین قرار می‌گرفت. این انیمه توسط استودیو معروف MAPPA ساخته شده است. آرت زیبا، داستان فوق العاده و شخصیت‌های قوی، سبب شده تا به امروز انیمه بهشت جهنم ۲۰۲۳ در صدر انیمه‌های پرطرفدار قرار بگیرد.

ژانر انیمه hells paradise 2023 اکشن، فانتزی تاریک و روانشناختی است. ماجراهایی که در این انیمه رخ خواهد داد، از ورود آنان به جزیره تا گشتن به دنبال اکسیر جوانی، همه و همه بسیار جذاب و گیرا هستند. در ادامه به معرفی انیمه بهشت جهنم 2023 خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

داستان انیمه بهشت جهنمیان

انیمه بهشت جهنم

داستان انیمه hells paradise 2023 در ادو «Edo» ژاپن اتفاق می‌افتد و داستان نینجا افسانه‌ای گابیمارو «Gabimaru» و جلادش سایگیری «Saigiri» از قبیله یامادا «Yamada» را روایت می‌کند که به دلیل ارتباط با اجساد مورد نفرین آنان قرار می‌گیرند.

گابیمارو در طی یک ماموریت ترور، دستگیر و محکوم به اعدام می‌شود، اما به نظر می‌رسد هیچ چیز او را به دلیل داشتن بدن ماوراطبیعه‌اش نمی‌کشد. جلاد او بر این باور است که عشقش به همسرش ناخودآگاه او را زنده نگه می‌دارد. ساگیری به گابیمارو می‌گوید که اگر اکسیر زندگی را در شینسنکیو « Shinsenkyo»، قلمروی افسانه‌ای که اخیرا در جنوب غربی پادشاهی ریوکیو کشف شده است، پیدا کند، توسط شوگونات « Shogunate» عفو شود.

همچنین بخوانید :

در گذشته ۵ تیم به این جزیره اعزام شده بود، اما همه این گروه‌ها بدون پیدا کردن اکسیر جان خود را از دست داده بودند. این بار، شوگونات تصمیم می‌گیرد که گروهی از محکومان به اعدام را به همراه جلادانشان به این جزیره اسرار آمیز بفرستد.

آن‌ها همراه با دیگر محکومان و سامورایی‌های مجرم به جزیره اسرارآمیز کوتاکو «Kotaku » سفر می‌کنند تا به دنبال اکسیر زندگی بگردند. در آن‌جا، آن‌ها هیولاهایی پیدا می‌کنند که نقشه‌های شومی برای انسان‌ها و بشریت دارند. جلادان به همراه جنایت‌کارانی که همراهشان هستند، باید یا همکاری هم به دنبال اکسیر بگردند، در غیر این صورت به اجساد گیاه‌مانندی تبدیل خواهند شد.

انیمه hells paradise 2023 شاهکاری است که درباره طبقات پایین جامعه و نابرابری‌های اجتماعی بحث می‌کند. این انیمه نشان می‌دهد چگونه جامعه سبب سوق دادن برخی از افراد به سمت جرم و جنایت می‌شود. در پایان سخن زیبایی که شیون «Shion» به زبان می‌آورد، به ما در بررسی انیمه hells paradise 2023 بیشتر کمک می‌کند :«جنایات، درواقع دورانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. آن است که نابرابری ما را تعیین می‌کند.» سخنان او این واقعیت را نشان می‌دهد که شوگان یک ظالم است و برای زندگی مردم خود ارزشی قائل نیست.

شخصیت‌ های انیمه بهشت جهنمیان

بیشتر کاراکترهای انیمه بهشت جهنم توسط جامعه ناعادلانه‌ای که در آن بزرگ شده‌اند، مورد ظلم قرار گرفته‌اند. آنان براساس تفاوت‌های جنسیتی، طبقاتی و بدنی تقسیم شده و مورد تبعیض قرار گرفتند. شخصیت های انیمه بهشت جهنمیان تنها با سفر به این جزیره می‌توانند راه‌های دیگری برای بیان انسانیت و نشان دادن شخصیت خود پیدا کنند.

در نقد انیمه بهشت جهنم بسیاری از منتقدان این موضوع را مورد تحسین قرار دادند. آنان معتقدند طوری که در این انیمه پیوندهایی بین طبقات مختلف جامعه برقرار می‌شود، بسیار تحسین برانگیز است. در ادامه به معرفی شخصیت‌های انیمه بهشت جهنم ۲۰۲۳ می‌پردازیم:

گابیمارو (Gabimaru)

قوی‌ترین سامورایی از ایواگاکوره «Iwagakure»، جایی که در کودکی توسط رئیس دهکده از پدر و مادرش گرفته شد و برای تبدیل شدن به یک قاتل آموزش دید. او به دلیل نداشتن احساسات در طول زندگی وحشتناکش به گابیمارو توخالی «Garan no Gabimaru» معروف شد.

با این حال، او بسیار عاشق همسرش، یعنی دختر صلح‌‌دوست رئیس روستا است و با هم زندگی عاشقانه و زیبایی دارند. زمانی که می‌خواست رابطه خود را با روستا قطع کند و با همسرش زندگی عادی داشته باشد، رئیس ترتیبی داد که او را بگیرند و به اعدام محکوم کنند.

ساگیری (Sagiri)

یک شمشیر زن چیره دست از خانواده معروف یامادا آسائمون «Yamada Asaemon» که یکی از دو جلاد مونث این قبیله است. او پس از دیدن استعداد و اراده قوی گابیمارو برای زندگی، او را برای کشف اکسیر جاوداگی استخدام می‌کند. ساگیری در بین شمشیرزنان خبره قبیله‌اش در رتبه دوازدهم قرار دارد.

بیشتر شخصیت‌های زن نسبت به همتایان مرد خود، رشد شخصیتی کمتری را در انیمه بهشت جهنمیان تجربه می‌کنند. اگرچه ساگیری جلاد به عنوان یکی از نقش‌های اصلی داستان به تصویر کشیده شده، ولی باز هم آنطور که باید به او پرداخته نمی‌شود. انیمه بهشت جهنم ۲۰۲۳ تلاش می‌کند تا تبعیض جنسیتی دوران ادو را نشان داده و آن را مانعی برای پیشرفت زنان نشان دهد، اما در نهایت نتوانسته شخصیت‌های زن خود را جدی بگیرد.

یوزوریها (Yuzuriha)

یوزوریها یکی از محکومین به اعدام است. او یکی از بهترین نینجاهای قبیله خود بود و اکنون با جمع خلافکاران به جزیره آمده است. یوزوریها برخلاف ظاهر سرخوش و بیخیالش، یک نینجای قابل و ماهر است که با استفاده از تکنیک‌های خاصی می‌جنگد.

شیون (Shion)

شیون یکی از جلادان نابینای قبیله آسائمون است. او در قبیله، رتبه 4 را دارد و با وجود نابینا بودنش می‌تواند هر حرکت کوچکی را در اطرافش حس کند. شیون استاد شمشیرزنی نیز هست و شاگردان زیادی را تعلیم داده است.

چیکاهیرو کوبایاشی (Chikahiro Kobayashi) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. چیکاهیرو بخاطر دوبله شخصیت‌هایی همچون توبی سلیون (Toby Selwyn) در انیمه گلدن کامویی و لگوشی (Legoshi) در انیمه Beastars شناخته شده است.

آزا شوبی (Aza Chōbei)

با لقب شاه راهزنان شناخته می‌شود. او به عنوان رهبر گروهی از راهزنان، زندگی خود را در دنیای جنایت و خشونت گذرانده و به دلیل اعمال بی‌شمار جنایتکارانه‌اش محکوم به اعدام شده است. اما به جای مواجه شدن با مرگ، به او فرصتی داده می‌شود تا در جستجوی “اکسیر حیات” در جزیره‌ای مرموز به نام شینسکیو شرکت کند.

چوبی با بدنی تنومند و قدرت فیزیکی فوق‌العاده‌ای که در طول سال‌ها جرم و جنایت کسب کرده، به یک جنگجوی بی‌رحم تبدیل شده است. او توانایی استفاده از دو نوع انرژی تائو، یکی با ویژگی‌های فلزی و دیگری با ویژگی‌های گل را به دست آورده که هر یک قدرت‌های ویژه‌ای به او می‌دهد.

توما (Tōma)

توما برادر کوچکتر آزا شوبی است که به قبیله جلادان آسائمون نفوذ کرده تا برادرش را نجات دهد. او قصد داشت بعد از این که به جزیره رفتند به همراه برادرش بگریزد، اما درگیر اتفاقات عجیب آن مکان می‌شود. توما به شدت برادر بزرگش را تحسین می‌کند و او را الگوی خود می‌داند.

کنشو اونو (Kensho Ono) ویس اکتور خوش صدای ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. کنشو اونو تاکنون در انیمه‌های جذاب بسیاری دوبله کرده که از بین آن‌ها می‌توان به آگوتاگاوا در انیمه سگ‌های ولگرد بانگو، شاهزاده کنوت در انیمه حماسه وینلند، میکائیل در انیمه اسرافیل پایانی و شو فوجیوارا در انیمه تسورونه اشاره کرد.

تامی‌یا گانتتسوسای (Tamiya Gantetsusai)

استاد شمشیرباز معروفی که به اعدام محکوم شده است. در قبیله‌اش او را با عنوان «بلید اژدها» می‌شناسند. علیرغم اینکه گانتتسوسای تا حدودی شخصیت ضعیف و خودخواهی دارد، اما شمشیرزنی بی‌نظیر است. او می‌تواند با بسیاری از یامادا آسائمون‌ها در یک دوئل مبارزه کرده و آن‌ها را شکست دهد. پس از خروج آنان به جزیره، او توسط شوگونات مورد عفو قرار می‌گیرد و یک کلینیک پزشکی مخصوص شمشیرزنان باز می‌کند. او این کار را برای ادای احترام به جلادش فوچی «Fuchi» است.

همچنین بخوانید :

نورگای (Nurugai)

او تنها بازمانده از قبیله سانگا «Sanka» است. او پس از اینکه به طور تصادفی سامورایی‌های شوگونی را به روستا کشاند، به اعدام محکوم شد؛ زیرا سانکاها با وجود این که زندگی عادی داشتند، اما نماد شورش علیه شوگونات بودند. علارغم زن بودنش، به دلیل هیکل و رفتار او اغلب به اشتباه پسر تلقی می‌شود.

روکوروتا (Rokurota)

روکوروتا یک جنایتکار ترسناک بزرگ و قوی است. او با نام مستعار غول بیزن «Bizen no Kyojin»، مردی است که علیرغم داشتن هیکلی درشت و خوی وحشی‌گری، ذهنی درست مانند یک نوزاد دارد؛ زیرا وقتی گرسنه است قادر به صحبت کردن و گریه کردن نیست.

او از قدرت بی‌نظیری که دارد، به شدت می‌ترسد؛ زیرا بسیاری از مردم را با دست خالی کشته است. او به قدری قوی است که با یک ضربه، چندین روستایی و یامادا آسائمون آیزن و جنجی و همچنین پدر و مادرش را به کام مرگ فرستاد.

نقد انیمه بهشت جهنمیان

تعداد قسمت های انیمه بهشت جهنمیان ۲۰۲۳ نیز ۱۳ قسمت ۲۴ دقیقه‌ای است. انیمه Hell’s Paradise یا همان Jigokuraku یکی از آثار محبوب استودیوی MAPPA در سال 2023 است که با سبک منحصر به فرد خود و داستان پیچیده، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. این انیمه داستان گابیمارو، نینجای محکوم به مرگی را روایت می‌کند که برای به دست آوردن “اکسیر حیات” به جزیره‌ای مرموز به نام شینسکیو فرستاده می‌شود تا از مجازات خود فرار کند. او به همراه سایر محکومین به مرگ، در جستجوی این اکسیر وارد ماجراهایی پر از خشونت و هیجان می‌شود.

یکی از نقاط قوت این انیمه، فضای تاریک و رازآلود جزیره است که با موجودات عجیب و محیط‌های متنوع، حس ماجراجویی و کشف را به خوبی به بیننده منتقل می‌کند. با این حال، برخی نقدها اشاره به ضعف در تکنیک «نشان بده، نگو» دارند؛ جایی که انیمه بیش از حد به توضیح دادن محیط و داستان می‌پردازد و کمتر از تصاویر و صحنه‌ها برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کند. این مسئله باعث شده تا گاهی داستان کمی خسته‌کننده به نظر برسد و تمرکز بر روی دیالوگ‌ها بیشتر از نیاز باشد.

شخصیت‌های انیمه نیز با استقبال متفاوتی روبرو شده‌اند. در حالی که گابیمارو و ساگیری شخصیت‌های اصلی با توسعه مناسبی هستند، سایر شخصیت‌ها کمتر به خوبی پرداخته شده‌اند و برخی از آنها تنها در قسمت مرگ یا شکستشان به درستی معرفی می‌شوند. این موضوع از نظر برخی مخاطبان نشان‌دهنده ضعف در نویسندگی است. اما از سوی دیگر، تنوع شخصیت‌ها و جذابیت‌های فردی آنها توانسته تا حدی این کمبود را جبران کند و بیننده‌ها را به خود جذب نماید.

از نظر بصری، انیمه Hell’s Paradise با انیمیشن‌های خیره‌کننده و صحنه‌های اکشن پرهیجان، توانسته جایگاه خوبی در میان انیمه‌های اکشن به دست آورد. استودیوی MAPPA با تجربه‌های قبلی خود در انیمه‌هایی مانند جوجوتسو کایسن و فصل چهارم اتک آن تایتان توانسته کیفیت بالایی را در این اثر نیز ارائه دهد. هرچند که به نظر می‌رسد فشار کاری بر روی کارکنان این استودیو تاثیراتی منفی بر روی برخی جنبه‌های تولید این انیمه داشته است.

یکی از نقدهای جالب توجه، موضوع انرژی «تائو» در این انیمه است که به عنوان قدرتی فراطبیعی، قابلیت‌های خاصی به شخصیت‌ها می‌دهد. این مفهوم که در قسمت‌های بعدی به تدریج بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد، باعث ایجاد عمق بیشتری در داستان و شخصیت‌ها شده است.

فصل دوم انیمه بهشت جهنم

فصل دوم انیمه Hell’s Paradise: Jigokuraku به شدت مورد انتظار است و هواداران با شوق فراوان منتظر ادامه داستان هیجان‌انگیز گابیمارو و همراهانش هستند. با این حال، هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای آن تعیین نشده است.

این فصل قرار است ادامه‌ای مستقیم بر داستان فصل اول باشد و ماجراجویی‌های جدیدی را برای شخصیت‌های اصلی به ارمغان بیاورد. در حالی که گابیمارو و ساگیری به همراه سایر محکومین به مرگ به جستجوی “اکسیر حیات” ادامه می‌دهند، آن‌ها با چالش‌های جدید و دشمنان قدرتمندی روبرو خواهند شد.

در این فصل، داستان از جایی آغاز می‌شود که فصل اول به پایان رسید؛ یعنی پس از افشای اینکه “اکسیر جاودانگی” در واقع وجود ندارد، سوالات بسیاری درباره گذشته و قدرت‌های گابیمارو مطرح می‌شود. در این میان، ساگیری و سایر اعضای گروه، مجبور به همکاری برای مقابله با تهدیدهای جدید می‌شوند. یکی از نکات جالب توجه در فصل دوم، معرفی شخصیت جدیدی به نام شوگن است که به عنوان رهبر تیم دوم یامادا آسائمون وارد داستان می‌شود و رقابتی جدید با گابیمارو و ساگیری را آغاز می‌کند.

نمرات انیمه بهشت جهنمیان

همانطور که پیشتر گفتیم انیمه hells paradise 2023 بسیاری از مخاطبان را از همه سنین مجذوب خود کرده است. از امتیازات انیمه بهشت جهنمیان می‌توان دریافت که این انیمه واقعا ارزش دیدن را دارد؛ در سایت IMDB، امتیاز 8.1 از 10 و در سایت MyAnimeList نیز امتیاز 8.40 را از آن خود کرده است.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل با انیمه بهشت جهنمیان آشنا شدید و دریافتید که این انیمه علاوه بر داشتن داستانی جالب و سرگرم‌کننده می‌تواند نکات زیادی را به ما بیاموزد. از زمان پخش انیمه بهشت جهنمیان ۲۰۲۳ تا کنون طرفداران و منتقدان بسیاری آن را مورد تحسین قرار داده‌اند. داستان آن نیز به قدری قوی است که می‌توان این را از روی تریلر انیمه hells paradise 2023 نیز دریافت. پس تا دیر نشده دست به دانلود انیمه hells paradise 2023 زده و از آن لذت ببرید. در قسمت دیدگاه‌ها در پایین همین صفحه نیز می‌توانید نظراتتان درباره انیمه بهشت جهنم ۲۰۲۳ را با ما در میان بگذارید.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل