معرفی انیمیشن سریالی پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود

معرفی انیمیشن سریالی پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود

انیمیشن پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود (Angry Birds Mystery Island) جدیدترین محصول در فرنچایز انگری بردز است که به صورت یک سریال انیمیشنی کمدی و ماجراجویی برای کودکان، از شبکه آمازون کیدز پلاس، منتشر شده است.

پرندگان خشمگین، علیرغم نامی که دارند، شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی و پرطرفدار در دنیای انیمیشن‌ها و بازی‌های ویدئویی هستند. انیمیشن پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود (Angry Birds Mystery Island) یکی از جدیدترین محصولات این مجموعه است. بازی قلعه را درهم بکوب الهام‌بخش فرنچایز انگری بردز بود و امروزه چندین بازی ویدئویی، بازی برای گوشی‌های موبایل، یک سریال و 2 فیلم سینمایی با محوریت این شخصیت‌های جذاب ساخته شده است. ژانر انیمیشن Angry Birds Mystery Island رازآلود، اکشن و کمدی است و در قالب یک سریال تلویزیونی منتشر می‌شود. شبکه Amazon Kids+، که یکی از زیرشاخه‌های پلتفرم آمازون پرایم ویدئو است، حق پخش این انیمیشن را دارد. انیمیشن Angry Birds Mystery Island تاکنون با استقبال خوبی از سوی بینندگان روبرو شده است.

در این مقاله از پلازا قصد داریم با معرفی انیمیشن پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود در کنار شما باشیم. تعداد قسمت‌ها و تاریخ پخش آن را بدانیم، داستان سریال را بخوانیم و سپس با گویندگان این انیمیشن آشنا شویم. در بخش نهایی نیز مروری بر نمرات  نقد انیمیشن خواهیم داشت. توصیه ما این است که خواندن مقاله بهترین انیمیشن‌های سریالی را نیز از دست ندهید.

فهرست مطالب

تاریخ اکران انیمیشن پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود

ژانر انیمیشن Angry Birds Mystery Island تاریخ اکران انیمیشن پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود

انیمیشن Angry Birds Mystery Island در قالب یک سریال تلویزیونی، محصول مشترک کشورهای آمریکا و فنلاند، ساخته شده است. ساخت فصل اول سریال، شامل 24 قسمت تائید شده است. در 21 می 2024 (1 خرداد 1403) 8 قسمت اول سریال توسط شبکه Amazon Kids+ منتشر شد. فعلا خبر موثقی درباره تاریخ پخش قسمت‌های باقیمانده منتشر نشده است. هر قسمت از سریال حدود 12 دقیقه است.

خلاصه انیمیشن Angry Birds Mystery Island

داستان انیمیشن پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود با محوریت سه جوجه تازه از تخم درآمده و یک بچه خوک روایت می‌شود. میا، بادی، رز و همیلتون در یک جزیره متروکه و مرموز گیر افتاده‌اند. آنها هر روز با یک نقشه جدید قصد فرار از جزیره و بازگشت به خانه را دارند، اما هر دفعه وقوع پدیده‌های ماوراالطبیعی نظیر آب‌‌وهوای نامناسب، ماجراجویی‌های چالش‌برانگیز و حیوانات تازه کشف‌شده آنها را از بازگشت به خانه بازمی‌دارد. این 4 نفر با گذراندن این آزمایش‌ها و سفر به قلب تاریکی، می‌توانند راهی برای بازگشت به زندگی سابق خود بیابند.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های کارتون پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود

در تابستان سال 2023 خبر ساخت سریال پرندگان خشمگین، به عنوان کار مشترکی از کمپانی راویو اینترتینمت (Rovio Entertainment) و شبکه آمازون منتشر شد. اریک راجرز (Eric Rogers) به عنوان سازنده و سرپرست نویسندگان انتخاب شد. نویسندگی 8 قسمت اول، به جز قسمت هفتم که به قلم امی شواترز مسینا (Amy Schwartz Messina) نوشته شده، برعهده اریک راجرز بوده است.

در ادامه با بازیگران انیمیشن پرندگان خشمگین جزیره رازآلود آشنا می‌شویم. لازم به ذکر است این انیمیشن تنها 4 گوینده دارد و قصد داریم مروری بر بیوگرافی هر چهار نفر آنها داشته باشیم.

هاروی گیلن در نقش بادی

خاویر هاروی گیلن (Javier “Harvey” Guillén) بازیگر آمریکایی متولد 3 می 1990، برابر با 13 اردیبهشت 1369، در ایالت کالیفرنیا است. والدین او مهاجرینی از مکزیک بودند و نام خاویر را برای او انتخاب کردند. او بعدها، به ین دلیل که معلمش نمی‌توانست نام او را درست تلفظ کند، نام هاروی را برای خود برگزید. هاروی به زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی و ژاپنی مسلط است. او بازیگری را از سال 2008 با حضور در یک قسمت از سریال Miss Guided آغاز کرد. او نقش اصلی سریال Huge (2010) و سریال Eye Candy (2015) بوده است. عمده شهرت او مرهون بازی در نقش گیلرمو در سریال What We Do in the Shadows است که پخش آن از سال 2019 آغاز شد. او برای این نقش‌آفرینی نامزد جایزه ساترن و 3 بار نامزد جایزه منتخب منتقدین تلویزیونی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل شده است.

کیت میکوچی در نقش میا

کیت میکوچی (Kate Micucci) بازیگر، کمدین و آهنگساز آمریکایی است. او در تاریخ 31 مارس 1980 (11 فروردین 1359) در نیوجرسی در خانواده‌ای اصالتا ایتالیایی چشم به جهان گشود. وی نواختن پیانو را از مادرش آموخت و در سال 2003 لیسانس هنر خود را از دانشگاه Loyola Marymount، در لس‌آنجلس، دریافت کرد. کیت از سال 2006 وارد عرصه بازیگر شد و از مهمترین نقش‌آفرینی‌های او تا به الان می‌توانیم به نقش شلی در سیتکام Raising Hope (2010-2014) و نقش لوسی در سریال The Big Bang Theory (2007-2019) اشاره کنیم. ریکی لیندهوم و کیت میکوچی در سال 2007 گروه کمدی-موزیکال Garfunkel and Oates را تشکیل دادند.

همچنین بخوانید :

نسیم پدراد در نقش رزی

نسیم پدراد (Nasim Pedrad)، بازیگر و کمدین آمریکایی، متولد 18 نوامبر 1981 (27 آبان 1360) در شهر تهران، ایران، است. اندکی پس از تولد نسیم خانواده‌اش مهاجرت کردند. پدر وی به آمریکا رفت و نسیم و مادرش، پس از 3 سال زندگی در آلمان، نیز سرانجام به آمریکا مهاجرت کردند. خواهر کوچکتر نسیم، به نام نینا، نویسنده کمدی است. نسیم بازیگری را با نقش زهرا در فیلم کوتاه The 73 Virgins در سال 2005 آغاز کرد. وی را اخیرا در نقش دالیا در فیلم Alaaddin (2019) و نقش ویسلی در فیلم Desperados (2020) دیده‌ایم. او به گوینده شخصیت سانیا در انیمیشن Wish (2023) و صداپیشه شخصیت جیلیان در انیمیشن Despicable Me 2 (2013) حضور داشته است.

دومینیک موناگان در نقش همیلتون

دومینیک برنارد پاتریک لوک موناگان (Dominic Bernard Patrick Luke Monaghan) یک بازیگر انگلیسی-ایرلندی است. او متولد 8 دسامبر 1976 (17 آذر 1355) در برلین غربی، در آلمان غربی سابق، در خانواده‌ای انگلیسی با اصالت ایرلندی است. هنگامی که دومینیک 11 ساله بود خانواده‌اش برای زندگی به انگلستان نقل مکان کردند. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات، درام و جغرافیا از کالج آکویناس (Aquinas College) است. دومینیک در سال 1996 با سریال Hetty Wainthropp Investigates بازیگری را آغاز کرد. او با نقش چارلی در سریال Lost (2004-2010) و نقش مریادوک برندیباک در سه‌گانه The Lord of the Rings (2001-2003) به شهرت رسید. دومینیک بین سال‌های 2012 تا 2016 مجری برنامه Wild Things with Dominic Monaghan بود.

همچنین بخوانید :

نقد کارتون پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود

نمرات کارتون پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود  از سوی بینندگان، تا به امروز که فقط 8 قسمت آن منتشر شده، بسیار خوب بوده است. براساس نظرات مردم در وبسایت IMDb تاکنون امتیاز 8.3 از 10 به این انیمیشن تعلق گرفته است. متاسفانه هنوز بسیاری از منتقدین نقدهای خود برای این سریال انیمیشنی را در اختیار عموم مردم قرار نداده‌اند. ریک الیس (Rick Ellis) در وبسایت allyourscreen نقد خود رامنتشر کرده که در ادامه بخش‌هایی از آن را با هم می‌خوانیم.

ریک در ابتدا به این نکته اشاره می‌کند که “ساخت انیمیشن برای کودکان زیر 10 سال کاری بس دشوار است” و در ادامه از کار اریک راجرز در “تنظیم لحن انیمیشن” تقدیر می‌کند. به گفته او: “انیمیشن Angry Birds Mystery Island با مخاطب صحبت نمی‌کند، پرجنب‌وجوش و رنگارنگ است، و در عین حال با ارائه درس‌های کوچک زندگی به جذب مخاطب کمک می‌کند.” وی همچنین اپیزودهای 12 دقیقه‌ای سریال را اندکی مبهم خواند ولی اینگونه نتیجه‌گیری کرد که “نمایش بر روی شخصیت‌های اصلی تمرکز کرده و این مساله در هنگام مواجهه با بینندگان جوان‌تر، امر بسیار مهمی است.” ریک در بخشی از نقد خویش از اینکه “این انیمیشن وقت زیادی را صرف اسطوره‌سازی نمی‌کند” تحسین کرد و همچنین گروه صدایشگان آن را “قوی با اجراهای عالی” نامید.

ریک الیس در نهایت نوشت: “همانطور که هر والدی به شما می‌گوید، پیش‌بینی اینکه آیا فرزندتان از این انیمیشن استقبال می‌کند یا نه، غیرممکن است. بنابراین من نمی‌توانم در این مورد هیچ تضمینی به شما بدهم. اما می‌توانم قول بدهم که انیمیشن پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود ‌ارزش بررسی و تماشا را دارد و اصلا تعجب نمی‌کنم اگر فرزند کوچک شما تماشای آن را در برنامه روزانه خود قرار دهد.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا به بررسی انیمیشن Angry Birds Mystery Island پرداختیم. تاریخ پخش و داستان آن را دانستیم، با صداپیشگان انیمیشن آشنا شدیم و درنهایت نیز نگاهی اجمالی به نمرات و نقد سریال داشتیم. نظر شما درباره این سریال انیمیشنی چیست؟ آیا از طرفداران فیلم‌ها و بازی‌های انگری بردز هستید؟ به نظر شما فصل‌های بعدی انیمیشن پرندگان خشمگین: جزیره رازآلود ساخته خواهد شد؟ نظرات، انتقادات، پیشنهادات و اطلاعات خود درباره این انیمیشن را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل