کم مصرف ترین برنامه برای تماس تصویری کدام است؟

کم مصرف ترین برنامه برای تماس تصویری کدام است؟

امروزه هریک از برنامه‌های موجود که در زمینه تماس تصویری فعالیت دارند با مصرف اینترنت متفاوتی همراه هستند. اگر تصمیم دارید با مصرف اینترنت تماس تصویری آشنا شوید، با ما در ادامه همراه باشید که در این زمینه به اطلاعات برنامه‌های بسیاری اشاره کرده‌ایم.

مصرف اینترنتی تماس‌های تصویری در پلتفرم‌های مختلف بسته به کیفیت ویدئو و نوع فشرده‌سازی متفاوت است. به طور کلی، تماس‌های تصویری با کیفیت بالا (HD) به طور متوسط ۱.۵ تا ۳ مگابیت بر ثانیه (Mbps) پهنای باند نیاز دارند، در حالی که کیفیت استاندارد (SD) به ۰.۵ تا ۱.۵ مگابیت بر ثانیه نیاز دارد. برای مثال، Skype در حالت HD حدود ۱.۵ مگابایت در دقیقه مصرف می‌کند، در حالی که Zoom برای هر دقیقه تماس تصویری حدود ۵۰۰ کیلوبایت تا ۱.۲ مگابایت پهنای باند مصرف می‌کند. گوگل میت نیز برای هر دقیقه تماس تصویری با کیفیت استاندارد حدود ۶۵۰ کیلوبایت و با کیفیت HD تا ۱.۴ مگابایت مصرف دارد. انتخاب پلتفرم و کیفیت تماس بستگی به نیاز کاربر و محدودیت‌های پهنای باند دارد.

پلتفرم کیفیت تماس تصویری مصرف داده در هر دقیقه
ایمو استاندارد 6 تا 10 مگابایت
اسکایپ استاندارد (SD) 5 مگابایت
اسکایپ با کیفیت بالا (HD) 22 مگابایت
گوگل میت استاندارد (SD) 15 مگابایت
گوگل میت با کیفیت بالا (HD) 60 مگابایت
واتساپ استاندارد 2 الی 3 مگابایت

توجه داشته باشید که این مقادیر تقریبی هستند و ممکن است بسته به شرایط شبکه و کیفیت تماس واقعی متفاوت باشند. در ادامه جزئیات را بیشتر بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

مصرف اینترنت تماس تصویری اپلیکیشن های مختلف

مصرف اینترنت تماس تصویری اپلیکیشن های مختلف

همانطور که در توضیحات آغازین نیز اشاره شد، این مقاله مربوط به مشخص نمودن میزان مصرف اینترنت تماس تصویری ایمو، واتساپ و سایر اپلیکیشن‌های ارتباطی است که در این زمینه سعی خواهیم نمود تمامی برنامه‌های محبوب و کاربردی که کاربران از آنها استفاده می‌کنند را مورد بررسی قرار دهیم. در این زمینه می‌توانید با موارد مشابه نظیر میزان مصرف اینترنت تماس تصویری گوگل میت و حتی میزان مصرف اینترنت تماس تصویری اسکایپ آشنا شوید که این موضوع سبب خواهد شد تا با اطلاعات بیشتری به سراغ استفاده از آنها بروید.

میزان مصرف اینترنت تماس تصویری ایمو

ایمو یکی از شناخته شده‌ترین اپ‌های موجود در زمینه تماس صوتی و تصویری است که اگر تصمیم دارید درخصوص مصرف اینترنت آن در بخش تماس تصویری اطلاعاتی را به دست آورید، کافیست که این بخش را دنبال کنید. براساس اطلاعات به دست آمده، ایمو در مدت زمان یک دقیقه با کیفیت تماس استاندارد چیزی حدود ۶ الی ۱۰ مگابایت اینترنت مصرف می‌کند در حالی که با کیفیت بالاتر و فول اچ دی این عدد ممکن است به ۲۰ تا ۳۰ مگابایت افزایش پیدا کند.

همچنین بخوانید :

بدنیست بدانید که در این زمینه محدودیت یا مشکلی بابت موقعیت جغرافیایی وجود نداشته است و شما عملا می‌توانید با هرشخصی که مدنظر دارید در هر نقطه از جهان به تماس تصویری بپردازید بدون آنکه نگرانی بابت اینترنت داشته باشید. باما در ادامه این مقاله همراه باشید.

میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ

واتساپ یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های جهان بوده است که در زمینه تماس تصویری و صوتی یکی از بهترین‌ها است. شاید باورش برای شما نیز سخت باشد که واتساپ در زمینه تماس تصویری در هر دقیقه با کیفیت معمولی، تا ۲.۵ مگابایت اینترنت استفاده می‌کند.

این برنامه قدرتمند باکیفیت‌های مختلفی برقراری تماس را برای شما ایفا می‌کند که بسته به نیاز و سلیقه خود می‌توانید از کیفیت‌های مختلفی برای برقراری تماس استفاده کنید. در کنار این موضوع امنیت بالای تماس‌های تصویری در واتساپ می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا بدون نیاز به اپ دیگری بتوانید از این سرویس استفاده کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید که تصمیم داریم میزان مصرف اینترنت دیگر برنامه‌ها را برایتان شرح دهیم. اگر مصرف اینترنت گوگل میت نیز برایتان مهم است کافیست که ما را در ادامه دنبال کنید.

همچنین بخوانید :

میزان مصرف اینترنت تماس تصویری گوگل میت

گوگل میت با تکیه برقدرت بالای گوگل توانسته به ویژگی‌های بسیاری دسترسی پیدا کند که بدنیست بدانید در این زمینه توانسته ویژگی‌های مناسبی را برای تماس ارائه دهد. براساس گفته‌های شرکت گوگل، استفاده از سرویس Google Meet می تواند حداقل ۲.۶ گیگابایت اینترنت را در ساعت استفاده کند که این موضوع با تنظیمات کیفیت ویدیوی HD (720p) قابل مصرف بوده است و استفاده از Google Meet با کیفیت SD (480p) می‌تواند هر ساعت ۰.۹ گیگابایت از اینترنت را تحت الشعاع قرار دهد.

ویژگی‌های تنظیماتی گوگل میت راهکارهای خوبی را برایتان درنظر گرفته است که با فعالسازی آن بدون مشکل اینترنت یا وای فای می‌توانید از بازخوردهای خوبی برخوردار باشید. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید که تصمیم داریم مصرف اینترنت برنامه اسکایپ در تماس تصویری را برایتان شرح دهیم.

همچنین بخوانید :

میزان مصرف اینترنت تماس تصویری اسکایپ

به جرئت می‌توان گفت که در حوزه تماس‌های تصویری، برنامه اسکایپ یکی از شناخته شده‌ترین اپ‌های موجود بوده است که در زمان شیوع بیماری کوید ۱۹، توانست محبوبیت خود را در نزد کاربران دو چندان کند. در مورد اسکایپ، در تماس های ویدیویی که به صورت یک به یک انجام می‌گیرد باید بدانید که برنامه اسکایپ از حدود ۲۷۰ مگابایت اینترنت در ساعت با کیفیت استاندارد استفاده می‌کند در حالی که این مصرف برای کیفیت بالا تا ۴۵۰ مگابایت در ساعت و برای استریم های HD به ۱.۳۵ گیگابایت در ساعت افزایش خواهد یافت.

در این زمینه بدون چشم داشت به برنامه خاصی اطلاعات رسمی که از سوی شرکت‌ها و سایت‌های معتبر منتشر شده برایتان درج شد که شما عزیزان نسبت به این موضوعات می‌توانید دیدگاه خود را برایمان ارسال کنید و اگر نقدی نسبت به این مقاله داشتید کافیست که ما را در بخش نظرات همراهی کنید.

سخن پایانی

همانگونه که شاهد بودید در این مقاله که با عنوان مصرف اینترنت تماس تصویری در اختیارتان قرار گرفته به موارد مهمی نظیر هزینه مصرف اینترنت تماس تصویری ایمو، واتساپ، گوگل میت و اسکایپ اشاره شد. اگر احساس می‌کنید که در این زمینه اطلاعات نادرستی درخصوص میزان مصرف این برنامه ها در اختیارتان قرار گرفته است، کافیست که با ما در بخش نظرات همراه باشید و دیدگاه‌هایی که مدنظر دارید را برایمان به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل