آموزش ارسال پیام گروهی در واتساپ به چند نفر یا همه مخاطبین در واتساپ

آموزش ارسال پیام گروهی در واتساپ به چند نفر یا همه مخاطبین در واتساپ

ارسال پیام گروهی در واتساپ یکی از راهکارهای محبوب برای تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. با ما همراه باشید تا با نحوه انجام این کار آشنا شویم.

واتساپ یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان است. این اپلیکیشن با رواج گسترده‌ای که بین مردم پیدا کرده است، علاوه بر ابزاری برای ارتباط بین کاربران، به ابزاری برای تبلیغات نیز بدل شده است و به سمت تجاری شدن می‌رود. تبلیغات در WhatsApp نسل جدیدی از تبلیغات محسوب می‌شود که مورد استقبال زیادی واقع شده و توانسته است نظر مدیران تبلیغاتی در جهان را به خود جلب کند. روش‌های مختلفی برای تبلیغات در واتساپ وجود دارد، که در ادامه این مطلب پلازا، به یکی از پر کاربردترین آن‌ها ارسال پیام گروهی است، می‌پردازیم.

فهرست مطالب

ارسال پیام به همه مخاطبین در واتساپ

در عرصه تبلیغات نباید قدرت پیامک تبلیغاتی را دست کم گرفت. ارسال پیام گروهی در واتساپ نیز یکی از روش‌های موثر برای تبلیغ کالا، خدمات و مواردی مانند اطلاع‌رسانی ساعات کاری فروشگاه‌ها، تخفیف‌های جدید و تعامل با مشتریان است.

در حالت عادی شما یک پیام واحد را می‌توانید تنها به تعداد اندکی از مخاطبین خود فوروارد کنید. برخی از افراد برای ارسال پیام به همه مخاطبین مورد نظر خود در واتساپ، به سراغ ایجاد گروه در اپلیکیشن واتساپ می‌روند. اما ایجاد گروه روش چندان مناسبی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی نیست؛ چرا که بیشتر افراد تمایل زیادی به قرار گرفتن در این گروه‌ها ندارند و اقدام به ترک گروه می‌کنند. در این چنین شرایطی واتساپ گزینه دیگری را پیش روی صاحبین مشاغل قرار داده است که در ادامه آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نحوه ارسال پیام گروهی در واتساپ با قابلیت Broadcast

قابلیت برودکست واتساپ این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید یک پیام را برای دسته‌ای از افراد به‌طور همزمان ارسال نمایید. برای فعال کردن این قابلیت باید مسیر زیر را طی کنید:

  • در قدم اول وارد اپلیکیشن واتساپ شوید. سپس در صفحه اصلی آیکون سه نقطه قرار گرفته در نوار بالایی را لمس کنید تا منو مربوط به تنظیمات واتساپ به شما نمایش داده شود.
  • در قدم بعدی از میان گزینه‌های موجود در این منو، گزینه New Broadcast را انتخاب کنید.

  • بعد از انتخاب گزینه گفته شده، وارد صفحه‌ای می‌شوید که تمامی مخاطبین واتساپ به شما نشان داده خواهند شد. جهت ارسال پیام به همه مخاطبین در واتساپ، باید اسامی افرادی که می‌خواهید یک پیام مشترک را به همه آن‌ها ارسال کنید، لمس نمایید تا به حالت انتخاب شده در آیند.
  • سپس با لمس علامت فلش قرار گرفته در پایین صفحه، لیست انتخاب شده را تایید کنید و Broadcast جدید خود را ایجاد نمایید.
  • پس از ایجاد Broadcast جدید، صفحه‌ای برای شما نمایش داده خواهد شد که در این صفحه هر پیامی که توسط شما ارسال شود، برای همه مخاطبین انتخاب شده ارسال خواهد شد و این افراد پیام شما را در چت خصوصی واتساپ خود مشاهده خواهند کرد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد پیام‌رسان واتساپ را به شما معرفی کنیم. ارسال پیام گروهی در واتساپ این امکان را به شما می‌دهد تا پیام‌های مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان به تمامی مخاطبین مورد نظر ارسال کنید.

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل