بررسی و مقایسه گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو شیائومی + مشخصات فنی

بررسی و مقایسه گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو شیائومی + مشخصات فنی

گوشی‌های پوکو F6 و پوکو F6 پرو به‌عنوان یک گوشی بالارده و اصطلاحا قاتل پرچمدارهای سال 2024، به تازگی معرفی شده‌اند. با ما همراه باشید تا به بررسی و مقایسه مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم.

همان‌طور که از این دسته گوشی‌ها انتظار داریم، بایستی در عین داشتن سخت‌افزار قدرتمند و قابل رقابت با گوشی‌های پرچمدار روز، از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد. سری پوکو برند شیائومی، از جمله گوشی‌هایی هستند که برخلاف قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارند، می‌توانند قدرت زیادی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد و حتی به‌راحتی می‌توان محصولات پوکو را به‌عنوان یک گوشی گیمینگ خریداری نموده و استفاده نمایید. البته گوشی POCO F6 نسبت به اکثر گوشی‌های پوکو شیائومی، طراحی کلاسیک‌تری دارد و ظاهر آن شلوغی‌های مربوط به اکثر گوشی‌های سری M و X پوکو را ندارد.

در مورد گوشی‌های پوکو F6 و پوکو F6 پرو همچنین باید بگوییم که نسخه‌ی استاندارد و پرو، تفاوت‌های ظاهری و سخت‌افزاری متعددی با هم دارند و شاید تفاوت‌هایشان در حد و اندازه‌ی دو مدل گوشی متفاوت، به‌نظر برسد. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و قیمت، پیش‌بینی می‌شود که این گوشی، استقبال خوبی هم داشته باشد. به‌همین ‌دلیل ما نیز در ادامه این مقاله پلازا، قصد مقایسه‌ پوکو F6 و پوکو F6 پرو را داریم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گوشی‌های POCO F6 و POCO F6 Pro

مشخصات گوشی پوکو F6 گوشی پوکو F6 پرو
ابعاد ۱۶۰.۵x۷۴.۵x۸ میلی‌متر ۱۶۰.۹x۷۵x۸.۲ میلی‌متر
وزن ۱۷۹ گرم ۲۰۹ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ ۶.۶۷ اینچ
نوع صفحه نمایش امولد امولد
رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ اسنپدراگون ۸ نسل ۲
دوربین‌های پشتی  ۸ + ۵۰ مگاپیکسل ۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل
دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
میزان رم ۸/۱۲ گیگابایت ۸/۱۲/۱۶ گیگابایت
فضای ذخیره سازی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
قیمت کانفیگ پایه
کانفیگ پایه ۴۲۹.۹ دلار کانفیگ پایه ۵۱۹.۹ دلار

مقایسه گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

گوشی‌های سری پوکو به‌علت کیفیت بالایی که دارند، همیشه مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند. اما حالا ما شاهد عرضه گوشی جدیدی از سری پوکو، یعنی گوشی پوکو F6 هستیم. این گوشی نیز همانند دیگر گوشی‌های موجود در بازار دارای نسخه‌های متفاوتی است. گرچه نسخه‌های مختلف از یک مدل گوشی، عمدتا طراحی و اندازه‌ی یکسان و صرفا کمی تفاوت در مشخصات سخت‌افزاری دارند، اما گوشی پوکو F6 پرو، نسبت به نسخه استاندارد این گوشی، تفاوت‌های ظاهری و سخت‌افزاری متعددی دارد.

همچنین جالب است بدانید که در این گوشی، این‌طور نیست که نسخه پرو در همه‌ی بخش‌ها نسبت به نسخه استاندارد، بهبود یافته و برتری داشته باشد و در برخی قسمت‌ها حتی نسخه استاندارد گوشی پوکو F6 نسبت به گوشی پوکو F6 پرو شاید برای خریداران ارجحیت داشته باشد؛ به همین دلیل، ما با بررسی پوکو F6 همراه شما هستیم تا این گوشی را بهتر به شما معرفی کنیم تا اگر مردد هستید کدام نسخه را خریداری نمایید، انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

گوشی پوکو F6 پرو

طراحی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

در مقایسه پوکو F6 و پوکو F6 پرو متوجه شدیم که این دو گوشی از نظر طراحی تفاوت‌های مختلفی خواهند داشت. برای مثال یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو گوشی در بخش طراحی، قسمت دوربین است که می‌تواند به انتخاب شما عزیزان کمک کند.

لنز‌های دوربین گوشی پوکو F6 در یک قسمت مربعی قرار گرفته است که بیشتر گوشی‌های پوکو از این طراحی استفاده می‌کنند، اما ممکن است که خیلی از افراد از آن لذت نبرند. در طرف مقابل گوشی پوکو F6 پرو از این طراحی استفاده نکرده و لنز‌های آن خطی است. گوشی پوکو F6 در اندازه ۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ در ۸ میلیمتری تولید شده است؛ این درحالی است که نسخه پرو اندازه بزرگ‌تر داشته و در ابعاد ۱۶۰.۹ در ۷۵ در ۸.۲ میلیمتری ساخته شده است. همین موضوع موجب شده است تا نسخه استاندارد با وزن ۱۷۹ گرم سبک‌تر از نسخه پرو ۲۰۹ گرمی باشد.

همچنین بخوانید :

در قسمت رنگ‌ها نیز نسخه استاندارد در رنگ‌های مشکی، سبز و تیتانیومی تولید شده است و نسخه پرو نیز تنها دارای دو رنگ مشکی و سفید است. پوکو F6 موفق به دریافت استاندارد IP64 شده است و برادر دیگر آن یعنی نسخه پرو استاندارد IP54 را دریافت نموده است.

صفحه‌ نمایش

در مقایسه پوکو F6 و پوکو F6 پرو متوجه شدیم که این دو گوشی در اندازه صفحه ‌نمایش به هم شبیه هستند. هر دو با صفحه ‌نمایشی به اندازه ۶.۶۷ اینچی تولید شده‌اند و پنل آن‌ها نیز از نوع امولد است. البته که نسخه پرو دارای لبه‌های نازک‌تر بوده و تصویر بزرگ‌تری دارد. اما با بررسی پوکو F6 کم‌کم به دیگر تفاوت‌های این دو گوشی دست پیدا می‌کنیم. برای مثال نسخه استاندارد گوشی پوکو F6، دارای رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ است و در طرف مقابل، نسخه پرو از رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ برخوردار بوده و عملکرد بهتری دارد.

همچنین بخوانید :

صفحه ‌نمایش نسخه استاندارد توانایی این را دارد که تا ۲۴۰۰ نیت روشنایی تولید کند تا در زیر نور خورشید مشکلی برای استفاده از گوشی نداشته باشید. اما نسخه پرو موفق شده است تا با تولید ۴۰۰۰ نیت روشنایی دست بالا‌تر را داشته و عملکرد بهتری را ثبت نماید. باید اشاره کرد که هر دو گوشی از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار بوده و می‌توانند تصاویر با‌کیفیتی را در اختیار شما قرار دهند. همچنین هر دو گوشی توانایی پشتیبانی از تکنولوژی‌های دالبی ویژن و +HDR10 را دارند که نکته قابل ‌توجهی خواهد بود.

پردازنده گوشی پوکو F6 و F6 Pro

بهتر است که این دو گوشی را از نظر سخت‌افزار و پردازنده نیز مورد مقایسه قرار دهیم. البته که هر دو گوشی را می‌توان در بخش گوشی‌های گیمینگ دسته‌بندی کرد و عملکرد بسیار مناسبی را در اجرای بازی‌های سنگین گرافیکی خواهند داشت. گوشی پوکو F6 از پردازنده چهار نانومتری اسنپدراگون 8s نسل ۳ استفاده کرده است. یک پردازنده هشت هسته‌ای که در حال حاضر یکی از بهترین پردازنده‌های بازار گوشی موبایل شناخته می‌شود و مشکلی با اجرای بازی‌های سنگین نخواهد داشت.

همچنین بخوانید :

در طرف مقابل نسخه پرو این گوشی نیز از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده است. این پردازنده کمی ضعیف‌تر از پردازنده نسخه استاندارد است، اما هم‌چنان بسیار پر‌قدرت بوده و می‌توانید برای تجربه همه بازی‌ها از آن استفاده نمایید.

اما در بخش پردازنده‌های گرافیکی، این نسخه پرو است که دست بالاتر دارد. گوشی پوکو F6 پرو از پردازنده‌های گرافیکی Adreno 740 استفاده کرده است. این در حالی است که نسخه استاندارد از تراشه‌های Adreno 735 استفاده می‌نماید و عملکرد ضعیف‌تری دارد.

رم و حافظه ‌داخلی

در بخش رم و حافظه‌داخلی این گوشی پوکو F6 پرو است که برنده داستان خواهد بود و توانسته با تنوع بیشتری که در اختیار خریداران قرار می‌دهد، انتخاب را برای آن‌ها راحت‌تر کند. اگر به حافظه بالا نیاز دارید، نیاز است که به‌سراغ نسخه پرو گوشی بروید.

نسخه استاندارد این گوشی از حافظه‌داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی برخوردار است که همراه با رم‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی نیز با رم ۱۲ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد.

همچنین بخوانید :

مدل پرو گوشی نیز با حافظه‌داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت روانه بازار خواهد شد که این میزان حافظه با رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی همراه است. نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت و نسخه ۱ ترابایتی نیز با رم ۱۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

هر دو گوشی از حافظه‌های داخلی UFS 4.0 استفاده می‌کنند که سرعت خوب و قابل‌قبولی دارد. همچنین هر دو گوشی از حافظه‌داخلی یا SD Card پشتیبانی نمی‌کنند و با‌توجه‌به حافظه بالایی که دارند استفاده از حافظه‌خارجی نیاز نخواهد بود.

دوربین گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو

با بررسی گوشی پوکو F6 در بخش دوربین متوجه شدیم که نمی‌توان برنده‌ای در این بخش داشت. هر کدام از این دو گوشی در قسمت‌هایی بهتر هستند و با توجه به هدف خود بهتر است که خودتان برنده این بخش را انتخاب نمایید تا مشکلی وجود نداشته باشد.

نسخه استاندارد گوشی از ترکیب دوتایی در بخش دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید بوده و ۵۰ مگاپیکسلی است. دوربین دوم نیز از نوع اولترا واید بوده و ۸ مگاپیکسلی است. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز ۲۰ مگاپیکسلی است.

همچنین بخوانید :

در طرف مقابل گوشی پوکو F6 پرو از ترکیب سه‌تایی دوربین‌ها استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از نوع واید بوده و ۵۰ مگاپیکسلی است و دوربین دوم نیز از نوع اولترا واید و ۸ مگاپیکسلی است. این گوشی یک لنز ماکرو اضافی ۲ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

البته این دو گوشی در بخش فیلم‌برداری متفاوت هستند. شما می‌توانید با دوربین نسخه استاندارد با کیفیت 4K و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید. در نسخه پرو امکان فیلم‌یرداری با کیفیت 8K و نرخ فریم ۲۴ فریم بر ثانیه برای شما عزیزان فراهم است.

باتری

باتری یکی دیگر از بخش‌ها است که گوشی پوکو F6 با نسخه پرو تفاوت دارد. البته که این تفاوت در میزان حجم باتری نیست و هر دو از یک حجم باتری برخوردار هستند و شیائومی از باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خود برای مجهز کردن این دو گوشی استفاده کرده است.

قسمتی که موجب ایجاد تفاوت‌ها شده است، سرعت شارژ‌شدن هر دو گوشی است. البته که هر دو گوشی از فناوری فست شارژ پشتیبانی می‌کنند، اما این در حالی است که نسخه استاندارد شارژر ۹۰ واتی داشته و نسخه پرو از شارژر‌های ۱۲۰ وات استفاده می‌کند. همین موضوع موجب می‌شود تا نسخه پرو تنها به ۱۹ دقیقه زمان نیاز داشته باشد تا شارژ آن به‌صورت ۱۰۰ درصد پر شود. نسخه استاندارد با توجه به شارژر ضعیف‌تری که دارد به ۳۹ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت و شما کمی بیشتر باید صبر کنید تا گوشی شارژ شود.

همچنین بخوانید :

هر دو گوشی جدید پوکو از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند. به‌طور‌کلی باید گفت که هر دو گوشی در قسمت باتری و شارژدهی عملکرد یکسانی دارند، اما اگر می‌خواهید که در کمتر از ۲۰ دقیقه گوشی شارژ شود و دوباره قابل استفاده باشد، بهتر است نسخه پرو را انتخاب نمایید.

جمع‌بندی

در نهایت با مقایسه پوکو F6 و پوکو F6 پرو همراه شما عزیزان بودیم و به‌طور‌کلی گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو را به شما عزیزان معرفی کردیم. حال خود شما عزیزان تصمیم گیرنده خواهید بود تا کدام گوشی را برای فعالیت‌های روزانه استفاده نمایید. نظر شما عزیزان چیست؟ بنظر شما کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما نیز به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل