سریال و انمیشن

معرفی انیمه حباب (Bubble) + تریلر، داستان، صداپیشگان و نمرات

معرفی انیمه حباب (Bubble) + تریلر، داستان، صداپیشگان و نمرات

انیمه حباب ۲۰۲۲ از انیمه های بسیار مورد انتظار سال 2022 بود. انیمه سینمایی حباب توسط استودیو ویت (Wit Studio) ساخته شده و مسئولیت انتشار آن بر عهده نتفلیکس بوده است. در ادامه به معرفی کامل انیمه Bubble 2022 خواهیم پرداخت. با پلازا همراه باشید.

استودیو ویت، سازنده تعدادی از بهترین انیمه‌های منتشر شده تا به الان است. این استودیو مسئولیت ساخت فصل اول انیمه Vinland Saga، انیمه Spy x Family و Vivy: Fluorite Eye’s Song را به عهده داشت اما عمده شهرت استویو ویت، برای ساختن شاهکاری به اسم Attack On Titan است که اولین انیمه تولید شده به دست این استودیو بود. بر خلاف عملکرد خیلی خوب این استودیو در ساخت انیمه‌های سریالی، آنها در زمینه ساخت انیمه‌های سینمایی عملکرد آنچنانی نداشتند و با سرمایه گذاری و جمع آوری تیمی قوی برای انیمه حباب، در تلاش بودند که بتوانند این خلا را پر کنند.

در ویدئو زیر می‌توانید تریلر انیمه حباب ۲۰۲۲ را تماشا کنید.

انیمه ژاپنی حباب برای اولین بار در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد. مسئولیت انتشار جهانی این انیمه بر عهده نتفلیکس است که غیر از انیمه Bubble 2022، تعداد انیمه‌های زیادی را در دست تولید دارد و در حال افزایش فعالیت خود در این زمینه است. همچنین قرار است اقتباس مانگایی از انیمه ژاپنی حباب توسط Shōnen Jump+ انجام شود. برای معرفی انیمه حباب محصول نتفلیکس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

دانلود انیمه Bubble زبان اصلی و دوبله

برای دانلود انیمه حباب دوبله فارسی و زبان اصلی می‌توانید از لینک‌هایی که در این قسمت قرار گرفته‌اند استفاده کنید.

خلاصه داستان انیمه Bubble 2022

داستان انیمه bubble

در توکیویی که جاذبه از بین رفته است، یک پسر و یک دختر در مسیر هم قرار می‌گیرند… داستان در توکیو اتفاق می‌افتد که در آن پس از باریدن حباب‌هایی که قوانین جاذبه را زیر پا گذاشته‌اند، جاذبه وجود ندارد. برای ژاپنی‌ها، توکیو به طور کامل از دنیای خارج جدا شده است و تنها چیزی که باقی مانده گروهی از جوانان هستند که در نبردهای تیمی پارکور در سراسر آسمان توکیو با هم رقابت می‌کنند.

 

هیبیکی، یک فرد بی پروا اما با استعداد، به طور تصادفی از برج توکیو می‌لغزد، اما پس از سقوط در دریای خمیده گرانش و گرفتار شدن در واگن قطار، او توسط یوتا، دختری با قدرت‌های مرموز نجات می‌یابد. چیزی که این جفت را به هم پیوند می‌دهد توانایی آنها در شنیدن صدایی منحصر به فرد است که فقط برای آنها قابل شنیدن است.

شخصیت های انیمه حباب 2022

در این بخش به معرفی شخصیت های حباب 2022 خواهیم پرداخت:

هیبیکی (Hibiki)

انیمه حباب

هیبیکی یکی از شخصیت‌های اصلی انیمه حباب است. او قدرت شنیداری بسیار حساسی دارد و به دلیل نداشتن کودکی آرام، در ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد چندان خوب نیست. او فاقد مهارت‌های اجتماعی اولیه است و به غیر از یوتا، با هیچ یک از اعضای تیم ارتباط درستی برقرار نمی‌کند. با این حال، او قلبی از طلا دارد و به تمام هم تیمی‌هایش اهمیت می‌دهد. از طریق یوتا، او یاد می‌گیرد که گاهی اوقات آسیب پذیر بودن اشکالی ندارد و در طول داستان شخصیت او پیشرفت می‌کند.

جون شیون (Jun Shison) بازیگر ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. شیون تجربه‌ زیادی در دوبله ندارد و می‌توان گفت انیمه Bubble مهم‌ترین تجربه صداپیشگی او است.

اوتا (Uta)

انیمه bubble 2022

همانند هیبیکی او نیز نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند. با این حال، به جای گوشه نشینی و منزوی کردن خود، تلاش می‌کند به هر نحوی ارتباط خود را با دیگر افراد حفظ کند. اوتا فوق‌العاده مهربان و فداکار است و مایل است به دیگران کمک کند، حتی اگر خود را در معرض خطر قرار دهد.

کای (Kai)

انیمه حباب 2022

کای رهبر گروه Blue Blazes است. او رهبری قدرتمند و فردی برون گرا بوده که عزم شدیدی برای پیروزی در مسابقات نشان می‌دهد. با این که او یک فرد سر و بی احساس به تصویر کشیده می‌شود، اما منافع تیمش را بر منافع شخصی خود ترجیح می‌دهد.

یوکی کاجی (Yuki Kaji) ویس اکتور دوست داشتنی ژاپنی، این شخصیت را دوبله کرده است. کاجی با صدای جذاب و زیبایش شخصیت‌هایی مانند شخصیت ارن یگر در انیمه اتک آن تایتان، رایان ایمز (Rayne Ames) در انیمه ماشل و فینیان در انیمه خادم سیاه را دوبله کرده است.

ماکوتو (Makoto)

انیمه حباب

ماکوتو یک دختر قوی و مستقل است و  و از آن‌هایی نیست که بتوان او را یک دختر مضطرب نامید. او از حضور یک دختر دیگر در گروه خود استقبال می‌کند. با این که اکثر اوقات مست است، اما می‌توان به عنوان یک عضو قابل اتکا به او نگریست.

معرفی برخی از عوامل و سازندگان انیمه Bubble

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به عوامل فنی انیمه سینمایی حباب.

تتسورو آراکی

انیمه ژاپنی حباب

تتسورو آراکی (Tetsuro Araki) کارگردان و انیماتور ژاپنی است که به عنوان کارگردان انیمه Bubble 2022 در این پروژه حضور داشت. آراکی سابقه کارگردانی در انیمه‌های Death Note و Attack On Titan (فصل اول تا سوم) و Kabaneri of the Iron Fortress را نیز دارد.

گن اوروبوپی

انیمه ژاپنی حباب

گن اوروبوچی (Gen Urobuchi) رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس ژاپنی است که مسئولیت نوشتن فیلمنامه انیمه ژاپنی حباب بر عهده او بود. اوروبوچی داستان‌سرایی انیمه‌های Fate/Zero و Psycho-Pass و لایت ناول Fate/Zero را انجام داده است و از بهترین فیلمنامه‌نویسان صنعت انیمه به شمار میاید.

هیرویوکی ساوانو

انیمه حباب ۲۰۲۲ دوبله فارسی

هیرویوکی ساوانو (Hiroyuki Sawano) موزیسین و آهنگساز ژاپنی که در انیمه حباب ۲۰۲۲ نیز حضور داشته. ساوانو آهنگسازی انیمه Attack On Titan، انیمه Legend of the Galactic Heroes و انیمه Blue Exorcist را بر عهده داشته و در بازی‌هایی مانند Mobile Suit Gundam Unicorn و League Of Legends نیز حضور داشته است.

نقد انیمه حباب 2022

انیمه “Bubble” به کارگردانی تتسورو آراکی و تولید استودیو WIT، یک اثر بصری شگفت‌انگیز است که دنیایی خیالی و پسا-آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد. داستان این انیمه در توکیو می‌گذرد که پس از سقوط حباب‌های مرموز، به یک ویرانه بدون گرانش تبدیل شده است. گروهی از جوانان در این شهر متروکه با استفاده از مهارت‌های پارکور برای بقا و رقابت تلاش می‌کنند.

کیفیت بالای انیمیشن و طراحی‌های بصری “Bubble” بی‌نظیر است. صحنه‌های پارکور با دینامیک بالا و جزئیات فراوانی طراحی شده‌اند که تجربه‌ای دیداری فوق‌العاده را به مخاطب ارائه می‌دهند. همچنین، موسیقی متن این انیمه توسط هیرویوکی ساوانو ساخته شده است که با انتخاب قطعات موسیقی مناسب، فضای داستان را به خوبی تکمیل می‌کند و تاثیر احساسی آن را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از نقاط قوت این انیمه داستان و فضای خلاقانه‌ای است که دارد. دنیای پسا-آخرالزمانی توکیو که با حباب‌های مرموز و گرانش متغیر توصیف شده، بسیار خلاقانه و جذاب است. این جهان‌سازی نوآورانه یکی از بزرگترین نقاط قوت این انیمه به شمار می‌رود.

هر چند، انیمه حباب همانند هر اثر دیگری دارای نقاط منفی است. یکی از این نقاط منفی، داستان پیچیده و ناتمام آن است. با وجود ایده جذاب اولیه، داستان انیمه پیچیده و گاهی ناتمام به نظر می‌رسد. بسیاری از عناصر داستانی به خوبی توضیح داده نشده‌اند و پایان آن نیز تا حدودی مبهم و ناکامل است.

به جز شخصیت‌های اصلی، بقیه شخصیت‌ها به درستی پرداخته نشده‌اند و عمق کافی ندارند. این مسئله باعث می‌شود که تماشاگر نتواند به طور کامل با همه شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند. برخی از عناصر داستان، مانند پارکور، بیشتر به نمایش مهارت‌های انیماتورها شبیه است تا اینکه بخشی از روایت منسجم داستان باشد. این مسئله باعث می‌شود که تماشاگر گاهی احساس سردرگمی کند.

امتیازات انیمه Bubble 2022

انیمه سینمایی حباب در وبسایت Rotten Tomatoes نمره 50، در IMDb نمره 6.4 و در وبسایت Metacritic نمره 56 را کسب کرد. علیرغم حضور تیم و عوامل قدرتمندی که بر روی این انیمه کار کردند، انیمه حباب ۲۰۲۲ موفق به کسب نمرات چندان جالبی نشد. در ادامه با نگاهی به نقدهای منتشر شده از این انیمه در وبسایت Metacritic، به نقد و بررسی انیمه سینمایی حباب خواهیم پرداخت.

IGN/ بریتنی وینسنت: 90

Bubble هم به عنوان تفسیری درباره ماهیت چرخه‌ای هستی و هم به عنوان یک عاشقانه علمی تخیلی تلخ و شیرین موفق به جذب مخاطب به خود می‌شود. این فیلم انیمیشنی زیبا که با دست طراحی شده و دارای گرافیک سیال کامپیوتری است، برداشتی منحصربه‌فرد از مناظر محصور پس از آخرالزمانی، و عاشقانه‌ای است که می‌خواهید آن را تا زمانی که تمام شود ریشه‌یابی کنید. پیشنهاد می‌شود که فورا آن را به لیست انیمه‌های خود اضافه کنید.

Paste Magazine/ مکس کاویل: 68

انیمه حباب بدون شک فیلمی خیره کننده است که برخی از درخشان‌ترین ستارگان صنعت انیمیشن ژاپن در آن حضور دارند . این انیمیشن ۲۰۲۲ یک انیمه کلیدی و مهم است. داستان پر تلالو هیبیکی و محیطی که درگیر آن است از بزرگترین دلایل برای کاوش در این دنیای انیمیشنی است. لحظات هیجان‌انگیزی در این انیمه وجود دارد. متأسفانه، با وجود این تیم قوی، Bubble هرگز به چیزی کاملاً منحصربه‌فرد تبدیل نمی‌شود و در داستان‌های قابل پیش‌بینی و روایتی که در نهایت برای یک ماجراجویی پارکور با حباب‌ها کمی بیش از حد خود را جدی گرفته، سقوط می‌کند.

سازندگان انیمه bubble

Polygon/ کامبول کمپل: 65

انیمه حباب به غیر از زمانی که با تهدید بی اثر حباب‌های جادویی خشمگین، با روانشناسی شخصیت اصلی خود سر و کار دارد، در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد. و اگر با رقابت‌های مضحک «Tokyo Battlekour» سر و کار نداشته باشد، داستان بهتر خودش را نشان می‌دهد. نتیجه گیری فیلم زیباست، مهم نیست که ایده‌های پشت آن چقدر شکل نگرفته است. این یک فیلم انیمیشن زیبا است که در آن یک پری دریایی کوچک، پارکور را یاد می‌گیرد. این تعهد به سنت انیمه‌ای که اقتباس‌های ادبی را در جهت‌های کاملاً غیرمنتظره انجام می‌دهند، بسیار مهم است.

Movie Nation/ راجر مور: 38

انیمه بابل در میان تمام انیمه‌هایی که دیده‌ام، جزء آن دسته است که از کم‌ترین میزان جذابیت برخوردار است. در انیمه‌ها فریاد زیاد است و هر چه انیمه بدتر باشد، فریاد زدن بیشتر است. به‌عنوان یک زیر ژانر فیلم، درگیری‌ها در انیمه‌ها بهتر یا بدتر از هر ژانر فیلم دیگری نیست. فیلم‌های عالی کمیاب، چند فیلم خوب، و فیلم‌های بی‌مغزی مانند حباب Bubble وجود دارند که کاملاً نمایانگر شکل هنری هستند، اما هیچ چیز جدیدی در آنها نیست که بیشتر بیننده‌ها برای اولین بار باشد که آنها را می‌بینند و به وجد بیایند.

همچنین بخوانید :

Observer/ کریستوفر ال اینوئا: 25

یک انیمه ورزشی متمرکز بر گروهی از کودکان یتیم که تصمیم آگاهانه‌ای برای رقابت بر سر نیازهای اولیه به جای شرکت در جامعه روزمره می‌گیرند، این بذر یک ایده ثمربخش است. اما آراکی به جای بازی کردن با نقاط قوت خود، به کمترین وجه مشترک داستان سرایی بسنده کرده است. تنها توصیه‌ای که می‌توانم به طرفداران انیمیشنی که ممکن است علاقمند به دیدن جدیدترین انیمه استودیو Wit باشند ارائه کنم این است که منتظر بمانند تا صحنه‌های پارکور در یک ویدیوی مش آپ YouTube ظاهر شود. من نمی‌توانم به شما قول بدهم که آهنگ EDM یا هایپرپاپ که کاربر آپلود می‌کند با سلیقه شما مطابقت دارد، اما حداقل حوصله شما سر نخواهد رفت.

سخن پایانی

انیمه حباب یک انیمه با طراحی چشم‌نواز و هنری است که پتانسیل‌های داستانیش را هدر می‌دهد. با اینکه این انیمه از مورد انتظار ترین انیمه‌های سال بود، اما نتوانست آنطور که باید انتظارات را برآورده کند. با این حال همانطور که در بخش بررسی انیمه Bubble 2022 خواندید، نقاط مثبتی هم در آن وجود دارد که آن را شایسته یک بار امتحان کردن و دیدن می‌کند.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا