انیمه مرد تک مشتی؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه مرد تک مشتی؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه مرد تک مشتی یکی از انیمه های سینن است که نمی‌توان منکر جذابیت آن شد. مهم نیست اوتاکو باشید یا نه مطمئنا از تماشای انیمه One-Punch Man لذت خواهید برد.

انیمه وان پانچ من سال‌ها است که به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های کمدی و اکشن بین تمام دوستداران انیمه محبوب بوده است. درواقع، این انیمه قهرمانی دارد که مانند هیچ قهرمان دیگری نیست و چالش‌هایی که بر سر راه او قرار می‌گیرند نیز مانند دیگر چالش‌ها نیستند. اگر هنوز انیمه را ندیده‌اید، با ما همراه باشید تا با هم به معرفی انیمه مرد تک مشتی بپردازیم و بیشتر درباره داستان و شخصیت‌های این انیمه صحبت کنیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه مرد تک مشتی

انیمه One-Punch Man

یک غول به اسم مرد واکسنی (Vaccine Man) قصد نابود کردن شهر ز (Z City) را دارد و وقتی می‌خواست یک دختر جوان را از بین ببرد یک ابرقهرمان کچل به اسم سایتاما به آن‌جا می‌رسد و آن دختر را نجات می‌دهد و سپس با یک ضربه مشت آن غول را از بین می‌برد. سپس سه سال قبل را به یاد می‌آورد که یک کودک را از غول خرچنگی (Crablante) نجات داده بود و پس از تمرین فراوان به توانایی زیادی رسید که می‌تواند هر غول را با یک مشت از بین ببرد. مدتی بعد او دو برادر (The Brain and Brawn Brothers) که یکی از آن‌ها توسط برادر بزرگترش به یک غول عظیم الجثه تبدیل شده بود و با یکدیگر در حال نابود کردن شهر بودند را از بین می‌برد.

یک بار سایتاما خواب می‌بیند که گروهی از غول‌های قدرتمند از زیر زمین به سطح زمین آمده اند و می‌خواهند انسان‌ها را از بین ببرند و در سطح زمین ساکن شوند و حس می‌کند پس از مدت‌ها با یک چالش روبرو شده است و می‌تواند دوباره از مبارزه لذت ببرد. پس از این که از خواب بیدار می‌شود متوجه می‌شود این گروه غول‌ها نیز به راحتی شکست در برابر او را قبول کردند.

در ادامه داستان یک سایبورگ به اسم جنوس در حال مبارزه با دختر پشه ای بود که سایتاما می‌آید و جنوس را نجات می‌دهد. جنوس به سایتاما می‌گوید که Mad Cyborg خانواده اش را نابود کرده بود و از سایتاما می‌خواهد استاد او شود. برای ادامه داستان می‌توانید انیمه مرد تک مشتی را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

کاراکترهای انیمه One-Punch Man و معرفی صداپیشگان

در این بخش قصد داریم به معرفی شخصیت های انیمه مرد تک مشتی بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

سایتاما (Saitama)

ابرقهرمان بودن سرگرمی خاص سایتاما است. برخی از کسانی که انیمه تماشا می‌کنند و مانگا می‌خوانند او را قوی‌ترین کاراکتر بین همه انیمه‌ها می‌دانند. سایتاما که برای رسیدن به این آرزوی دوران کودکی اش سه سال به سختی تمرین کرده بود و موهایش را در این حین از دست داده بود، حالا به ابرقهرمانی تبدیل شده است که می‌تواند فقط با یک مشت هر دشمنی را شکست دهد. اما همین موضوع یک مشکل که انتظارش را نمی‌کشید برای او ایجاد کرده است. سایتاما دیگر نمی‌تواند از مبارزه کردن لذت ببرد چون به راحتی می‌تواند با یک مشت پیروز شود و کسی توان مقابله با او را ندارد.

سایتاما در یک آپارتمان در شهر ز زندگی می‌کند. سه سال قبل او در راه بازگشت به خانه اش بود که با یک غول خرچنگی روبرو شد. غول خرچنگی از این که سایتاما از دست او فرار نکرده بود متعجب شد. او با بی‌تفاوتی به غول خرچنگی گفت امروز در یک مصاحبه شغلی مردود شده ام و حتی میلی به فرار کردن از دست تو ندارم. غول خرچنگی به سایتاما گفت کاری با او ندارد و هدفش پیدا کردن شکار دیگری است.

در ادامه راه سایتاما غول خرچنگی را می‌بیند که شکارش را پیدا کرده بود. او به غول خرچنگی گفت از کودکی آرزویش این بود که ابرقهرمانی شود که غول‌های شروری مثل او را با یک مشت شکست دهد. پس از آن که سایتاما چند بار مورد حمله غول خرچنگی قرار گرفت توانست با یک روش او را از بین ببرد. سه سال بعد او یک ابرقهرمان است اما هنوز از زندگی اش رضایت ندارد.

او در امتحان ورودی اتحادیه قهرمانی شرکت کرد و در بخش امتحان فیزیکی همه رکوردها را شکست اما به دلیل عدم موفقیت در امتحان ذهنی نمره بالایی نگرفت و به کلاس C منتقل شد. سپس توانست در رتبه بندی پیشرفت کند و به کلاس‌های بالاتر وارد شود.

ماکوتو فوروکاوا (Makoto Furukawa) به جای شخصیت دوست داشتنی سایتاما صحبت کرده است. فوروکاوا تاکنون در انیمه‌های بی‌شماری حضور داشته که می‌توان از بین آن‌ها به انیمه موریارتی وطن پرست به جای شخصیت شرلوک هلمز، میوکی شیروگانه (Miyuki Shirogane) در انیمه کاگویا ساما عشق جنگه و انیمه دکتر استون به جای شخصیت تایجو اوکی (Taiju Oki) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

 جنوس (Genos)

جنوس در اتحادیه قهرمانی سایبورگ شیطانی (Demon Cyborg) نام دارد. او پس از مشاهده پیروزی سایتاما بر دختر پشه ای (Mosquito Girl) شاگرد او شده است. چهار سال قبل از شروع داستان انیمه One-Punch Man اعضای خانواده جنوس توسط سایبورگ دیوانه (Mad Cyborg) کشته شده بودند. جنوس هم نزدیک بود از بین برود اما دکتر کوسنو (Dr. Kuseno) برای نجاتش او را به یک سایبورگ با توانایی‌های نابودکننده تبدیل کرد. با این که دکتر کوسنو توصیه دیگری برای او داشت اما از آن زمان به بعد جنوس به دنبال پیدا کردن سایبورگ دیوانه بود تا انتقام خانواده اش را از او بگیرد.

جنوس با این که در امتحان ورودی اتحادیه قهرمانی نمره کامل را به دست آورده بود و در کلاس S بود و مقامش بالاتر از سایتاما در کلاس C بود، او را استاد خود می‌دانست و اگر مأموریت دیگری نداشت با او می‌رفت. معمولا جنوس بدون فکر کردن عمل می‌کرد و این باعث می‌شد سایتاما برای نجات او بیاید.

کایتو ایشیکاوا (Kaito Ishikawa) به جای شخصیت جذاب جنوس صحبت کرده است. ایشیکاوا یکی از ویس اکتورهای جوان و شدیدا بااستعداد ژاپنی است که صدایی گرم و بسیار زیبا دارد. صدای او را می‌توان بر روی شخصیت‌هایی همچون تنیا لیدا (Tenya Iida) در انیمه آکادمی قهرمانانه من، لنس کراون (Lance Crown) در انیمه ماشل، نائوفومی ایواتانی (Naofumi Iwatani) در انیمه قهرمان سپر و کایتو اونوگی (Kaito Onogi) در انیمه تسورونه، شنید.

اتحادیه قهرمانی (Hero Association) در انیمه مرد تک مشتی

اتحادیه قهرمانی توسط یک شخص ثروتمند به اسم آگنی (Agoni) تأسیس شده بود. این سازمان وظیفه مبارزه با غول‌ها و جنایتکاران را بر عهده دارد. آگنی این سازمان را پس از این که یک شخص ناشناس نوه او را از غول خرچنگی نجات داده بود ایجاد کرد. همان طور که می‌دانید آن شخص سایتاما بود. از جمله ابرقهرمان‌های عضو اتحادیه قهرمانی می‌توان به بلست (Blast)، تاتسوماکی (Tatsumaki)، سامورایی اتمی (Atomic Samurai) و… را نام برد.

همچنین بخوانید :

تاتسوماکی (Tatsumaki)

تاتسوماکی یکی دیگر از شخصیت های انیمه مرد تک مشتی است. او قویترین قهرمان زن در تمام انیمه است. با این که 28 سال سن دارد، اما به دلیل ظاهرش همیشه با یک دختربچه اشتباه گرفته می‌شود. تاتسوماکی قدرت جاذبه بسیار قوی داشته و می‌تواند به راحتی یک سفینه فضایی را به سمت خود بازگرداند. او بسیار بداخلاق است و بیشتر اوقات با مردم دعوا می‌کند. بلاست تنها فردی است که تاتسوماکی به او احترام می‌گذارد و او منتظر بازگشت او است.

بنگ (Bang)

بنگ که با نام Silverfang نیز شناخته می‌شود، یک رزمی کار متخصص است که یک باشگاه دوجو را در City Z.Web را اداره می‌کند. او بسیاری از هنرهای رزمی ممنوعه و خاص را بلد بوده و به همین خاطر بسیار مغرور و خودخواه است. او با وجود این که یک پیرمردسالخورده است، اما قدرت بسیار زیادی دارد و جز قهرمانان بالارتبه است.

همچنین بخوانید :

اتمیک سامورایی (Atomic Samurai)

کامیکازه (Kamikaze) به خود نام سامورایی اتمی را داده است. او استاد شمشیربازی است و یکی از قهرمانان بسیار خبره است. سامورایی اتمی در شمشیرزدن با کاتانای خود مهارت بالایی دارد و می‌تواند دشمنان را در یک لحظه به میلیون‌ها قطعه تقسیم کند. در فضاهای کوچک، او شمشیر خود را با دقت و سرعت به کار می‌گیرد.

ویس اکتور این شخصیت کسی نیست جز کنجیرو تسودا. تسودا نه تنها در میان اوتاکوها بلکه در بین تمام کسانی که با سینمای شرق آسیا آشنا هستند، شناخته شده است. تسودا تاکنون انیمه‌های بسیاری را دوبله کرده که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت نانامی کنتو، انیمه مرد اره ای به جای شخصیت کیشیبه و انیمه به تو ای ابدی به جای شخصیت بیهولدر اشاره کرد.

مرد زامبی (Zombieman)

او یک قهرمان عملا جاودانه است که می‌تواند از هر زخمی را در بدن خود بهبود بخشد. بعدها مشخص شد که او قبلا یکی از سوژه‌های آزمایشی پروژه تکامل بوده و قصد داشت از آن‌ها انتقام بگیرد. اما بعد از این که فهمید سایتما دلیل اصلی سقوط سازمان است، احساسات شخصی خود را رها کرد و به عنوان یک فروشنده فروشگاه مواد غذایی مشغول به کار شد. توانایی‌های مبارزه او را می‌توان با قهرمانان سطح S هم‌سطح دانست.

تاکهیرو ساکورای (Takahiro Sakurai) با صدای طلایی خود این شخصیت را دوبله کرده است. صدای خاص و زیبای ساکورای را می‌توان بر روی شخصیت گتو در انیمه جوجوتسو کایسن، سوزوکو کوروروگی (Suzaku Kururugi) در انیمه کدگیاس، آراتاکا رایجن (Arataka Reigen) در انیمه موب سایکو 100 و همچنین به جای کلود استرایف در انیمیشن جذاب فاینال فانتزی: نجات کودکان، بشنوید.

همچنین بخوانید :

امتیازات انیمه مرد تک مشتی

در سایت IMDb، این انیمه امتیاز 8.7 از 10 را دریافت کرده است که نشان از محبوبیت بالا و رضایت مخاطبان دارد. همچنین، در MyAnimeList امتیاز 8.5 را کسب کرده است و بیش از 3 میلیون نفر آن را به فهرست تماشای خود اضافه کرده‌اند.

در سایت کرانچی رول نیز دیدگاه‌های بسیار مثبتی درباره این انیمه دارند. از جمله نقدهای مطرح می‌توان به ستایش از سبک هنری برجسته، انیمیشن روان و مبارزات هیجان‌انگیز اشاره کرد. داستان ساده اما جالب و شخصیت‌پردازی منحصر به فرد قهرمانان از دیگر نقاط قوت این انیمه به شمار می‌رود. شخصیت اصلی، سایتاما، که با یک مشت همه دشمنان خود را شکست می‌دهد، به دلیل حالت بی‌تفاوت و کمدی خود، یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های انیمه شده است.

نقدهای انیمه وان پانچ من

انیمه One-Punch Man یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انیمه‌ها در سراسر جهان است که با ترکیبی از اکشن، کمدی و طنز خود توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کند. این انیمه بر اساس مانگایی به همین نام که توسط هنرمندی با نام مستعار ONE نوشته شده و یوسوکه موراتا آن را تصویرگری کرده، ساخته شده است. فصل اول این انیمه توسط استودیوی Madhouse در سال ۲۰۱۵ و فصل دوم توسط J.C. Staff در سال ۲۰۱۹ پخش شد. هر فصل از این انیمه شامل ۱۲ قسمت است و فصل سوم نیز در دست تولید می‌باشد.

داستان و ژانر

“One-Punch Man” داستان سایتما، مردی عادی که به عنوان سرگرمی قهرمان شده است، را روایت می‌کند. او با تمرینات سخت به قدرتی دست یافته که می‌تواند هر دشمنی را با یک مشت شکست دهد، اما این قدرت بیش از حد باعث شده تا او احساس خستگی و بی‌حوصلگی کند زیرا هیچ چالشی برای او باقی نمانده است. این انیمه نوعی پارودی از ژانر شونن است که به شوخی با کلیشه‌های معمول این ژانر می‌پردازد و در عین حال صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

هنر و انیمیشن

کیفیت انیمیشن “One-Punch Man” به‌ویژه در فصل اول بسیار تحسین‌برانگیز است. استودیوی Madhouse با توجه دقیق به جزئیات، صحنه‌های مبارزه‌ای را به صورت روان و دینامیک به تصویر کشیده است. طراحی شخصیت‌ها، به‌ویژه ویلن‌ها، خلاقانه و تأثیرگذار است. هرچند که فصل دوم به دلیل تغییر استودیو نقدهایی در مورد کیفیت انیمیشن دریافت کرد، اما همچنان دارای جلوه‌های بصری چشمگیری است.

صدا و موسیقی

موسیقی متن One-Punch Man بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. آهنگ آغازین انیمه توسط گروه JAM Project اجرا شده که به خوبی انرژی و طنز انیمه را منتقل می‌کند. موسیقی پس‌زمینه و صداپیشگی شخصیت‌ها نیز کیفیت بالایی دارد و تجربه تماشای انیمه را بهبود می‌بخشد.

توسعه شخصیت‌ها

در حالی که خود سایتما به دلیل قدرت بیش از حدش ممکن است یک‌بعدی به نظر برسد، اما شخصیت‌های فرعی مانند جنوس، سایبورگ وفادار سایتما، و دیگر قهرمانان انجمن قهرمانان، عمق و تنوع زیادی به داستان اضافه می‌کنند. این جنبه به تعادل انیمه کمک می‌کند و لحظاتی از قهرمانی و رشد شخصیتی را فراهم می‌آورد که مکمل داستان اصلی سایتما است.

نقدها

با وجود نقاط قوت، “One-Punch Man” با برخی نقدها نیز مواجه شده است. برخی منتقدان معتقدند که جوک مرکزی انیمه – قدرت بی‌حد و حصر سایتما – با گذشت زمان تکراری می‌شود و ممکن است از شدت درام صحنه‌های مبارزه کاسته شود. همچنین برخی از عناصر طنز و کلیشه‌های شخصیتی نیز از دید برخی بینندگان ممکن است جذاب نباشد.

استقبال

در مجموع، “One-Punch Man” به دلیل نگاه نوآورانه‌اش به ژانر قهرمانی، ترکیب بی‌نظیر اکشن و طنز، و کیفیت بالای انیمیشن، یکی از انیمه‌های محبوب و موفق به شمار می‌رود. این انیمه در سایت‌هایی مانند MyAnimeList و Rotten Tomatoes امتیاز بالایی دارد که نشان‌دهنده‌ی جذابیت و موفقیت گسترده‌ی آن است

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انیمه One-Punch Man پرداختیم. این انیمه داستان شخصی به اسم سایتاما است که توانست با سه سال تمرین به یک ابرقهرمان تبدیل شود که با یک مشت می‌تواند هر دشمنی را شکست دهد و این باعث یکنواختی زندگی او شده است چون دیگر نمی‌تواند از مبارزه با غول‌ها لذت ببرد. می‌توانید تریلر انیمه One-Punch Man را تماشا کنید و اگر حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این انیمه برای گذراندن وقت خود استفاده کنید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر این انیمه آشنا شوید، دانلود انیمه One-Punch Man را شروع کنید.

می‌توانید نظرتان درباره انیمه مرد تک مشتی را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

 

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل