سریال و انمیشن

معرفی سریال رخنه، داستان، بازیگران و بررسی

معرفی سریال رخنه، داستان، بازیگران و بررسی

سریال رخنه یکی از مجموعه‌های تلویزیونی صدا و سیما ایران محسوب می‌شود که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه این مقاله قصد داریم با معرفی سریال ایرانی رخنه همراه شما باشیم.

در طی سال‌های اخیر که تلویزیون دیگر آن حال و هوای دهه‌های 80 و 90 را ندارد و اغلب آثار شبکه نمایش خانگی نیز حول آثار طنز یا درام اجتماعی می‌گردند، تلویزیون اغلب دست به پخش آثاری با محوریت امنیت ملی می‌زند. این آثار می‌توانند درباره مسائل بین پلیس و خرابکاران، خرابکاری بیگانگان در حوزه دارو، ترور افراد مشهور و همچنین حوزه تجهیزات و تسلیحات نظامی باشند. رونق اینگونه آثار ژانری با عنوان امنیت ملی را در تلویزیون پدید آورده است.

سریال رخنه به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی مهدی شفیعی در بین سال‌های 1401 الی 1403 ساخته شده است. این اثر اولین همکاری مشترک بین وزارت دفاع و سازمان حفاظت اطلاعات با سازمان صدا و سیما محسوب می‌شود. شبکه یک سیما رخنه را هرشب پخش می‌کند. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی سریال ایرانی رخنه همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال رخنه

زمان پخش سریال رخنه

این مجموعه برای بار نخست در تاریخ 18 اردیبهشت بر روی آنتن شبکه اول سیما رفت. این مجموعه هر شب ساعت 22:15 دقیقه پخش می‌شود و تکرار آن را می‌توانید ساعت 1:30 بامداد و 11:00 روز بعد تماشا کنید. تعداد قسمت های سریال رخنه مجموعا 30 قسمت است. اگر درباره ژانر سریال رخنه نیز کنجکاو هستید، در این مورد باید بگوییم سریال ژانرهای مختلفی دارد که مهمترین آنان امنیتی، علمی و خانوادگی است.

داستان سریال رخنه

خلاصه سریال رخنه حول محور زندگی دکتر عباس مهرآور از جمله دانشمندان نخبه مملکت است که توسط دو محافظی که دارد باید از او محافظت شود. از آنجایی که این دانشمند در حوزه موشک‌سازی فعالیت دارد، پس هدف بسیاری از خرابکاران برای کشته شدن است. سریال حول محور موشک‌‌سازی ایران، چالش‌های افرادی که در این زمینه کار می‌کنند و ترور شخصیت‌های برجسته در این صنعت می‌گردد.

بازیگران سریال رخنه

در این بخش با هنرپیشه‌هایی که در سریال ایفای نقش دارند آشنا می‌شود. ابتدا به سراغ بیوگرافی بازیگران اصلی می‌رویم.

همچنین بخوانید :

رامتین خداپناهی

بازیگران سریال رخنه

رامتین خداپناهی بازیگر اهل ایران متولد سال 1350 در شهر گرگان است. او بازیگری را سال 1378 بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته رشته نمایش شروع کرد. اولین فعالیت او تله تئاتر کشتی نوح بود و بعد از آن نیز نقش عباس در فیلم مشهور ارتفاع پست را بازی کرد. رامتین خداپناهی همواره جز بازیگران اصلی آثار خود قرار می‌گرفت و آثار مشهوری از جمله فیلم‌های مزرعه پدری، قند تلخ، کروکودیل، سریال‌های پیله‌های پرواز، برای آخرین بار، ‌یک وجب خاک، پریا، بانوی عمارت و گیلدخت در کارنامه هنری خود دارد. او مدرک فوق لیسانس خود را در رشته نمایش با گرایش کارگردانی گرفت، فعالیت زیادی در زمینه تئاتر دارد و تدریس نیز انجام می‌دهد.

نادر فلاح

هنرپیشه های سریال رخنه

نادر فلاح بازیگر و کارگردان اهل ایران در 14 شهریور 1352 چشم به جهان گشود‌. آغاز فعالیت بازیگری او از سال 1368 اتفاق افتاد اما فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین این هنرپیشه را رسما وارد دنیای بازیگری کرد. آقای فلاح توانست با فیلم چند متر مکعب عشق توجه‌ها را به خود جلب و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما را کسب کند. او برای فیلم‌های سد معبر و انزوا نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل شده است. از جمله فیلم‌های نشهور این هنرپیشه باید به بی‌پولی، طبقه هساث، خانه دختر، اژدها وارد می‌شود!، درخونگاه، ما همه با هم هستیم، ملاقات خصوصی، سریال‌های ششمین نفر، سرزمین مادری، زیرخاکی 1 تا 3 و عشق کوفی اشاره کنیم.

مریم کاویانی

داستان سریال رخنه

مریم کاویانی بازیگر اهل ایران در 1 تیر 1349 چشم به جهان گشود‌. او ابتدا در رشته پرستاری تحصیل می‌کرد تا یک روز در جریان فیلم‌برداری به او پیشنهاد بازی در فیلم رؤیای جوانی داده می‌شود. چهره معصوم مریم کاویانی و زیبایی ظاهری او توجهات را به این بازیگر جلب کرد. فیلم‌های مخمصه، زمهریر، اخراجی‌ها ۳، رسوایی، معراجی‌ها، سریال‌های او یک فرشته بود، زیرزمین، روز رفتن، روزگار قریب، پنجمین خورشید، دارا و ندار، فاصله‌ها، عشق کوفی و رحیل از جمله آثار مورد توجه قرار گرفته او هستند.

همچنین بخوانید :

سپیده خداوردی

خلاصه سریال رخنه

سپیده خداوردی بازیگر زن ایرانی در 6 اردیبهشت 1360 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1382 با سریال بچه‌های خیابان شروع کرد. این بازیگر سپس با نقش گلرخ در سریال از یاد رفته به شهرت زیادی رسید. فیلم‌های ایستگاه بهشت، پیمان، سریال‌های آوای باران، محکومین، ترور خاموش، خانه امن، بیگانه‌ای با من است و تازه وارد از جمله آثار دیده شده او هستند. خانم خداوردی در زمینه موسیقی ارکستر ملل و ارکستر ملی بوده و در گروه شهناز فعالیت داشته و مورد توجه قرار گرفت.

همچنین بخوانید :

نیلوفر شهیدی

تعداد قسمت های سریال رخنه

نیلوفر شهیدی هنرپیشه ایرانی در سال 1360 به دنیا آمد. پدر او اسفندیار شهیدی، مدیر فیلمبرداری سابق سینما و تلویزیون است و خانم نیلوفر در رشته مهندسی کامپیوتر مدرک کارشناسی ارشد دارد‌. در سال 1387 دز جریان یک فیلمبرداری، او برای فیلم تلویزیونی رویا انتخاب می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد. سریال‌های نوشدارو، بی‌قرار، زمستان گرم، به کجا چنین شتابان، وارش و گاندو از آثار مورد توجه قرار گرفته این بازیگر محسوب می‌شوند.

بهرام ابراهیمی

ژانر سریال رخنه

بهرام ابراهیمی بازیگر ایرانی در 5 آبان سال 1334 متولد شد. او با پیشنهاد احمد آقالو و در سال 1374 وارد رادیو شد و سپس فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. در سال 1366 نیز با سریال مرغ حق بازیگری را آغاز کرده بود. این بازیگر اغلب در نقش‌های مکمل حضور پیدا می‌کند. فیلم‌های مارمولک، طبقه هساث، هزارپا، روز ششم، شادروان، سریال‌های گارد ساحلی، اولین شب آرامش، ما چند نفر، بی‌گناهان، ساختمان ۸۵، یادآوری، چرخ فلک، هشت و نیم دقیقه، محکومین، سارق روح، فرشتگان بی بال و راز ناتمام از جمله کارهای دیده شده او هستند.

همچنین بخوانید :

سایر هنرپیشه های سریال رخنه عبارتند از:

  • امیرحسین صدیق
  • شهین تسلیمی
  • حدیث نیکرو
  • علیرضا جلالی تبار
  • علیرام نورایی
  • حسن اسدی
  • علیرضا مهران
  • ایوب آقا‌خانی
  • خسرو شهراز
  • اتابک نادری

بررسی سریال رخنه شبکه یک

رخنه کاری از علی غفاری است که در کارنامه خود آثار موفقی همچون بچه مهندس و خداداد را دارد. این مجموعه نیز همانطور که در ابتدا اشاره کردیم یک اثر امنیت ملی است.

داستان انسجام خوبی دارد و بازی هنرپیشگان نیز قابل قبول است. تنها نقد سریال رخنه که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، تکراری بودن موضوع و به کارگیری کلیشه‌های درام و مرسوم است. در مجموع این اثر ارزش تماشا دارد.

سخن نهایی

نقد سریال رخنه

در این مقاله با معرفی مجموعه تلویزیونی رخنه همراه شما بودیم و سعی کردیم یک بررسی کلی از آن داشته باشیم. به نظر شما نمرات سریال رخنه چگونه خواهد بود؟ آیا از تماشای آن راضی هستید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم‌.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا