نقد و بررسی سرفیس پرو ۱۱ + قیمت و مشخصات

نقد و بررسی سرفیس پرو ۱۱ + قیمت و مشخصات

مایکروسافت با معرفی سرفیس پرو ۱۱، نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌های پرقدرت خود را به بازار عرضه کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با امکانات و مشخصات این محصول بیشتر آشنا شویم.

سرفیس از جمله محصولاتی است که توسط کمپانی مایکروسافت تولید می‌شود و طرف‌داران زیادی دارد و با توجه ‌به طراحی و سبک بودن، می‌تواند بسیار برای افراد کارآمد باشد. در حال حاضر شاهد حضور Surface Pro 11 هستیم که مطمئنا همانند نسل‌های قبلی خود، طرفداران خواهد داشت. به همین دلیل ما نیز قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی سرفیس پرو ۱۱ بپردازیم و مشخصات سرفیس پرو ۱۱ را برای شما عزیزان بازگو کنیم، پس بهتر است که در ادامه این مقاله با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات Surface Pro 11

مشخصه‌ها لپ تاپ Surface Pro 11
ابعاد ۲۸۷ در ۲۰۹ در ۹.۳ میلی‌متر
وزن ۸۹۵ گرم
نمایشگر ۱۳ اینچی اولد یا LCD با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت | اسنپدراگون ایکس پلاس
پردازنده گرافیکی گرافیک مجمع آدرینو
سیستم عامل ویندوز ۱۱
حافظه/رم ۱۶/۳۲ گیگابایت رم | حافظه ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت SSD
قیمت از ۹۹۹ دلار

بررسی سرفیس پرو ۱۱

تبلت‌های ویندوزی سرفیس سال‌هاست که جزو پرفروش‌ترین محصولات در زمینه‌ی لپ‌تاپ‌های با قابلیت حمل آسان محسوب می‌شوند و پیشگام این نوع طراحی بوده‌اند. پس از گذشت یکی دو سال از تولید سرفیس‌ها توسط مایکروسافت، سایر برندهای مطرح تولید کننده‌ی لپ تاپ نظیر HP و Dell نیز اقدام به تولید تبلت‌های ویندوزی کردند و محصولات متعددی در این زمینه ارائه کردند که هیچ‌کدامشان توفیق سرفیس را نداشته است.

تبلت Surface Pro 11 جدیدترین محصول مایکروسافت محسوب می‌شود که خیلی از افراد به دنبال آن هستند. یک تبلت که می‌توان به‌راحتی به عنوان یک لپ تاپ نیز از آن استفاده کرد و می‌توانید آن را هر کجا که دوست دارید حمل کنید و همراه خود داشته باشید.

تبلت‌های ویندوزی همیشه می‌توانند پر کاربرد باشند و اگر شما نیز دائماً در حال رفت آمد هستید به یک سرفیس پرو نیاز خواهید داشت؛ حال چه ‌بهتر که آخرین نسخه آن را خریداری نمایید. در ادامه به بررسی سرفیس پرو ۱۱ خواهیم پرداخت.

طراحی سرفیس پرو ۱۱

بدون شک توجه به طراحی این تبلت هوشمند بسیار مهم و ارزشمند است و ما نیز مشخصات سرفیس پرو ۱۱ در بخش طراحی را به شما عزیزان بازگو خواهیم کرد. بدون شک این تبلت از طراحی خوبی برخوردار است و افراد مختلفی را می‌تواند راضی نگه دارد.

سرفیس پرو 11

به‌طور کلی نسخه ۱۱ این تبلت نسبت به نسخه‌های قبلی خود تغییراتی نداشته است و مایکروسافت، همچنان از طراحی قدیمی خود برای این نسخه نیز استفاده کرده است. اگر چه این طراحی به قدری جذاب است که طرفداران خود را ناامید نمی‌کند. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، این سرفیس تنها ۹۰۰ گرم وزن خواهد داشت که بسیار قابل توجه است. درست است که لپ تاپ‌ها به خاطر قابل حمل بودن پرطرفدار هستند، اما در خیلی از مواقع وزن بالای آن‌ها می‌تواند موجب آزار اذیت شده و حمل آن را سخت کند.

حال این تبلت با مجهز بودن به سیستم‌عامل ویندوز و وزن ۹۰۰ گرمی به‌راحتی می‌تواند جای لپ تاپ‌های سنگین را بگیرد و یک گزینه بسیار عالی برای شما عزیزان باشد که به‌راحتی در یک کیف کوچک نیز جا می‌شود و قابل حمل است.

همچنین بخوانید :

صفحه ‌نمایش Surface Pro 11

بدون شک یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های سرفیس پرو ۱۱ با نسخه‌های قبلی در بخش صفحه ‌نمایش است. مایکروسافت Surface Pro 11 را در دو نسخه صفحه نمایش OLED و LCD تولید کرده تا افراد با توجه به بودجه و کیفیت مورد نظر خود، دستشان برای انتخاب بازتر باشد.

مایکروسافت برای مدل گران‌تر از یک صفحه‌ نمایش OLED بسیار با کیفیت استفاده کرده است که کیفیت آن می‌تواند شما عزیزان را تحت تاثیر قرار دهد. این تبلت از یک صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی برخوردار است که رزولوشن آن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ خواهد بود و به‌راحتی می‌توانید با این تبلت انواع فیلم‌ها را تماشا نمایید. البته باید اشاره کرد که نسخه پایه این سرفیس از یک پنل LCD استفاده کرده است و کیفیت کمتری دارد.

همچنین این تبلت از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز برخوردار است که به همین دلیل می‌توانید تصاویری با افت فریم کمتر و روان‌تری را تجربه نمایید و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تجربه انواع بازی‌های ویدیویی باشد. همچنین باید اشاره کرد که این صفحه‌نمایش از Dolby Vision HDR نیز پشتیبانی می‌کند. این صفحه‌نمایش قابلیت خیره‌کننده‌ای در به ‌تصویر کشیدن انواع عمق رنگ‌ها دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. به لطف صفحه ‌نمایش OLED که در تبلت استفاده شده است این عمق بالای رنگ‌ها به‌راحتی قابل ‌مشاهده است.

همچنین بخوانید :

پردازنده

با بررسی سرفیس پرو 11 متوجه شدیم که کمپانی مایکروسافت برای ساخت این تبلت‌ها به سمت تراشه‌های اسنپدراگون رفته است. تراشه‌های اسنپدراگون ایکس جدیدترین ساخته کمپانی کوالکام هستند که تا به حال لپ تاپ‌ها و تبلت‌های زیادی از آن‌ها استفاده نکرده اند. بدون شک تبلت‌های مایکروسافت، جزو اولین دستگاه‌هایی هستند که همکاری خود را با کوالکام آغاز کرده‌اند و از این پردازنده‌ها استفاده می‌کنند. سرفیس پرو ۱۱ با نمایشگر OLED از پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت استفاده کرده است.

نسخه پایه این تبلت نیز از پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس استفاده می‌نماید. به‌طورکلی با بررسی‌های اولیه انتظار می‌رود که این پردازنده‌ها آن‌قدر سریع هستند تا بتوانند از پس کارهای روزمره شما بر بیایند و هیچ مشکلی در این زمینه دیده نخواهد شد.

پردازنده‌های ایکس کوالکام از یک پردازنده گرافیکی نیز استفاده می‌کنند که ساخته خود کمپانی کوالکام است. به همین دلیل در مشخصات سرفیس پرو ۱۱، پردازنده گرافیکی Qualcomm Adeno نیز دیده می‌شود. هر چند پردازنده گرافیکی نسخه OLED قدرتمندتر است.

رم و حافظه داخلی

رم و حافظه داخلی نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر تبلت است که باید در معرفی مشخصات سرفیس پرو ۱۱ به آن اشاره ای داشته باشیم. بدون شک خیلی از ویژگی‌های این تبلت تحت تاثیر میزان حافظه رم و حافظه داخلی قرار خواهد گرفت و باید به آن اشاره کنیم.

سرفیس پرو ۱۱ از حافظه رم ۳۲ گیگابایتی برخوردار است. به همین دلیل شما برای اجرای برنامه‌های مختلف در محیط ویندوز با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. البته باید اشاره کرد که نسخه استاندارد سرفیس پرو ۱۱ از رم ۱۶ گیگابایتی برخوردار است. این سرفیس از میزان حافظه داخلی ۱ ترابایتی نیز برخوردار است. باید خدمتتان عرض کنیم که کمپانی مایکروسافت مطابق انتظارات، برای بخش حافظه داخلی از حافظه‌های SSD استفاده کرده است که سرعت بسیار بالایی دارند و به خوبی از پس ویندوز ۱۱ بر می‌آیند.

البته در صورت نیاز شما می‌توانید نمونه ۵۱۲ گیگابایتی این تبلت را نیز تهیه نمایید. در طرف مقابل نسخه استاندارد این تبلت در بالاترین میزان ممکن، از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD برخوردار است و می‌توانید این مدل را با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز تهیه نمایید.

باتری

سرفیس پرو ۱۱ نیز همانند نسل‌های قبلی خود، باتری خوبی دارد و طبق ادعای مایکروسافت، در حالت تنظیمات معمولی و پیش‌فرض، با نرخ روشنایی ۱۵۰ نیت و در شرایطی که این دستگاه به وای‌فای وصل بود، توانسته ۱۴ ساعت پخش ویدیو داشته باشد. بنابراین خیالتان بابت استفاده روزمره و عدم نیاز به شارژ در طول روز، راحت خواهد بود.

قیمت و عرضه Surface Pro 11

همان‌طور که گفتیم سرفیس پرو ۱۱ از دو نسخه برخوردار است که اولین نسخه استاندارد بوده و دومین نسخه از نمایشگر OLED برخوردار است که هر کدام قیمت متفاوتی نسبت به هم دارند که به‌راحتی می‌توانید هر کدام را خریداری نمایید.

نسخه استاندارد این سرفیس با قیمت اولیه ۹۹۹ دلار و نسخه OLED نیز با قیمت اولیه ۱۴۹۹ دلار به بازار جهانی عرضه خواهد شد. در حال حاضر این محصول در حالت پیش خرید قرار دارد و می‌توانید از سایت رسمی مایکروسافت سفارش خود را ثبت کنید. احتمال می‌رود که در تاریخ ۱۸ ژوئن به بازار جهانی عرضه گردد.

همچنین بخوانید :

جمع‌بندی

در نهایت با بررسی سرفیس پرو ۱۱ همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی را درباره مشخصات سرفیس پرو ۱۱ در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. شما می‌توانید هر مزان که این سرفیس به بازار جهانی عرضه شد آن را خریداری کرده و از قدرت فوق العاده آن نهایت لذت را ببرید. نظر شما چیست؟ به نظر شما سرفیس پرو ۱۱ توان رقابت با محصولات کمپانی اپل را خواهد داشت؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

خروج از نسخه موبایل